| Forfatter |
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville meget hellere benytte mig af en brugt crown. Så de trin i en test mod crown i samme prisklasse.. og de havde ingen chance mod crown. 
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor kun Cerwin Vega? Hvorfor ikke et par ældre vintage højttalere, der kan tåle at få lidt tæv, og som samtidigt lyder godt hjemme i stuen  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
anderskj Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anderskj Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke højtaleren, men jeg kender flere af deres effektforstærkere, og jeg vil lige sige at hvis du har haft fat i en rigtig god/stærk almindelig hifi forstærker på 2 * 100watt, så kan mange af de PA-forstærkere på 2 * 350watt eller 2 * 500watt ikke imponere dig.
Der er simpelthen ikke noget driv i de billige PAér, jeg har haft denne her, VPA2200MBN Forstærker 2 x 200Wrms 19" på 2 * 200watt, og jeg byttede så til denne her da den første var totalt Lam VPA2350MB 2x350W Power forst. som jo var på hele 2 * 350watt, og den er heller ikke god, masser af watt på papiret men intet i virkeligheden.
Jeg handler stadig ved diskoworld af og til, så det er ikke for at hakke på dem, disse forstærkere er meget billige, og du får her hvad jeg mener du betaler for.
Der er simpelthen ingen bund i de billige PA forstærkere, jeg har prøvet mange flere og den sidste jeg havde var den bedste, det var en Crown XLS-602B som er til salg, ikke pga at den ikke er god nok, men jeg fandt noget andet som kunne bruges istedet, og det kan man jo altid, og så har jeg ikke plads da jeg skal kunne pleje mine 108 NADér, så derfor blev det XLS-602 der blev sat til salg.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt det diskoworld fis.
Det er pap højttalere og bukker under med det samme når det kommer til lydtryk når de samlignes med CV.
Hold dig til det du tidliger var enig i. Det er et rigtig godt køb.
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den forstærker vil jo aldrig kunne styre alt det.
Og til et rum på 30 - 50 kvm... Hva fanden vil du så med 2 stk 18" bundkasser. Det vil jo komme til at lyde af helvede til.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Og til et rum på 30 - 50 kvm... Hva fanden vil du så med 2 stk 18" bundkasser. Det vil jo komme til at lyde af helvede til.
|
|
|
DEJLIGT sprog................. Men hvad #"€%# vil folk så med 2 x 15" på 20 kvm ?
Var der ikke noget med at de også skulle spille andre steder ?
Forstår ikke folk går HELT i baglås, fordi der bliver linket eller anbefalet andet, end deres Cerwin Vega / Crown.
Kender en der havde Cerwin Vega 320 MTD, med modificeret delefilter.............. Til stuebrug.
|
| Til top |
|
| |
ZoTreX Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bare skal have noget der skal skrige højt og lyde (ad helvedes til) så tag tilbudet inde på diskoworld.
Jeg synes det vil være rigtig dumt. du skal Have fat i Cerwin-vega, det er altså kendt for at spille tordende højt med en fornuftig og ren lyd! og så tag og skaf dig en rigtigt billig forstærker, Og så skal du ha en GOD effektforstæker! gerne fra NAD af! der er råstyrke til at spille højt som bare fanden!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
DEJLIGT sprog................. Men hvad #"€%# vil folk så med 2 x 15" på 20 kvm ?
Var der ikke noget med at de også skulle spille andre steder ?
Forstår ikke folk går HELT i baglås, fordi der bliver linket eller anbefalet andet, end deres Cerwin Vega / Crown.
Kender en der havde Cerwin Vega 320 MTD, med modificeret delefilter.............. Til stuebrug.
|
|
|
Jamen vil da gerne undskylde sproget hvis det lød lidt groft. Var nu ikke sådan ment.
Har bare forstået det sådan at det også skulle bruges til stuebrug!? Også syntes jeg ikke det nævnte anlæg klinger.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der VPA2200MBN Forstærker 2 x 200Wrms er alså bare total Lam, der er intet i den andet end de papir watt, som skrevet før har jeg selv haft en, og at man så anbefaler den til så voldsomme højtalere er for mig helt hen i vejret.
Det at denne VPA2200MBN Forstærker 2 x 200Wrms er rigtigt god til er at blinke i clip lamperne, så snart den skal aflevere den mindste smule peak så starter lysshowet i peak/overload lamperne, så dette anlæg kunne sikkert være en løsning, men køb for guds skyld en kraftigere forstærker, meget kraftigere.
Og det er da lidt underligt at man skriver 2700watt og så levere man en forstærker med der er på 2 * 100watt i 8 ohm, det hænger ikke sammen, hvad skal man føde dise højtalere med, ikke med VPA2200MBN.
Og hvor denne enorme power skulle være henne som skrives i denne forstærker er mig totalt ukendt. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Hvorfor kun Cerwin Vega? Hvorfor ikke et par ældre vintage højttalere, der kan tåle at få lidt tæv, og som samtidigt lyder godt hjemme i stuen  |
|
|
Reposter lige en gang  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
sims Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nap du/i bare noget vega og nad. det skal nok holde og kan spille pænt højt... var selv på det da jeg var ung.. og den dag i dag kan jeg stadigvæk blive helt vild når man er sammen med the boys fra den tid... 
glemmer aldirg mine AT 100 og 2 stk nad 218. det kunne godt nok spille HØJT...  __________________ Dit notepad-dokument er ændret. Windows vil nu genstarte.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
MathiasFB skrev:
Hvorfor kun Cerwin Vega? Hvorfor ikke et par ældre vintage højttalere, der kan tåle at få lidt tæv, og som samtidigt lyder godt hjemme i stuen  |
|
|
Reposter lige en gang 
|
|
|
Fordi det er en af det få hjemmehøjttalere der kan klare tæsk i den grad. ellers skal vi over i PA. Og det ser jeg ikke grund til.
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes da mange vintage højttalere der også kan tåle at få en del tæv, og som lyder langt bedre end CW's nyeste modeller
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Der findes da mange vintage højttalere der også kan tåle at få en del tæv, og som lyder langt bedre end CW's nyeste modeller
|
|
|
Ja... F.eks Corals serie, Fostex eller Sansui 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
MathiasFB skrev:
|
|
|
|
Ja... F.eks Corals serie, Fostex eller Sansui 
|
|
|
Jamen kender dem ikke. Men syntes i det kunne være gode forslag hvorfor har i så ikke forslået ham dem?
|
| Til top |
|
| |