| Sendt: 01 April 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ni-tel skrev:
| jae. men bare træls man ikke rigtig har mulighed for at hører dem inden man smider så mange penge afsted. det eneste sted jeg lige kan finde dem i dk er i roskilde. ihvertfal med en søgning på google. |
|
|
Ja, Klipsch er desværre et meget overset mærke i DK. Synd, for de lyder helt fantastisk, specielt til rock. Jeg har fået 3 store højttaler aha-oplevelser i de 18 år jeg har rodet med hifi.
1. gang var med et par Snell for 15 år siden (de fik lyden så godt ud i rummet, at jeg en kort overgang troede at det var surround jeg lyttede til....men det var kun et sæt stereo-højttalere).
2. gang var med et par Martin Logan electrostater for nogle år siden (electrostater spiller bare fantastisk "blødt" og lyden kommer ud i rummet som surround ligesom med de Snell jeg nævnte ovenfor).
3. gang var med et par Klipsch RF35, som bare leverede en live-stemning og spilleglæde, som jeg aldrig har hørt før! Aldrig før har jeg været i stand til ligefrem at høre hvordan Mark Knofler brugte hans fingre på guitarstrengene, mens han spillede! Utrolig detaljeringsevne, samtidig med at de leverede en ægte live-stemning. Jeg følte faktisk, at jeg var helt alene til en koncert med Knofler og jeg følte at jeg sad 2 meter fra scenen hvor han spillede. Så intens og "live-agtig" spillede Klipsch'erne!
At du ikke vil til Sjælland for at høre dem er forståeligt nok. Men bestemmer du dig for at gøre dette alligevel, så fortryder du det ikke! Jeg hørte de RF35'ere (forgængeren til RF82, som efter sigende skulle lyde endnu bedre!) hos Topsound på Østerbrogade i København. Har også været i Roskilde for at lytte til RF82, men de havde dem ikke til demo.
Alternativt skulle du overveje QLN. Der er pt. meget rabat at hente hos www.hifihuset.se på sub82/Signature MkII setup'et. Koster ca. 6400 danske kr. for et komplet sæt med to aktive subs. Fik en fantastisk test i High Fidelity i 2005. __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|