Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjælp til køb af stereo anlæg. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

jep .. i mine øjne ville det være at nøjes

Men syntes helt klart du skal tage turen ind til århus .. det kan meget vel åbne en hel ny verden for dig at høre noget andet end B&W og Dali ...

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Har overvejet/hørt Klipsch højttalere? Til dit behov lyder de som et rigtigt godt bud.

Modellen RF 82 fås til ca. 6600,- i Tyskland (for 2 stk.) og de kan godt "levere varen"....også uden at miste grebet eller komme til at lyde skingre.

Tjek www.hifi-alt.de

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

jae. men bare træls man ikke rigtig har mulighed for at hører dem inden man smider så mange penge afsted. det eneste sted jeg lige kan finde dem i dk er i roskilde. ihvertfal med en søgning på google.
Til top Vis ni-tel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ni-tel

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

hmm, i mine ører har ikon 6 og 850 intet med hinanden at gøre, og skifter du diskanten ud med en ss 9700 er den også langt bedre og mere ørevenlig end det ellers (mærkeligt nok?) roste element der sidder i ikonen. 850'eren er også mere velegnet til rock og kan klare meget højere belastninger. plus at du kan få et sæt 850'ere til 2500 hvor ikonerne koster 8000 for et sæt.
jeg synes til gengæld at b&w's nye højtalere er direkte elendige. lyden er jo bare en gang sammenrodet upræcis mudder (at det kan skyldes rummet vil jeg ikke afvise men jeg tror det ikke)
sammenligner du nad'en og classicen får du laangt mere forstærker for pengene ved classicen!

men du lyder til ikke at være interreseret i mit forslag så nu skal jeg nok stoppeegentlig er det jo ligegyldigt hvad jeg synes og nu du selv har givet udtryk for at det er for grimt lover jeg at være stille

ni-tel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

alle indput bliver taget med i overvejelserne.

som sagt da jeg startede indlægget vidste jeg ikke rigtig hvad jeg gik efter. der er jeg nu blevet klogere.

mht. bare at skifte de diskanter i 850'erne. hvad koster sådan et sæt diskanter så? og så skal de skiftes. det skal jo ligges til prisen for højtalerne.

mht. B&W'erne så hører vi jo ikke ens, når lyden begynder at blive skruet op. og jeg ved at jeg hører diskanten anderledes end andre af mine venner. derfor erj eg nød til at gå efter noget som behager mit øre

Til top Vis ni-tel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ni-tel

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

ni-tel skrev:

har lige været ved at læse lidt om dali 850 og classic 6.6b .

og hvad jeg sådan liiige kan læse mig til så er de ikke de bedste til når der kommer hård rock på. noget med at bassen bliver "ustabil" og diskanten lyder forkert på dali'en. og de par kommentare er nok til at jeg vil overveje nogle andre.

Dali 850 er som skabt til hård rock. Sidst jeg havde en skive på spillede jeg selv luftguirtaren med Megadeth!

Hvis bassen bliver ustabil (du mener vel mudret?) så er forstærkeren for lille, og det problem er du langt udover med Classic 6.6. Jeg er selv utroligt godt tilfreds med mit Classic 6.6 og Dali 850 sæt, og jeg spiller rock dagligt, også så mine naboer kan få glæde af det.

Du kan evt. se mit setup via linket i min signatur.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 April 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

ni-tel skrev:
jae. men bare træls man ikke rigtig har mulighed for at hører dem inden man smider så mange penge afsted. det eneste sted jeg lige kan finde dem i dk er i roskilde. ihvertfal med en søgning på google.

Ja, Klipsch er desværre et meget overset mærke i DK. Synd, for de lyder helt fantastisk, specielt til rock. Jeg har fået 3 store højttaler aha-oplevelser i de 18 år jeg har rodet med hifi.

1. gang var med et par Snell for 15 år siden (de fik lyden så godt ud i rummet, at jeg en kort overgang troede at det var surround jeg lyttede til....men det var kun et sæt stereo-højttalere).

2. gang var med et par Martin Logan electrostater for nogle år siden (electrostater spiller bare fantastisk "blødt" og lyden kommer ud i rummet som surround ligesom med de Snell jeg nævnte ovenfor).

3. gang var med et par Klipsch RF35, som bare leverede en live-stemning og spilleglæde, som jeg aldrig har hørt før! Aldrig før har jeg været i stand til ligefrem at høre hvordan Mark Knofler brugte hans fingre på guitarstrengene, mens han spillede! Utrolig detaljeringsevne, samtidig med at de leverede en ægte live-stemning. Jeg følte faktisk, at jeg var helt alene til en koncert med Knofler og jeg følte at jeg sad 2 meter fra scenen hvor han spillede. Så intens og "live-agtig" spillede Klipsch'erne!

At du ikke vil til Sjælland for at høre dem er forståeligt nok. Men bestemmer du dig for at gøre dette alligevel, så fortryder du det ikke! Jeg hørte de RF35'ere (forgængeren til RF82, som efter sigende skulle lyde endnu bedre!) hos Topsound på Østerbrogade i København. Har også været i Roskilde for at lytte til RF82, men de havde dem ikke til demo.

Alternativt skulle du overveje QLN. Der er pt. meget rabat at hente hos www.hifihuset.se på sub82/Signature MkII setup'et. Koster ca. 6400 danske kr. for et komplet sæt med to aktive subs. Fik en fantastisk test i High Fidelity i 2005.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes