Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 04:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Elektrostater til Claus-dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 03 April 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Det samme gør min gamle Stax SR84. De skal ikke have linie signal ind, men tilsluttes direkte på højtaler udgangen.
På bagsiden af min sorte box er det beskrevet hvilken farve ledning der er hvad.
4 ledninger: højre+, højre-, venstre+, venstre-

Electret arbejder som beskrevet af ML_CLS ovenfor og det er effektforstærkeren som driver det hele.

Ved ikke om det gælder for hovedtelefoner, men mener at en "rigtig" electrostat højtaler er tilsluttet lysnettet og de 240 volt bliver transformeret op i en højspænding.
Princippet er at højspændingen ligger på 2 falder og i mellem disse har du så din "driver" som tilføres musik signalet.
"driveren" vil så bevæge sig alt efter ændring i spænding (positiv/negativ)

Hvis du vil have en forklaring med de rigtige udtryk http://en.wikipedia.org/wiki/Electrostatic_speakers

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 April 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet, jeg prøvede lige at slutte den il højtaler udgangen og minsanten om ikke de spillede...

Men jeg har ingen ide om hvilke ledning der fører hvad ??
Der er fire farver rød, blå, hvid og sort, er det det samme på din stax og er det samme farver kunne jeg så få at vide hvilken farve der er hvad ??
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Lige en lille update:
Jeg tror jeg har fået ledningerne sat rigtigt til nu, og jeg havde lige et par beyer pads liggende så de kom da lige på, de andre var lidt slidte at mærke på, de havde præcis samme størrelse så det var let og hurtigt....

Man kan nærmest ikke se på dem de har været brugt, efter de nye puder, dejligt velholdt...

Jeg er lidt overrasket over lyden, det var egentligt mit indtryk at electret og stater havde tynd bas og var lidt "kolde" i lyden...

Det passer slet ikke på disse bøffer, de er dejlige varme og bløde i lyden bassen fejler bestemt heller
ingenting.
Mellemtonen er den samme tilbage lænede type som man finder i e-500 og se530 fra Shure, meget mere detaljeret, men stadigvæk tilbagelænet og helt ubesværet...

Diskanten er ikke nær så prominent som jeg troede den ville være, den er klar og opløst, men er på intet tidspunkt skærende eller med sssssser...

Bassen er meget mere tll stede end jeg troede den ville være, den er skarp, hurtigt og meget detaljeret.....

Ved første lyt er de dejlige bløde og runde i lyden, men sætter man sig til at lytte efter hører man alle mulige detaljer, som man måske ikke lige havde bidt mærke i før, der er en dejlig "afstand" mellem instrumenterne.....

En absolut dejlig investering jeg har gjort mig her.....

Eneste ulempe er at der skal en højtalerudgang til dem, jeg har en Yamaha surroundrecieverting med 120 watt per kanal og den har sjældent været skruet så højt op som den er nu, den får cirka 50% gas , nu kan man så gå og fantasere over hvordan de lyder med en fin klasse a rørforstærker, hmmmm jeg må nok en tur på ebay igen

og når det er overstået, så er der jo lige de "rigtige elektrostater".....

Det kan godt være jeg er lidt bidt af det der "ny tings syndrom" men de spiller altså overraskende godt......

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 April 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Lyder godt at du fandt ud af det. Brugte du et ohm meter? man skal jo lige passe på ikke at få kortsluttet sine udgange

Men ellers er farverne på min Stax:

Højre +Rød
         - Sort

Venstre + Hvid
             -  Grøn

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

jeg gik bare ud fra at den sorte og hvide var jord og prøvede mig lidt frem, men jeg har også rød og sort sammen og hvis og blå, så det virker jo rigtigt nok...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes