Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Anbefaling af cd-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 April 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Tommy21 skrev:
Music4life skrev:
Tommy21 skrev:
Music4life skrev:
Tommy21 skrev:

Jeg kan anbefale original cdafspillere, ja mærket hedder original kinesisk, har selv en 2008 modificeret med Mcaps og OpAmps, lyder super modt, LANGT bedre end min gamle cayin cd-t15a.

Og så fås den billigt, jeg har desværre mk1 den nye mkII skulle være bedre, og har balancerede udgange.

Review

Jeg er ikke sikker på de afspillere i nævner der koster 5-6 gange mere er bedre, men ved det selvfølgelig ikke, byggekvaliteten er HELT i top

http://www.stereotimes.com/CD091806.shtml

http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=s hopping&category=2108

Cayinen var en skodafspiller i forhold.

Tommy

Hvem forhandler den Orginal. Synes at det er meget noname på det danske marked. Det nærmest sprøjter ud med kinesiske produkter. Dette mærke har jeg dog aldrig hørt om

Der er ingen Dansk importør. Det er bestemt ikke noname

Nå,

Hvorfra kender du det så ?. Har du bare købt den fordi den var Orginal

Jeg har haft meget kinesisk grej, bla korsun forstærker, cayin, original, xindak, man får utroligt meget for pengene, og nu har jeg som sagt haft en cayin cdt-15a, og det var da en cdafspiller som kostede 12k herhjemme, og der er min original KLASSER bedre, meget mere detaljeret og meget mere "luft". Der er da givetvis bedre afspillere, men nok ikke til den pris, der får man SINDSYGT meget for pengene.

TommyCDT17A

Hvad er det egentlig man får "meget af" for pengene? Ja, det er ikke en joke, men jeg kan ikke blive klog på, om man kommer tættere på den "ægte" lyd eller om man bare får meget af et eller andet frekvensområde, eller mange "detaljer" osv. osv. Eller er det bare apparatets vægt i forhold til antallet af kroner?

Hilsen

Niels

Jeg forstår ikke helt hvad det er du ikke forstår, når jeg siger man får meget for pengene mener jeg naturligvis at man for stor ydelse for små penge, altså man får en rigtig god afspiller uden at skulle betale alt for mange penge.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Nilau skrev:
Tommy21 skrev:
Music4life skrev:
Tommy21 skrev:
Music4life skrev:
Tommy21 skrev:

Jeg kan anbefale original cdafspillere, ja mærket hedder original kinesisk, har selv en 2008 modificeret med Mcaps og OpAmps, lyder super modt, LANGT bedre end min gamle cayin cd-t15a.

Og så fås den billigt, jeg har desværre mk1 den nye mkII skulle være bedre, og har balancerede udgange.

Review

Jeg er ikke sikker på de afspillere i nævner der koster 5-6 gange mere er bedre, men ved det selvfølgelig ikke, byggekvaliteten er HELT i top

http://www.stereotimes.com/CD091806.shtml

http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=s hopping&category=2108

Cayinen var en skodafspiller i forhold.

Tommy

Hvem forhandler den Orginal. Synes at det er meget noname på det danske marked. Det nærmest sprøjter ud med kinesiske produkter. Dette mærke har jeg dog aldrig hørt om

Der er ingen Dansk importør. Det er bestemt ikke noname

Nå,

Hvorfra kender du det så ?. Har du bare købt den fordi den var Orginal

Jeg har haft meget kinesisk grej, bla korsun forstærker, cayin, original, xindak, man får utroligt meget for pengene, og nu har jeg som sagt haft en cayin cdt-15a, og det var da en cdafspiller som kostede 12k herhjemme, og der er min original KLASSER bedre, meget mere detaljeret og meget mere "luft". Der er da givetvis bedre afspillere, men nok ikke til den pris, der får man SINDSYGT meget for pengene.

TommyCDT17A

Hvad er det egentlig man får "meget af" for pengene? Ja, det er ikke en joke, men jeg kan ikke blive klog på, om man kommer tættere på den "ægte" lyd eller om man bare får meget af et eller andet frekvensområde, eller mange "detaljer" osv. osv. Eller er det bare apparatets vægt i forhold til antallet af kroner?

Hilsen

Niels

Jeg forstår ikke helt hvad det er du ikke forstår, når jeg siger man får meget for pengene mener jeg naturligvis at man for stor ydelse for små penge, altså man får en rigtig god afspiller uden at skulle betale alt for mange penge.

Nilau som du kan se er fortaler for euro/us/japansk hifi, og er bange for at disse mister tærren til kineserne fordi det er billigt og for det meste flot forarbejdet, jeg finder også meget euro/us for over overvildt prissat, så derfor er jeg ikk bange for at tjekke lidt kineser grej ud i ny og næ..

Vi vælger heldigvis selv, vil man ha lærepenge så skal man ikk invistere i for dyrt grej og følge hypen, følg jeres øre og det er jo i sidste ende en selv der skal leve af vand og brød hvis man køber for dyrt ind..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

HADSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2006
Sendt: 01 April 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Smid 5 k efter en brugt Bladelius CDfix og ta' på skiferie for de resterende 10 k. I mine ører gøres det ikke bedre til de penge.
Til top Vis HADSEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HADSEL

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

HADSEL skrev:
Smid 5 k efter en brugt Bladelius CDfix og ta' p� skiferie for de resterende 10 k. I mine �rer g�res det ikke bedre til de penge.

Det kommer da vist an på hvorhen man tager på skiferie :)
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

HADSEL skrev:
Smid 5 k efter en brugt Bladelius CDfix og ta' på skiferie for de resterende 10 k. I mine ører gøres det ikke bedre til de penge.

Kald nu skidtet for SAT, ved godt det er Bladelius der er konstruktøren ligesom han er med Advantage, men jeg har altid set mig ondt på at folk altid skriver Bladelius amplifix eller cdfix når nu mærket jo vitterlig hedder SAT..

Nuvel jeg nok brok om det..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
HADSEL skrev:

Kald nu skidtet for SAT, ved godt det er Bladelius der er konstruktøren ligesom han er med Advantage, men jeg har altid set mig ondt på at folk altid skriver Bladelius amplifix eller cdfix når nu mærket jo vitterlig hedder SAT..

Enig

S.A.T er slet ikke i samme klasse som Mike Bladelius´s produkter af samme navn. S.A.T laves slet ikke mere og kan slet ikke måle sig med disse produkter. Godt nok er konstruktøren den samme. Det er også det eneste de har til fælles.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Imbalance skrev:
HADSEL skrev:

Enig

S.A.T er slet ikke i samme klasse som Mike Bladelius´s produkter af samme navn. S.A.T laves slet ikke mere og kan slet ikke måle sig med disse produkter. Godt nok er konstruktøren den samme. Det er også det eneste de har til fælles.

Jeg er af den opfattelse at man enten elsker lyden af Sat Cd fix eller også kan man ikke lide den "at all". Jeg har ejet den og er af den opfattelse at den ser ud og vejer som en kampvogn. Virkelig et godt stykke isenkræm.

Lydmæssigt er den i mine ALT for spinkel og slank i lyden.

Vil stadig mene, at du skal lægge øre til Audias cd afspillere.

mvh

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Hey Svan

Jeg har foreslået dig den jeg selv bruger:

CEC TL51XR

6måner har os testet den nye TL53Z, men den er noget kompakt og svær at passe ind designmæssigt hvis man er til det...

Brug nu god tid på at vælge den rette, 15-20K er os en slags penge, og der er mange gode om buddet i den her prisklasse nye som brugte...

Jeg kan også kun anbefale CEC jeg bruger selv deres rent drev TL51X som løbeværk og deres externe DAC er også helt fantastisk

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hey Svan

Hvor langt er du med udvælgelsen ? og har du bestemt dig for hvilke maskiner du skule give et lyt ?

Kom ud af skabet

HADSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2006
Sendt: 02 April 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Music4life skrev:

Imbalance skrev:
HADSEL skrev:

Enig

Jeg er af den opfattelse at man enten elsker lyden af Sat Cd fix eller også kan man ikke lide den "at all". Jeg har ejet den og er af den opfattelse at den ser ud og vejer som en kampvogn. Virkelig et godt stykke isenkræm.

Lydmæssigt er den i mine ALT for spinkel og slank i lyden.

Vil stadig mene, at du skal lægge øre til Audias cd afspillere.

mvh

Hej Svan

Det var mange meninger om CD-fix. Tidligere hed produkterne Advantage, så kom S.A.T. (budgetmodel) og nu hedder det hele vist Bladelius. Noget design og tekniske løsninger fra S.A.T. blev videreført i de efterfølgende produkter. På mit anlæg, bl.a. VA Beethoven (gammel model) plus AMPLIfix, er der god højde, bredde, dybde og stor gennemsigtighed i lydbilledet. Gode indspillinger engagerer og dårlige ditto lyder, ja dårligt. Kabelskift høres tydeligt. Enkelte musikere (venner) bruger mit anlæg til at lytte på egne demoer, fordi de opfatter lyden som neutral. Kan du bruge min beskrivelse til noget, så giv CDfix et lyt. Jeg lyttede til mange mellemklasse/-pris anlæg inden køb.

Skiferie, jeg elsker skiferier og prioriterer derefter. Skulle nu ha' været på ski i Rondane, men jobbet ændrede mine planer i sidste øjeblik, desværre.

Venligst

Til top Vis HADSEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HADSEL

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 April 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Hey Svan

Hvor langt er du med udvælgelsen ? og har du bestemt dig for hvilke maskiner du skule give et lyt ?

Kom ud af skabet

Jeg er i fuld gang
Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Svan skrev:
Music4life skrev:

Hey Svan

Kom ud af skabet

Jeg er i fuld gang

Fortæl,fortæl

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Svan skrev:
Music4life skrev:

Hey Svan

Kom ud af skabet

Jeg er i fuld gang

Fortæl,fortæl

Det er stemplet med Top Secret

Skal nok skrive når jeg har fundet den rette...

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Det endelige valg faldt på Audia Flight CD One, jeg fik aldrig hørt Bladelius cd-afspiller, men jeg fortryder ikke et øjeblik valget af Cd One, den er virkelig en klasse afspiller både, design, byggekvalitets og Lydmæssigt.

(Den overgår langt min gamle Sony HDD DVD afspiller )

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Svan skrev:

Det endelige valg faldt på Audia Flight CD One, jeg fik aldrig hørt Bladelius cd-afspiller, men jeg fortryder ikke et øjeblik valget af Cd One, den er virkelig en klasse afspiller både, design, byggekvalitets og Lydmæssigt.

Hej Svan

Tillykke med valget af cd afspiller. Ingen tvivl om at det er en lækker spille. Den fandt dog ikke plads i mit system da jeg ikke fandt den i kroner og øre bedre spillende end min nuværende Bladelius Freja. Men ingen tvivl om at den var købt hvis jeg stod i din situation. Hvis det er den eneste du har hørt, kan det være svært at høre andet når man har fået lov til at betjene dens lækre mekanik. Husker det tydeligt og var lidt i syv sind om der nu skulle investeres

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Svan skrev:

Hej Svan

Tillykke med valget af cd afspiller. Ingen tvivl om at det er en lækker spille. Den fandt dog ikke plads i mit system da jeg ikke fandt den i kroner og øre bedre spillende end min nuværende Bladelius Freja. Men ingen tvivl om at den var købt hvis jeg stod i din situation. Hvis det er den eneste du har hørt, kan det være svært at høre andet når man har fået lov til at betjene dens lækre mekanik. Husker det tydeligt og var lidt i syv sind om der nu skulle investeres

Jeg har hørt andet, men jeg var lige ved at kører til Tapeconnection og hører den Bladelius, specielt det at den understøtter så mange formater er et kæmpe plus. Dog da jeg stod med den CD One som en mulighed var der ingen tvivl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes