Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: PC -> Forstærker - Bedste løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger denne:

http://www.xs-sound.dk/data/products/phase24fw/info.asp

Lidt over dit budget, men GENIAL løsning

Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Kan du forklare mig lidt nærmere hvordan det fungere, samt hvilke kabler der er brug for?

Link:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID ?mco=31F247B0&fnode=home&nplm=MB321#overview

Så vidt jeg ved (ud fra bare at læse på nettet) skal du bare sørge for at dimsen er på dit trådløse netværk da den også er en router samtidig.
Derefter skal den bare forbindes til anlæget med jack > RCA kabel. Så vælger du den bare som destination i iTunes og vupti.

Men de forklarer det nu altså ret godt selv her : http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/airtunes.htm l
Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

alpape skrev:

Jeg bruger denne:

Den ser ikke ringe ud, men ja, det er nok lige lidt for meget end jeg er klar til at give

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

anderspj skrev:
MathiasFB skrev:

Kan du forklare mig lidt nærmere hvordan det fungere, samt hvilke kabler der er brug for?

Link:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID ?mco=31F247B0&fnode=home&nplm=MB321#overview

Så vidt jeg ved (ud fra bare at læse på nettet) skal du bare sørge for at dimsen er på dit trådløse netværk da den også er en router samtidig.
Derefter skal den bare forbindes til anlæget med jack > RCA kabel. Så vælger du den bare som destination i iTunes og vupti.

Men de forklarer det nu altså ret godt selv her : http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/airtunes.htm l

Det ser smart ud

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler mig bare lidt skeptisk ved at lyden bliver overført trådløst

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
alpape skrev:

Jeg bruger denne:

Den ser ikke ringe ud, men ja, det er nok lige lidt for meget end jeg er klar til at give

Også bare et forslag

Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har det Maya EX5 CE som du omtaler og det er nok fint nok, men jeg synes jeg har lidt bøvl med at få softwaren der følger med til det til at spille sammen, og driver-opdateringer til det er desværre ikke noget der er kommet i de sidste par år.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
jeg kigger lige med.

Min lillebror har brændt alle sine analoge indgang i hans gamle nad forstærker, fordi han har tilsluttet computer, men det er vist filter at få et !filter" der forhindrer dette.

hifi-klubben har et filter som skulle kunne bruges og som ikke skader lydkvaliteten

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
Jeg har det Maya EX5 CE som du omtaler og det er nok fint nok, men jeg synes jeg har lidt bøvl med at få softwaren der følger med til det til at spille sammen, og driver-opdateringer til det er desværre ikke noget der er kommet i de sidste par år.

Driver problemer er altid kedeligt  Jeg har ellers læst at man ikke burde komme ud for dette, med denne DAC.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Der er jo flere måder at gøre det på, men det kommer jo også lidt an på hvad du har til rådighed af udstyr...

1. Du kan bruge DAC'en i din surround receiver, med et digital kabel direkte fra din computer.
Denne måde er ideel, hvis du vil køre surround osv. Meen den indbyggede DAC er sjældent ret god i surround receiveren. Plus en lang digital linieføring heller ikke er særlig godt for resultatet, hvadenten der er tale om coax eller optisk. (max. 10m træk)

2. Du kan bruge et USB lydkort, hvor du kan trække det op til 5m. væk fra computeren og derfra køre S/PDIF til surround receiveren.
Denne løsning hjælper ikke på DAC delen i receiveren, men den løser en del af linieførings problemet, da USB bussen ikke er timecritical og derudover checksum kontrolleret for fejl. Og så har du kun en minimal linieføring som S/PDIF.

3. Du kan bruge en USB DAC (sammenligneligt med USB lydkort, men hvis den overholder USB Audio device standarden, så er den driver-fri på langt de fleste computer systemer, herunder windows, linux og mac. Men dog kun 16bit 44,1khz. stereo (Hvilket er rigeligt, hvis den er præcis nok))
Fordelen ved denne løsning er at du har en digital linieføring som er fri for jitter og de fleste fejl. Plus du kommer udenom DAC delen i din receiver (hvis du køre bypass mode). Og du har derfor i praksis kun en kort analog linieføring at tage hensyn til.

Jeg har personligt aldrig hørt den ovenstående Silverstone, men det er helt sikkert noget i den retning der er mest optimal i mine øjne. Og dog, for Silverstone benytter godtnok strøm kilden i USB bussen som leveres af den støjende switchmode i computeren, så på det område er den ikke bedre end et internt lydkort. Men synes ikke rigtig jeg har set andre end dem jeg selv har lavet, med egen strømforsyning? (Ofte er det FireWire lydkort du ser med egen strømforsyning, men med disse løsninger er du igen timecritical og følsom overfor jitter!)

Som jeg ser det umiddelbart er så Silverstone løsningen den bedste, hvis man ikke er fanatiker ;-)

EDIT: Du kan iøvrigt også bruge ASIO4ALL m.fl. drivere til USB Audio device kompatible enheder...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

hvis du bare skal bruge den til at "spytte" lyd ud uden du vil lave ændringer i opsætningen af lydkortet så der ingen problemer, men den del under driveren hvor man skulle kunne ændre på lydstyrken for hver kanal er det endnu ikke lykkedes mig at få til at virke på trods af jeg har haft geninstalleret driveren et par gange. Desuden er hullet omkring stikkene til digital coax så små at jeg ikke kunne få sat et kabel til uden at skulle løsne alle skruerne(dette kunne en Dremel så nok ændre på ).

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Det med skepsis over for trådløse ting kan jeg ikke hjælpe dig med. Det må da være bedre at have en mange megabit direkte digital overførsel (jeg
har aldrig oplevet at min router "hakkede" i overførsler...) end et analogt kabel.

Så jeg kan desværre ikke lige sætte mig ind i den skepsis. Tænk på alt muligt andet trådløst i din hverdag - her har du oven i købet dit helt private
net til formålet. Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig hvad der skulle kunne gå galt ved det . Det skulle da lige hvis der var mange brugere
logget på samtidig der alle sammen streamer videoer fra nettet
Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Scatcat skrev:
MathiasFB skrev:

Maya EX 5 CE ser også ret spændende ud:

http://xs-sound.dk/data/products/mayaex5/info.asp

Det er også en fin lille en. Men skal det lugte lidt af fugl, skal det være RCA stik. Silverstonen spiller fortrindeligt. DAC delen har nogle gode Burr Brown chips i dåsen. (upss, det lød lidt under bæltestedet) Og mht. lyd gennem USB. No problemos. Det er bare et digitalt signal indet det konverteres.

Har du selv en Silverstone, eller har du hørt den andetsteds?
Lækkert og enkelt design

Har den selv. Har været i brug i hytten i snart 1 år. Er sluttet til en Teac forstærker og KEF højttalere. (det er et rent pc setup) Det spiller 100%. Selv Mp3 lyder udemærket. Men kører mest wav. og FLAC. Der mangler absolut intet lydmæssigt.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
anderspj skrev:
MathiasFB skrev:

Link:

Det ser smart ud

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler mig bare lidt skeptisk ved at lyden bliver overført trådløst

Det skal du såvidt jeg ved ikke være. Et trådløst overført signal er UDEN tab.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

http://www.xs-sound.dk/data/products/phase26usb/index.html

Hvad med den her?
Mange tilslutningsmuligheder og ekstern strømforsyning!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Link til forståelse af Sqeezebox

Husk nu IKKE at læse den anmeldelse der er her på siden. Den burde være stærkt redigeret da det med overførsel er løgn og latin

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Ja den er det dobbelte af dit budget og mere til Meen tror du ikke du kan strække budgettet "lidt"

Squeezebox

adamtulinius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Plus en lang digital linieføring heller ikke er særlig godt for resultatet, hvadenten der er tale om coax eller optisk. (max. 10m træk)

Vores store digital-pult på arbejdet kan køre mere end 64 kanalers lyd igennem et coax-kabel på i hvert fald 300m, så jeg ved ikke helt hvad du har det der i, for det er i hvert fald muligt med det rette udstyr..
Til top Vis adamtulinius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamtulinius

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

MathiasFB: Når du en gang har fundet det lydkort du gerne vil have, er den absolut største forbedring at rippe dine CD'er til et tabsfrit format (aka. lossless, i form af FLAC, ALAC, etc.). På den måde får du hele CD-lyden, og ikke bare det mp3-kompressionen overså .

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:

sunmusic skrev:
jeg kigger lige med.Min lillebror har brændt alle sine analoge indgang i hans gamle nad forstærker, fordi han har tilsluttet computer, men det er vist filter at få et !filter" der forhindrer dette.
hifi-klubben har et filter som skulle kunne bruges og som ikke skader lydkvaliteten

Hvis pc og forstærker er slukket når der sættes kabler til burde det ikke ske .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes