| Forfatter |
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ikke så lang tid siden var nedenstående på besøg for test, og uha Supernait'en trak bukserne af både TDAI 2200 og B-150. Bevares, det er vidt forskellige forstærkere, men selv folk med reduceret hørelse ville ikke være i tvivl - Naim'en er i en helt anden klasse. (Dejligt for en gang skyld ikke at være i tvivl )
http://img143.imageshack.us/img143/8397/setupgp8.jpg
Jeg gætter på at Naim'ens spec's er kraftigt konservative - Der er rigeligt styr på mine elskede L-3'ere.
/Hans
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
|
Ny syntes jeg at man skal sammenligne æbler med æbler og pære med pære. Jeg vil mene at med med en SB3 og en god D/A så er man rigtig godt kørende.
Mener ikke at det er helt fair at sammenligne en forstærker til 30k + men en MF DAC v8. Det er da klart hvem vinderen er. Men er forskellen så stor, at prisen er det værd ?
En SB3 og en god DAC kan vel sammenlignes med en cd til Ca. 15k - men igen nogle elsker cola og andre fanta 
|
|
|
Jeg er selvfølgelig helt klar over at en SB3 til en 2 - 3.000 kr ikke tåler direkte sammenligning med en Naim CD5x + hi-cap til ca. 33.000.. Og dog - CD5x er jo lagt fra bit-perfect.. (igen.. HVOR går det galt??)
Omvendt, er der nogen som tør sige et par ord om hvorvidt SB3 + en god DAC spiller lige op med ex. Arcam FMJ CD 36?? – Muligvis skal det prøves?
/HC
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans
Interessant tråd du her har startet......alle os med Slimdevices produkter, ønsker vel på en eller anden måde at få det bedste ud af dem.
Hvilken strømforsyning bruger du på din SB3?
Har du overvejet at modificere din SB3? Der er mange der har gode erfaringer med at skifte div. komponenter i SB3éren (Op-Amps, lyttere og DAC (hvilket så ikke er så aktuelt i dit tilfælde))
Jeg har selv både SB3 og Duet og har fået en god forbedring af SB3éren ved at udskifte strømforsyningen. På et tidspunkt vil jeg gøre det samme med receiveren i Duet.
På et tidspunkt var jeg med til at foretage en test mellem SB3 og CD, hvor vi brugte Naim forstærker og CD, samt Audiovector højttalere. Samlet pris for forstærker, CD og ht var oppe i 100+k kr. klassen. Konklusionen blev at SB3 tilsluttet med anden strømforsyning og ekstern DAC (Cyrus) kom uhyggeligt tæt på CD'en, men denne "vandt" alligevel med et mulehår. Flac formatet blev brugt til testen.
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
Hej Hans
Interessant tråd du her har startet......alle os med Slimdevices produkter, ønsker vel på en eller anden måde at få det bedste ud af dem.
Har du overvejet at modificere din SB3? Der er mange der har gode erfaringer med at skifte div. komponenter i SB3éren (Op-Amps, lyttere og DAC (hvilket så ikke er så aktuelt i dit tilfælde))
Jeg har selv både SB3 og Duet og har fået en god forbedring af SB3éren ved at udskifte strømforsyningen. På et tidspunkt vil jeg gøre det samme med receiveren i Duet.
På et tidspunkt var jeg med til at foretage en test mellem SB3 og CD, hvor vi brugte Naim forstærker og CD, samt Audiovector højttalere. Samlet pris for forstærker, CD og ht var oppe i 100+k kr. klassen. Konklusionen blev at SB3 tilsluttet med anden strømforsyning og ekstern DAC (Cyrus) kom uhyggeligt tæt på CD'en, men denne "vandt" alligevel med et mulehår. Flac formatet blev brugt til testen.
|
|
|
Når du skriver at lyden blev bedre af en ny strømforsyning, lyttede du så på den indbyggede dac? Eller er der også noget at hente når man har en ekstern dac?
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Den digitale udgang er den samme på Transporter og SB, så hvis der skal bruges en ekstern dac er de lige gode (eller lige dårlige vil nogen måske mene) |
|
|
Det er altså ikke helt rigtigt. SB3 kan ikke håndtere 96 KHz hvorved man ikke kan afspille hi-rez musik, modsat Transporteren!
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zaxo, hvordan tilslutter du dette?
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
Hej Hans
|
|
|
Er der noget at hente med modificering af SB3 når den kun skal bruges til transport?
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
SoundMan skrev:
Hej Hans
|
|
|
Når du skriver at lyden blev bedre af en ny strømforsyning, lyttede du så på den indbyggede dac? Eller er der også noget at hente når man har en ekstern dac?
|
|
|
Jeg har ikke forsøgt med anden strømforsyning mv., da jeg har kunne læse mig til at det ingen effekt har, når man udelukkende benytter digitalt ud - men jeg vil da overveje at prøve..
/Hans
|
| Til top |
|
| |
hifibo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en transporter, som jeg kører over i en dcs elgar/purcell kombi, før det havde jeg samme DA og et MBL 1621 løbeværk, i en overgangsperiode havde jeg begge, og kunne lave lidt A/B testning på nogle cd'er jeg kendte godt. Jeg brugte samme indgang (AES) og samme digitalkabel. MBL lød marginalt bedre end Transporteren, men nypris er også ca 10 gange så høj. Min transporter er ikke modificeret.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Er der noget at hente med modificering af SB3 når den kun skal bruges til transport? |
|
|
Det kommer vel an på hvad man gør :) Men jo, på SB+'eren er der bla. lavet forbedringer på s/pdif udgangen med målbare reslutater. http://www.at-view.co.uk/sb2.htm
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om SB3 kan mod'es til at kunne håndtere 96 KHz ved ren transport eller er det relateret til DAC'en i SB3 så det kun er aktuelt ved analog brug?
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
|
|
|
Vi lyttede til begge dele, intern og ekstern DAC, og i begge tilfælde kom der mere styr på musikken når den linære strømforsyning kom på. Her er tråden om strømforsyningen__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
| Er der noget at hente med modificering af SB3 når den kun skal bruges til transport? |
|
|
Se svar i forrige indlæg....... __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
nicoleif skrev:
| Er der noget at hente med modificering af SB3 når den kun skal bruges til transport? |
|
|
Se svar i forrige indlæg.......
|
|
|
Ja jeg kender godt tråden (har selv leveret i indlæg) og har forsøgt mig med en Danbit 2-300 kr strømforsyning. Her kunne jeg ikke registrere den store forskel men mit udstyr rundt om SB3 er også opgraderet siden. Jeg er mere interesseret i om man kan modde SB3 indeni og så opnå bedre lydkvalitet?! Og så kunne det være super hvis man kunne modde sig frem til at den kunne håndtere 96 KHz men det er nok noget grundlæggende i setup'et?!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
nicoleif skrev:
|
Er der noget at hente med modificering af SB3 når den kun skal bruges til transport?
|
|
|
Det kommer vel an på hvad man gør :) Men jo, på SB+'eren er der bla. lavet forbedringer på s/pdif udgangen med målbare reslutater.
http://www.at-view.co.uk/sb2.htm
|
|
|
Har du prøvet SB+ og hvad koster den?
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Har du pr�vet SB+ og hvad koster den? |
|
|
Jeg har desværre ikke hørt den. Jeg har lige købt en TP, men overvejede stærkt at købe en SB+. Derfor har jeg læst en del om SB+'eren. Mange hævder at den er bedre, eller i hvert fald lige god, som en standard TP. Der er mange diskutioner om den på slimdevices forumet. Et link til et review: http://www.tnt-audio.com/sorgenti/at-tunes_e.html Den fås i to versioner, en med kun digital udgang, og en med analog og digital. De koster hhv. 800gbp og 1000gbp. vh Bjørn
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
nicoleif skrev:
|
Har du pr�vet SB+ og hvad koster den?
|
|
|
Jeg har desværre ikke hørt den. Jeg har lige købt en TP, men overvejede stærkt at købe en SB+. Derfor har jeg læst en del om SB+'eren. Mange hævder at den er bedre, eller i hvert fald lige god, som en standard TP. Der er mange diskutioner om den på slimdevices forumet. Et link til et review:
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/at-tunes_e.html
Den fås i to versioner, en med kun digital udgang, og en med analog og digital. De koster hhv. 800gbp og 1000gbp.
vh Bjørn
|
|
|
Kan SB+ håndtere high-rez (96 KHz) som TP jo kan?
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
kimC skrev:
Den digitale udgang er den samme på Transporter og SB, så hvis der skal bruges en ekstern dac er de lige gode (eller lige dårlige vil nogen måske mene) |
|
|
Det er altså ikke helt rigtigt. SB3 kan ikke håndtere 96 KHz hvorved man ikke kan afspille hi-rez musik, modsat Transporteren!
|
|
|
Den digitale udgang er den samme!!!!!
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|