| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
heltny skrev:
|
Ja, vi mangler et ærligt blad der ikke roser alt til skyerne.
Et blad der ikke vender og drejer alting, så selv indlysende fejl, bliver til banebrydende løsninger.
Et blad hvor det ikke ser ud som om at de får tingene de tester, hvis de for et rigtig god anmeldelse.
De sidste 24 numre af high fidelity, har jeg ikke set en artikel om et app, højttaler eller andet, der har fået kritik, uden at det alligevel var det bedste man kunne få..... Iøvrigt er det YDERST sjældent at der i det hele taget er kritik.
En Højttaler der dykker i 18 Db i frekvensgangen lige midt i mellemtonen, bliver anmeldt til den bedste lyd overhovedet.
En netkabel lavede fluks et minianlæg om til high-end.
Og idag i high fidelity beskrives nogle netfiltre som en ting der "bløder lidt op" nedefter i frekvensen............... for 5-10 år siden hed det = Dynamikdræbende.
Så jeg hilser ALLE slags hifiblade velkomne........ I bedste fald giver det konkurrence til det ovennævnte Anders And blad 
|
|
|
Er fuldstændig enig med dig, jeg gider simpelthen ikke det blad mere. Jeg prøver i øjeblikket forskellige udenlandske blade, for at finde en afløser. Foreløbig har jeg kastet mig over HI-Fi Choice. |
|
|
Det er faktisk ikke helt skidt det blad. Købte det da jeg boede i UK. Bare irriterende med alle de reklamer.  Hvor kan man se hvad "current issue" indeholder? Køber nogle gange High Fidelity, men så skal det dælme være noget jeg gider læse om til den pris. Desuden synes jeg ikke artikler og anmeldelser altid er lige godt skrevet. Mange taler også godt om Hifi+ __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden Lyd&Bilde allerede eksisterer både på det norske og svenske markedet skal ikke alle deres kostnader dækkes af salget her i Danmark, og jeg håber nu virkelig at de klarer at sælge nok til at det kan løbe rundt for jeg savner virkelig at ha noget at læse på toalettet 
High Fidelity......., måske er jeg en anelse ondsindet men jeg tror at den eneste grunden for at de fremdeles eksisterer er at alle landets biblioteker køber tre eksemplarer hver  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI World er også udemærket: http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/currentish.html#
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er folk så vilde efter at læse anmeldelser hvor produktet bliver kritiseret? Hvad med at abonnere på "TÆNK" i stedet for? Det er da dejligt at High Fidelity ikke bruger spalteplads på alt mulig skrammel. Gjorde de det, gad jeg i hvert fald ikke læse det. De beskriver produkterne på en sober måde, og jeg synes nemt man kan fornemme hvornår de er forbeholdne eller begejstret for et produkt.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu mente jeg ikke godt skrevet på den måde at de var for positive. jeg mente ikke godt skrevet på den måde at det var dårligt sprog og dårlige anmeldelser som egentlig ikke fortælle hvordan produktet lyder  , men f.eks. Jans. anmeldelser er ganske gode. Hvis det da var myntet på mig?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når der nu er så mange kloge folk der lige præcis ved hvordan et godt hifi magasin skal laves - et som bliver meget bedre end "High Fidelity" - hvorfor kommer de så ikke igang?
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst HighFidelity i mange år, rigtig mange år og synes som mange andre, at det er blevet dårligere og dårligere. Jeg vil ikke skrive om hvordan det skal være, men om hvordan det ikke skal være:
Da de startede med Reference CD'en, steg bladet med 25 kr. Da de stoppede, blev prisen ikke sat tilsvarende ned. I stedet lovede de flere test. Det løfte holdt de, de første numre, men nu er standarden nede på 4 - 5 pr. nummer. Jeg synes også kritikken er gået fløjten de sidste mange år, efterhånden.
Annoncemængden er for stor i forhold til bladets side antal, eller er det omvendt.
Alle deres test er sovset ind billeder i alle mulige størrelser og fra alle mulige vinkler. Billeder og målinger fylder mere og mere og den skrevne tekst, mindre og mindre. Et (lille) billede af produktet med- og uden overtøj må være nok.
Prisen, jeg synes ganske enkelt det er for dyrt i forhold til, hvad man får.
Der er ofte mange "sætternisse fejl", det er ikke acceptabelt i et proffesionelt blad, og til den pris.
Og EISA, er der noget mere kedeligt og åndsforladt, end en branche der hylder sig selv.
Jeg vil have et 2 - kanals blad, fri for alt det andet ragelse de fylder det med.
Det lettede, det har jeg gået med i mange år.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Jeg har læst HighFidelity i mange år, rigtig mange år og synes som mange andre, at det er blevet dårligere og dårligere. Jeg vil ikke skrive om hvordan det skal være, men om hvordan det ikke skal være:
Da de startede med Reference CD'en, steg bladet med 25 kr. Da de stoppede, blev prisen ikke sat tilsvarende ned. I stedet lovede de flere test. Det løfte holdt de, de første numre, men nu er standarden nede på 4 - 5 pr. nummer. Jeg synes også kritikken er gået fløjten de sidste mange år, efterhånden.
Annoncemængden er for stor i forhold til bladets side antal, eller er det omvendt.
Alle deres test er sovset ind billeder i alle mulige størrelser og fra alle mulige vinkler. Billeder og målinger fylder mere og mere og den skrevne tekst, mindre og mindre. Et (lille) billede af produktet med- og uden overtøj må være nok.
Prisen, jeg synes ganske enkelt det er for dyrt i forhold til, hvad man får.
Der er ofte mange "sætternisse fejl", det er ikke acceptabelt i et proffesionelt blad, og til den pris.
Og EISA, er der noget mere kedeligt og åndsforladt, end en branche der hylder sig selv.
Jeg vil have et 2 - kanals blad, fri for alt det andet ragelse de fylder det med.
Det lettede, det har jeg gået med i mange år.
Med venlig hilsen
|
|
|
100% enig
Men jeg køber nok alligevel bladet... men det vægter ikke højest længere. Stereophile, Hifi-news og Hifi-Choice er alle med højere standard, selvom de har ligesåmeget reklame.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hi Fi Choice" er på mange måder et udmærket blad. Som andre har nævnt består halvdelen af bladet desværre af reklamer. Jeg har også taget mig selv i , at straks jeg har læst overskrifterne, at bladre om til den side hvor næste nummer annonceres, for at se om der kommer noget mere interessant næste gang .
Desuden har de alle disse gruppetest af apparater der alle ender med at opnå en karakter på ca. 80%- altså ganske godt til prisen uden at være noget særligt. Gabende kedsommeligt!
Et af de gode tiltag er deres beskrivelse af et særligt sammensat anlæg med synergieffekt. Som regel et anlæg i hvert nummer.
Der er også en del underholdende redaktionelle kommentarer hver gang. Desuden interessante afsnit om retro-hifi.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om Hi fi Choice holder samme standard som dets søstermagasin, Home Cinema Choice så vil jeg påstå at det kunne ha vært meget bedre.
Der er tit ultrakorte tester som kun er ren produktomtale. Påstander som ikke henger sammen om de sees på videnskabligt og selvfølgeligt for stor vægt på britiske produkter som aligevel ikke kan køber her i landet.
Mange tyske magasiner har en lidt mere sober fremgangsmåde, men desværre så læser jeg ikke tysk, og der er også problemet med stor vægt på tyske produkter.
Det bedste magasinet jeg har fundet så langt er svenske "Hifi&Musik". Fyldige tester hvor der tit er et testpanel og ikke kun en mand der afgiver dommen. De bruger så også målinger, men foretager og fortolker målingerne EFTER at de er ferdige med den subjektive delen af testen. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver dejligt, hvordan skaffer vi det?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det bare kommer i kioskerne?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
Ja, vi mangler et ærligt blad der ikke roser alt til skyerne.
Et blad der ikke vender og drejer alting, så selv indlysende fejl, bliver til banebrydende løsninger.
Et blad hvor det ikke ser ud som om at de får tingene de tester, hvis de for et rigtig god anmeldelse.
De sidste 24 numre af high fidelity, har jeg ikke set en artikel om et app, højttaler eller andet, der har fået kritik, uden at det alligevel var det bedste man kunne få..... Iøvrigt er det YDERST sjældent at der i det hele taget er kritik.
En Højttaler der dykker i 18 Db i frekvensgangen lige midt i mellemtonen, bliver anmeldt til den bedste lyd overhovedet.
En netkabel lavede fluks et minianlæg om til high-end.
Og idag i high fidelity beskrives nogle netfiltre som en ting der "bløder lidt op" nedefter i frekvensen............... for 5-10 år siden hed det = Dynamikdræbende.
Så jeg hilser ALLE slags hifiblade velkomne........ I bedste fald giver det konkurrence til det ovennævnte Anders And blad 
|
|
|
Det seneste nr. af HF er nu ganske fornuftigt skruet sammen: Test af Yamahas retro-hifi, interessant hjemmebesøgsatikel, test af fire sæt højtalere m.m Og det hele bliver ikke rost til skyerne. Et produkt bliver nærmest ikke anbefalet. Men de har måske lyttet til noget af læsernes kritik?
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Mon ikke det bare kommer i kioskerne?  |
|
|
7/11 ? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nja, nu ejes 7/11 franchisen af Reitangruppen som også er norsk og som også ejer Narvesen som nok er den aller største forhandleren af magasiner i Norge, så jeg ville ikke blive overrasket om det kom i salg der.
Hvis så så bliver det det eneste jeg vil købe der, alt andet er overpriset : ) __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |