| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Jeg har en Bybee modificeret Duet Receiver med Bybee's på DC indgangen og den digitale udgang. Kan tilslutte mig oplevelsen er mere ro samt bedre transienter og definition . Nu var der et par mods mere i pakken, bl.a. bedre kondensatorer og NextGen RCA stik, men det Bybee'erne der fristede mest. Tror også de har den største andel af forbedringen.
Overvejer helt klart flere Bybees i anlægget, desværre er de færdige Bybee produkter prissat uhyggeligt højt  |
|
|
Hvis du har 'moddet' så meget på én gang afskriver du dig samtidig muligheden for at blive klogere på hvad der gjorde hvad for lyden... Ærgerligt! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sider og lytter til musik lige nu. Mit anlæg har aldrig spilet bedre. Alle de negative ting jeg skrev i starten er der ikke mere. De der bybees skal alså køres til, men så er det også guf.
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan komme med lidt input her?
Jeg har som sagt monteret de 2 bybees imellem pre og effekt. De bliver der da de gør forksel.
Jeg har bestilt to mere som skulle efter forventing komme snart. Hvor vil det være bedst at pladsere dem?
Min primært kilde er Touchen og Benchmark dac'en. Jeg tænker på at putte den ene i digital indgangen på benchmarken og den anden i strømindgangen.
Jeg bruger også min moddet marantz SA15 når der skal lyttes til CD/SACD men som sagt er det mest touchen der spiler.
Imellem touchen og Benchmark bruger jeg en TaraLabs "the one digital" og fra benchmark til min Holfi Pre NB1 er det en "the One" og det samme imellem pre og effekt, også imellem pre og CD afspilleren.
Som sagt, man kan købe sig meget fattig i bybees hvis man skal have dem over det hele, så er det med at finde ud hvor de giver mest valuta.
Anyone? __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
mbull skrev:
|
Jeg har en Bybee modificeret Duet Receiver med Bybee's på DC indgangen og den digitale udgang. Kan tilslutte mig oplevelsen er mere ro samt bedre transienter og definition . Nu var der et par mods mere i pakken, bl.a. bedre kondensatorer og NextGen RCA stik, men det Bybee'erne der fristede mest. Tror også de har den største andel af forbedringen.
Overvejer helt klart flere Bybees i anlægget, desværre er de færdige Bybee produkter prissat uhyggeligt højt 
|
|
|
Hvis du har 'moddet' så meget på én gang afskriver du dig samtidig muligheden for at blive klogere på hvad der gjorde hvad for lyden... Ærgerligt!
Mvh. Niels
|
|
|
Det har du ret i, men jeg tillægger ikke et nyt stik og et par nye kondensatorer i strømdelen den største betydning for lydforbedringen. Det var en færdig pakkeløsning, så derfor ingen mulighed for at gøre det trinvist. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åk jo... Kondensatorer i internt PSU i boksen gør verden til forskel...:) men ja... bybees virker godt..:)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med all respekt så tror jeg du får mere ud af at skifte din Dac til noget bedre !
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert...:) Men det er en helt anden slags penge vi snakker om...:)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
| Åk jo... Kondensatorer i internt PSU i boksen gør verden til forskel...:) men ja... bybees virker godt..:) |
|
|
Så var det heldigt at de så også blev skiftet Men fordelingen af slutresultatet er så ukendt, men pyt med det. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 29 August 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
venner, jeg vil sige en ting. Jeg har aldrig lyttet så meget til musik som her på det sidste. Jeg gider ikke engang at se film.
Hvis i har en god anlæg køb et par af de der bybees og prøv.... Det er guf..:) __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ÅHÆDR, hvor er det godt.. Gad vidst om en 25kohm modstand så lyder en million gange bedre? Hold kæft hvor er det røveri at vikle en modstand ind i glasuld og krympeflex og forlange 1500 for den, men det har selvfølgelig gjort en verden til forskel for Panos, så han er nok fint tilfreds?
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej hvor er det godt i ikke har selv købt det så...:) Og I har et eller andet at snakke om, os fjolser der betaler så mange penge for sådan noget skidt....Det må da være sjøvt...
Nej Spøg til siden. Det er da kendt at der ligger en modstandt i bybeen men det ligger også en masse andet guf..Og for mig virker det. Mere er det vel ikke at sige.
Dog er det skide irriterende at de sidste to ikke er ankommet endnu... måske er de løbet tør af modstande ;) __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen har du rent faktisk sammenlignet med en modstand? Eller mener du ikke dette er relevant?
Hvad er det der ellers er inde i sådan en sag?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor dumper du bare ind uden at have læst hvad der står i tråden.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
ÅHÆDR, hvor er det godt.. Gad vidst om en 25kohm modstand så lyder en million gange bedre? Hold kæft hvor er det røveri at vikle en modstand ind i glasuld og krympeflex og forlange 1500 for den, men det har selvfølgelig gjort en verden til forskel for Panos, så han er nok fint tilfreds? 
|
|
|
Nu er der så tilsyneladende lidt mere end bare glasuld og modstande under krympeflexen. Hvad keramikken omkring modstanden gør, er måske interessant og relevant? Nogle har åbenbart konstateret, at dette keramiklag er ledende. Om det absorberer noget, er måske interessant? Jeg har det lidt med Bybee som jeg har med Shakti sten. Jeg kan snildt forestille mig, at en "emc spand" vil nedbringe ind og udstråling fra apparater, men stiller mig tvivlende over om jeg kan høre en eventuel effekt (dertil tror jeg simpelthen ikke min lyttetræning er god nok, eller mit lytterum er velegnet (lidt for meget baggrundsstøj)). Jeg har ikke selv prøvet en Bybee, så jeg vil hverken sige fra eller til på deres effekt. __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ledende keramik ? Keramik i nærheden af signalet har jeg kun oplevet som ikke befordrende for lyden. Giver hårdhed og ekkovirkning/kunstig efterklang som ikke har noget med det oprindelige signal at gør.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Ledende keramik ? Keramik i nærheden af signalet har jeg kun oplevet som ikke befordrende for lyden. Giver hårdhed og ekkovirkning/kunstig efterklang som ikke har noget med det oprindelige signal at gør. |
|
|
Ja, jeg ved det ikke... Producenten kalder det for "rare earth metals". Lyder lidt som noget der er beslægtet med ferrit? Denne sammenligning har jeg hørt før. Men på billedet ligner det keramik, men keramik er normalt ikke ledende (ellers gik det galt med isolatorerne på diverse højspændingsledninger). Panos var også meget usikker på om han brød sig om det som de pågældende dimser gjorde ved lyden, og enten har de ændret karakter, eller også har Panos ændret preferencer.... __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de sideste to "overpriset modstande " ankommet. De sidder nu på OPA rayls i Benchmarken og alerede nu giver de en del. Jeg glæder mig sgu til de er kørt til.
Jeg tror at jeg bestiller 3 mere til DACen, en til 3.3v en til 5v forsygningen og en til digital in.... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Hvorfor dumper du bare ind uden at have læst hvad der står i tråden.  |
|
|
Jeg har skam fulgt tråden med stor fornøjelse siden den startede, den har leveret solid underholdning siden dag 1. Jeg startede med at læse på bybees hjemmeside og få et godt grin over ting som "During transit through the Quantum Purifier, quantum noise energy is
stripped off the electrons, streamlining their flow through ensuing
conductors." og "ERS “Stealth” carbon fiber damping" - ikke nok med at sådan en Bybee åbenbart arbejder helt nede på elektronniveau med at fjerne urenheder fra elektroner og sørge for at de "holder takten", der bruges også stealth kulfiber, jojo.. En ting der tit har undret mig er, at mens producenter der rent faktisk producerer noget der gør en forskel tit holder kortene ind til kroppen for at beslytte deres ideer, så er producenterne af "magiske produkter" aldrig blege for at skrive side op og side ned om deres produktionsmetoder. Jeg mener, hvis Bybee rent faktisk havde fundet noget virkningsfuldt, ville det så ikke være i deres interesse at gøre indholdet til en fabrikshemmelighed så andre ikke stjæler deres ideer? Du ser da ikke fx. Mcintosh forklare i detaljer hvilke legeringer komponenterne de bruger er lavet af eller offentliggøre deres hemmeligste tricks.. Med andre ord, når producenter fylder os med sidevis af teknisk mumbo-jumbo, grafer og forklaringer, så er det sgu nok et forsøg på at "imponere" os til at købe et produkt der ikke helt kan sælge sig selv på rent faktisk at have en funktion? Jeg synes også det har været underholdende at følge Panos' kovending. Han startede med at være ret misfornøjet og ikke bryde sig om bybeerne, men efter Janils sagde god for dem kunne Panos pludselig også høre de var gode. Siden er han blevet mere og mere energisk fortaler for dem, indtil de faktisk nærmest har reddet hans hifiglæde ("Jeg har aldrig lyttet så meget til musik som her på det sidste."). ..og så viser det sig at det bare er en modstand med overfrakke. Som modstand er den vel nærmest at betragte som en utroligt ringe af slagsen når den sådan komplet kan ændre karakter med noget "tilspilning", jeg mener kardinalpunktet i fremstilling af modstande er da at de holder deres specifikationer så længe som muligt i stedet for at gå fra en yderlighed til en anden i løbet af få dage.. Jeg er ked af at grine på din bekostning, Panos, for du virker som et fint og venligt menneske, men lige i tråden her synes jeg altså du leverer hifikomik i verdensklasse.. Tak!
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Interessant.
Du griner da ikke på min bekostning, man har da lov at grine alt hvad man vil. Jeg kan da ikke hidse mig op at nogle har andre synspunkter end mine.
Dog at tage en enkelt udtagelse ud af contex hjælper ikke forståelsen. Jeg har respekt på at folk ikke er enige også at det er ting der fungerer selvom jeg ikke rigtig med min ingeniør baggrund kan forklare hvorfor det virker. Da edisson kom med pæren var det vel ikke mange udover sig selv der kunne forklare at det virkede.
Min synspunkt er hvad den hele tiden har været. Putter man en bybee i signal vejen uden at den er spilet til lyder den ikke godt. Men som jeg skriver ændrer den sig meget hyrtigt. Hvad og hvordan ved jeg ikke, men det er hvad jeg har erfaret, og har intet at gøre at nogen har givet mig ret. Jeg kunne da andrig drømme om at betale flere 1000 af kr. for noget fordi et eller anden person i et forum siger godt for det :)
Om det er komisk? tjaaa.. måske...:) Jeg synes blot at det er underholdende at se hvordan argumentationen er fra den der har prøvet dem og fra dem der ikke har. For mig virker den, og virkningen er de penge de koster værd. Det er hvad det er i det. Om nogle får en grin ud af det må det være en bonus på plus siden :)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |