| Forfatter |
|
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, jamen så er det bare med at gå på jagt her på siden, dba osv og lede efter noget brugt "guld".. Jeg vil da lige se om jeg kan finde noget der måske kunne være interessant for dig, men det bliver nok først engang imorgen..
|
| Til top |
|
| |
PeterLorenzen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have. Hvis der er et sorround receiver mærke du kan anbefale, så må du meget gerne skrive det, så jeg har noget at søge efter. Derefter jeg kunne skrive hvad jeg finder her i dette indlæg, og derved få lidt respons på en evt annonce.
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen de fleste mærker har noget interessant, det er mest de enkelte modeller der er afgørende... Men nogle som har et godt ry inden for SS ka jeg da godt lige nævne: Yamaha, Denon, Harman Kardon, Marantz, Pioneer og alle de andre Her er nogle der måske kunne være interessante (bedst fra toppen), men det er kun et hurtigt udpluk..: Denon 3805 (Edit: Link til annonce HER på siden :-) Yamaha RXV 1500
H&K AVR 4550
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser spændende ud.
Jeg faldt for disse sorround receivere: JAMO AVR-793 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54312262
Yamaha RXV 659 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54290803
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamahaen tror jeg lige er lille nok til de højtalere... de vil gerne have lidt at leve af... Umidlbart er jeg ikke meget for Jamo forstærkere, det sagt uden jeg har hørt eller noget kendskab til dem, men udelukkende fordi det normalt(?) ikke er noget Jamo beskæftiger sig med... Men var alligevel lidt nysgerrig, så jeg søgte lidt og fandt denne "ret" positive anmeldelse af den og en dvd afspiller.. Det kunne faktisk være den er god?  ... he he Ang kabler, så er det ikke her den hellige grall ligger gemt (for mig ihvertfald), det kan gøres for et forholdsvist beskedent beløb (uden at gå nævneværdigt på kompromis set iforhold til penge investeret i forstærker, højtalere osv..) Jeg logger af for iaften...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående størelse på Yamahaen...
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så burde Yamahaen med 7* 150w være "stærkere" end Jamo'en med 7*135w, og derved have lettere ved at trække højtalerne?
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, glem alt om watt opgiveleser... Du har vel også set pc højtalere hvor der står 500Wat på kassen? Yamahaen er fra en af deres mindre serier og ikke særligt strømstærk... Så vil jeg tro Jamoen kan mere udfra den anmeldelse jeg linkede til tidligere..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Så man skal faktisk kende de enkenlte receivere for at kunne dømme deres kraft, da watt opgivelserne ikke spiller den store rolle i en annonce? Pyh.. Så det er faktisk ud fra personlige erfaringer og anmeldelser, der kan informere mig om Receiverens lyd kvalitet/kraft. - Så klarer Jamo'en sig jo som du selv har sagt rimelig godt ud fra den anmeldelse du linkede, tusind tak. Jamo'en burde jo også stensikkert lyd-kvalitets mæssigt, kunne matche højtalere af samme mærke? Ud fra en del research på nettet, hvor Jamo'en har fået gode anmeldelser allround, er jeg næsten fast besluttet på at købe den ovenstående brugte Jamo.. Medmindre andre har noget at indskyde, måske nogle erfaringer omkring Jamo AVR-793, så mangler jeg "kun" hjælp til kabler
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er aldrig garanteret noget, ikke engang selvom de to produkter kommer fra samme firma...
Jamoen er garanteret fin, men jeg har ærligt talt ingen ide om hvordan
og hvorledes den yder og lyder... umidlbart er den meget strømstærk,
men halter lidt på indtillingsmuligheder osv.. Det kunne være du kunne
få en demo (evt med dine højtalere koblet til :-)
Det kunne være rigtigt fedt hvis der var nogle med kendskab til receiveren der lige ville komme med en kommentar ang. dens performance evt. en sammenligning...
Hvis du tager kontakt til ham, så prøv at handle lidt med ham.. Du skulle helst kunne få den til under 3000kr da den har været solgt for ca 4500kr i england fra ny... De danske priser er hvist skruet lidt i vejret...
|
| Til top |
|
| |