Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Stereo. Strauss ML Arc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Dolkin: Er lidt på jagt efter signal kabler så du er yderst velkommen    og kunne være meget sjovt at sammenligne med njoe tjoeb   hørt meget godt om den...

Til de kritiske øjne er der kommet lidt flere billeder at hænge mine evner som fotograf ud for 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

jamen det ser jo nydeligt ud .. det grænser sig op ad, f.... lækkert. Meen du bliver nødt til at finde noget ordentligt at sætte den ML på, og Regaen og ARC har da fortjent mere end det grimme bord..

og de er da bedre, de nye billeder.. men du skal stadig ikke satse for hårdt, på en evt fotografkarriere. (det skal jeg nok heller ikke)

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det ser nice ud. Kender godt til Vienna Struss. Har Lyttet til dem hos Ronni ( Ronin ) De spiller lige så godt som de ser ud.

Men hvor er lige center højttaleren ?  Måske den er på vej ?

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:

Hej.

Det ser nice ud. Kender godt til Vienna Struss. Har Lyttet til dem hos Ronni ( Ronin ) De spiller lige så godt som de ser ud.

Men hvor er lige center højttaleren ?  Måske den er på vej ?

Har "desværre" ik rigtig noget at sætte en center til    Lidt det der kendetegner stereo 

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Lækker set-up LIVE21!!!

Kigger måske ud med lidt TMC kabler til dig. Så kan du jo høre hvad du synes...

Fik besøg af Dolkin i går, her er et lille referat af hvordan det forløb..

kæresten var sendt på arbejde sådan en helligdag der skæpper godt i kassen jo  så det var som det skal være..

Vi startede behørigt med noget klassisk (her må dolkin være behjælpelig ved ik hvad det var )  på mine transparent the wave. skiftede mellem de forskellige genre. alt fra Lis sørensen til Everlast.. efter det første skift til TMC kabler var dommen (for mit vedkommende) klar, mit Transparent var på alle måder et bedre kabel  , men prøvede at sætte endnu et TMC kabel på så der nu var to i single wire mode.. det gjorde en verden til forskel !! Lydbilledet blev meget mere naturtro, man kunne lettere sige hvor de forskellige instrumenter stod, bassen blev lidt strammere, højttalerne spillede lidt dybere, men den største forskel kom på instrumenterne, de lød som de skal !! men kunne virkelig høre trommeskindet vibrere, når der blev slået på et bækken var det ik kun slaget man rigtig kunne høre, men også de efterfølgende vibrationer, klangmæssigt mindende de meget om hinanden, men så hørte ligheden os op !! så skal have et nyt kabel ASAP

efter et skift tilbage til transparent blev vi hurtige enige om at vi ligesågodt kunne smide TMC på igen, og nyde musikken som den skal lyde   og så blev der drukket bajer og lyttet

Tak for en hyggelig aften   og min kritik af min overbo blev os gjort til skamme, kun en klage på seks timer  tror ik han havde kællingen fra helvede hjemme

Hvordan resten af anlægget klarede sig mod Dolkins Holfi og snell må han jo lige poste  men kablerne var der ingen tvivl om  !! TMC er et langt bedre kabel !!

Udover bajer og kabler fik vi også begge hørt musik vi normalt ik plejer at høre.. her vil jeg med meget lidt beskedenhed, komme med den påstand at Dolkin fik et lidt andet syn på meget af det såkaldte alternative musik   især Live tror jeg gjorde et stort indtryk

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hey There...

Fede billeder, og sikken en masse der er af dem..Nice

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jamen selv tak for i går Live!! Det var en rigtig hyggelig og udbytterig dag!

Udover Berlioz's 'Symphonie Fantastique' (Det klassiske jeg skulle være behjælpelig med) hørte vi også Josefine Cronholm med 'In your Wild Garden' - begge fra HF Reference CD nr. 65.

Udover det noget livemusik med Antonio Fortione - én mand og hans - noget effektede - akustiske guitar (Hans fortolkning af 'Heard it through the Grapevine' er FANTASTISK!! IMHO), lidt Marie Bergman og Danmarks Radios Bigband fra pladen 'But Beautiful', 'Freddie Freeloader' fra 'Kind of Blue' med Miles Davis, lidt Enigma (MCMXC), Eric Clapton 'Unplugged' og sidst men ikke mindst lidt fra Diana Krall 'Live in Paris' - dette var min andel af musikindslagene.

Live's anskuelser omkring højttalerkablerne kan jeg kun erklære mig enig i! I singlewire udgaven var TMC lidt 'tamt' i lyden - som om der ikke var 'plads' nok til det hele i kablet. Da vi fik sat to singlewire kabler på hver side lukkede hele herligheden op i fuld flor!! Især ordet 'kontrol' faldt mig ind. Der var fuldstændig styr på ALLE instrumenter - også med den hårde musik med flere guitarer, bas, trommer, keyboard og kor. Samtidig blev hele lydbilledet ved med at være åbent selvom der blev spillet TIL på det hele - og det på et meget naturtro niveau (Og så kom overboen hjem ). Klassisk musik blev også holdt i en stram snor, selvom der blev skruet GODT op (Var overboen monstro til familiekomsammen?). På intet tidspunkt faldt violinerne sammen til at blive kun ét instrument, som er et fænomen jeg har observeret rigtig tit! Kontrabasserne i de forsk. jazznumre blev rigtig rar at høre på efter skiftet til TMC's kabler. Det havde været lidt af en 'rumlende' oplevelse inden. Især bækkener, som Live også anfører, fik en meget bedre realisme over sig. Som jeg hørte det kom selve slaget mere med, istedet for kun overtonerne efter slaget - meget tydlig ændring!! Klaver fik alle overtonerne med, og man havde en rigtig god 'anslagsfornemmelse' fra det, med de dybder det nu kræver. Alt i alt en MEGET naturtro oplevelse!!

Jeg synes lidt Live glemmer at kommentere på signalkablet. Jeg havde siddet og undret mig en lille smule over, hvordan det lød selvom vi havde biwiret begge sider. Den undren forsvandt som dug for solen, da vi skiftede Live's Ohlenbach signalkabel (Vistnok et lånt et af slagsen!?) ud med TMCs til den dobbelte pris (Stadig kun ca. 450 kr.!!!!). Som jeg andetsteds har udtalt i.fht. et Audio Note set-up, synes jeg at TMC kablet følger rigtig godt med på de 'dyre drenge'! Jeg vil mene at det er et fantastisk 'Best buy' når det gælder signalkabler - og dette er endda det billige af dem! I hver fald synes jeg at det var den største ændring vi oplevede i går - hvad siger du Live?

M.h.t. det som Live kalder 'den alternative' musik, må jeg lige sige at jeg altid har syntes, at hård rock skal høres live. Netop fordi de fleste anlæg SLET ikke kan styre al den information - det bliver grødet, sammenfaldent og irriterende. Her må jeg for første gang i mit liv ændre opfattelse!

Hele mit liv har jeg været til masser af festivaler, andre udendørs koncerter og uttallige indendørs koncerter, hvor musikken har været af den hårde 'alternative' slags. Aldrig har jeg haft lyst til at investere i den slags musik til 'hjemmealteret', da jeg som nævnt ikke kan holde ud at høre på det - vel at mærke på et realistisk niveau. I dette set-up var der intet der IKKE blev spillet tilfredsstillende! Selv Gun's and Roses, hvis lyd Live aldrig rigtig havde haft fidus til, blev leveret med et dejligt dynamisk og fyldigt 'rock-tryk', uden at det på noget tidspunkt blev irriterende - FLOT!

Man bliver også nødt til at knytte en kommentar til lytterummet i sammenhæng med højttalerne. Når man sætter et sæt Vienna Acoustic Strauss op på ca. 8-10 Kvm. med betonvægge og -lofter, på et parketgulv uden tæpper, hvor den ene højttaler spiller halvvejs ind i en skillevæg, hvad kan man så forvente? INTET ville de fleste sige. Well - ikke helt korrekt! Jeg have en oplevelse af et sæt højttalere i går, som vil SPILLE - ligemeget hvad du udsætter dem for! Det var helt utroligt hvordan dette kunne lyde, når man tænker på den umulige opsætning, som de blev udsat for (Ikke et ondt ord om dit hjem Live, sådan er betingelserne for dig lige nu!!). Derfor må jeg sige at jeg i går oplevede en fantastisk (Og ovenud misundelsesværdig ) højttaler, som ikke 'stikker op for bollemælk' på NOGET tidspunkt! Selvfølgelig kan div. reflektioner ikke undgås, og tonaliteten er ikke helt korrekt (F.eks. havde jeg ikke samme fornemmelse af at 'rejse' i et afgrænset rum med Enigma), men alt bliver leveret med autoritet og kontrol - samtidig med ro og stilhed når dette fordres - og på intet tidspunkt bliver man træt eller irriteret - til Vienna Acoustics Strauss - som jo er bygget som det smukkeste møbel, uden overdreven lakering, med smukke samlinger og med et design som kan få enhver kone til at elske sin stue!!! Og så er de parret så begge fronter er af samme stykke træ - SMUKT SMUKT!!!

M.h.t til resten af set-uppet sat i forhold til mit beskedne 'alter', kan jeg kun sige at sammenligning er svær! Herhjemme bliver der slet ikke spillet med samme frigjorthed fra højttalerne (Måske ikke kun Snell'ernes skyld!?), og med den samme kontrol af de forskellige elementer i musikken (Måske ikke kun HOLFIs skyld!?). Jeg vil dog glæde mig til at besøge Live endnu en gang, med min Njoe Tjoeb 4000 CD-afspiller under armen. Så kan jeg i hvert fald opleve denne i et set-up af en HELT anden klasse, og dermed få afgjort hvilke skavanker/fordele DEN bidrager med i min ydmyge bolig. Jeg tror ikke den vil få de samme læsterlige tæsk af REGA Planet, som min integrerede HOLFI vile få af et ML/AR set-up - vi får se

Tak for øl Live - FÅ SÅ KØBT DEN PLOV!!!!

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hmm nu er jeg sgu blevet nysgerrig, er der mon et link til disse TMC kabler, eller hvor i landet kan man lytte/se/købe disse??

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Dolkin: ja mit lånte oehlenbach kabel glemte jeg lige     og ja det er også det første der skal skiftes og det kan ik gå hurtigt nok !!!  det gav virkelig meget fylde og luft i lyden da det blev skiftet 

Ingen tvivl om at jeg selv synes det er et setup der når de får de rette omgivelser og kabler   virkelig sætter standarden for hvad man kan nå med et trodsalt beskedent budget  

Bliver MEGET spændende at se hvordan din njoe tjoeb gør det kontra rega, har store forventninger til den..

Antonio Fortione og hans guitar var det eneste musik jeg synes der led lidt under mine nuværende lidt kummerlige forhold. der kunne man virkelig tale om at rummet spillede med    Tror det bliver noget helt andet efter den forestående flytning 

90 % af mit musik er netop lidt hård/alternativ rock, så meget glad for din anskuelse med at det spiller det med høj troværdighed uden at blive indelukket og begrænset af anlægget kontra Live musik

BB: ja er det ik nogle smukke billeder     angående link til TMC har jeg desværre ik nogen, men mon ik Dolkin har et par stykker, også til nogle tests af dem måske    de er bestemt meget beundringsværdige 

PS: nederst på side 9 kan man se en tegning af det omtalte lytterum  

Dagens LOW var så da kæresten kom hjem, en af de hendes inputs var at hun ik forstod hvorfor en ghettoblaster ik var nok    havde heldigvis fået advaret dolkin om hendes holdninger før hun kom, så blev bare til lidt rysten på hovedet..

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 04:20 | IP-adresse registreret  

Da der er en vis form for interesse i.fht. TMC kabler (Det vil i dette tilfælde sige at én har spurgt! ), tillader jeg mig at bruge din tråd Live, til en kort information, Håber det er ok!!??

Jeg talt om kablerne her, her og her.

Ellers er der masser af omtaler/anmeldelser her

Og firmaet finder I her

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 04:48 | IP-adresse registreret  

Live:

Jeg er HELT enig i at dit set-up sætter en standard - også uagtet budgettet!!! Synd at lytterumet ikke levede op til dette!!

Håber at du får en god oplevelse med Tjoeb'en!

Fortione har i virkeligheden nok altid drømt om Silkeborg

Min anskuelse omkring hård musik og dit set-up STÅR JEG VED!!

Din kæreste er stadig med på, at du har stående hvad du har - give her some credit!!

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Meget lækkert setup......., men det fjernsyn skal da bæres bort og erstattes af et godt rack, seriøst prøv at fjerne dit TV og sammenlig lyden, før / efter.

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Da der er en vis form for interesse i.fht. TMC kabler (Det vil i dette tilfælde sige at én har spurgt! ), tillader jeg mig at bruge din tråd Live, til en kort information, Håber det er ok!!??

Jeg talt om kablerne her, her og her.

Ellers er der masser af omtaler/anmeldelser her

Og firmaet finder I her

Jamen jeg siger tak for alle de links det var dejligt, vil straks kigge lidt på sagerne, og om muligt også lytte lidt...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
Meget lækkert setup......., men det fjernsyn skal da bæres bort og erstattes af et godt rack, seriøst prøv at fjerne dit TV og sammenlig lyden, før / efter.

Ja, der er en stor forskel når man i et lille rum smidder tvet væk. Jeg har selv fået en hørbar forskel, heldigvis til den gode side.
Og det kan varmt anbefales.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Fjernsynet kan pt ik stå andre steder.. men når jeg er flyttet her om en lille måned kommer det ik i nærheden af anlægget   tror os det vil give meget at flytte det ..

En lille opgradering er at jeg har købt en pioneer 370 dvd..

Men måske er der noget meget stort i vente    dog har kæresten os noget at skulle ha sagt der 

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Fjernsynet kan pt ik stå andre steder.. men når jeg er flyttet her om en lille måned kommer det ik i nærheden af anlægget   tror os det vil give meget at flytte det ..

Men måske er der noget meget stort i vente    dog har kæresten os noget at skulle ha sagt der 

Hmm noget stort..hmmmmmmmm hva kan det være, kom så sig det så..NUUU

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Er lidt lige som December, med kalendergaver; hvad har Live21 købt i dag...!

Men måske er der noget meget stort i vente 
Er hun da gravid

dog har kæresten os noget at skulle ha sagt der 
Nixen bixen, Du har jo ikke nogen kærste, INGEN kan være SÅ tolmodig...!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRRRREE, så sig dog hvad det er!!!!!!

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=722&zoneid=1 her er et link til den nye dvd.. lidt skod, men ok til film..  

ok så bøjer jeg mig    men skal tænkes igennem før en evt accept.. er blevet godkendt til lånet til dem i banken.. og har fået en meget god pris på dem.. spritnye   men er bange for det kommer til at koste en ring til hundjævlen hvis de skal hjem 

men igen er kun 50% sikker på at de kommer.. ik meget for at skylde den slags penge væk

he he.. ja har nok os stillet hendes tålmodighed lidt på prøve og ja elsker december måned 

her er vidunderne http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/692/  så er det eneste spørgsmål hvor dum jeg er

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Live,

En 7 år gammel CD spille? Er det ikke sådan lige......

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

hmm.. det første link bringer mig videre til Peter-ARs nye produkter..

mon du har taget lidt fejl, af dvd og en ny effekt.?? det er jo ca samme fysiske str

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes