| Forfatter |
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krimi skrev:
Da jeg har læst flere steder at K701 skal have min. 100 timer på bagen før den begynder at lyde godt, synes jeg derfor ikke det er fair at dømme sættet endnu. En sjov detalje er dog den markante forskel der er fra CanAmp'en tændes til den er blever godt varm (klasse A!)...
Jeg har lovet mig selv at jeg skal have fundet en masse tid til at høvle sættet igennem, og så skal jeg nok dele ud af mine erfaringer! |
|
|
Mine erfaringer med tilspilning af AKG K701 siger, at lyden i begyndelsen (de første 70-80 timer) er: 1. Diskanten er endnu ikke finpudset, og kan virke lidt skarp. 2. Mellemtonen er mørk/fraværende. Den mangler at "åbne sig". 3. Bassen er lidt for fantastisk. Lidt ligesom et nyt sæt Sennheiser HD650. Umiddelbart "fantastisk", men bestemt ikke "rigtig". Jeg har bare brugt musik i flæng, når jeg skulle tilspille hovedtelefoner, for jeg var for nysgerrig til bare at lade dem ligge med CD-afspilleren på "repeat", men som techtrino skriver, så er pinknoise sikkert en god løsning, selvom det er en kedelig løsning
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink noise er efter min mening for høje frekvenser ( for små membranudsving ), som formodentligt ikke masserer/blødgører enhedernes ophæng nok.
Ville personligt vælge nogle dybere frekvenser til indkøringen, bruger selv pc'en til det, med et funktionsgeneratorprogram hentet fra nettet ( bruger det til nyindkøbte basenheder ). Kan hentes her: www.sloejd-kbh.dk/Download/FUNKTIONSGENERATOR/fg.exe
OBS: Undgå de allerdybeste frekvenser, eks. 30 Hz eller højere kan anbefales.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt bruger jeg radioen, når det nye grej skal tilspilles. Find en god lokalstation med masser af musik døgnet rundt, så klarer tilspilningen sig selv om natten og når man arbejder. Evt. kan hovedtelefonen rulles ind i et tæppe og smides ind i et skab eller lignende, for at lyden ikke skal genere de andre familiemedlemmer. Mine K701 havde en "betoning" (ved ikke lige hvordan jeg skal beskrive den) i mellemtoneområdet fra nye af, og det tog faktisk 400 timer inden den forsvandt.
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine K701 er til service da jeg syntes der var lidt skraslen i den ene kanal, og jeg lige hørt fra dem: De bliver byttet til nye, så nu kan jeg pænt starte forfra når jeg modtager dem igen  ...
Nå men denne gang må de så hellere bare få lov til at stå spille hver dag når jeg er i skole.. __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
Jungson DA-CD3 > Heed CanAmp > K701/SR225i/SR80/DT770
Meizu M6 > PK2/UM1/ATH-ES55
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krimi skrev:
Mine K701 er til service da jeg syntes der var lidt skraslen i den ene kanal, og jeg lige hørt fra dem: De bliver byttet til nye, så nu kan jeg pænt starte forfra når jeg modtager dem igen ...
Nå men denne gang må de så hellere bare få lov til at stå spille hver dag når jeg er i skole.. |
|
|
Hvordan har du tilspillet dem ? Har de skraslet helt fra nye af, eller er det noget der er kommet ? Det lyder lidt som om at du vil ændre din tilspilningsfacon til næste gang ...lad os høre mere om det.
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke at jeg lagde mærke til noget i starten, men da det er noget der er blevet værre med tiden, kan det bare være at jeg ikke lagde mærke til det i starten.. Jeg er nogenlunde sikker på at det ikke er noget jeg har forårsaget.
Jeg havde ikke som sådan en 'tilspilningstaktik' ved dette par, men nøjedes bare med at have dem tændt når jeg rent faktisk lyttede til dem  .. At jeg nok denne gang vil køre tilspilning, er blot for at det skal gå hurtigt med at få dem i topform. Men indtil videre skal jeg lige vente på at service modtager et nyt par.... __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krimi skrev:
Jeg synes ikke at jeg lagde mærke til noget i starten, men da det er noget der er blevet værre med tiden, kan det bare være at jeg ikke lagde mærke til det i starten.. Jeg er nogenlunde sikker på at det ikke er noget jeg har forårsaget.
Jeg havde ikke som sådan en 'tilspilningstaktik' ved dette par, men nøjedes bare med at have dem tændt når jeg rent faktisk lyttede til dem .. At jeg nok denne gang vil køre tilspilning, er blot for at det skal gå hurtigt med at få dem i topform. Men indtil videre skal jeg lige vente på at service modtager et nyt par.... |
|
|
Alt i alt godt at du fik dem reklameret og at du nu får et nyt sæt. Held og lykke med det næste sæt. 
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Alt i alt godt at du fik dem reklameret og at du nu får et nyt sæt. Held og lykke med det næste sæt.  |
|
|
Jo tak. Det skulle da også være uheldigt hvis der var noget galt igen __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer lidt an på hvordan de rasler, de fleste gange er det fordi der har sat sig et lille hår på enheden.
Og lige til sagen om hvorfor pink støj er det bedste så se dette link: http://en.wikipedia.org/wiki/Pink_noise "Støjen" indeholder alle frekevenser og er logaritmiskt aftagende i intensitet. I terorien er man helt dækket ind når man bruger pink støj, det er også den type højtaler fabrikanterne bruger når de skal tilspille eller stabilitets teste enheder, både mht. til forstærker men også højtalere.
|
| Til top |
|
| |