| Forfatter |
|
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haves: Snell EII i perfekt stand nyindporteret fra Jylland. Audio Note Zero CDT + DAC. Sansui AU-G90X Forstærker.
Ønskes: Integreret Rørforstærker el. Forforstærker/effekt. Helst noget vintage men alt der passer perfekt til Snellerne er velkommen. Pris et sted mellem 5-10 kilo helst dog maks 15 kilo.
Er helt og aldeles på bar bund omkring hvad jeg skal gå efter, når det handler om Rør forstærkere.
Håber i kan gi mig en hjælpende hånd.
PS er ikke meget for "Kina Grej"...
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=73480
Den her kunne måske passe meget godt, til dine Snell'er. Hvad er afgiften ved import fra jylland? 
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
UHA importen vil jeg slet ikke ind på her, så bliver mester ikke glad da han nok både betalte afgift fragt og diesel uden at vide det Som sagt så kender jeg intet til rør. Andet end at der er meget der ude man skal passe på. Derfor syns jeg det ville være lidt at gå med livrem og seler at satse på noget "gammelt" anerkendt vintage grej. Men spændende ser der da ud det Rouge kender har aldrig hørt om det men skal da så absolut lige se det an. Noget sted man kunne prøve køre/høre det?
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo prøve med audio note, det er godt til snell... http://www.audioconsult.dk/
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
bo heinrich Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
en snell er født til noget audio innovation så det synes jeg er det oplagte valg ,af og til er de da set tilsalg selvom der er noget langt imellem dem
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
bo heinrich skrev:
| en snell er født til noget audio innovation så det synes jeg er det oplagte valg ,af og til er de da set tilsalg selvom der er noget langt imellem dem |
|
|
Enig, Snell og Audio Innovations spiller altid fint sammen. Måske noget her http://www.hifi-musik.dk/?page=vismarked&id=2082
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville finde noget ældre rørgrej.
meget af de tnye er for klinisk og analytisk i mine ører....
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyt dig frem,desværre ingen hurtig genvej...
held og lykke,har selv kig på rør til mine
audio note....
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad måtte du give for de E2´ere?
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lidt lun på det Audio Innovtion, det ser sku lækkert ud. Men som i siger der er nok ikke nogen let vej til rør. Det kunne jo så være fedt hvis man lige kunne stikke et sted hen og tage en lytter på noget Audio innovation? Er bestemt også opsat på noget ældre rørgrej, er slet ikke til det kina grej der er så meget både go og skidt omtale af her inde. Og syns måske også det er bekymrende at der er SÅ meget "næsten" nyt til salg på diverse sites.
Gav den nette sum af 4 jern for mine helt utroligt velholdte E2ére og det har jeg sku ikke fortrudt på nogen som helst måde. Der er så meget liv og charme i de ht at jeg ikke havde troet det muligt.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke anbefale dig at købe dette mærke. Jeg har repareret temmelig mange af dem og mage til sløvhed og dårlig konstruktion skal man lede længe efter. Undskyld hvis jeg støder nogen, men det er altså min erfaring med det.
Jeg ville nok kigge efter Luxman MQ360 og MQ70, Michaelson & Austin TVA! og TVA10.
mvh
Edit; Jeg retter til mq360 da 36 nok er umulig at finde __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er ikke i tvivl om at det ville være lækkert at få fingrene i noget lækkert grej som Luxman, der skal jo bare en del tålmodighed til før sådan noget kommer til salg, eller?.
Michaelson & Austin kender jeg overhovedet ikke noget til meen lækkert ser det ud det jeg kunne finde på nettet. Meen er det ikke lige lovligt svært at få fat i?
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
der røg en SQ36 og en CL34 (rørforforstærker) begge i mint.
På dba for 2 uger siden
5k røg det for. 1 time så var det solgt :(´
Der er folk der modtager SMS når der bliver indrykket luxman grej på dba....
:(
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal selv ud efter en AMC CVT3030 rørfætter nu her.
Er spændt på at lytte den til mine Snell E3 :)
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
At finde lækkert vintage udstyr er tids krævende. Udbuddet varierer jo hele tiden, men er man tålmodig skal det nok komme.
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par Snell E3 og får et par E2 imorgen :)
På mine E3´er har jeg nu spillet med Luxman grej fra slut 70´erne (L-10, L-80, L85, C383) og så en rørforstærker (AMC 3030). Dette sammen med en Marantz CD-16
De spiller altsammen meget varmt og lækkert, Noget mere varmt en andet. Jeg har dog savnet lidt Punch i bassen for dem alle.
Smed forleden så en Holfi Megarus 928 på, pludselig blev bassen kælderdyb, fast og stram, og gav et spark i brystkassen når der blev spillet lidt højt. Det har jeg ikke oplevet på noget af det andet grej. Dette på trods af at varmen stadig er der.
Så en Holfi kan klart anbefales afhængig af hvordan du vil have din musik formidlet :) 928´eren har mere end rigelig med power til Snellerne
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syns godt nok ikke i gør det nemt for mig  Er der virkelig en SÅ stor verden derude af rørgrej så det ikke sådan er til at sige at "dette mærke rørslæde" er bare nr 1 til Snell eller er der slet ikke noget man bare SKAL holde sig fra. Bare sådan at søge vinduet kan blive bare lidt mindre
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har jo fået en masse gode svar. Mange har jo hørt Snell spille godt med Audio Innovations og Audio Note. Nu har du jo noget Audio Note i forvejen, så måske en ide, at kigge ind til Anders i Audio Consult, der nok skal have en forstærker der passer til dit grej, og din pengepung.
Hvad har du iøvrigt imod kinesergrej ? Du får ofte meget mere for pengene. Se f,eks Dared forstærkerne. Topkomponenter hele vejen igennem, og masser af gode tests http://www.daredaudio.se/
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 03:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanvp skrev:
Syns godt nok ikke i gør det nemt for mig Er der virkelig en SÅ stor verden derude af rørgrej så det ikke sådan er til at sige at "dette mærke rørslæde" er bare nr 1 til Snell eller er der slet ikke noget man bare SKAL holde sig fra. Bare sådan at søge vinduet kan blive bare lidt mindre |
|
|
lad dine egne øre bestemme.
uanset hvad du smider på de snell så spiller de med nerve og nærvær!
Har selv E3 og E2 stående..... Og en del grej at smide på. Det er detaljerne til forskel, men overordnet er der formidling i topklasse fra Snellerne
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ind hos AudioConsult og hent en AudioNote OTO Linn PP. Koster 15000kr fra ny af, og han tager gerne din gamle amp i bytte, og giver som regel en rigtig god pris for det. Den spiller fakkertal rigtig godt på sådan et sæt. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |