| Forfatter |
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
|
undskyld....skal en forstærker være god til hele frekvensområdet???? kommer vel helt an på hvordan man bygger sit system op...jeg har et system der er af ældre enheder....også fra den proffessionelle verden...kører som et 4 vejs...men med tre vejs elektr deling...kun passiv i toppen mellem JBL 375 driver og 077.....ellers en 12" cw 124er og en cw 189 es til bund...18" i et 300 litr poligon kabinet...12 kantet med ca 60 kg tørt sand....dette deles med behringer dcx24/96 og bassen kører højst til 100hz....dette bruger jeg 3 stk denon poa 3000z på.....faktisk kørte det fint....men da jeg satte CROWN K2 ind i bunden hvor den kun arbejder nederste frekvens og til 100hz.....så er der blevet så meget styr på den bas/sub....at jeg blev ganske chockeret....så K2 den bliver her.....selv en ven har anskaffet sig en K2 til sine magnepan 20.1....
mvh Velkommen
ps.men igen er det jo hvad hver især kan lide.......
|
|
|
Du har da ganske ret............ og det overrasker mig ikke det fjerneste at der kom mere styr på bassen............ En POA 3000 Z er særdeles slatten i bassen.
Prøvede den engang op imod en Avance Z-504 (Luxman) og der var betydeligt mere fat i bunden med den Z-504........ Toppen derimod, var grovkornet og grå.
Hvis en forstærker kun skal bruges til bas.......... Så er det jo nok den kun er god til bas.......... Men kunne man nu få fat i en maskine der var ligeså god i bassen, men bedre i toppen.......... Så ville det måske være en ide, idet den så er anvendelig på flere måder. Dette logiske er desværre svært at se for nogle folk.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Crown er en hel del for opblæst mht HIFI.
Bevares, de lyder da godt........................ Når man har i tankerne at det er en P.A. forstærker.
Man kan vel sige at Crown er P.A. med hifi-egenskaber............ Men High-end bliver det ikke,
Skulle nogle folk mene at det ER high-end, så bør de prøve at lægge øre til endnu en P.A.-forstærker = YAMAHA PC2002M

Her snakker vi Dynamik, Letflydenhed og du vil aldrig drømme om at det er en P.A. forstærker.
P.S. (HAR hørt både Yamaha og Crown) 
http://www.wired4sound.net.au/amplifiers/yamaha_PC2002/yamah a_PC2002.htm
|
|
|
Så kan du få bæstet billigt mester :o) http://cgi.ebay.de/YAMAHA-Professional-P-2200-Verstaerker-Bo lide-1300-WATT_W0QQitemZ160220030123QQihZ006QQcategoryZ15307 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#img6
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se hvad prisen er godt nok ??
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
velkommen skrev:
|
undskyld....skal en forstærker være god til hele frekvensområdet???? kommer vel helt an på hvordan man bygger sit system op...jeg har et system der er af ældre enheder....også fra den proffessionelle verden...kører som et 4 vejs...men med tre vejs elektr deling...kun passiv i toppen mellem JBL 375 driver og 077.....ellers en 12" cw 124er og en cw 189 es til bund...18" i et 300 litr poligon kabinet...12 kantet med ca 60 kg tørt sand....dette deles med behringer dcx24/96 og bassen kører højst til 100hz....dette bruger jeg 3 stk denon poa 3000z på.....faktisk kørte det fint....men da jeg satte CROWN K2 ind i bunden hvor den kun arbejder nederste frekvens og til 100hz.....så er der blevet så meget styr på den bas/sub....at jeg blev ganske chockeret....så K2 den bliver her.....selv en ven har anskaffet sig en K2 til sine magnepan 20.1....
mvh Velkommen
ps.men igen er det jo hvad hver især kan lide.......
|
|
|
Du har da ganske ret............ og det overrasker mig ikke det fjerneste at der kom mere styr på bassen............ En POA 3000 Z er særdeles slatten i bassen.
Prøvede den engang op imod en Avance Z-504 (Luxman) og der var betydeligt mere fat i bunden med den Z-504........ Toppen derimod, var grovkornet og grå.
Hvis en forstærker kun skal bruges til bas.......... Så er det jo nok den kun er god til bas.......... Men kunne man nu få fat i en maskine der var ligeså god i bassen, men bedre i toppen.......... Så ville det måske være en ide, idet den så er anvendelig på flere måder. Dette logiske er desværre svært at se for nogle folk. |
|
|
har selv for år tilbage haft z 504...kørte da fint i bassen...men slatten vil jeg bestemt ikke kalde en 3000z at være...hifi og elektronik skrev skam ikke noget om slatten i deres test...det er vel hvad man kan lide.....de betegnede den dengang nærmest som et damplokomotiv....men der er jo gået mange år og nyt er kommet til.....mvh
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Det er en PA forstærker, altså et arbejdsredskab til proff. brug og høre ikke hjemme i hifi.
|
|
|
Det var dog det værst vrøvl jeg længe har hørt. Hvis du ikke har erfaring med produktet, var det måske en ide ikke at udtale sig, især når man skyder så meget forbi.
|
|
|
Helt enig, absolut en der har "hørt" Crown . K2 har jeg ikke hørt, men Studio reference 2 lyder kanon godt og der er ikke antydninger af PA-lyd hos den. Såvidt jeg husker gjorde den rent bord hos Witzel og gjorde det af med en Audia-ting og en ICE-fætter __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
du husker helt rigtigt Acer
Jeg har forøvrigt købt en  __________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kampko skrev:
|
du husker helt rigtigt Acer
Jeg har forøvrigt købt en 
|
|
|
Ja du lød helt tilfreds med den............ Hvordan går det med det andet ?
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er for tråden OT emne, men kan oplyse til Studio Reference ejerne, at jeg sammen med Hasselhof arbejder på en forbedring af højtaler terminalerne. I er velkommen til at kontakte mig, og vil da vende tilbage til jer når/hvis der findes en løsning. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg er den eneste der har set sig sur på den fabriksvalgt løsning (dårlige terminaler der sidder for tæt, og som ikke håndtere spadestik). __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Terminalerne sidder meget tæt, men det er ikke umuligt med spader.. et godt trick er en topnøgle (jeg mener det er en 10'er  ) lige til at spænde efter med. Jeg er godt tilfreds med min 1'er.. Den er egentlig alt for stor til mine nuværende højttalere, men jeg tror ikke på at jeg kunne være ligeså tilfreds med mindre. og så er det rart at vide, at jeg ikke behøver bekymre mig om forstærkeren lever op til eventuelle besøgende højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Terminalerne sidder meget tæt, men det er ikke umuligt med spader.. et godt trick er en topnøgle (jeg mener det er en 10'er ) lige til at spænde efter med... |
|
|
Ja du har givet mig rådet (tak), men mine spader er desværre for "klumset" til at dette trick virker __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har aldrig haft de store problemer med min ref hvad angår terminaler, men nu bruger jeg også de dertil passende dobbelte bananer.
andre modeller, som cts, har en noget mere irriterende terminal placering, så hvis der laves custom terminaler, så stiller jeg gerne op i køen med min cts3000, der kun lige nød og næppe tager enkelt bananer. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
heltny skrev:
|
Crown er en hel del for opblæst mht HIFI.
Bevares, de lyder da godt........................ Når man har i tankerne at det er en P.A. forstærker.
Man kan vel sige at Crown er P.A. med hifi-egenskaber............ Men High-end bliver det ikke,
Skulle nogle folk mene at det ER high-end, så bør de prøve at lægge øre til endnu en P.A.-forstærker = YAMAHA PC2002M

Her snakker vi Dynamik, Letflydenhed og du vil aldrig drømme om at det er en P.A. forstærker.
P.S. (HAR hørt både Yamaha og Crown) 
http://www.wired4sound.net.au/amplifiers/yamaha_PC2002/yamah a_PC2002.htm
|
|
|
Så kan du få bæstet billigt mester :o)
http://cgi.ebay.de/YAMAHA-Professional-P-2200-Verstaerker-Bo lide-1300-WATT_W0QQitemZ160220030123QQihZ006QQcategoryZ15307 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#img6
|
|
|
Udløbstiden var desværre passeret da jeg tjekkede Yamahaen. Har nu budt på en crown uanset så må vi se om jeg får den.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Det er en PA forstærker, altså et arbejdsredskab til proff. brug og høre ikke hjemme i hifi.
|
|
|
Det var dog det værst vrøvl jeg længe har hørt. Hvis du ikke har erfaring med produktet, var det måske en ide ikke at udtale sig, især når man skyder så meget forbi.
K2:
BCA baseret, absolut bedste baskontrol jeg har hørt til dato, læs mere om bca på crown hjemmeside og forstå hvorfor
Passiv kølet: på trods af at kunne levere adskillige kilowatt, siger den ikke en lyd
Hermetisk forseglet: Tager ikke skade af fugtigt miljø eller rygerhjem.
1 Megahertz opløsning, superb i toppen brokoblet
Design... jeg elsker det, og frontpladen kan fåes i flere farvevarianter.
Ulemper:
Har ikke aktivt delefilter der går uden om signal vejen som de senere BCA modeller
Er lavet til bas, og kun det, men lyder faktisk forrygende i diskant også, men det er på ingen måde en fuldfrekvent forstærker. Er designet til bas, og intet andet.
Jeg har desværre min udlånt pt, men du skal være velkommen til at låne den et par måneder når den engagn kommer tilbage.
|
|
|
Hellooo, Kim..!
Jeg kunne vældig godt tænke mig at låne din Crown en tid, da jeg i øjeblikket kører med separat effektforstærker (og elektronisk delefilter/EQ) til direkte drift af mine basenheder. Så jeg leder faktisk efter en forstærker med superegenskaber i netop...basområdet (20-250Hz).
Send mig et par ord, Kim! 
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 04:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
kim olsen skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Helt enig, absolut en der har "hørt" Crown . K2 har jeg ikke hørt, men Studio reference 2 lyder kanon godt og der er ikke antydninger af PA-lyd hos den. Såvidt jeg husker gjorde den rent bord hos Witzel og gjorde det af med en Audia-ting og en ICE-fætter
|
|
|
Det er vel ikke det største problem at gøre det af med en "ICE-fætter"! 
ICE er til PA...ikke til seriøs lytning.
Hvis ICE var så fantastisk, ville du næppe kunne opdrive en eneste fabrikant der lavede forstærkere på gammeldags manér. Og der ryger langt mere guld lige ned i aktionærernes alt for store lommer med ICE-teknologien....
Med betonhippieagtig hilsen...
Niels
|
| Til top |
|
| |