| Forfatter |
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre at der er andre der er glad for DT880. Jeg synes også den lyder virkelig godt sammen med Jan Meiers forstærkere. Så sådan en
Corda 2Move som Jesper Juul har kunne være et super forslag til din næste forstærker texe
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Dejligt at høre at der er andre der er glad for DT880. Jeg synes også den lyder virkelig godt sammen med Jan Meiers forstærkere. Så sådan en Corda 2Move som Jesper Juul har kunne være et super forslag til din næste forstærker texe  |
|
|
Ja, den er ret så smart, det eneste som kunne have været prikken over i'et ville være hvis den også havde haft en Toslink digital indgang, for så kunne jeg bruge den sammen med min Iriver H140 som har digital Toslink udgang. Men så hedder det vist Ibasso D1, den skulle dog ikke lyde helt så godt som Meieren. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning: det er ikke blive min "næste" forstærker, men min FØRSTE forstærker, så jeg er lidt spændt  Jeg behøver sådan set ikke en portable, den skal bare stå på skrivebordet, men det ændre måske ikke på jeres anbefaling? Jeg sidder i skrivende stund og er helt i svime over lyden. In Flames har netop udgivet et nyt album, A Sense of Purpose, og udover at være et suverænt album, så lyder det bare så skide godt på mine dt880  Føj hvor er det dejligt endelig at have dem hjemme.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder,
Jeg tillader mig at åbne en ældre tråd. Jeg søger en strømforsyning til min Corda 2MOVE. Den sluger batteri som bare pokker :)
Nogle forslag?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Move og min lillebror har en 2move, vi bruger begge genopladelige batterier. Dette er den bedste løsning, da du dermed slipper for alle dårligdommene der ellers er på strømnettet, hvilket jo faktisk er et stort problem for alle med hifi. Hvis du skal have dig et genopladeligt batteri, så bør du kigge efter enten 200mAh eller 250mAh da disse generelt er bedre end dem der lover op til 350mAh. Jeg vil også anbefale dig at kigge på Ansmann batterier, de er blandt de bedst på markedet. Og du finder dem billigstpå ebay.de. Det samme gælder en evt lader, der er ansmann også i toppen. En anden ting er dog også at du jo i Moven kan flytte en lille jumper så du for yderlige batterilevetid
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
"En anden ting er dog også at du jo i Moven kan flytte en lille jumper så du for yderlige batterilevetid"
Uddyb venligst 
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det er ret ligetil, du skal have skruerne på fronten ud, hvorefter du kan tage indmaden ud, så er der en lille jumper du kan flytte, men det står også i din manual der fulgte med
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterhånden en gammel tråd, men synes blot jeg ville dele mine ny-erhvervede erfaringer :) Jeg købte, efter anbefaling, en 2MOVE til mine DT880. Jeg har været vældig tilfreds med lyden! Forleden lånte jeg så en ARIETTA af en kammerat, og det var vældig interessant. Lyden er mærkbart bedre, men prisen er godt den samme som en 2MOVE. Da jeg aldrig har min 2MOVE med på farten har jeg valgt at udskifte den med en ARIETTA.
Har man altså ikke behov for en portable amp, så kan jeg varmt anbefale en ARIETTA. Den koster en slik.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Arietta har så ikke indbygget DAC, og eks. hovedtelefonudgangen på min bærbare er ikke ret god.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hvis du skal have dig et genopladeligt batteri, så bør du kigge efter enten 200mAh eller 250mAh da disse generelt er bedre end dem der lover op til 350mAh. Jeg vil også anbefale dig at kigge på Ansmann batterier, de er blandt de bedst på markedet. Og du finder dem billigstpå ebay.de. Det samme gælder en evt lader, der er ansmann også i toppen.
|
|
|
Hej Techtrino,
Koster genopladelige 9V's og lader hertil ikke en formue? Kvalitets 9Vs engangsbatterier kan fås for omkring 20kr/stk hos fx batteribyen, så jeg er startet med et par stykker derfra, men det er måske en dårlig ide... Kender du til et "sæt" 9V genopl. med lader til en god pris mon?
Tak!
Venligst
Thomas
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas* skrev:
|
Hej Techtrino,
Koster genopladelige 9V's og lader hertil ikke en formue? Kvalitets 9Vs engangsbatterier kan f�s for omkring 20kr/stk hos fx batteribyen, s� jeg er startet med et par stykker derfra, men det er m�ske en d�rlig ide... Kender du til et "s�t" 9V genopl. med lader til en god pris mon?
Tak!
Venligst
Thomas |
|
|
Selvfølgelig gør jeg da det  Jeg må indrømme jeg stod selv i samme situation som dig og tænkte at det sikkert blev skide dyrt osv hvis man skulle have noget ordenligt. Men jeg fandt ud af at ebay.de igen kunne redde mig  Noget af det bedste indenfor ladere er Ansmann, jeg købte selv Basic 5 model og den fik jeg for ca 50kr inkl fragt på ebay.de, og det var vel ca 1/8 af prisen i DK mener jeg. Hvis du ser derinde så kan du vinde dem til ca 1€ hvis du er heldig. Basic 5 er så meget simpel og ikke en super lynlader, men den er god kvalitet og kan lade alle batterier skånsomt, og det er vel det vigtigste  Jeg købte herinde og det var super http://cgi.ebay.de/BASIC-5-LADEGERAT-VON-ANSMANN-SONDERANGEB OT-AAA-AA_W0QQitemZ110306514360QQcmdZViewItem?hash=item11030 6514360&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66% 3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318Mht batterier er det lidt sværere, men generelt så er Ansmann, Duracell osv gode. Men du bør købe et Hybrid batteri. Det er batterier som faktisk er ladet fra starten idet de kan holde ladningen i op til et år. Alm begynder at aflade med det samme og det går relativt stærkt. Dvs de nye hybrid batterier kan også bruges i produkter såsom fjernbetjeninger m.m som ligger længe uden at blive brugt, og hvor det typisk vil være afladningen der kræver mest strøm. Ansmanns hedder MaxE, men de er svære at finde i 9V ,ellers så har Uniross Hybrio og Sanyo Eneloop. Jeg kan ikke huske flere, men de fleste mærker har hybrid batterier. Jeg vil sige det betyder knap så meget hvilket af producenterne du vælger, men jeg ville nok tage Sanyo.
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Selvfølgelig gør jeg da det 
Jeg må indrømme jeg stod selv i samme situation som dig og tænkte at det sikkert blev skide dyrt osv hvis man skulle have noget ordenligt. Men jeg fandt ud af at ebay.de igen kunne redde mig 
Noget af det bedste indenfor ladere er Ansmann, jeg købte selv Basic 5 model og den fik jeg for ca 50kr inkl fragt på ebay.de, og det var vel ca 1/8 af prisen i DK mener jeg. Hvis du ser derinde så kan du vinde dem til ca 1€ hvis du er heldig. Basic 5 er så meget simpel og ikke en super lynlader, men den er god kvalitet og kan lade alle batterier skånsomt, og det er vel det vigtigste
Jeg købte herinde og det var super http://cgi.ebay.de/BASIC-5-LADEGERAT-VON-ANSMANN-SONDERANGEB OT-AAA-AA_W0QQitemZ110306514360QQcmdZViewItem?hash=item11030 6514360&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66% 3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Mht batterier er det lidt sværere, men generelt så er Ansmann, Duracell osv gode. Men du bør købe et Hybrid batteri. Det er batterier som faktisk er ladet fra starten idet de kan holde ladningen i op til et år. Alm begynder at aflade med det samme og det går relativt stærkt. Dvs de nye hybrid batterier kan også bruges i produkter såsom fjernbetjeninger m.m som ligger længe uden at blive brugt, og hvor det typisk vil være afladningen der kræver mest strøm. Ansmanns hedder MaxE, men de er svære at finde i 9V ,ellers så har Uniross Hybrio og Sanyo Eneloop. Jeg kan ikke huske flere, men de fleste mærker har hybrid batterier. Jeg vil sige det betyder knap så meget hvilket af producenterne du vælger, men jeg ville nok tage Sanyo.
|
|
|
Super, tak - det lyder søreme billigt. Jeg er ikke så skrap til tysk, men mon ikke det går...
Venligst
Thomas
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej boys, Jeg fik i går en opringning af den kammerat som overtog min Corda 2Move i tidernes morgen. Han spurgte hvilket formål den store "switch" på fronten har. Jeg måtte erkende at jeg ikke havde en anelse, og dette til trods for at jeg selv har benyttet amp'en længe. Hvad pokker bruges den switch til?  
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dig kan jeg altid regne med, tech  Jeg har hørt begrebet før, men aner ikke hvad det i praksis dækker over. Den har altid stået mod venstre da jeg benyttede forstærkeren. Jeg ved ikke en fløjtende fis om crossfeed selv, så hvad skal jeg råde min kammerat til, så jeg kan lyde som en klogeåge? :D
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak :)
Det er lidt halvpinligt at jeg end ikke har sat mig ind i den slags. Jeg er ikke så teknisk, så har altid kørt på default settings.
Er der tweaks eller lign. man bør kende til? Jeg kører stadig med mine Beyer DT880, så det er da interessant om jeg kunne have opnået en bedre lyd ved at indstille amp'en anderledes. Jeg tænker her både på indstillinger fysisk på amp'en, men også driver mæssigt på PCen. Jeg aner ikke om den slags overhovedet spiller en rolle?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvad er kilden til din Arietta? Lydkort, Dac? Model?
Men da du bruger en pc, bør du bruge Foobar2000 med Asio eller Wasabi (hvis du kører vista) eller xmplay. Ved at bruge asio eller wasabi kører du uden om styresystemets lydtweaks, hvilket er en stor fordel. Dernæst er det en god ide at have jord på, og prøv også at vende net stikket, for det kan også give en forskel. Dernæst kan nogen læderpuder til dt880 også være en god ide, jeg var hvertfald meget glad for mine, da de gav en smule varmere lyd.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot så vi taler om det samme, så var mit spørgsmål møntet på indstillinger og drivers til Move. Jeg har længe ville have en amp til min PC i stuen, og havde afskrevet MOVE da jeg ikke ikke var helt tilfreds med lyden på min 2MOVE. Nu sidder jeg pludselig og fortryder at jeg solgte den, for tilsyneladende havde jeg ikke indstillet min PC korrekt. Jeg kan se på Meiers hjemmeside, at den nyeste udgave hedder 3MOVE. Jeg kunne godt overveje at købe sådan én  Konen ville ikke have noget imod sådan en diskret sag i stuen. PCen har x-fi music lydkort og vista. Hvis jeg først og fremmest henter Foobar200 med Asio, ville det så efterfølgende være korrekt at tage lydkortet ud, afinstallere dets drivere og sætte MOVE til med USB? Mht. jord, skal jeg så forstå det således, at du mener jeg bør have en ekstern strømforsyning? Har stadig den gamle fra min 2MOVE. Jeg skal også lige have forklaret den med netstikket.. hvilket netstik? Vende, hvor, hvad?  Jeg håber du har tid til at besvare mine spørgsmål, og jeg beklager på forhånd hvis de virker en anelse banale  Jeg ringer sgu og hører min kammerat om jeg må "LÅNE" min gamle 2MOVE for en aften og prøve den til PCen med dertil korrekte indstillinger. Hvis det er fedt, så bestiller jeg mig en 3MOVE  Rend mig i finanskrisen
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså 3move og 2move er identiske lydmæssigt, den har bare fået en ny kasse.
Ja altså lydkortet har du ikke brug for som sådan, da moven har usb, men hvis du ikke vil bruge den undervejs ville jeg nok tage en stationær forstærker og evt en bedre kilde. Selvom 3move har en ganske god dac og har en super god forstærkerdel er den nok stadig lidt underpowered til et par dt880 IMO.
Hvis det hele skal være samlet kunne du måske kigge på en Zero eller en Compass. De tager coax ind fra dit bundkort eller via x-fi´et. Meier laver også eks Cantaten, men den er lidt dyr i forhold til en zero eller compass som står i ca 1000kr.
Strømforsyningen fra moven har jo ikke jord, og jeg mener nu ikke at man bør bruge en strømforsyning til den, et batteri er en langt bedre strømkilde, da der ikke er støj på.
Hvis man skal vende netstikket er det mere ved eks. din arrietta, så vender du bare stikket i stikdåsen, det kan betyde en del for lyden. Og det er også den der bør have jord.
|
| Til top |
|
| |