| Forfatter |
|
Neustadt Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der jo:
Underworld i DTS, jeg synes hele filmen holder lydmæsigt. Alien i DTS, Spooky, især scenen med katten der skal findes..
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
haspalm skrev:
| En god klassiker er også The Mask.. en af de første film jeg husker med surround i hjemmebiffen.. men der bliver stadig smilet når kassetten kommer fra af skabet - Smooookeeey... |
|
|
smok ingSorry, couldn't help myself. Har set den film for mange gange til at den kunne overses...!  __________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bgkr skrev:
-claus- skrev:
| Jeg har lige købt band of brothers. Der er rimelig gode surround effekter. Men jeg syntes godt at der kunne være mere knald på eksplotionerne. Selve lyd volumen virker også lidt lavt. Kan det passe. |
|
|
ikke modtaget! hvor meget bang bum og sub røstelser vil du da have. der er muligvis tale om en stille start men vent, der kommer godt nok gang i den længere hen af vejen...
mit svar - NEJ det kan ikke passe
|
|
|
Yes . Mener det er slaget ved Ardennerne hvor vore helte skal indtage en 3-4 kanonstillinger og så dukker der en tysker tank op - whau der er gang i den . Ellers kan landgagsscenen fra Flags of our fathers anbefales, der hvor det tunge skyts skydes af fra krigsskibene, der er bare hammer på __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
CerealKiller Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hey, I har heeeeelt overset en enkelt film.
Det er en enkelt scene i Alien 4 (jeg tror det er 4'eren), hvor de har "dronningen" i et kammer/fængsel eller lign. og den så kommer med et brøl af en art. Ja, filmen er ret ringe, men lige netop den lyd skræmte livet af mig.
Helt seriøst, prøv at se filmen fra start og så indtil den scene kommer. Og sig hvad i synes. 
- CK
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste som mener, at Iron Man er blevet overset? Kanon lydspor efter min mening - og underholdende film
|
| Til top |
|
| |
Crackhead Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bringer jeg liige tråden over på HD-lyd. Clovefield på blu-ray. De hvor de ståe i subway'en og monsteret vader forbi over dem. Der er smæk på subben. Glæder mig i øvrigt til at få Band of Nrothers på Blu-Ray.
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig at se er der 2 ting der kan imponere i et godt HT-setup. Selve snurre-rundt-effekterne, og så bas. Ifht. bas ynder jeg at kaste dette link efter folk. Og mine ynglingsfilm på den kant er fx.: Transformers, Cloverfield, Master and Commander, Starwars (Podracer) etc. Snurre-rundt: Hero, KillBill 1, Ringenes Herre og mange flere. Jer er så heldig at have et par THX/DD/DTS-demo dvdér med mange fede scener. Kig evt. på nettet efter disse demo-dvdér - der er lister over de scener de inkluderer - og det er jo netop scener valgt grundet fede surround-effekter. Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Thrawn Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Phantom Of The Opera [Blu-ray]
Er nok den film der har den flotteste lyd på Blu - Ray. Jeg har set til dato.. Filmen er skam ok... Men Lyden hold da kæft hvor er den fed...
http://www.dvdstrax.dk/index.php?m=700&SCREEN=item&i tem=163180&department=254
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set/ hørt min nye favorit surround scene 
Kong Fu Panda på BD, hele filmer er der så meget gang i alle kanaler, sprød bass, tydlig tale og en masse pling pland i alle højtalere Men en scene gik 100% suverent bare lige i øret. Scenen hvor ham den onde tiger-mis (kan ikke lige huske navnet) bryder ud af fængslet. Det bliver nok min nye referance scene, når de 7 kanaler skal testes/ fremvises 
Og så gør det jo heller ikke noget at selve filmen er total griner  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
timur skrev:
AV Precision skrev:
offroad32 skrev:
|
driven med stallone når de kører formel 1 i gaderne og kloakdækslerne bliver suget op af bilerne.
|
|
|
Som bil-nørd er jeg nødt til lige at påpege at de ikke kører formel 1, men CART. Historien som sådan er baseret på formel 1, men Uncle Bernie afviste at lade formel 1 lægge navn til filmen, efter at have læst manuskriptet. Good choice - det er formentligt den ringeste, mest urealistiske og i det hele taget ufrivilligt morsomme racing-film der nogensinde er lavet. Days of Thunder er ren dokumentar ved siden af.
Men derfor kan den jo godt have fed surround-lyd...
|
|
|
Zappede engang tilfældigvis forbi Driven, da den blev sendt i tv. Røg direkte ind i en scene hvor de racer ned af en langside. Sly lavede en nedgearing og overhalede den foranliggende .
Zappede hurtigt videre igen. Det er det eneste jeg har set fra denne film
PS: Jeg er også en bil- og F1-nørd .
|
|
|
Hvad bliver det næste? At I påstår at det er urealistisk at han samler mønter op med dækkene 
Det kan godt være at filmen er urealistisk, tilgengæld er CGI'en visse steder desideret pinlig  |
|
|
Det kan da sagtens lade sig gøre  ? __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
som det er blevet sagt et par gange
gladiator, der er bare en bedre film, med puplikum skrigene i nakken og pilene flyvende rundt om en ude i skoven.
master and commander (bare den første battle 2 min inde i filmen, seriøst jeg var på skibet!)
skudduellen i den første matrix film, hvor de træder igennem metaldetektoren.
band of brother(kammerarter i krig) den nye blu-ray udgivelse er rigtig lækker og bestemt pengene værd.
det er ihvertfald mine topfavouritter indtil videre, som jeg viser til venner og bekendte, hvis man skal have "the surround feeling"
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som allrede nævnt Master & Commander, der er virklig super lyd på den film, man føler man er ombord på skibet.
En anden der også har rigtig god lyd og masser af stemning i bagkanalerne er filmen Rendition: http://www.imdb.com/title/tt0804522/
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi er kommet over i HD-lyd så skal Sunshine have en anbefaling. DTS HD sporet er Et af de bedste jeg har hørt. Og hvis i er til sci-fi, så skal den ses.
Vil lige skifte til noget helt andet.
Metal Gear Solid 4, og GTA VI, er spil der har en virkelig lækker surround.
Specielt Metal Gear hvor der i første kapitel bliver skudt fra alle sider. Resten er dog ikke tamt på nogen måde.
|
| Til top |
|
| |
Crackhead Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi må heller ikke glemme Batman Begins og The Dark Knight. De har begge nogle virkelig lækre TrueHD lydspor. Hvad spil angår, så er der også drøn på Gears of War.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers er der jo også altid master & commander på blu ray med DTS HD MA
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mortenstryhn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kaster lige "Dances With Wolves" ind her. Det er den eneste gang min underbo har stået og banket på og fortalt mig at alle hans ting stod og rystede - bare pga. en flok buffalo'er der løber henover prærien.
Biljagterne i Ronin er nu også gode - både lyd og billede.
|
| Til top |
|
| |
Henrik 1307 Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
The patroit Bluray...
Der hvor Mel skal redde sin søn , sammen med sine 2 andre drenge, med forlader Rifler, samt andre kampe ,og en del kanon afyring... super fedt.
|
| Til top |
|
| |
Shujinko Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må det være min tur
I film må det være som følger: Iron-man, The Dark Knight, V For Vendetta (Big-Ben som sprænger i luften ),
Spil: Metal Gear Solid: Guns Of The Patriots, Tomb Raider: Underworld. __________________ Beauty Is In The Eye Of The Beholder
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
MichaelWB skrev:
timur skrev:
AV Precision skrev:
offroad32 skrev:
|
driven med stallone når de kører formel 1 i gaderne og kloakdækslerne bliver suget op af bilerne.
|
|
|
Som bil-nørd er jeg nødt til lige at påpege at de ikke kører formel 1, men CART. Historien som sådan er baseret på formel 1, men Uncle Bernie afviste at lade formel 1 lægge navn til filmen, efter at have læst manuskriptet. Good choice - det er formentligt den ringeste, mest urealistiske og i det hele taget ufrivilligt morsomme racing-film der nogensinde er lavet. Days of Thunder er ren dokumentar ved siden af.
Men derfor kan den jo godt have fed surround-lyd...
|
|
|
Zappede engang tilfældigvis forbi Driven, da den blev sendt i tv. Røg direkte ind i en scene hvor de racer ned af en langside. Sly lavede en nedgearing og overhalede den foranliggende .
Zappede hurtigt videre igen. Det er det eneste jeg har set fra denne film
PS: Jeg er også en bil- og F1-nørd .
|
|
|
Hvad bliver det næste? At I påstår at det er urealistisk at han samler mønter op med dækkene 
Det kan godt være at filmen er urealistisk, tilgengæld er CGI'en visse steder desideret pinlig 
|
|
|
Det kan da sagtens lade sig gøre ?
|
|
|
Mjae..... Et fuldt opvarmet racing slick dæk kunne sagtens samle en mønt op fra vejbanen ved lav hastighed, men hvis de var så klistrede at mønterne kunne blive siddende, så ville sådan nogle dæk være en kæmpe samling af småsten og andet snavs efter ganske få minutters kørsel  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |