| Forfatter |
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min computer, der kører Gentoo Linux, lader jeg via PulseAudio alle normale systemlyde, youtube, mv. køre ud gennem den lille hovedtelefon-udgang foran på kabinettet. Det svarer til at bruge Windows mixer på normal vis.
Foobar2000 er så sat op til via low-latency lydserveren JACK at sende musik ud gennem mit RME pro-lydkort. Dette svarer til at anvende ASIO/WASAPI på Windows og dermed forbigå Windows mixer.
Denne opdeling baseret på brugsmønster fungerer glimrende for mig og gør, at jeg ikke behøver at gå på kompromis med hverken fleksibilitet eller kvalitet.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 03:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
På min computer, der kører Gentoo Linux, lader jeg via PulseAudio alle normale systemlyde, youtube, mv. køre ud gennem den lille hovedtelefon-udgang foran på kabinettet. Det svarer til at bruge Windows mixer på normal vis.
Foobar2000 er så sat op til via low-latency lydserveren JACK at sende musik ud gennem mit RME pro-lydkort. Dette svarer til at anvende ASIO/WASAPI på Windows og dermed forbigå Windows mixer.
Denne opdeling baseret på brugsmønster fungerer glimrende for mig og gør, at jeg ikke behøver at gå på kompromis med hverken fleksibilitet eller kvalitet.
|
|
|
Jeg bruger ALSA på min Arch Linux. Er der nogen fordel i at bruge JACK? Har du evt. en guide til opsætning?
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bliver mine ører voldtaget af skarpe s'er?
2MOVE gennem et par DT880. Kilden er FLAC. Jeg synes det virker mærkeligt, hvad siger I? Kan det virkelig passe man skal have fat i noget større for at få anstændig lyd til sin PC :)
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Hvorfor bliver mine ører voldtaget af skarpe s'er?
2MOVE gennem et par DT880. Kilden er FLAC. Jeg synes det virker mærkeligt, hvad siger I? Kan det virkelig passe man skal have fat i noget større for at få anstændig lyd til sin PC :)
|
|
|
Hvor mange timer har de kørt ?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hvis man i forvejen har en sublime high-end "jegskalkommeefterdig" forstærker,er det så nødvendig at købe en Head-Amp?Kan man ikke bare
sætte nogle tantal modstande imellem Højtalerudgang (16 ohm) og hovedtelefon (300 ohm)?Jeg hører kun vinyl
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Hvorfor bliver mine ører voldtaget af skarpe s'er?2MOVE gennem et par DT880. Kilden er FLAC. Jeg synes
det virker mærkeligt, hvad siger I? Kan det virkelig passe man skal have fat i noget større for at få anstændig lyd til sin PC
:)
|
|
|
DT880 kan godt være ret skarpe i diskanten, så det er ikke nødvendigvis mærkeligt. Hvor lang tid har de spillet? __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Hejsa
Hvis man i forvejen har en sublime high-end "jegskalkommeefterdig" forstærker,er det så nødvendig at købe en Head-Amp?
Kan man ikke bare
sætte nogle tantal modstande imellem Højtalerudgang (16 ohm) og hovedtelefon (300 ohm)?Jeg hører kun vinyl |
|
|
Så skal du bare have dig et par AKG K1000, dem kan du sætte direkte på din forstærker. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik & Kane:
Nøjagtigt hvor mange timer de har kørt ved jeg ikke, men relativt mange, i hvert fald nok til at eventuelle "pre-tilspilningsproblemer" bør være løst :)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
DT 880 kan nemt være meget skærende i diskanten, jeg har tidligere nævnt at jeg ikke helt forstår at Meiers produkter er udviklet til dt880, for det optræder også med min headsix.. Og når man ser billeder af fyren er det med senn 650..
Hvilken opamp sidder der i en 2move og er den i sokkel, en opgradering her kunne måske gøre trikket for dig..
Hvis jeg skulle anbefale en forstærker til dt880, så blev det min hjemmebyggede chiara, den får dem virkeligt til at synge med fuldfedbas og ingen siblans..
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
diamondduck skrev:
Hejsa
Hvis man i forvejen har en sublime high-end "jegskalkommeefterdig" forstærker,er det så nødvendig at købe en Head-Amp?
Kan man ikke bare
sætte nogle tantal modstande imellem Højtalerudgang (16 ohm) og hovedtelefon (300 ohm)?Jeg hører kun vinyl |
|
|
Så skal du bare have dig et par AKG K1000, dem kan du sætte direkte på din forstærker. |
|
|
Jeg er mere fristet af Sennheiser hd800. iøvrigt er akg k 1000,120 ohm __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er en del elektrostater og electret bøffer som kan gå direkte i den almindelige forstærker også..
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus:
Hvad hvis du skulle anbefale en forstærker som ikke er hjemmebygget og dermed mulig at få fingre i? Den skal som sagt kunne bruges til PC uden for meget bøvl.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Kane skrev:
diamondduck skrev:
Hejsa
Kan man ikke bare
|
|
Så skal du bare have dig et par AKG K1000, dem kan du sætte direkte på din forstærker. |
|
|
Jeg er mere fristet af
Sennheiser hd800.iøvrigt er akg k 1000,120 ohm |
|
|
Så er det da bare dem du skal have, men så skal der en hovedtelefonforstærker til. K1000 er glimrende ud af en
højtalerforstærker. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er ikke ret meget andet end højttalerudgange der kan trække K1000. De skulle dog lyde ok ud af de balancerede udgange på min RudiStor RPX-100 men det er ikke noget jeg har prøvet.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kom lige i tanke om,at man kan da bruge en omskifter box fra f.eks QED.I den kan man så skifte modstandene ud med nogle tantal'er og noget
Audio Note Sogon kabel.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Henrik & Kane:
Nøjagtigt hvor mange timer de har kørt ved jeg ikke, men relativt mange, i hvert fald nok til at eventuelle "pre-tilspilningsproblemer" bør være løst :) Det undrer mig mig blot, for det er så markant at det faktisk ikke er til at holde ud at høre på, og jeg er ikke umiddelbart kræsen :)
|
|
|
Jeg havde for et par år siden en DT880 på prøve sammen med en anden hovedtelefon, og den skærende diskant var den væsentligste grund til, at DT880 røg retur til forhandleren. Problemet kan ikke løses med en ny forstærker, med mindre den er så elendig, at den ligefrem dæmper frekvenser i diskantområdet. Her kan du se en graf af DT880s frekvensgang sammenlignet med en Sennheiser HD650: Sammenligning af DT880 vs HD650__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless: Hvis problemet ikke kan løses, så undrer det mig hvordan nogen overhovedet kan finde dem anvendelige?? Det er trods alt ikke en billig hovedtelefon og kunne man blive den skærende diskant kvit, ville det være en sand fornøjelse at lytte til dem
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en meget personlig sag hvad man finder skærende. Jeg har prøvet dem nogle gange og er ikke specielt begejstret for dem men finder dem da ikke specielt skærende.
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
darkless:
Hvis problemet ikke kan løses, så undrer det mig hvordan nogen overhovedet kan finde dem anvendelige?? Det er trods alt ikke en billig hovedtelefon og kunne man blive den skærende diskant kvit, ville det være en sand fornøjelse at lytte til dem 
|
|
|
Nogle mennesker (typisk folk lidt oppe i årene) lider af høretab i diskantområdet. Disse mennesker vil sikkert sætte stor pris på en hovedtelefon, der til en vis grad kompenserer for dette via et hævet diskantområde, så som DT880 eller Grado. Det er den gamle historie om, at der ikke er en hovedtelefon, der passer alle. Når det så er sagt, så kan nogle lydkilder være med til at forstærke den skarpe klang (jeg kigger på dig, Benchmark DAC1!). __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
| Nogle mennesker (typisk folk lidt oppe i årene) lider af høretab i diskantområdet. |
|
|

iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |