Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 14:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: En 14-Årigs HiFi (nye billeder) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
harmanman skrev:

er der virkelig ingen der ved om jeg skal lade de splejsede interne kabler blive siddende, eller om jeg skal sætte nogle ordentlige i???

- Selvf. skal de skiftes...!!!

Hvis ikke de er længere end 70 cm. har jeg nogen rester i sølv / teflon, dem ku du vel arve hvis lige du skríver din adresse på en PM til mig...!!

Tror faktisk både jeg har noen rester i 2 og i 3 kvadrat, så bruger du selvfølgelig 3 kvadrat'erne til bassen, og 2'erne til diskanten.... - Jeg kan love dig for det synger KLART bedre end de originale...!!!!!

Lars / Viborg

opfordring til salg er ikke tilladt over forum

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
harmanman skrev:

er der virkelig ingen der ved om jeg skal lade de splejsede interne kabler blive siddende, eller om jeg skal sætte nogle ordentlige i???

Hvis ikke de er længere end 70 cm. har jeg nogen rester i sølv / teflon, dem ku du vel arve hvis lige du skríver din adresse på en PM til mig...!!

Tror faktisk både jeg har noen rester i 2 og i 3 kvadrat, så bruger du selvfølgelig 3 kvadrat'erne til bassen, og 2'erne til diskanten.... - Jeg kan love dig for det synger KLART bedre end de originale...!!!!!

Lars / Viborg

Mange tak, men hvad mener du med arve?

Til top Vis harmanman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmanman

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
NillerViborg skrev:
harmanman skrev:

Lars / Viborg

opfordring til salg er ikke tilladt over forum

Der er ikke tale om salg, men foræring / oprydning.

Her i midtjylland er betydningen af arve rimelig klar, som i at der er tale om gratis rester. Hvis eventuelt modtager bliver så imponeret over foræringen, at han ikk' vil være bekendt og ta imod, men føler han skylder en modydelse, så ham om det. Nu er der tale om en yngre modtager, hvorfor jeg ikke engang ville foreslå nogen byttehandler udi "flydende" gaver. Jeg kan bare huske da jeg selv var grøn hifi-elsker for vel omkring 20 år siden, og "byttede" en Philips Ghetto-blaster for en Beomaster 4400 og et sæt massive Toshiba-højttalere med 12" bassssss, det var konge!! - Så synes jeg da selv jeg vil godt gi lidt igen, nu jeg har muligheden for det med noget jeg har til overs - og så da specielt når det går til et sæt JBL'er - kongemærket over dem alle...!!!!

( Er resten af branchemedlemmerne så slemme så man straks tror det værste om mig??? )

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

harmanman skrev:

Mange tak, men hvad mener du med arve?

Arve = dem ka' du få Gratis, jeg har _mange_ rester af sølv / teflon til og ligge i en kasse og rode...

Hvis vi sku' rent fatkisk mødes engang ka' du gi en pilsner eller noed, ellers er det da bare held og lykke med dem...

De rester jeg har er ca. 70 cm's stykker, de kan snildt gå i en prøvepose...

( Jaeh, til den pris kan det sku' dårligt gå og ikke gøre forsøget... - eller hva'?)

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Nej,jeg tror heller ikke jeg ville kunne holde mig fra det tilbud
Jeg har bare hørt at der skulle være blandede erfaringer med det så ved ikke om jeg tør
Jeg tror ihvertfald at jeg trækker mig tilbage for idag nu.

Du hører fra mig imorgen.
Det håber jeg er ok

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

- No Problem...

Blandede erfaringer med hvad, gratis kabler fra branche-medlemmer, eller anvendelsen af sølv / teflon som internt kabel i højttaleren???

Kunsten er jo at bruge kabler af samme "familie" til både bas og diskant, og lige langer kabler til både bas og diskant, så er der ingen ko på isen...

Men, Prøøøøv det, hvis ikk' du ka' li det, kan du jo bare skifte tilbage igen...

Lars / Viborg

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

- No Problem...

Blandede erfaringer med hvad, gratis kabler fra branche-medlemmer, eller anvendelsen af sølv / teflon som internt kabel i højttaleren???

Kunsten er jo at bruge kabler af samme "familie" til både bas og diskant, og lige langer kabler til både bas og diskant, så er der ingen ko på isen...

Men, Prøøøøv det, hvis ikk' du ka' li det, kan du jo bare skifte tilbage igen...

Lars / Viborg

Havde ikke trukket mig helt tilbage alligevel

Blandede erfaringer med at skifte de interne originalkabler ud med nogle bedre.

Du må ikke tro jeg ikke er intresseret i at prøve det, og i dit tilbud, jeg er bare lidt i tvivl om det er en go ide.

Ved ikke om det kan gøres om, når jeg har gjort der, det skal muligvis loddes.

Men som sagt, tænker jeg over det, og du hører fra mig imorgen

Daloon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej, hvordan er det du har placeret din sub? Det ser ud som om du har sat den på siden, og hvordan har du forbundet den?

Jeg har selv en paradigm sub PS-1200, og er virkelig glad for den. Tror det du siger med den er upræcis, har noget at gøre med din placering af den.
Til top Vis Daloon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daloon

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Daloon skrev:
Hej, hvordan er det du har placeret din sub? Det ser ud som om du har sat den på siden, og hvordan har du forbundet den?

Jeg har selv en paradigm sub PS-1200, og er virkelig glad for den. Tror det du siger med den er upræcis, har noget at gøre med din placering af den.

Min hedder sb-90, ja, jeg har stillet den på siden (gør ikke nogen lydmessig forskel jeg kan høre) oog jeg har forbundet den med et dali blue wave biwiring kabel til ca. 80 kr. m.

Jeg mener ikke at den på den måde er dårlig, eller decideret upræcis, men dens basgengivelse er i mit rum, med mit anlæg ikke lige så stram, tør, og kontrolleret jeg godt kunne tænke mig.

Jeg tror den er mere egnet til ekspolosioner i film og lign.

Det problem har jeg delvist løst ved at tilstoppe det ene bas-refleks hul, men kunne stadig godt tænke mig en der er lidt mindre voldsom, og lidt mere præcis.

Den giver dog alligevel noget jeg ikke kan undvære i mit anlæg.

Jeg tror ikke lyden har noget med min placering at gøre.

Men det er jo slet ikke den samme sub vi har, lyder din godt?

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Så! er der endelig sket noget! De nye org. jbl basenheder jeg har bestilt for over en måned siden, er kommet, og endelig har jeg ordentlig lyd igen Holdkæft hvor har jeg også bare været utålmodig!

Udover det har jeg i mellemtiden også fået en anden cd-afspiller. Det er en professionel en min onkel har givet mig. Den vejer vildt meget, er bygget som en tank og er ca 10 år gl tror jeg. Mærket er kkb (aldrig hørt oim det vel?), og den er vildt fed! Det er også en recorder, så man kan plugge instrumenter i og indspille en cd (før computeren). han arbejder på et lydstudie, og det er sådan han har fået fat i den.

Billdeder af begge dele kommer imorger tror jeg

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 April 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

harmanman skrev:

Så! er der endelig sket noget! De nye org. jbl basenheder jeg har bestilt for over en måned siden, er kommet, og endelig har jeg ordentlig lyd igen Holdkæft hvor har jeg også bare været utålmodig!

Udover det har jeg i mellemtiden også fået en anden cd-afspiller. Det er en professionel en min onkel har givet mig. Den vejer vildt meget, er bygget som en tank og er ca 10 år gl tror jeg. Mærket er kkb (aldrig hørt oim det vel?), og den er vildt fed! Det er også en recorder, så man kan plugge instrumenter i og indspille en cd (før computeren). han arbejder på et lydstudie, og det er sådan han har fået fat i den.

- Det er en HHB, og vel sandsynligvis 802'eren af dem... Dengang man brugte CD-Recordere var det absolut DEN man skulle ha, hvis man ikke var smæk-rig... - Den kan du vist godt være tjent med...!!

Lars / Viborg

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
harmanman skrev:

- Det er en HHB, og vel sandsynligvis 802'eren af dem... Dengang man brugte CD-Recordere var det absolut DEN man skulle ha, hvis man ikke var smæk-rig... - Den kan du vist godt være tjent med...!!

Lars / Viborg

ja, du har ret, det er hhb den hedder. det lignede omvendte k'er . Men den hedder 850, og ikke 802. Hvad er forskellen mon? 

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Der kommer billeder idag, har taget dem, skal bare lige lægge dem ind

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Så, nu kommer der billeder:

Mine højttalere er noget lækrere med de nye basenheder 

Den anden ht. 

Den gamle basenhed.

Den nye basenhed. Som det ses ser den noget federe ud, og udover at jeg nu har nogen basser der virker igen, er mellemtonen også blevet bedre. Den er blevet meget mere præcis, hvor den før var lidt mudret.

Her ses min nye cd-recorder jeg har fået af min onkel. Den er ca 10 år gl. tror jeg. Den lyder vildt godt. Jeg har også fået pladespiller, men det er bare en jeg låner af min mor og far

Jeg synes faktisk selv mit anlæg har udseenet med sig. På den studie agtige måde.

Den er rimelig dyb, og vejer også ret meget. Men det er jo klart, når den både skal kunne spille og optage. Overvejer at købe et bedre netstik, men det lyder rigtig godt nu, så ved ikke helt

Der er en masse, både in, og out tilslutninger bagpå.

Pladespilleren er en gammel lenco. Jeg gidder ikke lige kigge hvilken model det er...

Oversigtsbillede

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hvordan skifter man forresten navnet på tråden?

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 24 April 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

harmanman skrev:

I dit første indlæg, bare tryk ret, så kan du gøre det oppe i toppen 
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
harmanman skrev:

I dit første indlæg, bare tryk ret, så kan du gøre det oppe i toppen 
Tak

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et par spørgssmål til jer:

- Er der nogen der ved noget om nyprisen på min cd-recorder?

- Tror i jeg vil få noget ud af at skifte netkablet eller signalkablet på den?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 25 April 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Fint grej, Men byt om på amp og cd, ellers tror jeg amp'en bliver for varm.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes