Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nyt miljø til B&W 683 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jbay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 April 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Jeg tror ikke højtalerne er beregnet til et sådan indbreb, fronten kan ikke fjernes selv efter skruerne er taget ud.

Mine små skattepiger ryger til salg for kr 7.800 og så skal jeg have fingre i noget meget, meget mindre så jeg ikke får så ondt i akustikken i min nye mini stue

Jeg har samme højtaler og har også forsøgt at få fronten af, men det er ikke lykkeds mig heller. Har du kunne få de skruer der ud? jeg konkluderede til sidst at at de måske slet ikke var skruer man bare hullet til fronstoffet?..
Til top Vis Jbay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jbay

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 April 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Jbay:

Ja, lige nøjagtigt. De øverste og nederste torx gummiskruer holder frontstoffet på plads. Den letteste vej ind i selve kabinettet er vha. pladen på bagsiden hvor terminalerne sidder.
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

Jbay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 April 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Jbay:

Ja, lige nøjagtigt. De øverste og nederste torx gummiskruer holder frontstoffet på plads. Den letteste vej ind i selve kabinettet er vha. pladen på bagsiden hvor terminalerne sidder.

Er det rigtigt? jeg har brugt månedet på at løse mysteriet om denne her indelukkede højtaler
Nu sidder jeg faktisk lige ved siden af den ene, men jeg kan ikke rigtigt knække hvordan bagsiden skal være porten til himlen? Skal terminal plastic'et af? Har ikke meget erfaring inde for det her område

Edit:
Der er da sindsygt langt dernede fra terminalerne og op til f.eks. diskanterne. Skal jeg så pille alle enheder ud for til sidst at kunne få diskanten ud?
Til top Vis Jbay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jbay

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet, at det er dit rum der ligger til grund for den "ødelagte akustik".

Kig evt. på dit rums eigenmodes - dvs. stående bølger der "f**ker akustikken på" hhv. ved at doble og halvere lydtrykket alt efter bølgernes konvergens ved forsk. frekvenser.

Link til visuel udregner der viser rums eigenmodes..

Jeg kan på den se, hvorfor jeg i mit rum ved at læne mig 30 cm. frem fra min sofa mister ALT bas.. der er simpelthen et hul i lyden. Men det er heldigvis 30 cm. længere fremme end jeg sidder normalt - dvs. let foroverbøjet i sweetspot.
jeg ville have et stort problem hvis jeg rykke min sofa bare 30 cm...

Undersøg hvordan det ser ud for dig - prøv evt. at rykke lyttepositionen eller til start dit hoved lidt rundt - måske er der "en god plads" i en mulig placering af stolen/sofaen.

Mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes