Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: bybee purifier igen igen..eller.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

During transit through the Quantum Purifier, quantum noise energy is stripped off the electrons, streamlining their flow
through ensuing conductors. Unwanted quantum noise energy dissipates as heat within the Quantum Purifier rather than
emerging as a layer of contamination residue over the audio/video information.

The benefits of this process extend beyond the physical length of the Quantum Purifier. As electrons speed through the purifier,
a "slipstream" effect is formed which facilitates current flow in the surrounding conductors of the playback system. Introducing
Bybee Quantum Purification into the electron path reduces quantum noise and increases signal velocity, resulting in
performance improvement beyond what is attainable by any cable alone, no matter how well designed.

Det var hele baggrunden, som strandvaskeren desværre snød os for. Jeg synes, det er alle pengene værd. Tak, Bybee. I må
grine hele vejen til banken.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:

Nu er der så tilsyneladende lidt mere end bare glasuld og modstande under krympeflexen. Hvad keramikken omkring modstanden gør, er måske interessant og relevant? Nogle har åbenbart konstateret, at dette keramiklag er ledende. Om det absorberer noget, er måske interessant?

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

golfdane skrev:

Nu er der så tilsyneladende lidt mere end bare glasuld og modstande under krympeflexen. Hvad keramikken omkring modstanden gør, er måske interessant og relevant? Nogle har åbenbart konstateret, at dette keramiklag er ledende. Om det absorberer noget, er måske interessant?

Ja, men spørgsmålet er dog, om den meget tætte integration OG sammenbygning med lederen er relevant? Mit gæt er, at den øger virkningsgraden. Dog skulle jeg mene det var målbart i MHz området, hvilket det tilsyneladende ikke er, skulle man tro de links der er tidligere i tråden (hvor de tilsyneladende opfører sig som ganske ideelle modstande med ganske lav induktion).

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 September 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
Om det er komisk? tjaaa.. måske...:) Jeg synes blot at det er underholdende at se hvordan argumentationen er fra den der har prøvet dem og fra dem der ikke har. For mig virker den, og virkningen er de penge de koster værd. Det er hvad det er i det. Om nogle får en grin ud af det må det være en bonus på plus siden :)

Jamen jeg er da glad for du tager det sådan. Jeg sad virkelig længe og overvejede om jeg kunne tillade mig at poste det jeg skrev, på den anden side er der jo ikke meget mandsmod ved at sidde og grine privat, men ikke turde stå ved det offentligt.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 10 September 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hehe.. nu griner jeg..:) Jeg kan ikke se at det kræver meget mod at gemme sig bag en alias i en forum og skrive hvad man vil :)

Men som sagt... man kan have sin mening :)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 10 September 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Ad åre fandt jeg det lidt at være anonym. Ikke at det betyder det store, men på den anden side, hvad er ideen?

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:

Ja, men spørgsmålet er dog, om den meget tætte integration OG sammenbygning med lederen er relevant? Mit gæt er, at den øger virkningsgraden. Dog skulle jeg mene det var målbart i MHz området, hvilket det tilsyneladende ikke er, skulle man tro de links der er tidligere i tråden (hvor de tilsyneladende opfører sig som ganske ideelle modstande med ganske lav induktion).

Hvis du ser på linket til det Hollandske forum så stiger impedansen jo også allerede ved 10kHz - ergo en filtrering.

Jeg er ret sikker på at den lydmæssige virkning som ByBee purifierne har, rent faktisk skyldes en filtrering af de supersoniske frekvenser og ikke en ensretning af elektroner. ( NB: elektroner kan kun løbe i ledende materiale!).
Det er selvfølgelig derfor at jeg gætter på at man måske kan opnå det samme ved at sende signalet gennem en standard ferrit kerne (evt. med en lille modstand indeni) - nemlig en frafiltrering af en del af det HF støj der kommer fra vores mobil-ladere, mobiltelefonsignal, PC'er, Wifi, men også halogen lamper og lysdæmpere. Det går nemlig lige ind i indgange og udgange på elektronikken og generer komponenternes arbejdsområder.

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeg mindes en test for en del år siden, hvor High Fidelity testede et netfilter lavet af Jack Bybee. De var i hvert tilfælde ikke i tvivl om effekten. De omtalte den gang, at Jack Bybee var involveret i lytteudstyr til ubåde. Mit gæt er, at den industri kommer du ikke uskadt igennem, hvis ikke dine produkter har en vis merit, og det teoretiske grundlag er på plad.

Men igen undres jeg over, at det firma som har lavet en "uafhængig" test af et Quantuum produkt, også har rødder i ubåds industrien.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

...men det hans dimser til ubåde blev benyttet til var netop også at 'rense' ( læs: filtrere) støjen fra radar-signalet
Og jeg siger jo netop ikke at det ikke har en effekt... det er bare årsagsbeskrivelsen jeg anfægter, samt gør opmærksom på at der er "flere veje til Rom".

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
det er bare årsagsbeskrivelsen jeg anfægter

Og der kan jeg sagtens følge dig.... Rense elektroner....

audiohagel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 September 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hej Rødder

Er det ikke altid sådan, AT når man Har brugt masser at tid på noget

og også brugt en MASSE penge

Så bliver det automatisk  MEGET bedre ALTID

det er også det der hedder (O.. S... EFFEKTEN)Dead

jeg kunne ikke lad værer

mvh

Audiohagel

Til top Vis audiohagel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiohagel Besøg audiohagel's Websted

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Ad åre fandt jeg det lidt at være anonym. Ikke at det betyder det store, men på den anden side, hvad er ideen?

Der er ingen af os der for alvor er anonyme her på forummet, i det hele taget er man sjældent ægte anonym på nettet. Vores ipnumre er logget så hvis vi går voldsomt over stregen skal politiet nok finde os alligevel. Hvad angår os privatpersoners mulighed for at finde hinanden, så må man ikke undervurdere forummets samlede hukommelse.

For 6-7 år siden skrev jeg en del på et forum om biler. En af de anonyme brugere skrev en dag et selvmordsbrev, sagde tak for de snakke vi havde haft, men at han ikke gad leve længere. Naturligvis gav det en del snak og forummets brugere bød ind med ledetråde til hvem manden kunne være. Vi vidste han havde en VW og at den vist var bronzefarvet. En anden mente at kunne huske han havde nævnt noget om at bo i vordingborg området. En tredie huskede at han vistnok havde haft noget paraboludstyr til salg og fandt annoncen. Rigtigt mange kunne huske forskellige små detaljer og en af brugerne ringede til politiet med oplysningerne. Politiet nåede hjem til manden ca. 45 minutter efter hans selvmordsbrev var postet, desværre for sent.

En anden af forumets anonyme brugere blev en dag så ophidset i en debat, at han erklærede at folk kunne komme forbi og få et lag tæsk hvis de ikek lukkede arret. Han gav naturligvis ingen adresse, men tilbud om tæv var der nok af. En stribe forumbrugere lagde hovedet i blød og fandt frem til hvem manden var, hvorefter en forumbruger var kørt forbi manden, havde ringet på døren, spurgt om han var "alias" fra bilforummet og sagt at han var kommet for at få de tæsk der var blevet udlovet. Hidsigproppen havde dog ikke lyst til at gå med udenfor og bokse, og han havde også en noget mere afdæmpet stil i forummet fremover..

Så nej, man er ikke nær så anonym som man måske tror man er..

Hvorfor er jeg så anonym? Tjaae, jeg arbejder som lærer, jeg har ikke nogen specielt trang til at være synlig for elever og forældre når jeg i min fritid hygger mig med hifi i min fritid. For øvrigt mener jeg ikke at mine indlæg bliver hverken bedre eller værre af om jeg underskriver mig med mit navn eller måske bare et navn I tror er mit..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 10 September 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

:) Godt at vi alle kan finde ud at holde os til hvad min tråd handler om :) God fredagslæsning..:)

Hvis vi nu var i skole og læreren skulle give karakter i en stil med emnet "bybee" hvad vil du have fået?

Ja. man er ikke anonym på nettet men at blæse det så meget op... come on...:)

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
:) Godt at vi alle kan finde ud at holde os til hvad min tråd handler om :) God fredagslæsning..:)

Hvis vi nu var i skole og læreren skulle give karakter i en stil med emnet "bybee" hvad vil du have fået?

Næppe ret meget.. Måske det var en ide til Bybee, at starte deres forklaringer med "Der var engang.." så det var tydeligere at der var tale om noget opdigtet?

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 September 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hej panos!

spændende med dine erfaringer med disse Bybee.

Har du anlægget på en separat sikringsgruppe? Og mon effekten af dem i så fald er mindre?

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 10 September 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

OK at du er anonym Strandvasker. Men hvorfor det ulækre alias? Har du nogen sinde set en sådan - det er ikke noget kønt syn! Dit navn giver nogle ubehagelige associationer.

Mht. til Bybee undrer det mig, at så mange kan udtale sig om det ene og det andet uden i det mindste at have prøvet dem. Den med cyklen og de otte-kantede hjul har jeg modbevist.

Shakti sten blev nævt. Dem har jeg prøvet (forsøgt mig med) 2 gange. Har også prøvet dem på vennernes anlæg. Ingen virkning overhovedet (som jeg kan høre).

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 10 September 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

-> finlytteren.

Ja. Jeg har et seperat sikringsgruppe og et selvstandig jordspyd. Jeg har dog kun afprøvet dem i den konfiguration så jeg ved ikke hvad virkningen er i en anden installation.

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 11 September 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Den med cyklen og de otte-kantede hjul har jeg modbevist.

hvorledes?

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
OK at du er anonym Strandvasker. Men hvorfor det ulækre alias? Har du nogen sinde set en sådan - det er ikke noget kønt syn! Dit navn giver nogle ubehagelige associationer.

"Strandvaskeren" er en gammel joke baseret på mit efternavn. Jeg var på stranden med gutterne for temmeligt mange år siden og i et øjebliks iver lavede jeg sådan en "bodybuilder positur" med min ikke alt for veltrimmede krop og erklærede at jeg burde hedde Strandløve. Reaktionen kom prompte. "Der er sgu mere strandvasker end strandløve over den forestilling der" og det er så et øgenavn der har hængt ved. Beklager hvis det giver kedelige associationer, for mig giver det bare associationer til en sjov dag med gutterne..

janils skrev:
Mht. til Bybee undrer det mig, at så mange kan udtale sig om det ene og det andet uden i det mindste at have prøvet dem. Den med cyklen og de otte-kantede hjul har jeg modbevist.

Shakti sten blev nævt. Dem har jeg prøvet (forsøgt mig med) 2 gange. Har også prøvet dem på vennernes anlæg. Ingen virkning overhovedet (som jeg kan høre).

Hvor går din grænse for hvad der er rimeligt at afprøve? Er du villig til at male dit anlæg orange, dit lytterum lilla og barbere dig skaldet hvis det på tilstrækkelig "teknisk vis" erklæres at det gør underværker? Eller hvad med at undersøge pyramidekraftens indvirken på hifi? Hvis du googler på "pyramid power" finder du masser af "tekniske" forklaringer på hvorfor pyramider er fantastiske til stortset alt, så det må da være oplagt at omkranse hifi med pyramideformede træskeletter for at opfange noget kosmisk energi, eller måske skal man hellere have pyramiderne ved siden af anlægget så de opfanger og bortleder den kosmiske energi så den ikke forstyrrer lydsignalerne?

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Interessant, for der synes jeg idéen har en vis merit (hvis den absorberer bredspektret nok), såfremt kabinettet ikke afskærmer nok mod udefrakommende snask. Udfra beskrivelsen, skulle Shakti sten nærmest kortslutte enhver form for elektromagnetisk transmitteret støj, så denne støj i mindre grad kan forstyrre følsom elektronik.

Kunne være interessant at lægge f.eks. en mobil telefon på en Shakti sten, og forsøge at ringe til den (eller se om den får kraftigt svækket antennesignal)?

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes