| Forfatter |
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste år bragte high fidelity en anmeldelse af en udstilling i to dele. Sidste del blev vist bragt 4 måneder efter udstillingen. Første del to måneder før dét. Nu anmelder de så en højttaler fra Montana, som er udgået og erstattet af en anden. Det er ikke bare pinligt, det er en hån mod folk, der betaler for bladet, og uretfærdigt mod producenter, som indleverer produkter til anmeldelse. For mange, mange måneder siden så man Janils kontrafej fra et besøg hos importøren her på siden - hvorfor i alverden bringer man en så forældet anmeldelse? Moralen er, at et så dårligt timet blad ikek kan bruges til noget. Enten må de lære at fatte sig i korthed - hvad de aldrig har kunnet - eller også må man ty til netmedier, der i det mindste kan være aktuelle - hvis de altså gider ?  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt se hvad du mener
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
High Fidelity er det mest tandløse hifi-magasin jeg kender. 
Et besøg i den lokale syklub er med garanti mere spændende. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig.
Har også tit undret mig over den dårlige timing de har med MANGE ting.
Jeg citer fra sidste nye nummer:
State-of-the-art. Da Gryphon Audio Design præcenterede State-of-the-art forforstærkeren Mirage, ventede vi naturligvis at en matchende effektforstærker også ville dukke op. Nu er den her.............
Den nyhed bragte Hifi4All d. 21/01-08 http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1768&zoneid=1
De er sgu lidt sent på den hva? Ca 2 måneder for at være mere præcis. 
Ud over det fandt jeg også ud at Toshiba har droppet HD DVD Det vidste jeg VIRKELIG ikke. 
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes såmænd ikke deres timing hos High Fidelity er det værste  Det største problem med High Fidelity er efter min mening , at de ikke tager stilling til noget som helst ! Alt hvad der testes er vel ok til pengene, som de skriver igen og igen. Jeg har derfor taget konsekvensen efter mange års tro tjeneste, at afmelde mit abonnement. Det er simpelthen blevet for kedeligt og tandløst et hifi magasin. Har istedet bestilt abonnement på Norsk Fidelity, som jeg syntes er klart mere interessant. Især da de ikke lægger fingerne imellem. Hvis de syntes noget er dårligt så skriver de at det er dårligt  Jeg har i mange år læst High Fidelity og før det Hi&FI & Elektronik, for at få et fingerpeg om ,hvad der var godt og hvad der var skidt. Man har jo ikke selv haft mulighed for, at høre alt det grej de testede, så man lænede sig vel lidt opad deres mening eller hvad ? Jeg gjorde ihvertfald. Om det så er af hensyn til reklamepenge og mulighed for at låne og teste grej, fra de forskellige fabrikanter der gør at intet stort set er rigtig dårligt vides ikke men  Der er helt sikkert mange derude der ikke er enig med mig i disse betragtninger og de har måske osse en helt andet formål med at købe High Fidelity. Det er måske efterhånden mere for surround folket end hifi folket ?
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ihvertfald enig med dig.
Til tider synes jeg der er mere gods i de gamle hifi & elektronik, end der er i de nyere high fidelity.
Som du selv siger, lægger Norske ikke fingrene imellem........... Danske high fidelity laver ikke andet. Uanset kritikken fra dem, er det det bedste køb alligevel.
Selv indlysende fejl på HT, bliver gjort til rigtig gode egenskaber.
Som nævnt i en anden tråd... Et minianlæg blev gjort til high end, blot ved at skifte netkabler - hvorfor findes der så HUNDE DYRE forstærkere osv 
INTET er blevet testet i high fidelity, som har fået så meget kritik at det efter deres mening er lige dyrt nok..... ALT er på sin vis hver en krone værd.
Deres "undskyldning" er, at de sorterer varerne før de sætter dem i bladet.......... for der er jo ingen grund til at teste ting der ikke er noget værd 
Men stort set INTET i de sidste mange blade, har fået kritik så man evt kunne nikke genkendende til det............ SLET ikke.
Uden at kaste for meget med benzin og tændstikker, så er de eneste artikler der er værd at læse.......... HVIS der er nogle........... Dem Jan laver.
Alligevel er det nærmest et rose(n)blad, hvor det kan være spændende at SE på tingene, men man gider knapt LÆSE............ og det at abonnere på det.......... NO WAY.
På et tidspunkt var der nogle fra high fidelity ved Kell for at høre hans nye amps på Dali Megaline..... Disse forstærkere (for, effekt og senere en CD-afspiller) skulle ifølge teksten kunne være brugbar til de mest afslørende højttalere og kunne være med ALLE forstærkere UANSET pris................. Artiklen sluttede med: Vi vender tilbage med en test af disse forstærkere.
Det er et år siden 
Andre gange er der tests af HT helt uden målinger eller andet.......... Kun tekst og meget kortfattet........ Dog ikke mere end man for indtrykket af at anmelderen har netop disse HT derhjemme.
Nej jeg synes det er ALDELES ubrugbart det high fidelity.......... Men de kan jo selv styre hvad de vil gøre, for der er INGEN konkurrence.......... Endnu.............. Håber LYD & BILLED giver dem kamp til stregen, så der evt kunne komme TO seriøse magasiner.
Et 10-15 år gammelt high fidelity, kan stadig få en til at savle, gi en lyst til at pille, skrue, rode med hifi.................... De nye high fidelity har næsten modsat effekt.
De skriver også at DIY er DØD og derfor bruger de ikke tid på det i deres blad.......... For mig at se, er DIY......... i følge denne hifiside.......... LANGT FRA dødt. Måske der skulle en snert af det i bladene igen ?
P.S. Til HIGH FIDELITY.......... Ja det er grim kritik, men ikke for at genere nogle personer, mere for at det måske KUNNE få bladets kurs drejet en anelse.
Det kunne i den grad være rart med en blanding af "nyt" high-fidelity og "gammelt" high fidelity. 
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 04:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt enig i kritikken ....og hvis man så samtidig kigger på prisen 
Jeg var i England i januar , og skulle selvfølgelig lige tjekke deres hifi magasiner . Så jeg købte hi-fi + , hi-finews , HI-FI World og HI-FI Choice .
Trods masser af reklamer er der stadig meget mere læsestof i samtlige af dem , og prisen er betydelig lavere ( der over )
Overvejer kraftigt at udnytte mine forbindelser i UK , og få mig et billigt abonnement på HI-FI +
mvh
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, vores udenlandske hifi-venner har klart fat i noget. Har købt What Hifi ind i mellem som faktisk formår at skære en OK anmeldelse ned til at kun fylde en halv side og på den måde får langt større flow på hvad de anmelder. Dog så er de britter og de elsker britiske ting og massive attack. Så kan anlæget spille massive attack så er det OK :) Der er vel altid noget man ikke er enig i?
Jeg har også været læser af high-fidelity i mange år og før det hifi & elektronik.Jeg synes også at high-fidelity til tider kan være lidt outdated og småkedeligt, men ind i mellem så bringer de nogle sjove småreportager med privatbesøg og den slags hvilket jeg synes er meget sjovt at læse om.
En helt anden ting er at jeg savner hifi & elektronik's små og store DIY projekter, det var fandme tider :)
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jeg er helt enig.
Har også tit undret mig over den dårlige timing de har med MANGE ting.
Jeg citer fra sidste nye nummer:
State-of-the-art. Da Gryphon Audio Design præcenterede State-of-the-art forforstærkeren Mirage, ventede vi naturligvis at en matchende effektforstærker også ville dukke op. Nu er den her.............
Den nyhed bragte Hifi4All d. 21/01-08 http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1768&zoneid=1
De er sgu lidt sent på den hva? Ca 2 måneder for at være mere præcis. 
Ud over det fandt jeg også ud at Toshiba har droppet HD DVD Det vidste jeg VIRKELIG ikke.  |
|
|
Nej, men det har også stået på adskillige web-sider for adskillige uger siden. __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
I en anden tråd har flere ytret sig om Montana SPI, der har afløst den nu testede SPX, og uanset om man synes resultatet af testen inviterer en selv til at lytte eller ej, er det helt ligemeget, da højttaleren er udgået og erstattet af en bedre. Janils skal have den ros, at han rent faktisk også kritiserer det, han ikke synes så godt om i artiklen - at det i mellemtiden er blevet ligemeget, hvad han mener om den, er måske ikke hans skyld.  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med nyhedsværdien, vil selvfølgelig forbedres, hvis HIGHfidelity blev en morgenavis.  Papirkvaliteten i morgenaviser er så lidt ringere, og måske vil der så være en del stavefejl. Det er lidt uheldigt at højttalermodeller udgår hurtigere end de tilgængelige hifimagasiner kan tage hensyn til. Det siger noget om bladene, men i særdeleshed også noget om højttalerne. [reklame] Vil man undgå det, så køb Martin Logan! [/reklame]  Hifiblade må naturligvis tage op til revision, om de overhovedet vil dække produkter med meget kort levetid på det danske marked. Hvis produkterne har denne karakter af kort nyhedsværdi, mener jeg at et blad bør vælge dette produkt fra, grundet den hurtige forældelse.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja...
Nu er det ikke min opgave at forsvare HF ... jeg holder bladet men har ellers ingen tilknytning til dette.
A. Timing har noget med produktionstider at gøre. Med mindre du har en meget stor redaktion, så tager det tid at producere indhold til et blad, ligesom tests tager tid (hvis de laves ordentligt). HF er jo et på mange måder lille blad, og det er således hverken rimeligt eller realistisk, at de er et nyhedsmedier i den forstand som her efterlyses.
B. Kvaliteten af bladet er jo op til den enkelte at bedømme. Man kan jo lade være med at holde/læse det. Jeg vil gerne fremhæve Jan Nielsens nye analoge sider, som jeg synes er et nyt og spændende indslag, ligesom der ind imellem også er nogle gode tests. Jeg har da klart mine favoritter blandt anmelderne, og der er således også anmeldelser jeg springer meget let hen over.
C. Kritik af udstyr!! Man kan tale for og imod vedr. meget negative anmeldelser. For det første gider jeg ikke at købe et blad, der anmelder udstyr der er dårligt. Deres opgave er at finde det der er interessant (med en vis sandsynlighed godt), og bedømme dette. HF er meget diskrete i deres sprogbrug, dvs. man skal læse lidt mellem linierne for at se kritikken. I et diskret univers kan en manglende ros også være en kritik!
Jeg synes det er helt fair at man kritiserer HF, det er jo også input de kan bruge til at forbedre deres blad. Personligt er jeg både nostalgisk og realistisk mht. HF. På den ene side savner jeg de gode gamle dage med KS Møller og hans gyldne ører, på den anden side må man også sige at tiden og publikum idag er et andet.
Der er talrige medier på nettet, Hifi4all er blandt disse, som er helt uovertrufne på nyhedssiden, idet de jo kan publicere en nyhed på få sekunder. Dette betyder at en del af HF's indhold, for nogle, kommer til at virke forældet allerede mens de producerer bladet. Men husk ikke alle følger med på nettet!
Men måske er det en ide for HF at kigge på nyhedsstoffet, tiden og mediet passer måske ikke til dette længere!
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Gela Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg kan kun tilslutte mig de mange nævnte kritikpunkter og vil tilføje endnu et : Målingerne som bladet foretager og bringer på tryk, bliver tit overfortolket og påhæftes kommentarer, som der slet ikke er grundlag for.
Derudover er de tekniske beskrivelser at testede produkter helt til grin - husmoragtige !
Jeg må indrømme at jeg stadig abonnere på bladet, af gammel vane og fordi det er dansk. Min samling starter med 1-1980 og bladet i dag kan slet ikke måle sig med de gamle blade.
Mvh. Gert
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
|
Er helt enig i kritikken ....og hvis man så samtidig kigger på prisen 
Jeg var i England i januar , og skulle selvfølgelig lige tjekke deres hifi magasiner . Så jeg købte hi-fi + , hi-finews , HI-FI World og HI-FI Choice .
Trods masser af reklamer er der stadig meget mere læsestof i samtlige af dem , og prisen er betydelig lavere ( der over )
Overvejer kraftigt at udnytte mine forbindelser i UK , og få mig et billigt abonnement på HI-FI +
mvh
|
|
|
HF er alt andet end interessant. Lidt som at få krampe under en maraton...
Prøv i stedet hifi+ til ca kr. 700, - for et årsabonnement og suppler med norske fidelity til ca kr. 600, - (årsbonnement) og man er dækket rigtig godt ind.
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er fuldstændig enig i kritikken af high fidelity, der er simplethen gået for meget cardigan, pibetobak og rødvin i den . Jeg er selv skiftet til HIFI Choice, et blad hvor man trods mange reklamer, har lyst til at kigge i igen og igen.
Er særlig glad for deres karaktergivning, hvor man på et splitsekund kan få et overblik over, hvordan forskellige produkter klarer sig i en test .
En anden meget nyttig ting er deres "Buyer's Bible", hvor man har samlet de bedste produkter som de i tidens løb har testet. Den kan man bruge som en hjælp til hurtig at finde den rigtige vej, hvis man skal anskaffe sig noget nyt grej.
Jeg tror helt ærlig high fidelity ikke kan tåle kritik, de vil nok hellere lukke bladet end at ændre på deres koncept - desværre. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi4all besøgsartikel fra Montanas importør var i november 2006, men man kan selvfølgelig ikke vide, om janils fik højttalerne med hjem den dag - han ses dog på billedet. Denne web-side må også snart tage sig sammen - der har ikke været besøgsartikler i lang tid og hvorfor bliver man ved med at annoncere på forsiden, at der ikke kommer omtale af udstillingen for 4-5 måneder siden - er det i håb om at genere hifi-musik.dk ? i så fald er jeg bange for, at resultatet kan blive det modsatte. Nyhedsstof kan være godt, men mere dybdegående omtaler af nyt udstyr er bedre, især når der ikke er blandet for mange af importørens rosende gloser ind i teksten.  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skylder lige janils, at hans anmeldelse som vanligt er godt skrevet, og at den netop nævner de træk ved højttalerne, som han mener er gode og mindre gode. Om amerikanerlyd er et fast fikseret begreb ved jeg ikke, for jeg har da hørt andre amerikanske højttalere, der lød meget forskelligt (Avalon, AR3a, John Dunlavy, Martin Logan m.fl.), men da han samtidig beskriver, hvad han mener, kan man jo tage bestik af det .
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 666
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
|
Det største problem med High Fidelity er efter min mening , at de ikke tager stilling til noget som helst ! Alt hvad der testes er vel ok til pengene, som de skriver igen og igen. |
|
|
Prøv lige at læse testen af Montana SPX i det nyeste nummer af HIGH fidelity - særligt konklusionen. Her er da en forbeholden kritisk anmelder, der tager stilling.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
USXX skrev:
Gonz skrev:
|
Det største problem med High Fidelity er efter min mening , at de ikke tager stilling til noget som helst ! Alt hvad der testes er vel ok til pengene, som de skriver igen og igen. |
|
|
Prøv lige at læse testen af Montana SPX i det nyeste nummer af HIGH fidelity - særligt konklusionen. Her er da en forbeholden kritisk anmelder, der tager stilling.
|
|
|
Det kan jeg desværre ikke udtale mig om ,da jeg ikke har fået nævnte blad, da det er udkommet efter at jeg har opsagt mit abonnement  Men det ville da være glædeligt, hvis der var noget af det jeg har savnet i HF ! Det er jo heller ikke meningen at bladet skal sables ned ,som det måske endte med ! Men der må være mange derude, der har det ligesom mig, siden der allerede er kommet så meget respons på denne debat. Det bedste ville jo være, hvis HF tog noget af kritikken til sig og måske ændrede deres stil lidt istedet . Man har vel lov at håbe  Hvis de altså ønsker at ændre stil  Måske satser de på en helt anden kundekreds end tidligere  Der er måske for få hifi nørder tilbage
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Det kan jeg desværre ikke udtale mig om ,da jeg ikke har fået nævnte blad, da det er udkommet efter at jeg har opsagt mit abonnement  Men det ville da være glædeligt, hvis der var noget af det jeg har savnet i HF ! Det er jo heller ikke meningen at bladet skal sables ned ,som det måske endte med ! Men der må være mange derude, der har det ligesom mig, siden der allerede er kommet så meget respons på denne debat. Der er måske for få hifi nørder tilbage  [/QUOTE] I en periode har der nok været flere computer nørder og spil nørder og mp3 nørder og mobil nørder og dimse nørder og spil nørder og gps nørder og surround nørder, men interessen for pladespillere og rør og højttalere til god lydgengivelse er da vist så højt oppe som nogen sinde? I øvrigt er Janielsen jo netop en af dem, der har fået ros i tråden, og min anke gik mest af alt på den timing, som bladet lægger for dagen.  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |