Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SB3 vs CD-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

For ikke så lang tid siden var nedenstående på besøg for test, og uha Supernait'en trak bukserne af både TDAI 2200 og B-150. Bevares, det er vidt forskellige forstærkere, men selv folk med reduceret hørelse ville ikke være i tvivl - Naim'en er i en helt anden klasse. (Dejligt for en gang skyld ikke at være i tvivl

http://img143.imageshack.us/img143/8397/setupgp8.jpg

Jeg gætter på at Naim'ens spec's er kraftigt konservative - Der er rigeligt styr på mine elskede L-3'ere.

/Hans

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

2ben.dk skrev:

Ny syntes jeg at man skal sammenligne æbler med æbler og pære med pære. Jeg vil mene at med med en SB3 og en god D/A så er man rigtig godt kørende.

Mener ikke at det er helt fair at sammenligne en forstærker til 30k + men en MF DAC v8. Det er da klart hvem vinderen er. Men er forskellen så stor, at prisen er det værd ?

En SB3 og en god DAC kan vel sammenlignes med en cd til Ca. 15k -  men igen nogle elsker cola og andre fanta

Jeg er selvfølgelig helt klar over at en SB3 til en 2 - 3.000 kr ikke tåler direkte sammenligning med en Naim CD5x + hi-cap til ca. 33.000.. Og dog - CD5x er jo lagt fra bit-perfect.. (igen.. HVOR går det galt??)

Omvendt, er der nogen som tør sige et par ord om hvorvidt SB3 + en god DAC spiller lige op med ex. Arcam FMJ CD 36?? – Muligvis skal det prøves?

/HC

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

Interessant tråd du her har startet......alle os med Slimdevices produkter, ønsker vel på en eller anden måde at få det bedste ud af dem.

Hvilken strømforsyning bruger du på din SB3?

Har du overvejet at modificere din SB3? Der er mange der har gode erfaringer med at skifte div. komponenter i SB3éren (Op-Amps, lyttere og DAC (hvilket så ikke er så aktuelt i dit tilfælde))

Jeg har selv både SB3 og Duet og har fået en god forbedring af SB3éren ved at udskifte strømforsyningen. På et tidspunkt vil jeg gøre det samme med receiveren i Duet.

På et tidspunkt var jeg med til at foretage en test mellem SB3 og CD, hvor vi brugte Naim forstærker og CD, samt Audiovector højttalere. Samlet pris for forstærker, CD og ht var oppe i 100+k kr. klassen. Konklusionen blev at SB3 tilsluttet med anden strømforsyning og ekstern DAC (Cyrus) kom uhyggeligt tæt på CD'en, men denne "vandt" alligevel med et mulehår. Flac formatet blev brugt til testen.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:
Hej Hans

Interessant tråd du her har startet......alle os med Slimdevices produkter, ønsker vel på en eller anden måde at få det bedste ud af dem.

Har du overvejet at modificere din SB3? Der er mange der har gode erfaringer med at skifte div. komponenter i SB3éren (Op-Amps, lyttere og DAC (hvilket så ikke er så aktuelt i dit tilfælde))

Jeg har selv både SB3 og Duet og har fået en god forbedring af SB3éren ved at udskifte strømforsyningen. På et tidspunkt vil jeg gøre det samme med receiveren i Duet.

På et tidspunkt var jeg med til at foretage en test mellem SB3 og CD, hvor vi brugte Naim forstærker og CD, samt Audiovector højttalere. Samlet pris for forstærker, CD og ht var oppe i 100+k kr. klassen. Konklusionen blev at SB3 tilsluttet med anden strømforsyning og ekstern DAC (Cyrus) kom uhyggeligt tæt på CD'en, men denne "vandt" alligevel med et mulehår. Flac formatet blev brugt til testen.

Når du skriver at lyden blev bedre af en ny strømforsyning, lyttede du så på den indbyggede dac? Eller er der også noget at hente når man har en ekstern dac?
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Den digitale udgang er den samme på Transporter og SB, så hvis der skal bruges en ekstern dac er de lige gode (eller lige dårlige vil nogen måske mene) 

Det er altså ikke helt rigtigt. SB3 kan ikke håndtere 96 KHz hvorved man ikke kan afspille hi-rez musik, modsat Transporteren!

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Zaxo skrev:

SB3 på med B400+ som DAC

Hej Zaxo, hvordan tilslutter du dette?

Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:
Hej Hans

Er der noget at hente med modificering af SB3 når den kun skal bruges til transport? 

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
SoundMan skrev:
Hej Hans

Når du skriver at lyden blev bedre af en ny strømforsyning, lyttede du så på den indbyggede dac? Eller er der også noget at hente når man har en ekstern dac?

Jeg har ikke forsøgt med anden strømforsyning mv., da jeg har kunne læse mig til at det ingen effekt har, når man udelukkende benytter digitalt ud - men jeg vil da overveje at prøve..

/Hans

hifibo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har en transporter, som jeg kører over i en dcs elgar/purcell kombi, før det havde jeg samme DA og et MBL 1621 løbeværk, i en overgangsperiode havde jeg begge, og kunne lave lidt A/B testning på nogle cd'er jeg kendte godt. Jeg brugte samme indgang (AES) og samme digitalkabel. MBL lød marginalt bedre end Transporteren, men nypris er også ca 10 gange så høj. Min transporter er ikke modificeret.
Til top Vis hifibo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifibo

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Er der noget at hente med modificering af SB3 når den kun skal bruges til transport? 

Det kommer vel an på hvad man gør :) Men jo, på SB+'eren er der bla. lavet forbedringer på s/pdif udgangen med målbare reslutater.

http://www.at-view.co.uk/sb2.htm

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Dette firma har gjort en del ud af opgradere SB http://www.boldercables.com/servlet/Detail?no=382

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:

Dette firma har gjort en del ud af opgradere SB http://www.boldercables.com/servlet/Detail?no=382

MvhTorben

Nogen der ved om SB3 kan mod'es til at kunne håndtere 96 KHz ved ren transport eller er det relateret til DAC'en i SB3 så det kun er aktuelt ved analog brug?

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:

Vi lyttede til begge dele, intern og ekstern DAC, og i begge tilfælde kom der mere styr på musikken når den linære strømforsyning kom på.

Her er tråden om strømforsyningen

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Se svar i forrige indlæg.......

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:
nicoleif skrev:

Se svar i forrige indlæg.......

Ja jeg kender godt tråden (har selv leveret i indlæg) og har forsøgt mig med en Danbit 2-300 kr strømforsyning. Her kunne jeg ikke registrere den store forskel men mit udstyr rundt om SB3 er også opgraderet siden. Jeg er mere interesseret i om man kan modde SB3 indeni og så opnå bedre lydkvalitet?! Og så kunne det være super hvis man kunne modde sig frem til at den kunne håndtere 96 KHz men det er nok noget grundlæggende i setup'et?!

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
nicoleif skrev:

Det kommer vel an på hvad man gør :) Men jo, på SB+'eren er der bla. lavet forbedringer på s/pdif udgangen med målbare reslutater.

http://www.at-view.co.uk/sb2.htm

Har du prøvet SB+ og hvad koster den?

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Har du pr�vet SB+ og hvad koster den?

Jeg har desværre ikke hørt den. Jeg har lige købt en TP, men overvejede stærkt at købe en SB+. Derfor har jeg læst en del om SB+'eren. Mange hævder at den er bedre, eller i hvert fald lige god, som en standard TP. Der er mange diskutioner om den på slimdevices forumet. Et link til et review:

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/at-tunes_e.html

Den fås i to versioner, en med kun digital udgang, og en med analog og digital. De koster hhv. 800gbp  og 1000gbp.

vh Bjørn

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
nicoleif skrev:

Har du pr�vet SB+ og hvad koster den?

Jeg har desværre ikke hørt den. Jeg har lige købt en TP, men overvejede stærkt at købe en SB+. Derfor har jeg læst en del om SB+'eren. Mange hævder at den er bedre, eller i hvert fald lige god, som en standard TP. Der er mange diskutioner om den på slimdevices forumet. Et link til et review:

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/at-tunes_e.html

Den fås i to versioner, en med kun digital udgang, og en med analog og digital. De koster hhv. 800gbp  og 1000gbp.

vh Bjørn

Kan SB+ håndtere high-rez (96 KHz) som TP jo kan?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

kimC skrev:
Den digitale udgang er den samme på Transporter og SB, så hvis der skal bruges en ekstern dac er de lige gode (eller lige dårlige vil nogen måske mene) 

Det er altså ikke helt rigtigt. SB3 kan ikke håndtere 96 KHz hvorved man ikke kan afspille hi-rez musik, modsat Transporteren!

Den digitale udgang er den samme!!!!!

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Kan SB+ h�ndtere high-rez (96 KHz) som TP jo kan?

Nope.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum