Forfatter |
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du haft kig på andre højjtalere end Concept 6 og Concept 8? Hvis du f.eks. besluttede dig for Concept 6, kunne du bede om at høre en af flg.: Denon PMA-1500AENAD C372Cambridge Azur 740ADet ville i alle 3 tilfælde give en systempris på ca. 10k uden kabler... Kender dog ikke forstærkerne og ved ikke hvordan de spiller med Dali Concept, men det kan dine ører jo fortælle dig
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
inotic Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tapeconnection kunne være en mulighed, så skal jeg bare et smut til aarhus, men uanset hvad ville hifiklubben være det nemmeste, og må vel regne med at de få producenter de sælger varer fra er noget der duer?
|
Til top |
|
|
inotic Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er godt med nogle forslag Anda, men synes 6k for forstærkeren virker af meget, men sådan skal det måske bare være for at få noget ordentlig lyd ud af det? :) en forstærker kan jo ligeledes købes til 2200, men om de andre er de ekstra penge værd, og om de får noget mere ud af højtalerne er der jo kun en måde at finde ud af :) Skulle også gerne ende med at have penge til et nyt tv, hvor jeg har kig på et sony kdl32-d3000, men det må jo komme bagefter.
|
Til top |
|
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo HifiKlubben har nogle ganske gode produkter :) Nad, Denon, B&W og Dali laver hvertfald nogle gode produkter som også kan købes for rimelige priser. Men synes især på forstærker markedet det kan være "sjovt" at kigge andre steder, men sådan er man jo forskellig :)
__________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville selv smide lidt ekstra penge efter en kraftigere forstærker, så man sikrer at den har ordentligt styr på højttalerne... Ved egentlig ikke helt hvordan man skal prioritere dette, da jeg selv er lidt ny indenfor hi-fi! Synes bare det ville være jeg en skam, hvis man kommer hjem og finder ud af at forstærkeren har problemer med at trække højttalerne...
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Jo HifiKlubben har nogle ganske gode produkter :) Nad, Denon, B&W og Dali laver hvertfald nogle gode produkter som også kan købes for rimelige priser. Men synes især på forstærker markedet det kan være "sjovt" at kigge andre steder, men sådan er man jo forskellig :)
|
|
|
Nogen bestemte forstærkere du tænker på?
|
Til top |
|
|
inotic Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja der er jeg helt enig, men det er vel bare noget man må lytte sig frem til :) Jeg vil kigge lidt på de forstærkere du foreslog
|
Til top |
|
|
Proxi Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Nogen bestemte forstærkere du tænker på? 
|
|
|
Nu mente jeg godt nok recievere  Kigger jeg mest på i tiden, men synes Marantz, Yamaha og Pioneer har nogle spænende sager :) Hvis vi snakker til menneskelige priser. Der er jo også Onkyo men er jeg så ikke så meget inde i eller hvad kan man sige, men især i udlandet får de gode omtaler synes jeg :) Men der er jo os Primare fx. hvis man har mange penge :P __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ inotic: Hvad med at købe højttalere brugt? Så er der flere penge til forstærker!  Jeg købte nogle B&W DM630 brugt - 10 år gamle, men spiller fedt!! Eks. B&W DM640
|
Til top |
|
|
inotic Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg holder mig til hifiklubben, det er langt nemmere fremfor måske at købe over nettet, da jeg kan gå ind med tingene hvis der skulle være noget galt, og deres priser virker ikke til at være urimelige.
|
Til top |
|
|
inotic Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov vi skrev vidst samtidigt. Det kunne være en mulighed at købe brugte højtalere, er bare bange for at man ender ud med nogle gamle slidte nogle. Ville dog foretrække ikke at skulle helt til sønderjylland for det, helst øst/nordjylland. det ville da være at foretrække :)
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så godt dit indlæg  Er klart nemmest at købe i Hifiklubben, og jeg har det da også selv bedst med at købe i forretning... Fik dog muligheden for at købe mine B&W lige uden for Århus og slap med 1000 kr. så jeg fortryder ikke et sekund! Søg evt. under højttalere i KSB og se om der er noget i Nordjylland du synes om
|
Til top |
|
|
inotic Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
men brugte højtalere er da helt sikkert en mulighed for at spare penge der. Selvom de er 10 år gamle spiller de jo sikkert stadig kanon.
|
Til top |
|
|
inotic Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sidder og kigger på det nu, men ved ikke helt præcis hvilke jeg skal kigge efter, skal have nogen hvor bass'en er iorden, og samtidigt skal de jo gerne kunne bruges til tv, så det skal ikke være det rene bass og diskant som fx cerwin vega.
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må indrømme jeg ikke kender nogen af dem der til salg i Nordjylland... Har selv gode erfaringer med B&W DM630 og kærestens bror er glad for sine DM640 - Men synes ikke jeg har været med længe nok til at foreslå dig nogle bestemte højttalere
|
Til top |
|
|
inotic Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
de DM640 virker også fristende, men der er sgu langt til sønderjylland. Har efterhånden været listen igennem, og hvis det ikke skal befinde sig i kbh så er de uden tvivl det bedste valg.
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt sikkert et godt valg... Ellers kan du jo give det noget tid, og se om der dukker noget op... Så kan du koncentere dig om at undersøge markedet for forstærkere imens!
|
Til top |
|
|
Proxi Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Anda8000 siger, så er brugt hifi ikke noget man bør være bange for, hvertfald ikke hvis det virker. For de fleste fejl sker inden for et halv til helt år fordi det jo som regel er elektronikken der brænder af. Dog skal man huske at tjekke ophænget i enhederne og ellers sikre sig at alle enhederne spiller som de skal. Fortryder heller ikke mine brugte køb.
Jeg har et par Concept 6.. Et år gamle ca. og ca. samme pris som de B&W.
__________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
Til top |
|
|
inotic Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
stødte lige på disse: http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/2490529 Et par dali 450, ved ikke om de er noget værd til prisen? Læste at de skulle være gode da det er fra dali's røde serie? concept 6, er det rød eller blå serie?
|
Til top |
|
|