Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SB3 vs CD-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
nicoleif skrev:

Kan SB+ h�ndtere high-rez (96 KHz) som TP jo kan?

Nope.

OK. Så er 8K + transport nok lige i overkanten. Jeg venter på en ny gadget der kan måske SB4!

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

OK. S� er 8K + transport nok lige i overkanten. Jeg venter p� en ny gadget der kan m�ske SB4!

Eller Receiveren (Duet). Se min sidste post i tråden om Duetten.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
nicoleif skrev:

OK. S� er 8K + transport nok lige i overkanten. Jeg venter p� en ny gadget der kan m�ske SB4!

Eller Receiveren (Duet). Se min sidste post i tråden om Duetten.

På hvilken af de 35 sider i tråden fremgår det at Receiveren (i duet) understøtter 24 bit ordlængder og samplingsrater op til 192kHz? Og vil den så også kunne det hvis man kører underom DAC'en i Receiveren (altså ved ren transport)?

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

P� hvilken af de 35 sider i tr�den fremg�r det at Receiveren (i duet) underst�tter 24 bit ordl�ngder og samplingsrater op til 192kHz? Og vil den s� ogs� kunne det hvis man k�rer underom DAC'en i Receiveren (alts� ved ren transport)?

Receiveren understøtter IKKE noget over 48kHz pt, men DAC'en gør. Hvorvidt der kommer en firmware opdatering som udnytter denne kapacitet vides ikke. Jeg har desværre ikke noget link, men det står der et eller andet sted :)

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
nicoleif skrev:

P� hvilken af de 35 sider i tr�den fremg�r det at Receiveren (i duet) underst�tter 24 bit ordl�ngder og samplingsrater op til 192kHz? Og vil den s� ogs� kunne det hvis man k�rer underom DAC'en i Receiveren (alts� ved ren transport)?

Receiveren understøtter IKKE noget over 48kHz pt, men DAC'en gør. Hvorvidt der kommer en firmware opdatering som udnytter denne kapacitet vides ikke. Jeg har desværre ikke noget link, men det står der et eller andet sted :)

Det er jo så der hvor jeg falder af!!! Hvordan kan man få high-rez sample rate igennem et system hvor receiveren ikke understøtter hihg-rez men den interne DAC gør! Det må vel være det samme som at køre digitalt ud på receiveren til en ekstern DAC der håndtere high-rez????

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Det er jo s� der hvor jeg falder af!!! Hvordan kan man f� high-rez sample rate igennem et system hvor receiveren ikke underst�tter hihg-rez men den interne DAC g�r! Det m� vel v�re det samme som at k�re digitalt ud p� receiveren til en ekstern DAC der h�ndtere high-rez????

Hvorfor ved jeg ikke, men selv passthrough af�nger �benbart af firmwaren. Dette siger jeg fordi Transportern indtil fornylig ikke har unders�ttet 88.2kHz hverken internt eller passthorough. Men der er nu en beta-firmware ude (som jeg selv k�rer) underst�ttelse for 88.2kHz internt og p� passthrough.

Giver det mening? DAC'en er i øvrigt denne.

www.wolfsonmicro.com/uploads/documents/en/WM8501.pdf

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skal sige mere om dette bevæger jeg mig ud på meget tynd is. Indser at min sidste forklaring allerede er noget vævet. Alt jeg med sikkerhed ved er at den Wolfson som sidder i Receiveren understøtter 192kHz. Hvorvidt Receiveren kommer til at kunne udnytte dette aner jeg ej.

Zaxo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Så blev det søndag.

Zaxo den store klovn glemte at tage bus kablet med mellem dti /xdp så ingen AA fremvisning igår LOL.

Ydermere som svar til msp2 så har B400+ ingen digital indgang, desværre så der kunne vi heller ikke lege. Men vi havde en fed aften med musik og hygge.

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Pyhh – en ”hård” lytte-weekend er overstået!

Jeg har nu sammenlignet SB3 med forskellige CD afspillere, og jeg må indrømme at jeg er overrasket over hvor godt den egentlig klarer sig - når det foregår digitalt! Via RCA/analog spiller den direkte forfærdeligt – Min forholdsvist billige DVD afspiller er klasser bedre.. hmm!

Anyway, jeg har gennemført seriøse lyttetests af SB3 bundet sammen med DAC’en i min forstærker og sammenlignet med rigtigt gode Cd-afspillere.

Jeg havde faktisk regnet med at der var kæmpe forskelle i lydkvaliteten, men nej! Bevares, den spiller ikke lige op med en 20.000 kr’s afspiller, men den er faktisk ikke langt fra. Jeg har (ind til videre) overbevist mig selv om at forskellen er så lille at jeg ikke vil droppe streaming til fordel for en CD afspiller og en stue som flyder med Cd’er

Jeg har besluttet mig for at hvis jeg skulle falde over et rigtigt godt tilbud på en bedre Naim Cd-afspiller, så bliver den min, men umiddelbart kan kvalitetsforbedringen ikke retfærdiggøre en udskrivning i 30.000 kr.'s klassen.

Denne omgang hifi-feber er således overstået uden at grille dankortet :)

/Hans

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:

Dette firma har gjort en del ud af opgradere SB http://www.boldercables.com/servlet/Detail?no=382

Mvh
Torben

Nogen der ved om der findes der findes firmaer i EU der udfører mods på SB? OG hvordan med told&moms hvis man får moddet en SB i USA? 

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:

Pyhh – en ”hård” lytte-weekend er overstået!

Jeg har nu sammenlignet SB3 med forskellige CD afspillere, og jeg må indrømme at jeg er overrasket over hvor godt den egentlig klarer sig - når det foregår digitalt! Via RCA/analog spiller den direkte forfærdeligt – Min forholdsvist billige DVD afspiller er klasser bedre.. hmm!

Anyway, jeg har gennemført seriøse lyttetests af SB3 bundet sammen med DAC’en i min forstærker og sammenlignet med rigtigt gode Cd-afspillere.

Jeg havde faktisk regnet med at der var kæmpe forskelle i lydkvaliteten, men nej! Bevares, den spiller ikke lige op med en 20.000 kr’s afspiller, men den er faktisk ikke langt fra. Jeg har (ind til videre) overbevist mig selv om at forskellen er så lille at jeg ikke vil droppe streaming til fordel for en CD afspiller og en stue som flyder med Cd’er

Jeg har besluttet mig for at hvis jeg skulle falde over et rigtigt godt tilbud på en bedre Naim Cd-afspiller, så bliver den min, men umiddelbart kan kvalitetsforbedringen ikke retfærdiggøre en udskrivning i 30.000 kr.'s klassen.

Denne omgang hifi-feber er således overstået uden at grille dankortet :)

/Hans

Hej Hans

Interessant, interessant tak for dit indlæg......

Rart at læse, at der er andre som kommer frem til de samme konklusioner.

Jeg overvejer også selv en Supernait, det lyder til at være en god makker til Squeezebox produkterne.

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Nemmelig  Tak for interessant læsning.

Zaxo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
Torben skrev:

Dette firma har gjort en del ud af opgradere SB http://www.boldercables.com/servlet/Detail?no=382

Mvh
Torben

Nogen der ved om der findes der findes firmaer i EU der udf�rer mods p� SB? OG hvordan med told&moms hvis man f�r moddet en SB i USA? 

Uden at skulle sige om told&moms i danmark, så må det vel blive lidt svært for dem at bevise.. Du skal selv levere din SB3, du sender den over, de laver mod, sender tilbage. Så hvis der ikke ligefrem ligger en fakturer på arbejde, så burde de vel ikke kunne bonge dig, idet din SB3 er købt og betalt i Dk ?.. PS. $eren er jo også lav pt. :-)

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

HansC, tak for et interessant indlæg. Jeg kom til at tænke på om du prøvede at køre cd-afspillerne over din Supernait's DAC. Grunden til jeg spørger er fordi måske kunne den lille forkel du oplevede til dels tilskrives det at forbindelsen ml SB3 og Naim over s/pdif ikke er lige så god med hensyn til blandt andet jitter, som den interne forbindelse ml. drev og dac i en cd-afspiller.

vh Bjørn

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 01 April 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn!

Velbekomme :) - Nej, Naim's CD afspillere har udelukkende analog ud (RCA + DIN), så det var ikke muligt at lave en test hvor de fungerede som transport/drev.

Jeg har i dag prøvet at sætte en HI-Cap strømforsyning til Supernait'en, og jeg vil vove at påstå at løftet på stort set alle områder er på højde eller måske endda bedre end det som CD afspillerene leverede. Hi-Cap er en højkvalitets ekstern strømforsyning som forsyner den analoge del inkl. DAC - Lidt mystisk at der kan være så meget at hente der på en allerede (i mine ører) fantastisk forstærker.

Hmmm.. Dankortet må bløde

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

TPX1 Micro eller TeddyCap gøre det endnu bedre end en Hi-Cap...og endda til færre penge.
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Dette tvivler jeg nu på, har du personligt lyttetestet ?

Jeg har prøvet lidt Avondale og man får mere detaljer og hifi men mister Naims overlegne evne til at involvere en i musikken

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Dette tvivler jeg nu på, har du personligt lyttetestet ?

Jeg har prøvet lidt Avondale og man får mere detaljer og hifi men mister Naims overlegne evne til at involvere en i musikken

Ja, jeg har haft begge to hjemme. Strømforsyninger er ikke raketvidenskab, og det er en Hi-Cap heller ikke. Hi-Cap er bare ikke konstrueret godt nok til, at den ikke kan forbedres - langt fra. Du kan få en dual TeddyCap (som svarer til 2 Hi-Caps), og den kan levere renere strøm end en Hi-Cap, og du mister ikke Naims lyd.

Hvad har du lyttet til af Avondale?
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej, som alerede skrevet kan PSU kun anbefales. Jeg har moddet min SB, i analog samt digital del og bruger det nu sammen med et moddet benchmark DAC1.

Lidt læsning: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63355&K W=panos

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64233&K W=panos 

for begge produkter er det sket lidt mere end det der stå i tråden, meeen man kan få en ide.

I mine final versioner har jeg brugt Panasonic FC serie elektrolytter, vishay Scottky dioder samt vishay MKP kondensatorer. Det man putter i, få man ud

Være opmærksom på at printet på SB er noget skod, og har det med at blive øddelagt hvis den varmes for meget så pas på. ( I modsætning til DAC1 hvor print kvaliteten er ekseptionelt).

hilsen herfra

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes