| Forfatter |
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
prøv nu at få fingrene ud af de høje hifirøve.
Indlægget handler om en 17-årig gut der sammen med nogle jævnaldrende venner skal have høj lyd til deres 18 års fødselsdage. De skal helt sikkert ikke sidde og over mozart og Diana krall i et æggebakkepolstret lytterum med dine whiskey og fine fornemmelser. De fleste har har vel oplevet at fylde 18. Såvidt jeg husker er en stor del af det at drikke sig rigtig stiv og så larme en hel del. (rigtig meget)
Som jeg opfatter det så er der kun 2 ting der er vigtige her:
- Det skal være i stand til at spille højt
- skidtet skal holde så lang tid at der er musik til alle 18 års fødselsdage i slænget
var budgettet ikke 6000-8000. MAX Hjælp dog manden og lad religionen bliverhjemme i skuffen
|
|
|
Du er som sendt fra himmelen.
Findes der flere af dig der hvor du kommer fra? 
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK der er så også også et temmeligt stort spring fra CW til Sonus Faber  Lidt som at gå fra Medion til Asuz bærbar. De kan det samme men i en lidt forskellig udstrækning/kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tror jeg bare at jeg blander mig udenom.
- Lad dem endelig ødelægge deres ører, for ikke at sige - spilde deres penge på dårlige højttalere, som de hurtigt bliver trætte af, i takt med at man lærer at lytte til lyden. Men de når vel at ødelægge ørerne inden de "lærer" dette   __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Indlægget handler om en 17-årig gut der sammen med nogle jævnaldrende venner skal have høj lyd til deres 18 års fødselsdage. De skal helt sikkert ikke sidde og over mozart og Diana krall i et æggebakkepolstret lytterum med fin whiskey og fine fornemmelser. De fleste har har vel oplevet at fylde 18. Såvidt jeg husker er en stor del af det at drikke sig rigtig stiv og så larme en hel del. (rigtig meget)
|
|
|
Ups, jeg husker slet ingenting mht. det at fylde 18 år. Det må ha' været noget af en fest. 
Men kan huske så meget, at udstyret var Technics og Jamo Power højttalere, det var det herrens år 1983. 
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Så tror jeg bare at jeg blander mig udenom.
- Lad dem endelig ødelægge deres ører, for ikke at sige - spilde deres penge på dårlige højttalere, som de hurtigt bliver trætte af, i takt med at man lærer at lytte til lyden. Men de når vel at ødelægge ørerne inden de "lærer" dette  
|
|
|
årh lad dog være med at skrive som om du er en højhellig hifigud
"jamen sig ikke at jeg ikke advarede jer"
hvis du har prøvet at være til fest (jeg kan se i din profil at du er ca. 2 år yngre end mig, så det går jeg ud fra du har) ved du også at mikrodetaljer og headroom er fuldkommen ligegyldigt, det handler om at have det sjovt og drikke sig en kæp i øret. men det har du måske ikke "lært" __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
prøv nu at få fingrene ud af de høje hifirøve.
Indlægget handler om en 17-årig gut der sammen med nogle jævnaldrende venner skal have høj lyd til deres 18 års fødselsdage. De skal helt sikkert ikke sidde og over mozart og Diana krall i et æggebakkepolstret lytterum med fin whiskey og fine fornemmelser. De fleste har har vel oplevet at fylde 18. Såvidt jeg husker er en stor del af det at drikke sig rigtig stiv og så larme en hel del. (rigtig meget)
Som jeg opfatter det så er der kun 2 ting der er vigtige her:
- Det skal være i stand til at spille højt
- skidtet skal holde så lang tid at der er musik til alle 18 års fødselsdage i slænget
var budgettet ikke 6000-8000. MAX Hjælp dog manden og lad religionen bliverhjemme i skuffen
|
|
|
Jamen så vil jeg da trække mig ud af tråden og lade gutten der købe 2 NAD forstærkere og et sæt C/V..................... At der så er risiko for at de bliver #%€irriteret over at det gang på gang slår fra og der mangler lyd under festen................. og de efter festen er kede af at ha brugt penge på noget der ikke kunne det det skulle + det måske ikke lige lyder så godt til "værelsesbrug", når ørerne har hvilet sig.............. ja det er jo så ikke mit problem.
Jeg prøver at gi min erfaring videre.......... Prøver ikke at vise min hififinger.
Fordi folk har spillet højt i 3 kvarter på NAD - C/V og bassen virkelig "dunkede" i mellemgulvet og smilet var 2 meter bredt........... Tjae............. Det er jo ikke ensbetydende med at det kan det samme i 10 x 3 kvarter.
En lille ekstrating............. C/V HP-215 ............ En Zomax Rock 300 LAMMERTÆVER den både mht lyd, lydtryk, belastning at amp og holdbarhed.......................OG PRIS.
Den er FLERE klasser bedre end den danske plastikCerwin Vega........... og fås til små penge.
http://www.dlt.dk/products/productinfo.aspx?productid=5131&a mp;MenuItemID=248
EVT disse: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54201745
------------------------------------------------------------ ---------
HI-SONNY-FI............. Er du ikke flink lige at skrue terminalpladen af et HP-215 og poste et billed af delefilteret der sidder bagpå den terminalplade ??
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er intet at gøre med at være hellig. Og med hensyn til at deltage i fester og drikke sig en kæp i øret, tror jeg heller ikke at jeg skylder mig selv noget der
- Faktisk har jeg det ikke vildt sjovt, når jeg skal sidde ved en fest med et ringe anlæg, der skriger ind i øret. Det er muligt at man bliver så fuld, at man ikke lægger mærke til det, men mon ikke ørene gør det  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Det er intet at gøre med at være hellig. Og med hensyn til at deltage i fester og drikke sig en kæp i øret, tror jeg heller ikke at jeg skylder mig selv noget der
- Faktisk har jeg det ikke vildt sjovt, når jeg skal sidde ved en fest med et ringe anlæg, der skriger ind i øret. Det er muligt at man bliver så fuld, at man ikke lægger mærke til det, men mon ikke ørene gør det 
|
|
|
sidde til en fest? der er gang i dig hva? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
MathiasFB skrev:
|
- Faktisk har jeg det ikke vildt sjovt, når jeg skal sidde ved en fest med et ringe anlæg, der skriger ind i øret. Det er muligt at man bliver så fuld, at man ikke lægger mærke til det, men mon ikke ørene gør det 
|
|
|
sidde til en fest? der er gang i dig hva?
|
|
|
Nu sidder jeg vist ikke stille det meste af tiden, men skal Absinthe "bælles" ned i kloakken, foretrækker jeg at sidde ned - inden det virker  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
djaan skrev:
MathiasFB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nu sidder jeg vist ikke stille det meste af tiden, men skal Absinthe "bælles" ned i kloakken, foretrækker jeg at sidde ned - inden det virker 
|
|
|
Hold da op du skal da med næste gang der er fest. Du lyder til at være ham der sætter festen på kogepunktet.
Undskyld mig men sidder du virkelig og tænker på at diskanten skriger når "summer of 69" brager ud af højttalerne til de vilde fester? Kom da ind i kampen. Hver ting til sin tid.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er debatten nu drejet over i, hvor vidt jeg er en fest abe, eller ej? 
Det er da fuldstændigt urelevant for denne tråd. Jeg sætter pris på god lyd, og på at hjælpe andre. Længere er den ikke! __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Det er da fuldstændigt urelevant for denne tråd. Jeg sætter pris på god lyd, og på at hjælpe andre. Længere er den ikke!
|
|
|
Jamen det er jo netop pointen. Det drejer sig netop IKKE om hifi og high end eller god lyd for den sags skyld.
Manden skal holde fest og IKKE lytte til Mozart mens han nyder et glas cognac. Der skal lydtryk og bas til. Om CV er det rigtige? det kan diskuteres men han skal i hvert fald ikke bruge en lille standerhøjttalere eller noget i den dur.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
djaan skrev:
MathiasFB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nu sidder jeg vist ikke stille det meste af tiden, men skal Absinthe "bælles" ned i kloakken, foretrækker jeg at sidde ned - inden det virker 
|
|
|
Hold da op du skal da med næste gang der er fest. Du lyder til at være ham der sætter festen på kogepunktet.
Undskyld mig men sidder du virkelig og tænker på at diskanten skriger når "summer of 69" brager ud af højttalerne til de vilde fester? Kom da ind i kampen. Hver ting til sin tid. |
|
|
Nu holder jeg lige tonen nede men, det handler SKUTTE om at svine hinanden til  Jeg tænker selv på når lyden er dårlig. Nogle gange er den så dårlig at det grænser sig til tortur   Jeg snakker ikke om at lyden skal være god i HIFI øremed, selvom det ville være fedt, men om nogles anlæg der er så dårlige at det føles som om diskanten skærer trommehinden ud 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
|
Det er da fuldstændigt urelevant for denne tråd. Jeg sætter pris på god lyd, og på at hjælpe andre. Længere er den ikke!
|
|
|
Jamen det er jo netop pointen. Det drejer sig netop IKKE om hifi og high end eller god lyd for den sags skyld.
Manden skal holde fest og IKKE lytte til Mozart mens han nyder et glas cognac. Der skal lydtryk og bas til. Om CV er det rigtige? det kan diskuteres men han skal i hvert fald ikke bruge en lille standerhøjttalere eller noget i den dur. |
|
|
Ok det handler om dårlig lyd
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
|
|
|
|
Manden skal holde fest og IKKE lytte til Mozart mens han nyder et glas cognac. Der skal lydtryk og bas til. Om CV er det rigtige? det kan diskuteres men han skal i hvert fald ikke bruge en lille standerhøjttalere eller noget i den dur.
|
|
|
Der er ingen der har anbefalet ham små standerhøjttalere på noget tidspunkt.
Og som Roky siger: Det handler dermed ikke om god lyd kan vi forstå  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ok det handler om dårlig lyd
|
|
|
Du ved hvad jeg mener så det tager jeg kun som sjov.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
djaan skrev:
MathiasFB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Undskyld mig men sidder du virkelig og tænker på at diskanten skriger når "summer of 69" brager ud af højttalerne til de vilde fester? Kom da ind i kampen. Hver ting til sin tid.
|
|
|
Nu holder jeg lige tonen nede men, det handler SKUTTE om at svine hinanden til
Jeg tænker selv på når lyden er dårlig. Nogle gange er den så dårlig at det grænser sig til tortur Jeg snakker ikke om at lyden skal være god i HIFI øremed, selvom det ville være fedt, men om nogles anlæg der er så dårlige at det føles som om diskanten skærer trommehinden ud 
|
|
|
Helt enig men der er grænser.
|
| Til top |
|
| |