Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: THX selected vs THX ultra 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

At ID merkene skulle bruge mere penger på markedsføring er en påstand som ligger så langt fra sandhenden som det er muligt at komme.

Måske for SVS, men prøv du at åbne et tysk hifi-blad uden at finde en Teufel reklame. Og Pop-up reklamerne på Areadvd.de kan heller ikke være helt gratis. Nu vil jeg ikke beskylde nogen for at købe sig til gode anmeldelser, så lad os bare sige at Teufel er ekstremt gode til at fokusere markedsføringen hos de medier der tilfældigvis giver dem bedst omtale. Uanset hvordan du vender og drejer det, så skal du bruge noget markedsføring for at sælge varerne, og når du ikke har butikkerne til det, så skal du alt andet lige bruge mere markedsføring. ID butikker vil have forskellige koncepter omkring dette, lige så vel som at klassiske producenter har forskellige markedsførings-udgifter. Der findes givetvist ID producenter der lever på word-of-mouth frem for markedsføring, lige så vel som der findes "klassiske" producenter der gør det samme.

Jeg har iøvrigt ikke noget imod Internet Direct. Det er et glimrende alternativ, til dem der føler for det. Man skal bare passe lidt på med at betragte det som verdens 8. vidunder der kommer og overtager hele markedet fordi det giver mere for pengene - ID producenter lever i høj grad på at kunne sammenligne sig med de produkter folk rent faktisk har haft mulighed for at høre andre steder, så hvis alt var ID, så ville folk ikke vide hvilken af dem de skulle satse på, og så forsvandt besparelsen i usikkerhedsmomentet. Som eksempelvis SVS, der lever meget højt på at levere højere lydtryk og dybere bas end konkurrenterne, men som har ry for (bortset fra hos dig som har tatoveret SVS på overarmen, så spar bare modargumenterne) for ikke at levere samme _lydkvalitet_ som visse andre subwoofere. SVS opnår netop kun succes fordi de markedsfører sig meget tungt på de målbare faktorer. Uanset hvor godt eller hvor dårligt de rent faktisk lyder, så kan du ikke komme uden om at det er ret underordnet i forhold til salgssuccessen - hvis du laver subs med de specs til de priser, så kan den lyde som noget Eltax har kasseret fordi det er for ringe, og stadig sprøjte over den virtuelle disk. Ikke at jeg siger at hverken Teufel eller SVS lyder ringe, jeg siger bare at det ikke er særligt væsentligt for succesen. Og jo, de skulle nok få gode anmeldelser hist og her selv om det var skrammel, det er der jo så meget andet skrammel der gør, så hvorfor ikke ID producenterne?

Derudover kommer det faktum at producenter og butikker rent faktisk i meget høj grad er med til at undervise forbrugerne i hvad de skal forvente af produkterne. Uden faghandlen vil kunderne blive mindre kræsne, og så får de serveret ringere produkter. Denne udvikling er allerede kraftigt ved at ske, men det skyldes så i højere grad supermarkederne end ID-producenterne.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Se dog også på SVS og XTZ før du bestiller, og gør det i tryg forvisning om at du alle tre steder får mere for pengene end i en butik.

Glemte lige: Hvordan kan man vælge disse mærker i "tryg forvisning" om at man får mere for pengene i en butik, når det blandt de mærker man kan høre i butikkerne, kan være svært at finde lige præcist dét man vil have blandt 50 mærker? Hvorfor kan man så være trygt forvisset om at lige præcist én af de tre producenter leverer dét man vil have? Jeg har oplevet surround-højttalere til 100.000,- som jeg synes er utroligt ringe, og som jeg ikke ville eje om jeg fik det foræret. Hvis dét så kan købes internet-direct for 60.000,-, så kan jeg jo ikke rigtigt bruge det til noget at det er 40% billigere end butikkerne, hvis dét jeg gerne ville have haft kan fås i butikkerne for 25.000,-? Det eneste man IKKE kan gøre med internet direct, er da netop at handle i "tryg forvisning" om noget som helst. Det er jo NETOP dét du giver afkald på, for at kunne spare nogle kroner, hvilket du sjovt nok selv gav udtryk for andetsteds i dit indlæg.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

ManicMiner skrev:
Se dog også på SVS og XTZ før du bestiller, og gør det i tryg forvisning om at du alle tre steder får mere for pengene end i en butik.

Glemte lige: Hvordan kan man vælge disse mærker i "tryg forvisning" om at man får mere for pengene i en butik, når det blandt de mærker man kan høre i butikkerne, kan være svært at finde lige præcist dét man vil have blandt 50 mærker? Hvorfor kan man så være trygt forvisset om at lige præcist én af de tre producenter leverer dét man vil have? Jeg har oplevet surround-højttalere til 100.000,- som jeg synes er utroligt ringe, og som jeg ikke ville eje om jeg fik det foræret. Hvis dét så kan købes internet-direct for 60.000,-, så kan jeg jo ikke rigtigt bruge det til noget at det er 40% billigere end butikkerne, hvis dét jeg gerne ville have haft kan fås i butikkerne for 25.000,-? Det eneste man IKKE kan gøre med internet direct, er da netop at handle i "tryg forvisning" om noget som helst. Det er jo NETOP dét du giver afkald på, for at kunne spare nogle kroner, hvilket du sjovt nok selv gav udtryk for andetsteds i dit indlæg.

Nej, den påstanden blev ikke helt som jeg havde tænkt. Da den blev skrevet sat jeg fremdeles i underhylerene og var ikke heeelt vågen

Det jeg nok egentlig mente var at alle tre steder, dog med et måske omkring Teufel fordi jeg ikke kender så meget til de, får du bedre råmaterialer for pengene i form af feks elementene som jeg også nevnte i min forrige post

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Nej, den påstanden blev ikke helt som jeg havde tænkt. Da den blev skrevet sat jeg fremdeles i underhylerene og var ikke heeelt vågen

Det jeg nok egentlig mente var at alle tre steder, dog med et måske omkring Teufel fordi jeg ikke kender så meget til de, får du bedre råmaterialer for pengene i form af feks elementene som jeg også nevnte i min forrige post

Det vil jeg nok generelt give dig ret i. Hvor dygtige producenterne så er til at få et vellydende resultat ud af råmaterialerne, det har så nok ikke så meget at gøre med om de lige er internet direct eller ej. Min _påstand_ er så bare at hvis en producent har valget mellem f.eks. to bas-enheder der lyder forskelligt, så vil tilbøjeligheden til at vælge dén der ser bedst ud i specifikationerne frem for dén der lyder bedst, være større hos internet direct-leverandøren.

At levere et vellydende produkt er - især for en højttaler - meget mere end bare at stykke de bedste komponenter sammen. Jeg fik et godt eksempel på dette, da der engang var en kunde der slæbte sin "QLN 601 kopi" ind i butikken. QLN 601 var en billig stander-højttaler (1000-1300 stykket), og kunden her havde kopieret den, ved at bygge en højttaler med præcist samme enheder og samme kabinet-volumen. Han havde så lige "forbedret" den, ved at bruge dobbelt så tyk MDF og dyrere delefilter-komponenter. Problemet var at den lød væsentligt ringere end originalen - det fungerede overhovedet ikke. Jeg gætter på at resonanserne i det tynde kabinet var en indkalkuleret del af konstruktionen, så når man fjernede dem, fungerede helheden ikke uden yderligere tweaks. At have øre for helheden, frem for bare at kyle top-komponenter i en kasse, er jo netop dét der gør hifi på én gang fascinerende og frustrerende - der FINDES eksempler på at en 5000,-s højttaler lyder langt bedre end en 100.000,-s højttaler.

Jeg har aldrig set en Teufel, men jeg har set nogle af de andre ID-producenters produkter (her taler jeg ikke om SVS, der for mig at se er blandt toppen af poppen inden for ID), som ser fine ud på hjemmesiderne, men når man så ser det i praksis er det usandsynligt ringe kvalitet, og lyder som om man putter en kat i en papkasse og skubber den ned ad en trappe - højttalere der ville få grundige smæk hvis de blev sammenlignet med Bilka's seneste Eltax-tilbud. For fakta er at effektiviteten ved internet direct næppe påvirker prisen mere end effektiviteten i supermarkederne. Jeg tvivler f.eks. stærkt på at en internet direct TV-producent vil have nogen chance for at konkurrere med Samsung på tilbud i Bilka. Hvorfor det så er mere i orden at købe højttalere som internet direct, end det er at købe højttalere i Bilka, det siger jo så nok en del om snob-tendensen hos rigtigt mange hifi-entusiaster. Jeg vil påstå at SVS, XTZ, Teufel osv kunne sælges nøjagtigt lige så billigt i Bilka, men hvis de gjorde dét, så ville det næppe blive taget seriøst, og ville som følge deraf ikke sælge. Det er dét jeg mener med at jeg synes nogle giver internet direct lidt for meget kredit - det er som om det er en kvalitet i sig selv, at det er internet direct. Men det er ikke mere en kvalitet, end seneste tilbud i Aldi - dér sparer du også den traditionelle distribution væk.

bgkr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

der FINDES eksempler på at en 5000,-s højttaler lyder langt bedre end en 100000?????

Til top Vis bgkr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bgkr

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 April 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hvorfor vil du overhovedet have THX??? THX er jo ikke et kvalitets stempel i sig selv, men en række normer og krav der skal overholdes. Der findes masser af producenter der har udstyr der kan klare kravene til THX, men som ikke vil betale de royalties som det koster. Så jeg kan kun se at det måske kan være "sejt" at kunne sige at ens højttalere er THX godkendte, ikke andet. Og i takt med BD og de nye lydformater udkommer er THX jo ved at være forældet så det ville bestemt ikke være noget jeg specielt ville gå efter.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 April 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hvorfor give så mange penge for et sæt højtalere uden at høre dem.
Prøv at finde en seriøs hifi pusher og lån et sæt som du reelt kan bedømme hjemme i din stue.
Sammen med din kommende receiver så finder du den bedste løsning til prisen.

Så får du også et bedre sammenlignings grundlag

bgkr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
Prøv at finde en seriøs hifi pusher og lån et sæt som du reelt kan bedømme hjemme i din stue.

Som jeg tidligere har prøvet på at forklare: teufel har en fortrydelses ret på 8 uger.... en garanti på 12 år!! på deres højtallere...

dette med dit samlignings grundlag lyder flot i teori, men virker jo ikke i praksis, kan jo ikke ringe rundt til div forhandler og få flere forskellige højtallere med hjem i udvalg, selv hvis jeg kunne ved de fleste her inde nok det er svært/ bøvlet at have 10 forskellige set stående.

hvad har dette egentlig med emnet at gøre!!!

bgkr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Hvorfor vil du overhovedet have THX??? THX er jo ikke et kvalitets stempel i sig selv, men en række normer og krav der skal overholdes. Der findes masser af producenter der har udstyr der kan klare kravene til THX, men som ikke vil betale de royalties som det koster. Så jeg kan kun se at det måske kan være "sejt" at kunne sige at ens højttalere er THX godkendte, ikke andet. Og i takt med BD og de nye lydformater udkommer er THX jo ved at være forældet så det ville bestemt ikke være noget jeg specielt ville gå efter.

hele denne tråd handler om forskellen på selected og ultra 2..

om en audi a4 og a6 og ikke om en a8 er bedre!!!!!!!!!!!! av precision gav mig et svar med kubik jeg kunne bruge, som omhandlede mit spørgsmå...

kan godt følge din forklaring men har jo ingen relevans til mit spørgsmål.  med hensyn til den audi snak er jeg mest til ferrari, men må jo trækken en streg i sandet et eller andet sted, for ellers gør banken!!!!!!

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 03 April 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

bgkr skrev:

CSN Teknik skrev:

Som jeg tidligere har prøvet på at forklare: teufel har en fortrydelses ret på 8 uger.... en garanti på 12 år!! på deres højtallere...

dette med dit samlignings grundlag lyder flot i teori, men virker jo ikke i praksis, kan jo ikke ringe rundt til div forhandler og få flere forskellige højtallere med hjem i udvalg, selv hvis jeg kunne ved de fleste her inde nok det er svært/ bøvlet at have 10 forskellige set stående.

hvad har dette egentlig med emnet at gøre!!!

Det er hele pointen.
Lad være med at hænge dig i om en højtaler er THX godkendt eller ej, det fortæller ikke noget om hvor flot den spiller, det fortæller bare lidt om hvor stort et rum den passer til, samt hvilket lydtryk og frekvens den går til. Men ikke hvordan den lyder.
Spiller den super flot musik mm. så kan den snilt klare et surround setup.

Det var ikke for at fornærme dig at jeg skrev det andet, bare at folk stoler så blindt på hvad andre skriver herinde at de nogen gange glemmer at give sig selv muligheden til at lytte til de forskellige mærker, så er det hurtigt at fjerne fårene fra bukkene.
Fordi en højtaler spiller godt nede i en butik er det jo ikke sikkert du kan lide lyden når de kommer hjem i din stue, eller var der nok ikke lige så mange brugte højtalere til salg som der er

bgkr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Det var ikke for at fornærme dig at jeg skrev det andet, bare at folk stoler så blindt på hvad andre skriver herinde at de nogen gange glemmer at give sig selv muligheden til at lytte til de forskellige mærker, så er det hurtigt at fjerne fårene fra bukkene.
Fordi en højtaler spiller godt nede i en butik er det jo ikke sikkert du kan lide lyden når de kommer hjem i din stue, eller var der nok ikke lige så mange brugte højtalere til salg som der er
[/QUOTE]

Vil gerne have teufel !!!!!!!! derfor mit svar... lever de ikke op til mine forventninger bliver de leveret tilbage, inden  der er gået 8 uger...

SKAL også nok komme med kritik af dem god eller dårlig...

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Ved godt du har returret, men jeg kunne aldrig finde på at købe nogle højttalere uden at have hørt dem først. Så kan de have vundet nok så mange priser. Ville heller aldrig købe en ny bil uden at have prøve kørt den først.

bgkr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

efter mere kretik af mit kiggen efter teufel, tog jeg en drejning og skulle afsted til flensborg og høre dali og b & w... så kan kun give eksperterne ret her inde tror helt bestemt at jeg skal have mig 2 stk  b & w 683 og en center htm61. hørte dette og det spille virkelig sublim godt....

MIN HLDNING ER SKIFTET B&W ÜBER ALLES!!!!!!!!!!!

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 09 April 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

bgkr skrev:

efter mere kretik af mit kiggen efter teufel, tog jeg en drejning og skulle afsted til flensborg og høre dali og b & w... så kan kun give eksperterne ret her inde tror helt bestemt at jeg skal have mig 2 stk  b & w 683 og en center htm61. hørte dette og det spille virkelig sublim godt....

Du burde give B&W 703 en lytter den spiller rigtigt godt

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
bgkr skrev:

Du burde give B&W 703 en lytter den spiller rigtigt godt

Men den koster jo også det dobbelte

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

bgkr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Så er højtalerne købt.

Det blev pioneer S-V810A high end system i 5.1...

Det var hvad mine øre følte var de rigtige!!!!!!!!!!!!!

Dali ikon 6 sættet; havde været valg nummer 2.

B&W spillede godt som 2.0 system der var de i mine øre bedst....

men til film blev det de andrer, og det er der sikkert også nogle der har en kommentar til....!

forstærker blev onkyo tx-sr875 så nu er der kun leveringen tilbage, vente vente vente!!!!!

bgkr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Takker alle for deres svar, har virkelig brugt dem. købte jo også et helt andet højtaler sæt end det der var min plan....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes