Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Fest højtalere ?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:

Er debatten nu drejet over i, hvor vidt jeg er en fest abe, eller ej?

Det er da fuldstændigt urelevant for denne tråd. Jeg sætter pris på god lyd, og på at hjælpe andre. Længere er den ikke!

Jamen det er jo netop pointen. Det drejer sig netop IKKE om hifi og high end eller god lyd for den sags skyld.

Manden skal holde fest og IKKE lytte til Mozart mens han nyder et glas cognac. Der skal lydtryk og bas til. Om CV er det rigtige? det kan diskuteres men han skal i hvert fald ikke bruge en lille standerhøjttalere eller noget i den dur.

Der er ingen der har anbefalet ham små standerhøjttalere på noget tidspunkt.

Og som Roky siger: Det handler dermed ikke om god lyd kan vi forstå

Roky skrev: Nu har jeg personligt hørt en SA standerHT spille en mindre gymnastiksal op.

Mathias, Grin du bare. Jeg tænker kun mit.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:

Det er da fuldstændigt urelevant for denne tråd. Jeg sætter pris på god lyd, og på at hjælpe andre. Længere er den ikke!

Jamen det er jo netop pointen. Det drejer sig netop IKKE om hifi og high end eller god lyd for den sags skyld.

Manden skal holde fest og IKKE lytte til Mozart mens han nyder et glas cognac. Der skal lydtryk og bas til. Om CV er det rigtige? det kan diskuteres men han skal i hvert fald ikke bruge en lille standerhøjttalere eller noget i den dur.

Roky skrev: Nu har jeg personligt hørt en SA standerHT spille en mindre gymnastiksal op.

Han skrev også, at det var i supplement sammen med en vintage højttaler.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:

Ja netop fordi at den ikke kunne klare det måtte den suppleres.

Cerwin Vega HP-215 behøver du ikke supplere med noget.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Det var på ingen måde fordi, at den ikke kunne "klare" det.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:

Ja netop fordi at den ikke kunne klare det måtte den suppleres.

Cerwin Vega HP-215 behøver du ikke supplere med noget.

Den små kunne sagtens klare det, især hvis man lavede et CUT off så de ikke skulle spile de dybe toner. men dybdebas er selvfølgelig udelukket fra små 5/5,5" basser.

Jeg synes bare det er forkert at hver gang det handler om at finde en HT til en fest bliver der altid foreslået CW. Overstående kombi spiller self ikke med 120 DB lydtryk men det var også blot et eksempel på at andet end CW kan bruges til fest.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Synes at det er en ret spændende tråd den her og vil da også komme med min anbefaling.

For det første er der ingen tvivl om at hvis vi snakker lydkvalitet og byggekvalitet så er Cerwin Vegas DC-serie og AL-serie klart at foretrække. Både de nye CLS(C)-serier og HP215 lyder altså ikke ret godt i hvert fald ikke hvis der sammenlignes med de førnævnte serier. Og jeg taler af erfaring. Har solgt alle serierne som sælger og har derfor en lille smule at have min erfaring i og har desuden selv haft diverse CV-modeller i mine yngre dage.

Dog vil jeg ikke vælge en brugt DC-model. Både mellemtoner og diskanter er udgået som reservedele og der findes ingen erstatningsenheder til dem. Personligt synes jeg at en AL750 vil være det bedste bud hvis man kan "nøjes" med 12" basenhed. Men Husk at en CV højttaler IKKE er en diskotekshøjttaler for det kan nemt koste diverse afbrændte enheder hvis man er af denne opfattelse (taler har af egen erfaring).

Vil anbefale at kombinere AL750 med en god vellydende PA forstærker. Evt en LAB forstærker eller en JBL UREI studie-forstærker. Disse fåes ofte fra ca. kr.3000 og opefter. Crown kunne også godt være et bud.  

Så vil man have en kombination der kan spille højt men samtidig også rigtig godt.

Venlige hilsner

Peter

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Det var på ingen måde fordi, at den ikke kunne "klare" det.

den = vintage højttaleren

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ide!!

Den som mener at han ved bedre hvad angår at modvirke hinanden, forholder sig passivt til modpartens svar.

På den måde vil fingerpejningen vel ophøre før eller siden, og så kan man klappe sig selv på skulderen, for at være den "klogeste".

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

DADDY DJ skrev:

Hej

Synes at det er en ret spændende tråd den her og vil da også komme med min anbefaling.

For det første er der ingen tvivl om at hvis vi snakker lydkvalitet og byggekvalitet så er Cerwin Vegas DC-serie og AL-serie klart at foretrække. Både de nye CLS(C)-serier og HP215 lyder altså ikke ret godt i hvert fald ikke hvis der sammenlignes med de førnævnte serier. Og jeg taler af erfaring. Har solgt alle serierne som sælger og har derfor en lille smule at have min erfaring i og har desuden selv haft diverse CV-modeller i mine yngre dage.

Dog vil jeg ikke vælge en brugt DC-model. Både mellemtoner og diskanter er udgået som reservedele og der findes ingen erstatningsenheder til dem. Personligt synes jeg at en AL750 vil være det bedste bud hvis man kan "nøjes" med 12" basenhed. Men Husk at en CV højttaler IKKE er en diskotekshøjttaler for det kan nemt koste diverse afbrændte enheder hvis man er af denne opfattelse (taler har af egen erfaring).

Vil anbefale at kombinere AL750 med en god vellydende PA forstærker. Evt en LAB forstærker eller en JBL UREI studie-forstærker. Disse fåes ofte fra ca. kr.3000 og opefter. Crown kunne også godt være et bud.  

Så vil man have en kombination der kan spille højt men samtidig også rigtig godt.

Venlige hilsner

Peter

Selvfølgelig er det ikke disko højttalere men de er velegnet til det (til privat brug)

Erfaring? Hvordan kan du så finde på at vælge AL-serien. Det er en de serier jeg får flest henvendelser på af afbrændte diskanter og har da selv været været med til at cutte et sæt  og de fås heller ikke mere som reservedel. (en grund ti at du netop fravælger DC-serien)

Du modsiger jo dig selv?

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej Hi-Sonny-Fi

Skal være ærlig at indrømme at jeg ikke var klar over at diskanterne også var udgået til AL-serien . Ren lydmæssigt synes jeg stadig at AL-serien er den klart bedst lydende fra CV. Og indrømmet;- DC serien er den næstbedste serie.

Fravalgte kun DC-serien grundet udgåede erstatningsenheder.

Venligst

Daddy DJ

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

Bobbas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 April 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Tror også dette ville virke fint til en mindre fest, 121 dB lyder af lidt, men det burde være ok til en lille privat fest....

http://www.dps-pro.dk/Details.aspx?id=774

bemærk forstærker er indbygget.....

(kr 5.418,00
Vægt 79 Kg)

Til top Vis Bobbas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bobbas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes