Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 04:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Elektrostater til Claus-dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 03 April 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Det samme gør min gamle Stax SR84. De skal ikke have linie signal ind, men tilsluttes direkte på højtaler udgangen.
På bagsiden af min sorte box er det beskrevet hvilken farve ledning der er hvad.
4 ledninger: højre+, højre-, venstre+, venstre-

Electret arbejder som beskrevet af ML_CLS ovenfor og det er effektforstærkeren som driver det hele.

Ved ikke om det gælder for hovedtelefoner, men mener at en "rigtig" electrostat højtaler er tilsluttet lysnettet og de 240 volt bliver transformeret op i en højspænding.
Princippet er at højspændingen ligger på 2 falder og i mellem disse har du så din "driver" som tilføres musik signalet.
"driveren" vil så bevæge sig alt efter ændring i spænding (positiv/negativ)

Hvis du vil have en forklaring med de rigtige udtryk http://en.wikipedia.org/wiki/Electrostatic_speakers

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 April 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet, jeg prøvede lige at slutte den il højtaler udgangen og minsanten om ikke de spillede...

Men jeg har ingen ide om hvilke ledning der fører hvad ??
Der er fire farver rød, blå, hvid og sort, er det det samme på din stax og er det samme farver kunne jeg så få at vide hvilken farve der er hvad ??
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Claus-dk