Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: bybee purifier igen igen..eller.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Nogle mener at kunne drage fordele ved at benytte Bybee's - og andre ikke !.....

Længere er  den vel ikke !......

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 August 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Godmorgen de herre. Først tak for en god debat. Det lykkes at holder det i sagen uden at gå efter hinanden. Det er sgu skønt...

Jeg har også den overbevisning at man ikke skal putte ting i signal vejen. Derfor er jeg også stor fan af Holfi..

Når det er sagt er det ser det ud nogle komponenter der gør et eller andet. Ligesom jeg ser det det bybees gør er, at de fjerner noget hvilket betyder at komponenterne får bedre arbejdsbetingelser.

Jeg har flyttet dem forskellige steder og de virker. Måske virker de mindre i andre systemer, det vil jeg ikke kunne sige. Dog det jeg kan læse mig til er, at de mennesker i de forskellige fora der udtaler sig negativ gør det ud fra en teoretisk overbevisning og uden at have prøvet dem.

Jeg har også været skeptisk, meget endda. Det tog mig over 2 år at få mig selv at bestille et par da jeg ikke kunne genemskue logikken i det. Nu efter jeg har prøvet det, har jeg som sagt bestilt to til.

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 22 August 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

jeg har nu ikke prøvet dem, men er der en venlig sjæl der vil komme forbig mig med sådan nogle dimser er de velkommen , sådan nogle test vil jeg helst høre på mit eget setup da jeg kenner det ud og ind  jeg kunne nu godt tænke mig og sprætte sådan en sven op og se hvad den indholder  sådan som jeg ser disse komponendter liner det noget tråd der er pakket fint ind  et billed kan jo godt snyde en
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Godmorgen de herre. Først tak for en god debat. Det lykkes at holder det i sagen uden at gå efter hinanden. Det er sgu skønt...

Jeg har også den overbevisning at man ikke skal putte ting i signal vejen. Derfor er jeg også stor fan af Holfi..

Når det er sagt er det ser det ud nogle komponenter der gør et eller andet. Ligesom jeg ser det det bybees gør er, at de fjerner noget hvilket betyder at komponenterne får bedre arbejdsbetingelser.

Jeg har flyttet dem forskellige steder og de virker. Måske virker de mindre i andre systemer, det vil jeg ikke kunne sige. Dog det jeg kan læse mig til er, at de mennesker i de forskellige fora der udtaler sig negativ gør det ud fra en teoretisk overbevisning og uden at have prøvet dem.

Jeg har også været skeptisk, meget endda. Det tog mig over 2 år at få mig selv at bestille et par da jeg ikke kunne genemskue logikken i det. Nu efter jeg har prøvet det, har jeg som sagt bestilt to til.

Hvilken type har du bestilt og hvor ?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 22 August 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
jeg har nu ikke prøvet dem, men er der en venlig sjæl der vil komme forbig mig med sådan nogle dimser er de velkommen , sådan nogle test vil jeg helst høre på mit eget setup da jeg kenner det ud og ind  jeg kunne nu godt tænke mig og sprætte sådan en sven op og se hvad den indholder  sådan som jeg ser disse komponendter liner det noget tråd der er pakket fint ind  et billed kan jo godt snyde en

Jorma der anvender Bybee i sine kabler har selvfølgelig skilt en ad. Han viste mig en sådan for flere år siden. Den er bygget op stort set som en modstand med et lille modstandselement på under 1 ohm. Parallelt med dette ligger flere forskellige lag af keramik, metal og andre mystiske ting som ikke sådan lige er til at identificere med øjenen. Måske en kemiker kunne? Det anvendte metal varierer selvfølgelig afhængig af hvilken type der er tal om.

Teorien og historierne bag Bybee er sjove, men man kan selvfølgelig spekulere lidt på hvor meget der er reelt og hvor meget der er historier. Det går på at Bybee Quantum Purifiers oprindeligt blev udviklet til det amerikanske militær (den er altid god). Som ordet siger har det noget med kvantemeaknik og sub-atomare påvirkninger at gøre. Meget passende fandt de så vej til bla. de amerikanske atom ubåde hvor de blev brugt til sonar systemet. Angiveligt skulle de sænke baggrundsniveuaet (støjen) så det var muligt at detektere fjender længere væk og med større præcision.

Jeg har også hørt at Bybees skulle "speede" elektronhastigheden op - virke som små boostere. Lyder umiddelbart som lidt vrøvl, men meget sjovt.

Uanset hvad så gør de noget. Men ikke noget du kan måle - ud over en meget lille lineær modstand svarende til hvad du får i et stykke kobber. Der er altså hverken kapacitet eller induktans.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

...ifølge Bybee selv er metallerne "rare-earth" og skulle filtrere/ensrette elektronerne, så de kun løber i ledningen og ikke 'fiser' ud i andre retninger.

Måske lidt samme virkning kan opnåes med ferrit kerner som disse:

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 August 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

hej

lige et dumt spørgsmål fra der mørke jylland ... hva hulen er en bybee, hva og hvor skal man sidte den til.... er der nogle der har nogle billeder af sådan en fætter....

forstår ikke hva og hvor den gør gavn, har for stået  den gør nogenlunde det som er ferrit kerne også gør.... men vil vildt gerne se nogle billeder med dem/den i action...

mvh john fra det mørke jylland....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 August 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
 jeg kunne nu godt tænke mig og sprætte sådan en sven op og se hvad den indholder  

Den indeholder slangeolie - og literprisen er høj!

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 22 August 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej

lige et dumt spørgsmål fra der mørke jylland ... hva hulen er en bybee, hva og hvor skal man sidte den til.... er der nogle der har nogle billeder af sådan en fætter....

forstår ikke hva og hvor den gør gavn, har for stået  den gør nogenlunde det som er ferrit kerne også gør.... men vil vildt gerne se nogle billeder med dem/den i action...

mvh john fra det mørke jylland....

Google findes vel også i Jylland   - men her kan du læse og se mere:
http://www.bybeetech.com/ourtech.asp

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 August 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

det er da godt der kommer noget hokus pokus frem en gang imellem vi kan lege med... til den pris der bliver skrevet herinde er pænt høj så håber forbedringen er stor for retfærdiggørelse...kender ikke skidtet så kritikken skal tages med et gran salt... synes det lyder utroligt.... også til den pris.. puhaaa... lyder svært at retfærdiggøres også ud fra nogle af udtalelserne.... men igen har ikke hørt dem så ta kritikken med et gran salt
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 23 August 2010 kl. 05:14 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
nhj4 skrev:

Jorma der anvender Bybee i sine kabler har selvfølgelig skilt en ad. Han viste mig en sådan for flere år siden. Den er bygget op stort set som en modstand med et lille modstandselement på under 1 ohm. Parallelt med dette ligger flere forskellige lag af keramik, metal og andre mystiske ting som ikke sådan lige er til at identificere med øjenen. Måske en kemiker kunne? Det anvendte metal varierer selvfølgelig afhængig af hvilken type der er tal om.

en modstands liende dims jeg tængte det nok , de skal ikke i min signalvej, de minder om det man kaller gitter stopper man bruger til rør, jo fler af dem jo riger lyd, desvære er der ca. 4/5 rør der skal bruge gitter stopper som jeg har fåetet det fortalt.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 23 August 2010 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

Fair nok..:) Man må da selv om hvad man putter i anlæget. Men de bliver i min. Nu har de været ud og ind så mange gange at jeg er bange for at smadre dem...:)

Og nej... det er ikke bare en modstand...:)

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

genetic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010
Sendt: 25 August 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Har leget en del med Bybee og er lamslået over effekten. I det rette system giver de en markant ro i lydbilledet. Flere detaljer og forbedre dynamik i hele toneområdet.

Kan klart anbefales hvis man lige vil have prikket over i´et

Til top Vis genetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af genetic

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg hører at Emm Labs placerer det i netkabelet til deres nyeste dacs.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 25 August 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

genetic skrev:

Har leget en del med Bybee og er lamslået over effekten. I det rette system giver de en markant ro i lydbilledet. Flere detaljer og forbedre dynamik i hele toneområdet.

Er der slet ingen ulemper ved at bruge Bybee?

Besynderligt at tweaks tilsyneladende har en tendens til kun at gå i positiv retning.

Jeg mener, at det er sjældent at ændringer i et hifianlæg kun går i én eneste retning...
Måske er jeg hæmmet af ærlighed? Hvem véd...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 25 August 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej Niels.

Jo.. som jeg ser det er det en stort ulempe. Nemlig prisen. Forstå mig ret... Hvis man kunne nøges med et par stykker var det til at æde.... Som sagt jeg venter på de næste to... og har ideer til flere...

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

genetic skrev:

Er der slet ingen ulemper ved at bruge Bybee?Besynderligt at tweaks tilsyneladende har en tendens til kun at gå i positiv retning.Jeg mener, at det er sjældent at ændringer i et hifianlæg kun går i én eneste retning...Måske er jeg hæmmet af ærlighed? Hvem véd...Mvh.Niels

Mine tweaks går bestemt ikke i en bestemt retning. Nogle gange er man så begejstret over blot at have lyd efter længere tids tweaks at man synes det afgjort er bedre. Efter et stykke tid opdager man så hvis der er ulemper. Specielt hvis man hører forbedringen første gang sent om aftenen og er bange for at spille for højt kan man ikke høre ulemperne. I begejstring meddeler man sine venner om det fantastiske tweak.

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 27 August 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej gutter.

Nu er det gået et stykke tid, og mine 2 bybees (de sidste to er ikke ankommet endnu) har fået tøj på, ligesom det beskrives i den link på side 1. Dog uden kobber rør. Jeg ved ikke om dette har givet noget.

De er ved at være der hvor man kan sige at de er ved at være spilet en del til. Lyden? Uha... den er dejlig. Og den bliver bedre for dag til dag. Jeg synes at for mig er det en rigtig god invistering.

Blot en lille info om hvad situationen er.

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Pusling
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Sendt: 27 August 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Jorma super power med Bybee siddende på min Advantage P1 Kontrol forstærker bossidende på indre Nørrebro i Kbh. her er der ingen tvivl om effekten, der er tydeligt mere ro især i toppen, luft og renhed er kodeordene der er "mere sort baggrund" men også meget tydeligere at høre læbelyde og den sagte hvislen af luften i messingblæsere. I denne opstilling har jeg ikke bemærket ulemper eller områder hvor det er bedre uden.

Jeg har også eksperimenteret med at have det på mine IcePower 1000ASP baserede effekttrin og mine ML CLSII elektrostater, alle steder har det givet mere ro og på ML'erne også mere kontrol og modsat Panos oplevelser lidt mere bund.

Til top Vis Pusling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pusling

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 August 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Bybee modificeret Duet Receiver med Bybee's på DC indgangen og den digitale udgang. Kan tilslutte mig oplevelsen er mere ro samt bedre transienter og definition. Nu var der et par mods mere i pakken, bl.a. bedre kondensatorer og NextGen RCA stik, men det Bybee'erne der fristede mest. Tror også de har den største andel af forbedringen.

Overvejer helt klart flere Bybees i anlægget, desværre er de færdige Bybee produkter prissat uhyggeligt højt

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum