Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 04:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Stereo eller Surround? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

tjo men det har jeg ikke meget udnyttelse af på et 32" tv der maks kører med 720p ;)
Var nu mest fordi at jeg ellers ikke har mulighed for at tilslutte fjernsyn og reciever via. hdmi til ps3'en, og ville da være ærgeligt at skulle spare et af stederne.
Til top Vis inotic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af inotic

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

inotic skrev:
tjo men det har jeg ikke meget udnyttelse af på et 32" tv der maks kører med 720p ;)
Var nu mest fordi at jeg ellers ikke har mulighed for at tilslutte fjernsyn og reciever via. hdmi til ps3'en, og ville da være ærgeligt at skulle spare et af stederne.

Min pointe var blot at understege at du ikke behøver at betale en masse ekstra for en receiver der kan opskalere, fordi det gør din PS3 glimrende. Både til 720p, og også til 1080p, hvis det en dag skulle gå hen og blive aktuelt:-)

et HDMI-kabel fra PS3 til receiver, og endnu et HDMI-kabel fra receiver til skærm.

Hvis du ønsker at tilslutte flere apparater med HDMI, så har de fleste receivere i dag mere end en HDMI indgang.

Af de tidligere nævnte panasonic XR-modeller skal du være opmærksom på at XR-55 ikke har HDMI, så den skal modtage lyden gennem det optiske kabel og billedet skal sendes direkte til skærmen. XR-59 har to hdmi ind og en ud.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

nu skal jeg lige være sikker, hvis recieveren er tilsluttet tv'et som du skriver ovenfor, altså med hdmi udgangen, så vil jeg ikke være i stand til at få lyd fra tv'et ud af recieveren ved normalt tv kiggeri vel? så der skal altså 2 til, eller misforstår jeg.

Og hvor godt er du tilfreds med din panasonic, den ligger jo i samme prisleje som en onkyo tx-sr605.
Jeg vil formentlig komme til at køre med stereo, hvordan klarer den det?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

inotic skrev:
nu skal jeg lige være sikker, hvis recieveren er tilsluttet tv'et som du skriver ovenfor, altså med hdmi udgangen, så vil jeg ikke være i stand til at få lyd fra tv'et ud af recieveren ved normalt tv kiggeri vel? så der skal altså 2 til, eller misforstår jeg.

surround har hdmi indgange og hdmi udgang. hdmi-stikket i dit fjernsyn kan kun modtage og ikke sende et signal til receiveren. hvis du gerne vil have lyden gennem surround-receiveren når du ser almindeligt tv, er jeg sikker på at dit fjernsyn har analog udgang til lyd. hvis ikke med rca-stik til signalkabler, så helt sikkert et jackstik til hovedtelefoner.
Du skal ikke lade dig forvirre af betegnelsen hdmi, der er blot tale om ind og udgange der tilsluttes med ledninger ligesom analoge, digitale og optiske ind- og udgange :-)

Og hvor godt er du tilfreds med din panasonic, den ligger jo i samme prisleje som en onkyo tx-sr605.
Jeg vil formentlig komme til at køre med stereo, hvordan klarer den det?

Jeg er meget tilfreds med min xr-59, som har en rigtig god stereolyd. Hvordan den spiller i forhold til onkyo tx-sr605 er en smagssag og afhænger også af hvilke højttalere den skal parres med. Hvis det er tunge højttalere der kræver noget effekt, så vil jeg anbefale panasonic, som har masser af effekt. Specielt hvis du biamper. Jeg vil anbefale at du kigger i denne tråd som jeg henviste til tidligere. I tråden bliver XR-modellerne bl.a. diskuteret i forhold til onkyo tx-sr674, som er forgængeren til 605. her er jeg sikker på at du kan få svar på dine spørgsmål.

inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

jeg har skam læst hele tråden igennem, og tror jeg ender ud med en onkyo, og regner med at bruge de højtalere jeg har nævnt tidligere, da jeg så ikke har noget at bruge biamp til eller noget, eftersom at jeg vil bruge mindre højtalere.

fjernsynet vil jeg tilslutte med analog hvis andet ikke er muligt da jeg ikke vil vægte det så højt

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

det kan jo godt være at dit fjernsyn har en coax udgang eller lign. men det finder du jo nok ud af.
god fornøjelse med setuppen og meld tilbage med et indtryk af hvordan det lyder når du har det oppe at køre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes