| Forfatter |
|
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved (ud fra bare at læse på nettet) skal du bare sørge for at dimsen er på dit trådløse netværk da den også er en router samtidig.
Derefter skal den bare forbindes til anlæget med jack > RCA kabel. Så vælger du den bare som destination i iTunes og vupti.
Men de forklarer det nu altså ret godt selv her  : http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/airtunes.htm l
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser ikke ringe ud, men ja, det er nok lige lidt for meget end jeg er klar til at give  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
anderspj skrev:
Så vidt jeg ved (ud fra bare at læse på nettet) skal du bare sørge for at dimsen er på dit trådløse netværk da den også er en router samtidig. Derefter skal den bare forbindes til anlæget med jack > RCA kabel. Så vælger du den bare som destination i iTunes og vupti.
Men de forklarer det nu altså ret godt selv her : http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/airtunes.htm l |
|
|
Det ser smart ud  
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler mig bare lidt skeptisk ved at lyden bliver overført trådløst  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Den ser ikke ringe ud, men ja, det er nok lige lidt for meget end jeg er klar til at give 
|
|
|
Også bare et forslag 
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker mange gange  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det Maya EX5 CE som du omtaler og det er nok fint nok, men jeg synes jeg har lidt bøvl med at få softwaren der følger med til det til at spille sammen, og driver-opdateringer til det er desværre ikke noget der er kommet i de sidste par år.
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
jeg kigger lige med.
Min lillebror har brændt alle sine analoge indgang i hans gamle nad forstærker, fordi han har tilsluttet computer, men det er vist filter at få et !filter" der forhindrer dette.
|
|
|
hifi-klubben har et filter som skulle kunne bruges og som ikke skader lydkvaliteten
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
| Jeg har det Maya EX5 CE som du omtaler og det er nok fint nok, men jeg synes jeg har lidt bøvl med at få softwaren der følger med til det til at spille sammen, og driver-opdateringer til det er desværre ikke noget der er kommet i de sidste par år. |
|
|
Driver problemer er altid kedeligt Jeg har ellers læst at man ikke burde komme ud for dette, med denne DAC. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo flere måder at gøre det på, men det kommer jo også lidt an på hvad du har til rådighed af udstyr...
1. Du kan bruge DAC'en i din surround receiver, med et digital kabel direkte fra din computer. Denne måde er ideel, hvis du vil køre surround osv. Meen den indbyggede DAC er sjældent ret god i surround receiveren. Plus en lang digital linieføring heller ikke er særlig godt for resultatet, hvadenten der er tale om coax eller optisk. (max. 10m træk)
2. Du kan bruge et USB lydkort, hvor du kan trække det op til 5m. væk fra computeren og derfra køre S/PDIF til surround receiveren. Denne løsning hjælper ikke på DAC delen i receiveren, men den løser en del af linieførings problemet, da USB bussen ikke er timecritical og derudover checksum kontrolleret for fejl. Og så har du kun en minimal linieføring som S/PDIF.
3. Du kan bruge en USB DAC (sammenligneligt med USB lydkort, men hvis den overholder USB Audio device standarden, så er den driver-fri på langt de fleste computer systemer, herunder windows, linux og mac. Men dog kun 16bit 44,1khz. stereo (Hvilket er rigeligt, hvis den er præcis nok)) Fordelen ved denne løsning er at du har en digital linieføring som er fri for jitter og de fleste fejl. Plus du kommer udenom DAC delen i din receiver (hvis du køre bypass mode). Og du har derfor i praksis kun en kort analog linieføring at tage hensyn til.
Jeg har personligt aldrig hørt den ovenstående Silverstone, men det er helt sikkert noget i den retning der er mest optimal i mine øjne. Og dog, for Silverstone benytter godtnok strøm kilden i USB bussen som leveres af den støjende switchmode i computeren, så på det område er den ikke bedre end et internt lydkort. Men synes ikke rigtig jeg har set andre end dem jeg selv har lavet, med egen strømforsyning? (Ofte er det FireWire lydkort du ser med egen strømforsyning, men med disse løsninger er du igen timecritical og følsom overfor jitter!)
Som jeg ser det umiddelbart er så Silverstone løsningen den bedste, hvis man ikke er fanatiker ;-)
EDIT: Du kan iøvrigt også bruge ASIO4ALL m.fl. drivere til USB Audio device kompatible enheder... 
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du bare skal bruge den til at "spytte" lyd ud uden du vil lave ændringer i opsætningen af lydkortet så der ingen problemer, men den del under driveren hvor man skulle kunne ændre på lydstyrken for hver kanal er det endnu ikke lykkedes mig at få til at virke på trods af jeg har haft geninstalleret driveren et par gange. Desuden er hullet omkring stikkene til digital coax så små at jeg ikke kunne få sat et kabel til uden at skulle løsne alle skruerne  (dette kunne en Dremel så nok ændre på  ).
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med skepsis over for trådløse ting kan jeg ikke hjælpe dig med. Det må da være bedre at have en mange megabit direkte digital overførsel (jeg
har aldrig oplevet at min router "hakkede" i overførsler...) end et analogt kabel.
Så jeg kan desværre ikke lige sætte mig ind i den skepsis. Tænk på alt muligt andet trådløst i din hverdag - her har du oven i købet dit helt private
net til formålet. Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig hvad der skulle kunne gå galt ved det  . Det skulle da lige hvis der var mange brugere
logget på samtidig der alle sammen streamer videoer fra nettet
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har den selv. Har været i brug i hytten i snart 1 år. Er sluttet til en Teac forstærker og KEF højttalere. (det er et rent pc setup) Det spiller 100% . Selv Mp3 lyder udemærket . Men kører mest wav. og FLAC. Der mangler absolut intet lydmæssigt. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du såvidt jeg ved ikke være. Et trådløst overført signal er UDEN tab.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er det dobbelte af dit budget og mere til Meen tror du ikke du kan strække budgettet "lidt" 
Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Plus en lang digital linieføring heller ikke er særlig godt for resultatet, hvadenten der er tale om coax eller optisk. (max. 10m træk)
|
|
|
Vores store digital-pult på arbejdet kan køre mere end 64 kanalers lyd
igennem et coax-kabel på i hvert fald 300m, så jeg ved ikke helt hvad
du har det der i, for det er i hvert fald muligt med det rette udstyr..
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB: Når du en gang har fundet det lydkort du gerne vil have, er den absolut største forbedring at rippe dine CD'er til et tabsfrit format (aka. lossless, i form af FLAC, ALAC, etc.). På den måde får du hele CD-lyden, og ikke bare det mp3-kompressionen overså  . __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
sunmusic skrev:
jeg kigger lige med.Min lillebror har brændt alle sine analoge indgang i hans gamle nad forstærker, fordi han har tilsluttet computer, men det er vist filter at få et !filter" der forhindrer dette.
|
|
|
hifi-klubben har et filter som skulle kunne bruges og som ikke skader lydkvaliteten |
|
|
Hvis pc og forstærker er slukket når der sættes kabler til burde det ikke ske . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |