Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 08:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til 5000kr..Hvilke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
JitH skrev:

OceanMan skrev:
Heyza Allesammen...

Nu har jeg læst de fleste af indlæggene i denne tråd igennem, og undrer mig egentlig over en væsentlig ting: Der er ingen der spørger hvor stort rummet højtalerne skal spille i er! Det er da ret så væsentligt!!

Så mit spørgsmål inden jeg vil komme med bud: Hvor stort er rummet højtalerne skal spille i?

Rummet er ca 6x8 meter..

Og det er helt rigtigt at man skal høre højtaleren før man kan danne sig en mening.. det jeg havde håbet på at få herfra var folks egne meninger om højtalere.. Hvilket jeg så ozz har fået ;)

Idag har jeg været ude og lytte til et sæt B&W DM603 S2.. Og de skuffede mig faktisk  Der var slet ikke nok i bassen  

Én af dagene skal jeg finde tid til at komme ind i HifiKlubben på Frederiksberg og lytte max til de forskellige højtalere der ligger i mit penge niveau

Her er så mit første indlæg, håber at du kan bruge det

Når du siger at du er til rock, vil jeg som andre her sige at Cerwin Vega har et drive som der ikke er mange andre hjøtalere der matcher.(giver nok skrammer)

Desværre er dette på bekostning af en del andre mere HIfi rigtige dyder.

Men kort og godt CW Rocks

prøv at lytte til et par AL-1000 el. AL-750 som er mine CW favoritter.

Lige præcis AL-1000 lyder da af muggen røv efter min mening. Nej, Jbl kan både spille hifi og rock. Og så kan den spille den bas som CW udgiver sig for at kunne.

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

jørgen skrev:

Lige præcis AL-1000 lyder da af muggen røv efter min mening. Nej, Jbl kan både spille hifi og rock. Og så kan den spille den bas som CW udgiver sig for at kunne.

Uden at dette skal gøres til en større debat om CV så mener jeg ikke at AL-1000 er helt så dårlig som du giver udtryk for, den kræver blot MEGET luft, lidt fin tuning af basporte og en forstærker der kan holde den livlige membran i et fast greb. Under disse forudsætninger kan den faktisk spille rimeligt!

Når dette så er sagt så må jeg nævne at jeg har skiftet basenhederne ud i mine AL-1000 i min hjemmebio, til et sæt Fane XB15, de kan spille stram bas, men kræver Watt.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Jeg havde da som mit første anlæg en NAD 312 (2 x 25 watt) og et sæt JBL TLX-220 (mine nuværende baghøjttalere) og det spillede da fint, og faktisk også ret højt .. I hvert fald højt nok til mit værelse på 21 kvm.
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes