| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 03:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg har forstået japer korrekt, er det basgengivelsen han er ude efter, og dermed er K2, til hans brug, det bedste bud.
Andre BCA baserede forstærkere kunne sagtens bruges, men denne førstegenerations BCA er en del billigere, og hvis det kun er denne egenskab der skal bruges, så ville det måske være i overkanten med eks en CTS3000 der koster væsentligt mere idet den er en sjælden gæst på brugtmarkedet bugner ikke med cts/CE BCA amps, så jeg kan udemærket forstå hvis valget faldt på K2
omvendt vil en CTS 2/3000 kunne trække det hele tæt på optimalt (når man nu ikke vil investere i en studio reference ), og så kan man samtidig nøjes med en enkelt forstærker i stedet for to. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 05:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
og hvem siger så at ens kone ik vil invistere i en ref ll  __________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 05:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for nogle højtalere den skal trække og hvilken top forstærker skal den arbejde sammen med ?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 05:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
kim olsen skrev:
|
hej cujo/twochannel/thomas diy/
Hvad for nogle modeller har du hørt? nu er det jo specifikt K2 der bliver spurgt til... og ikke en af de andre modeller, for programmet er stort, og omfatter både nogle der er , og nogle modeller der ikke er velegnet til hifi.
Men jeg vil da gerne vide hvilke highend forstærkere der er sammenlignet med?
|
|
|
Jeg vil tilgengæld gerne vide hvad der gør, at en person som er en del af en hifiside ikke kan finde ud af, at kalde mig det brugernavn jeg nu har ?
Folk ved godt hvem der "gemmer" sig bag HELTNY, så du får ikke rigtig noget ud af det 
Udover det, så vil jeg ikke diskutere noget som helst med folk fra hifi-musik, med de histerier der flyder rundt fra den side.
Take it or leave it......... Hvis du ikke kan ta at nogle folk ikke klapper i begge hænder over de Crown forstærkere. JEG synes kke de er noget specielt og HVORFOR skal jeg remse op hvad jeg har hørt af dem ? Du har jo ikke hørt den Yamaha............ Så hvad vil du med det.
Der bliver SPURGT til en K2......... Men at komme med råd og alternativer, er vel ikke forbudt.... Eller helt af vejen ?
End off discussion..... Herfra. |
|
|
Go humor... Intellektuel snobbet er ovenstående i hvert fald ikke... Bliv nu lidt voksen... Heldigvis har folk forskellig smag, men subjektivitet er vel heller ikke tilladt i din verden, som åbenbart er præget af din åbenlyse objektive og endegyldige sandhed... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kampko skrev:
og hvem siger så at ens kone ik vil invistere i en ref ll |
|
|
Bliver nødt til at sige hej til Columbo.Det må jo være den største chef.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Hvorfor lige K2 modellen og ikke en af de andre modeller?
Jeg har som nævnt her erfaringer med 2 modeller, og har fundet at der er fordele og ulemper i begge tilfælde, og nogle af disse observationer blev jeg først opmærksom på ved at lytte og "pille" på begge modeller herhjemme. Således vil der måske være en anden Crown forstærker der vil være mere optimal i dit setup. Crown's produktsortiment er i hvertfald stort...
|
|
|
Som Kim svarer skal jeg bruge en forstærker til bas med aktiv deling som ikke er alt for dyr heller. Så egentlig har kim jo svaret på dit spørgsmål. Jeg kan sige jeg aldrig har hørt nogen crown amps andet end på spillesteder. og ved derfor ikke noget om de forskellige crown modeller. Har så fået anbefalet k2 og derfor er det nok lige den vi så snakker om her. Som sagt er der andre bud på en crown eller anden forstærker i et rimeligt prisleje der kan trække en bas erdet endeligt bare at komme frem med hvilken model der kunne anbefales. F.eks som jeg så en der anbefalede en ældre yamaha model, virkelig fed amp ellers at kigge på.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
| Hvad er det for nogle højtalere den skal trække og hvilken top forstærker skal den arbejde sammen med ? |
|
|
I første omgang et sæt JBL 4343 og har også et sæt højtalere der skal bygges hvor vi i første omgang prøver med aktiv deling så ampen skal bruges til begge disse sæt. Men gå bare udfra jbl 4343. Jeg har ikke nogen forstærker til mellemtone/top endnu ej heller forforstærker.
Jeg har et gammelt ashley crossover til at ligge som bliver delingen mellem bas til mellemtone/top
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
heltny skrev:
kim olsen skrev:
|
hej cujo/twochannel/thomas diy/
Hvad for nogle modeller har du hørt? nu er det jo specifikt K2 der bliver spurgt til... og ikke en af de andre modeller, for programmet er stort, og omfatter både nogle der er , og nogle modeller der ikke er velegnet til hifi.
Men jeg vil da gerne vide hvilke highend forstærkere der er sammenlignet med?
|
|
|
Jeg vil tilgengæld gerne vide hvad der gør, at en person som er en del af en hifiside ikke kan finde ud af, at kalde mig det brugernavn jeg nu har ?
Folk ved godt hvem der "gemmer" sig bag HELTNY, så du får ikke rigtig noget ud af det 
Udover det, så vil jeg ikke diskutere noget som helst med folk fra hifi-musik, med de histerier der flyder rundt fra den side.
Take it or leave it......... Hvis du ikke kan ta at nogle folk ikke klapper i begge hænder over de Crown forstærkere. JEG synes kke de er noget specielt og HVORFOR skal jeg remse op hvad jeg har hørt af dem ? Du har jo ikke hørt den Yamaha............ Så hvad vil du med det.
Der bliver SPURGT til en K2......... Men at komme med råd og alternativer, er vel ikke forbudt.... Eller helt af vejen ?
End off discussion..... Herfra.
|
|
|
Go humor... Intellektuel snobbet er ovenstående i hvert fald ikke...
Bliv nu lidt voksen...
Heldigvis har folk forskellig smag, men subjektivitet er vel heller ikke tilladt i din verden, som åbenbart er præget af din åbenlyse objektive og endegyldige sandhed...
|
|
|
Jeg kan nu ikke se problemet i den grad.
Der bliver spurgt til en Crown K2............ Den er hørt, hvad andre Crown-modeller også er.
Jeg giver mit syn på det/dem og kommer med et alternativ, DET må man ikke.
Og i Kims Crownverden, må man heller ikke kritisere en crownforstærker........... Det mener jeg heller ikke jeg gjorde, Jeg sagde netop at det var en P.A. forstærker med HIFI-egenskaber..... Dog ikke high-end.
Det synes jeg nu er rosende ord for en P.A. forstærker, men det er ikke NOK til Kim.
Den nævnte Yamaha synes jeg stadig har bedre hifi-egenskaber............. Men det kommer jo an på hvad man stiler efter........... Jeg er til en flot, pæn neutral top med masser af dynamik.......... Andre mener at bare den kan trække bas, så er alt i verden godt.
Der spørges godt nok til en forstærker til at drive bas/bund........... Men gør det noget at der bliver anbefalet en forstærker der kan mere end det ?
Jeg var engang på et stadie hvor jeg mente Threshold var det bedste i verden og lige meget hvad jeg stillede op mod min threshold, så "tabte" det................. siden da har jeg udviklet/udvidet min horisont.
En Crown forstærker der spiller bedre end en high-end forstærker der koster det 10-dobbelte....... Ja, så ville jeg tro man så en masse af dem på diverse messer/udstillinger......... For de må jo så kunne trække en HEL del mere ud af de højttalere som de gerne vil vise/sælge osv.
Det undrer mig gevaldigt at disse Crown ikke er alle vegne, når de nu har high-end egenskaber og masser af power.......... Er det ikke det alle drømmer om ?
Men nogle mener jo også at et par JBL til 30-40.000,- spiller bedre på alle punkter, end et direkte high-end ht-sæt....... lavet, finpudset til netop high-end....... til en lille million.
Volbeat ved 124 Db over et sæt POWER ht........... ja der gør en KL.A. amp på 40-50 Watt det nok ikke så godt. 
Men KØB da en K2.......... Enten opfylder den kravene, eller også kan den sælges igen...... Den kan jo efter sigende alt.
Jeg skal nok blande mig uden om denne tråd fremover............... 90% ros / 10% ris.......... Er IKKE nok............. Man SKAL sige at det er verdens 3. vidunder.
M.V.H. HELTNY / CUJO / TCaudiostyle / Twochannel / ThomasDIY / Skruerselv 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cujo/twochannel/skruerselv/TCaudiostyle/thomas diy/thomas
A. så vidt jeg er orienteret har du kun hørt en pt 2.1,
B. folk må mene lige hvad de vil, jeg synes blot man ør have hørt det man udtaler sig om, det anses for værende et minimumskrav uanset hvad man snakker om. især fordi at ikke alle modeller som udgangspunkt er velegnede til hifi (det er 50 db blæserstøj generelt ikke)
C. ja, skidtet spiller faktisk bedre end noget der koste det 10 dobbelte, hvis du havde været frisk så kunne du jo bare have deltaget i de arrangementer der blev slået offentligt op og konstateret det ved selvlyt
D. Så længe der noget der hedder WaF og design kommer der aldriog crown i de små stuer, de er alt for grimme.
E: jeg har tilbudt folk det sidste 2 år at de kunne låne amps, også BCA baserede eller komme forbi og få et lyt, så har folk da noget at forholde sig til, og med en låner så kan man jo høre det derhjemme, så har man et grundlad at beslutte sig ud fra, i stedet for at vræle op om noget man intet begreb har om.
F: hvis du havde gidet at læse tråden i stedet for syre ud over min tilstedeværelse (sagde du for øvrigt ikke at du ikke ville deltage mere pga mig på side1?) så ville du se at K2 skal bruges til bas, og at det tilkendegives at det er dette formål den er bedst til, og hvad den er lave til
G: nej, LSR6332 spiller ikke bedre end eks Everest, men de spiller mere korrekt i mine øre. igen står min dør åben hvis man skulle få lyst til at høre et sæt __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sikke en masse bla bla.
Jeg vil nok sige, det er mere hvad den skal trække af højttaler der er vigtigt.
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
Cujo/twochannel/skruerselv/TCaudiostyle/thomas diy/thomas
A. så vidt jeg er orienteret har du kun hørt en pt 2.1,
B. folk må mene lige hvad de vil, jeg synes blot man ør have hørt det man udtaler sig om, det anses for værende et minimumskrav uanset hvad man snakker om. især fordi at ikke alle modeller som udgangspunkt er velegnede til hifi (det er 50 db blæserstøj generelt ikke)
C. ja, skidtet spiller faktisk bedre end noget der koste det 10 dobbelte, hvis du havde været frisk så kunne du jo bare have deltaget i de arrangementer der blev slået offentligt op og konstateret det ved selvlyt
D. Så længe der noget der hedder WaF og design kommer der aldriog crown i de små stuer, de er alt for grimme.
E: jeg har tilbudt folk det sidste 2 år at de kunne låne amps, også BCA baserede eller komme forbi og få et lyt, så har folk da noget at forholde sig til, og med en låner så kan man jo høre det derhjemme, så har man et grundlad at beslutte sig ud fra, i stedet for at vræle op om noget man intet begreb har om.
F: hvis du havde gidet at læse tråden i stedet for syre ud over min tilstedeværelse (sagde du for øvrigt ikke at du ikke ville deltage mere pga mig på side1?) så ville du se at K2 skal bruges til bas, og at det tilkendegives at det er dette formål den er bedst til, og hvad den er lave til
G: nej, LSR6332 spiller ikke bedre end eks Everest, men de spiller mere korrekt i mine øre. igen står min dør åben hvis man skulle få lyst til at høre et sæt
|
|
|
Jeg kan godt lige......... For din skyld......... svare dig her.
A: Ja du er orienteret om PT 2.1................. Kim....... Det er 1½ år siden....... Måske 2.
B: Skal du ha en videooptagelse af det, før du tror på man har hørt tingene ?
C: Hvis ikke det er interessant at deltage i sådanne ting og hvis man nu har hørt dem..... Hvorfor skulle man så ?
D: Rigtig dårlig undskyldning....... Meget, RIGTIG meget hifi/high-end er betydeligt grimmere........ Nogle folk er endda til Vintage....... Så DEN holder ingen steder.
E: KIM, jeg har nok en del større indsigt i elektronikken end du har (Det tør jeg godt selv sige), Når du har lært noget nyt (F.eks EMF) så er det det man hører om i 2 måneder og så er alt andet næsten ligegyldigt................. Og så er du lidt hurtigt med at sige at man vræler op om noget man intet begreb har om.
F: Forstår dig ikke Kim........ Slet ikke........ Jeg syrer slet ikke dig til eller over din tilstedeværelse........ Det er dig der endnu engang bliver fornærmet over at en person ikke synes Crown er verdens bedste. (Hvorfor ellers ikke bare skrive HELTNY ?)
Jeg skrev at JEG synes de Crown var opblæste mht HIFI. (Side 1 11. indlæg)......... Det indlæg har INTET med dig at gøre............. Hvad med indlæg nummer 2 på side 1 ??? Og jeg skrev ikke at jeg ikke ville deltage i tråden mere........... Jeg skrev at jeg ikke gad diskutere noget med folk fra HIFI-MUSIK.......... Thats All.
Det er Japers valg........ Vil han købe en K2....... tjae.......... Fortryder han...... tjae.
Jeg prøvede at komme med min vurdering og mit bud........... Det var der folk der ikke kunne tåle........ Så ja, nu er jeg færdig i denne tråd 
Og nu synes jeg vi skal gi Japer fred i hans tråd.......... Der skulle jo nødigt gå Hifi-musik i den 
SIKKE EN MASSE BALLADE FOR AT PRØVE AT GUIDE EN FYR PÅ ET ÅBENT FORUM 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen lad os da endelig låne japer en forstærker hver, så kan han jo selv bedømme..
Du har endnu ikke kunne gøre rede for hvilket modeller du har hørt og op imod hvad. Det tager jeg som udtryk for at du måske ikke er helt i kontakt med realiteterne, det ville ikke være første gang. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Japer: Tag imod tilbuddet om at låne en K2. Dog vil jeg anbefale at du prøver at skaffe yderlig en forstærker, således at du kan foretage en egentlig A><B test. På trods af min anbefaling af Crown, så er jeg forsat kritisk med (også dette) produkt, hvilket har resulteret i en skummel plan som vist ikke er helt lige til.
Så god lyd tilsat lidt udfordring, er min erfaring  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anbefaler ikke Bi-Amping generelt fordi jeg aldrig har hørt nogle der er lykkedes med at integrere den ene bi med den anden bi. Det vil givetvis komme til at lyde som to anlæg der varetager hver sin halvdel af lyden.
Det er som at udpine problematikken med to højttaleresystemer som har integrationsproblemer som f.eks. horn/dynamisk eller statiske/dynamiske. Eller integrationsproblemerne mellem et sæt højttalere af et fabrikat og en sub af et helt andet fabrikat og i et andet kvalitetssegment. Den slags ting kan have umiddelbar imponatoreffekt men giver lyttetræthed på længere sigt. Jo mere forvent man er, jo hurtigere kommer lyttetrætheden.
Og når det så kommer til Crown.................... :-) Det er lidt morsomt at en forstærker er god hvis den er god til een disciplin, som den aktuelle Crown beskrives at være god til bas. Hvem vil have en bil der er god til at sejtrække hvis den styrer, bremser og kører skidt generelt?
En forstærker er god hvis den er god hele vejen til mål! Det er så ikke tilfældet med Crown produkterne.
Det skal lige siges at jeg ikke har hørt den konkrete K2 men jeg har lagt øre til flere andre Crown forstærkere for nyligt og min skrift om dem er baseret på de udsagn der er fra fortalerne for disse forstærkere i nærværende tråd og for min idé om at et forstærkerfabrikat har en "lydfilosofi" som går igen gennem deres produktlinie.
Så mit råd til trådstarter er at finde en forstærker der "holder vand hele vejen i mål" fordi uanset hvor meget der eksperimenteres med bi-amping vil lyttetrætheden komme og ønsket om at vende tilbage til konventionel stereoforstærker drift af passive højttalere genopstå.
Jeg har ingen kommentarer til det sidespring der var i tråden om brugere med mange identiteter på flere fora. Blot at der må være en kompromitterende årsag til at man gemmer sig bag den ene nye identitet efter den anden.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Jeg har altid fundet argumenterne, med aktiv/biamp mærkværdige. Jeg vil mene, at de lydmæssige karekteristka mellem en bas mellemtoneenhed og en diskant enhed, er mange fold større, end en lav delefrekvens mellem to forskellige forstærkere, på nogen måde kan give.
MVH
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
niklasthedolphi
Jeg har altid fundet argumenterne, med aktiv/biamp mærkværdige. Jeg vil mene, at de lydmæssige karekteristka mellem en bas mellemtoneenhed og en diskant enhed, er mange fold større, end en lav delefrekvens mellem to forskellige forstærkere, på nogen måde kan give.
MVH
|
|
|
Højttalere har foskellig lydkarakter ligesåvel som forstærkere har. "dolph"
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
André Jensen skrev:
|
niklasthedolphi
MVH
|
|
|
Højttalere har foskellig lydkarakter ligesåvel som forstærkere har.
"dolph"
|
|
|
Ja det er jo faktisk det jeg skriver .Dog med den tilføjelse, at den er størst på enhederne.
MVH
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Jeg anbefaler ikke Bi-Amping generelt fordi jeg aldrig har hørt nogle der er lykkedes med at integrere den ene bi med den anden bi. Det vil givetvis komme til at lyde som to anlæg der varetager hver sin halvdel af lyden.
Det er som at udpine problematikken med to højttaleresystemer som har integrationsproblemer som f.eks. horn/dynamisk eller statiske/dynamiske. Eller integrationsproblemerne mellem et sæt højttalere af et fabrikat og en sub af et helt andet fabrikat og i et andet kvalitetssegment. Den slags ting kan have umiddelbar imponatoreffekt men giver lyttetræthed på længere sigt. Jo mere forvent man er, jo hurtigere kommer lyttetrætheden.
Og når det så kommer til Crown.................... :-) Det er lidt morsomt at en forstærker er god hvis den er god til een disciplin, som den aktuelle Crown beskrives at være god til bas. Hvem vil have en bil der er god til at sejtrække hvis den styrer, bremser og kører skidt generelt?
En forstærker er god hvis den er god hele vejen til mål! Det er så ikke tilfældet med Crown produkterne.
Det skal lige siges at jeg ikke har hørt den konkrete K2 men jeg har lagt øre til flere andre Crown forstærkere for nyligt og min skrift om dem er baseret på de udsagn der er fra fortalerne for disse forstærkere i nærværende tråd og for min idé om at et forstærkerfabrikat har en "lydfilosofi" som går igen gennem deres produktlinie.
Så mit råd til trådstarter er at finde en forstærker der "holder vand hele vejen i mål" fordi uanset hvor meget der eksperimenteres med bi-amping vil lyttetrætheden komme og ønsket om at vende tilbage til konventionel stereoforstærker drift af passive højttalere genopstå.
Jeg har ingen kommentarer til det sidespring der var i tråden om brugere med mange identiteter på flere fora. Blot at der må være en kompromitterende årsag til at man gemmer sig bag den ene nye identitet efter den anden.
"dolph"
|
|
|
M.H.T. De mange brugenavne (nemlig mig) vil jeg bede moderatoren om at forklare dig Niklasthedolphi, hvordan det hænger sammen, eller ihvertfald fortælle at HELTNY er her på lovlig vis............ Så vi for en gangs skyld kan komme det til livs........... både her i div tråde og på chatten, for du er den eneste der har et problem med at jeg er her og har haft alle disse brugernavne.
Du glemmer at angive dit syn på personer med flere identiteter, når det drejer sig om Mogens, mr.superetik, mr. Antisilver, Flexicat, Vellyd, Okcomputer.......... hmm, gad vide hvem der har flest. 
Udover det, kan bi-amping have særdeles gode fordele........... men at en amp kun er designet til BAS, ja det var jo derfor jeg kom med mit bud i tråden.......... men det måtte jeg ikke.
Havde en ide om at reglerne var ens for alle her............. hvad de vel også er.......... dog er der enkelte afstikkere der gør sit når det passer dem.
GOD PÅSKE
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
|
|
|
applikationsforstærkere er ikke noget man normalt benytter til hifi
du skal tænke lidt ud af boksen. for at bruge bil verdenen:
ville du bruge en ferrari til at erstatte en traktor?
men du skal. lige som andre, være velkommen til at låne en BCA forstærker til bas brúg hvis du skulle få lyst.
Og tak for at du har gidet at lytte til produkterne inden du udtalte dig, det er desværre en sjældenhed nu til dags __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
undskyld....skal en forstærker være god til hele frekvensområdet???? kommer vel helt an på hvordan man bygger sit system op...jeg har et system der er af ældre enheder....også fra den proffessionelle verden...kører som et 4 vejs...men med tre vejs elektr deling...kun passiv i toppen mellem JBL 375 driver og 077.....ellers en 12" cw 124er og en cw 189 es til bund...18" i et 300 litr poligon kabinet...12 kantet med ca 60 kg tørt sand....dette deles med behringer dcx24/96 og bassen kører højst til 100hz....dette bruger jeg 3 stk denon poa 3000z på.....faktisk kørte det fint....men da jeg satte CROWN K2 ind i bunden hvor den kun arbejder nederste frekvens og til 100hz.....så er der blevet så meget styr på den bas/sub....at jeg blev ganske chockeret....så K2 den bliver her.....selv en ven har anskaffet sig en K2 til sine magnepan 20.1....
mvh Velkommen
ps.men igen er det jo hvad hver især kan lide.......
|
| Til top |
|
| |