Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 13:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: bedste 300b rør? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

pifle skrev:

I rest my case

Godt vi fik det opklaret..

hvad synes du forresten om dine ANér?

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
tadman skrev:
pifle skrev:

OM det er ægte mesh eller ej, så er det jeg hører suverænt, jeg har ikke meget at sammenligne med, men er dog ret overbevist om at der er andre faktorer der kan spille ind i den totale lydgengivelse, end om kineserne kan finde ud af at lave et fletværk eller ej.. Det der nok har imponeret mig mest er at jeg har sat et rør i, direkte fra æsken og det lyder tifold bedre end de rør jeg skiftede fra, det har jeg ikke på samme måde lagt mærke til ved andre skift..

Jeg bliver måske som tadman antyder hjulpet af at mine AN højttalere har en efficiency på 98 dB - det lyder ihvertfald sprællevende..

Når det så er sagt så er dette jo altid en søgen efter den hellige gral, og når man har fundet ud af om produktet er robust non, skal jeg da sikekrt også prøve det rigtige 'fletværk' i emissionlabs 300B

Og ja, de er rigtigt kønne når de spiller mine TJ's :) 

hvilke AN HT har en følsomhed på 98 db?

en AN E har imponerende ca. 90-91 db (højt for en 8"), og vel lidt mere et sted i mellemtonen...

AN-E-HE har hele 98 DB, en alm AN-E ligger på ca 95DB. Mine Snell E er 91DB. Min Audio noter er SEC med Alcino magneter opgraderet til SOGON. De ligger på ca 96DB. De spiller ihvertfald væsentligt højere end Snell´erne gør.

fantastisk at AN har løst problemet med at få en 8" "bas" til at spille 98 db...

Ok, til en orientering kan det oplyses, at membranareal styrer følsomheden som udgangspunkt i bassen. For at få 98 db i bassen, skal du have to 18" i parallel...så nej, AN kan sige hvad de vil, men de data du refererer til, har ikke hold i den virkelige verden! De nævnte 98 db findes måske et sted i mellemtonen...og her kan man sagtens finde 98 db med en magnet af rimelig størrelse og et ophæng af rimelig stivhed, men aldrig i bassen - om du så tømmer verdens sølvlagre, vil det ikke hjælpe din det mindste.

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

pifle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jeg synes de er fantastiske, jeg har haft forskellige sæt AN og AN opgraderede E/II, men disse er jeg rigtigt glade for.. de virker langtidsholdbare, ikke for prætentiøse, men leverer varen uden at anstrenge sig eller overdrive.. Jeg tror ikke jeg nogensinde sælger dem, men det er måske at tage munden for fuld, men for nærværende er det ihvertfald ikke planen..

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
kennethjensen skrev:
tadman skrev:
pifle skrev:

OM det er ægte mesh eller ej, så er det jeg hører suverænt, jeg har ikke meget at sammenligne med, men er dog ret overbevist om at der er andre faktorer der kan spille ind i den totale lydgengivelse, end om kineserne kan finde ud af at lave et fletværk eller ej.. Det der nok har imponeret mig mest er at jeg har sat et rør i, direkte fra æsken og det lyder tifold bedre end de rør jeg skiftede fra, det har jeg ikke på samme måde lagt mærke til ved andre skift..

Jeg bliver måske som tadman antyder hjulpet af at mine AN højttalere har en efficiency på 98 dB - det lyder ihvertfald sprællevende..

Når det så er sagt så er dette jo altid en søgen efter den hellige gral, og når man har fundet ud af om produktet er robust non, skal jeg da sikekrt også prøve det rigtige 'fletværk' i emissionlabs 300B

en AN E har imponerende ca. 90-91 db (højt for en 8"), og vel lidt mere et sted i mellemtonen...

AN-E-HE har hele 98 DB, en alm AN-E ligger på ca 95DB. Mine Snell E er 91DB. Min Audio noter er SEC med Alcino magneter opgraderet til SOGON. De ligger på ca 96DB. De spiller ihvertfald væsentligt højere end Snell´erne gør.

fantastisk at AN har løst problemet med at få en 8" "bas" til at spille 98 db...

Ok, til en orientering kan det oplyses, at membranareal styrer følsomheden som udgangspunkt i bassen. For at få 98 db i bassen, skal du have to 18" i parallel...så nej, AN kan sige hvad de vil, men de data du refererer til, har ikke hold i den virkelige verden! De nævnte 98 db findes måske et sted i mellemtonen...og her kan man sagtens finde 98 db med en magnet af rimelig størrelse og et ophæng af rimelig stivhed, men aldrig i bassen - om du så tømmer verdens sølvlagre, vil det ikke hjælpe din det mindste.

vh

Teori, teori og atter teori.  Køb dig et sæt og mål dem efter hehe. De skide følsomme og nemme og drive, om de så er 3 db eller en million er vel sagen underordnet.

Hvis du var så besværlige, hvorfor trækker jeg dem så nemt med 8 watt, og spiller tilmed rigtig højt

nu følsomhed heller ikke alt, men om hvordan den ter sig ohm mæssigt også.

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 02 April 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
tadman skrev:
kennethjensen skrev:
tadman skrev:
pifle skrev:

vh

Teori, teori og atter teori.  Køb dig et sæt og mål dem efter hehe. De skide følsomme og nemme og drive, om de så er 3 db eller en million er vel sagen underordnet.

Hvis du var så besværlige, hvorfor trækker jeg dem så nemt med 8 watt, og spiller tilmed rigtig højt

Jeg behøver ikke købe et sæt og måle dem efter, har haft det meste incl. AN med sølv og rend mig et hvis sted...det er en ht som tiltaler nogle, andre ikke. Jeg droppede mine for mange mange år siden, og jeg har aldrig set mig tilbage. Hører man noget meget bedre, så sælger man dem - jeg gjorde i hvert fald. Endviderede ter de sig ikke for kønt på den impedansmæssige side, går ud fra, at det er det du kalder "ohm mæssigt". Men det var heller ikke det jeg reagerede på, det var den hovedløse påstand om, at en 8" kan præstere hele 98 db et sted i det man ville kalde bassen. Hvis du gad at sætte dig ind i tingene, ville du formentlig heller ikke komme med så rabiate udtaleleser.  

At en AN E lyder sprællevende skyldes derfor ikke den påståede høje følsomhed, men snarere det faktum, at membranerne er forholdvis lette og bryder op bare du kigger på dem...et utrænet øre vil høre det som dynamik, varme, organisk klang o.m.a., vi andre hører bare forvrængning.

Hvorom alting er, så ønsker jeg jer begge god vind fremover med jeres E'ere, lyd er da heldigvis stadig en subjektiv oplevelse.

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
kennethjensen skrev:
tadman skrev:
kennethjensen skrev:
tadman skrev:
pifle skrev:

vh

Jeg behøver ikke købe et sæt og måle dem efter, har haft det meste incl. AN med sølv og rend mig et hvis sted...det er en ht som tiltaler nogle, andre ikke. Jeg droppede mine for mange mange år siden, og jeg har aldrig set mig tilbage. Hører man noget meget bedre, så sælger man dem - jeg gjorde i hvert fald. Endviderede ter de sig ikke for kønt på den impedansmæssige side, går ud fra, at det er det du kalder "ohm mæssigt". Men det var heller ikke det jeg reagerede på, det var den hovedløse påstand om, at en 8" kan præstere hele 98 db et sted i det man ville kalde bassen. Hvis du gad at sætte dig ind i tingene, ville du formentlig heller ikke komme med så rabiate udtaleleser.  

At en AN E lyder sprællevende skyldes derfor ikke den påståede høje følsomhed, men snarere det faktum, at membranerne er forholdvis lette og bryder op bare du kigger på dem...et utrænet øre vil høre det som dynamik, varme, organisk klang o.m.a., vi andre hører bare forvrængning.

Hvorom alting er, så ønsker jeg jer begge god vind fremover med jeres E'ere, lyd er da heldigvis stadig en subjektiv oplevelse.

vh

Enig for det meste, men jeg en ord idiot for tiden pga ny medicin hehe, men der faktisk sket en masse nyt de sidste par år hos AN. De har ændret kabinettet en del, men det fint nok med en anden mands mening. Jeg er ikke nørd hvad angår eletronik, bemærker blot hvad jeg oplever med mine AN´er.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

tadmister, af ren nysgerrighed, hvad spiller du selv på?

pifle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Ditto her, men ved også fra mit erhverv at målinger og data ikke altid er rock-solid videnskab eller for den sags skyld virkelighed..

Jeg vil godt nok være ked af at komme til engang at erhverve mig et 'trænet' øre, det lyder godt nok ubehageligt, tænk dig hele tiden at skulle høre forvrængning, det må da absolut ikke være rart, du har min dybeste sympati ! Jeg håber der trods alt findes behandling eller i det mindste lindring !

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Sendt: 03 April 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:Jeg behøver ikke købe et sæt og måle dem efter, har haft det meste incl. AN med sølv og rend mig et hvis sted...det er en ht som tiltaler nogle, andre ikke. Jeg droppede mine for mange mange år siden, og jeg har aldrig set mig tilbage. Hører man noget meget bedre, så sælger man dem - jeg gjorde i hvert fald. Endviderede ter de sig ikke for kønt på den impedansmæssige side, går ud fra, at det er det du kalder "ohm mæssigt". Men det var heller ikke det jeg reagerede på, det var den hovedløse påstand om, at en 8" kan præstere hele 98 db et sted i det man ville kalde bassen. Hvis du gad at sætte dig ind i tingene, ville du formentlig heller ikke komme med så rabiate udtaleleser.  

Jeg synes nærmest at det her lyder som om tadman er lidt fornærmet over vores glæde ved at høre musikken over et par AN-E med High Efficiency enheder med sølvspoler - hvorom alting er har jeg aldrig hørt min yndlingsmusik med større indlevelse og glæde end på mine 300B SE og disse fantastiske AN højtalere - Nu er der jo mange grunde til at høre musik, men hvis jeg bliver følelsesmæssigt berørt af den er der noget der er rigtigt.

Nu er det vel ikke brødnid der er i spil her ?

Hilsen Peter

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 03 April 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

tadman skrev:Jeg behøver ikke købe et sæt og måle dem efter, har haft det meste incl. AN med sølv og rend mig et hvis sted...det er en ht som tiltaler nogle, andre ikke. Jeg droppede mine for mange mange år siden, og jeg har aldrig set mig tilbage. Hører man noget meget bedre, så sælger man dem - jeg gjorde i hvert fald. Endviderede ter de sig ikke for kønt på den impedansmæssige side, går ud fra, at det er det du kalder "ohm mæssigt". Men det var heller ikke det jeg reagerede på, det var den hovedløse påstand om, at en 8" kan præstere hele 98 db et sted i det man ville kalde bassen. Hvis du gad at sætte dig ind i tingene, ville du formentlig heller ikke komme med så rabiate udtaleleser.  

Jeg synes nærmest at det her lyder som om tadman er lidt fornærmet over vores glæde ved at høre musikken over et par AN-E med High Efficiency enheder med sølvspoler - hvorom alting er har jeg aldrig hørt min yndlingsmusik med større indlevelse og glæde end på mine 300B SE og disse fantastiske AN højtalere - Nu er der jo mange grunde til at høre musik, men hvis jeg bliver følelsesmæssigt berørt af den er der noget der er rigtigt.

Hilsen Peter

Jeg er fuldstændig enig i tadmans betragtninger om AN højttalere, og mener også at de priser er _fuldstændig_vanvittige_. _Intet_ berettiger de priser. Jeg kan godt forstå, hvis PQ griner i skægget, når han stiger ind i Jaguaren .

High efficency, sølv, og så poleret med lidt "slangeolie" OMG . Hvis man er stærk nok i troen, så okay .

Men hvad betyder det, når du har fået din drømmelyd, og er glad for at høre musik på systemet. Det er jo det drejer sig om 

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

pifle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Det er jo en gammel (meget gammel) debat, som har været tæsket til døde mere end en gang her på forum, hvad koster god lyd !

Summen må jo være at det koster præcis det folk er villige til at betale ! LIgesom med kunst iøvrigt.

Og du har jo fuldstændigt ret når du konkluderer at det intet betder når man er glad for skidtet.

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

pifle skrev:

Det er jo en gammel (meget gammel) debat, som har været tæsket til døde mere end en gang her på forum, hvad koster god lyd !

Summen må jo være at det koster præcis det folk er villige til at betale ! LIgesom med kunst iøvrigt.

Og du har jo fuldstændigt ret når du konkluderer at det intet betder når man er glad for skidtet.

Helt rigtigt - Og det var vist ikke formålet med denne tråd. Derimod var det lidt mere interessant at høre om 300B folkets meninger om de forskellige udgangsrør, hvilke preferencer og erfaringer vi havde. Nu er det bare sådan at der altid er nogle der føler sig kaldet til at kommentere og nedgøre AN's produkter så snart de bliver nævnt - også selvom det ikke er AN's produkter, men enkeltkomponenter, som udgangsrør, der bliver debatteret.

Eller er det en trang til at formynde, sådan at vi (der ellers har fast job, selv betaler vores husleje og børnepenge) ikke bliver lokket af den onde PQ til at købe hans overprissatte grej ?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 April 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
woammo skrev:

Hilsen Peter

Jeg er fuldstændig enig i tadmans betragtninger om AN højttalere, og mener også at de priser er _fuldstændig_vanvittige_. _Intet_ berettiger de priser. Jeg kan godt forstå, hvis PQ griner i skægget, når han stiger ind i Jaguaren .

High efficency, sølv, og så poleret med lidt "slangeolie" OMG . Hvis man er stærk nok i troen, så okay .

Men hvad betyder det, når du har fået din drømmelyd, og er glad for at høre musik på systemet. Det er jo det drejer sig om 

Nu mangler vi bare Kurt von Kubik til at sige Spendor S100: poly-prut!

Men jeg er ikke KvK - så det siger jeg ikke!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 April 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

TAD muligvis??
Sorry er lidt i hobla!

Mvh.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 03 April 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:
pifle skrev:

Helt rigtigt - Og det var vist ikke formålet med denne tråd. Derimod var det lidt mere interessant at høre om 300B folkets meninger om de forskellige udgangsrør, hvilke preferencer og erfaringer vi havde. Nu er det bare sådan at der altid er nogle der føler sig kaldet til at kommentere og nedgøre AN's produkter så snart de bliver nævnt - også selvom det ikke er AN's produkter, men enkeltkomponenter, som udgangsrør, der bliver debatteret.

Eller er det en trang til at formynde, sådan at vi (der ellers har fast job, selv betaler vores husleje og børnepenge) ikke bliver lokket af den onde PQ til at købe hans overprissatte grej ?

Årh ja, der kommer jo altid noget offtopic .

Nu er jeg ikke den der vil beskytte imod PG, og hans vanvittige priser, idet jeg selv har en AN SET. Men jeg vil tillade mig at mene, at AN højttalere lyder ræerligt, når de ikke indgår i et komplet AN system. Og det er jo netop pointen. I et komplet AN system, går deres lyd op i en højere enhed med resten af systemet, og det kan lyde aldeles fremragende, hvad man kan forvisse sig om inde ved Audio Consult. Dog mener jeg at SET forstærkerne bærer størsteparten af vellyden. Bliver de taget ud af systemet, vælter korthuset IMHO.

Ikke mer OT her fra. Har givet mit bud på 300B rør tidligere.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 April 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

kennethjensen skrev:

TAD muligvis??
Sorry er lidt i hobla!

Mvh.

Aner ikke hvad TAD er, andet end det TAD jeg kender til, kommer fra pioneer, og det spiller lidt alla gamut. DØDT

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 April 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Milu skrev:

kennethjensen skrev:

TAD muligvis??
Sorry er lidt i hobla!

Mvh.

Aner ikke hvad TAD er, andet end det TAD jeg kender til, kommer fra pioneer, og det spiller lidt alla gamut. DØDT

Så vidt jeg husker, er TAD en horn-driver. Men jeg kan huske galt.

Sorry, off-topic...

Mvh.

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Lige for at komme on-topic igen:

Iøjeblikket sælges nye WE 300B på Ebay til omkring $ 550 parret - eller omkring kr. 3300 inklusive moms. Det er omkring halv pris.

Der er ikke indgraveret serie nummer, men de er lavet samme sted - udmålt og med et halvt års garanti fra Penta Labs. Så hvis man tør...

Se link: http://stores.ebay.co.uk/Penta-Labs-Online

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2008 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

Lige for at komme on-topic igen:

Iøjeblikket sælges nye WE 300B på Ebay til omkring $ 550 parret - eller omkring kr. 3300 inklusive moms. Det er omkring halv pris.

Der er ikke indgraveret serie nummer, men de er lavet samme sted - udmålt og med et halvt års garanti fra Penta Labs. Så hvis man tør...

Se link: http://stores.ebay.co.uk/Penta-Labs-Online

Det faktisk et rigtig godt off topic, for skal faktisk bruge et sæt mere, da jeg ved og opgradere en P3SE til samme status som min meishu, så jeg kan BI- AMPE på Mine AN  Men jeg dog ikke lad for der mangler ingraveret serie nr i dem, så de kan jo være fake? WE giver jo 5 års garanti på deres rør

Skal forrestren lige hilse og sige det dyrt og opgradere til silver signature status, og trafoerne alene, skal brændes ind i 6 mdr  Men det bare en modstand på, også lad dem stå tændt henne i hjørnet.

Glæder mig alti for meget til sætter er færdigt og klar til og spille musik. Her efter en uges tid, kan jeg høre kæmpe forskel på mine 300b´ere. De godo nok begyndt og åbne sig om. Når man høre diana krall spiller klavere, er der så meget saft i hendes stemme, og man høre tydeligt klaver strengene simre efter anslag, også rumformidlingen FABELAGTIG.

2-3 uger mere så burde alle rør være brændt godt til, kom sgu til og skifte ALLE rørne i den hehe. Alle med brown plate NOS rør. Sikken forskel

Forsærkersættet kræver en sækkevogn hvis det skal flyttes hehehe, puha.

Jeg køber nok en KIT one AN amp, til og lege lidt med forskellig 300B rør med, det jo sjovt og høre forskellen på dem

JJ kan ikke anbefales, det lyder som om musikken spiller meget fjernt, og man skal virkelig lytte efter for at høre hvad der sker i musikken.

Ny plov er også på vej, den store fra ClearAudio, men mere om den senere. Starter nok min egen lille mit stereo stråd.

Får min gamle AudioNote 2,1x til, hæfitigt modificeret, hørte lige forskelle på den, også min Mc den anden dag. Fååårk hvor lyder MC´en kedeligt i forhold til. Der er åbenbart noget om, at AN, kun går ordenligt i spænd med AN.

Min Inbygget pre, fik sig også lige en opgrade, så den er i level 5 status, det samme med Riaa´en, juuuuums vinyl lyder smukt nu.

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

kennethjensen

Det faktisk et rigtig godt off topic, for skal faktisk bruge et sæt mere, da jeg ved og opgradere en P3SE til samme status som min meishu, så jeg kan BI- AMPE på Mine AN  Men jeg dog ikke lad for der mangler ingraveret serie nr i dem, så de kan jo være fake? WE giver jo 5 års garanti på deres rør

Skal forrestren lige hilse og sige det dyrt og opgradere til silver signature status, og trafoerne alene, skal brændes ind i 6 mdr  Men det bare en modstand på, også lad dem stå tændt henne i hjørnet.

[/QUOTE skrev:

Ja, man skal lige checke feedback - og evt. andre sider omkring emnet på nettet.

Og, Wouw det lyder godt nok omfattende og dyrt med dine AN 300B experimenter og upgrades. Mange mener at det ikke er nok at have spænding på transformerne, for at spille dem til skal der musik til - og så kan du jo nyde forandringerne som de dukker op !

Hilsener 

Ja, man skal lige checke feedback - og evt. andre sider omkring emnet på nettet.

Og, Wouw det lyder godt nok omfattende og dyrt med dine AN 300B experimenter og upgrades. Mange mener at det ikke er nok at have spænding på transformerne, for at spille dem til skal der musik til - og så kan du jo nyde forandringerne som de dukker op !

Hilsener 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes