Forfatter |
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 29 April 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. skrev:
Det ser som sagt rigtig flot og fornuftigt ud..
Har selv Chorus serien. Godt nok 826 v, men spillestillen er sikkert meget lig hinanden. |
|
|
Billeder :D Hvad er dit indtryk af højttaleren?
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
Sendt: 29 April 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Flotte kasser, uden at det bliver dominant i rummet.
Nok derfor jeg har valgt et sæt 816 V som kommer i morgen. Lige for at få lidt mere bund med. Havde ellers et godt øje til 807 V.
807, 816 og 826. Det kan ikke gå helt galt! Så mangler vi bare en der køber et sæt 836 så er det fuldendt. |
|
|
Jeg kunne måske også lige godt have valgt 816 da prisen snart var den samme når jeg skulle have standerne med. Men forhuften tog alligevel over. Lidt billigere og mit rum er alligevel ikke så stort. Den ene 7" bas enhed er mere end rigeligt. Så er min forstærker heller ikke den stærkeste :P Men alt i alt er jeg rigtig glad for købet. Det ser så sprødt ud med de standere der, og så virker det ikke helt så "tungt" og dominerende i min forholdsvis lille stue. Kæresten synes også de er flotte
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
Sendt: 29 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
men det ser pænt ud med de nye højtaler passer mere
Tak :)
til rummet og standerne passer til HT men de meget små højtaler fjern dem ?
De små højttalere fungere som center indtil jeg får købt Focal Chorus centeren.
velkommen til hifi4all
Tak, nu har jeg godt nok været her nogle år efterhånden (længere end dig :P) Men tak!
|
|
|
|
Til top |
|
|
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Søren P. skrev:
Har selv Chorus serien. Godt nok 826 v, men spillestillen er sikkert meget lig hinanden.
|
|
|
|
|
|
Mit første indtryk var en smule skuffende.. De var ret lukkede og generelt lidt kedelige! Var dog fra starten ret sikker på, at det var et spørgsmål om tilspilning og fik heldigvis ret. De spiller bare derud af nu! Man får lyst til at høre mere og mere..
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Ja Chorus serien er faktisk rigtig fin, mine tidligere 816V spiller videre hos min mutter og hun er vældig glad for dem...
Tilspilning er også vigtig for dem, og gerne sammen med en varmt udstyr, selvom de ikke er vildt lyse som tidligere Focal serier, så bør man ikk parre dem med for lyst udstyr..
Sjovt nok spiller de på noget skod Denon grej hos min mor, men hun er også halvdøv på det ene øre.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. skrev:
FreZh skrev:
Søren P. skrev:
Har selv Chorus serien. Godt nok 826 v, men spillestillen er sikkert meget lig hinanden.
|
|
|
|
|
|
Mit første indtryk var en smule skuffende.. De var ret lukkede og generelt lidt kedelige! Var dog fra starten ret sikker på, at det var et spørgsmål om tilspilning og fik heldigvis ret. De spiller bare derud af nu! Man får lyst til at høre mere og mere.. |
|
|
Samme her. Det bliver bedre og bedre i dagene her :)
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
Hey
Ja Chorus serien er faktisk rigtig fin, mine tidligere 816V spiller videre hos min mutter og hun er vældig glad for dem...
Tilspilning er også vigtig for dem, og gerne sammen med en varmt udstyr, selvom de ikke er vildt lyse som tidligere Focal serier, så bør man ikk parre dem med for lyst udstyr..
Sjovt nok spiller de på noget skod Denon grej hos min mor, men hun er også halvdøv på det ene øre.. |
|
|
Haha okay :) Jeg overvejer også at få anskaffet mig en lille fin standalone forstærker (rør?) og køre ren stereo setup på dem her. Det fortjener de snart :)
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fint ud med stander ht. hvilket er helt fint til dit rum.
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også det ser rigtig godt ud samme med.
Og så spiller det jo heller ikke dårligt :)
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er virkelig flotte dine nye højttalere  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Emil Killer Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækkert setup, meget stilrent, og tillykke med dine Chorus :)
|
Til top |
|
|
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
er også helt vild med de Chorus, hvor mange watt er der på dine forstærker? hvad med bass og bund i de højtalere? - Ellers ser det skide godt ud
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine ord allesammen. Ingen tvivl om setup'ets perler er højttalerne :) 6000JGA/Zotrex(?): Jeg har et par forstærkere efterhånden. Panasonic SA-XR59 @ 2008 er opgivet til 7x100w ved 6ohm blablabla NOT! Kinawatt Thule IA50 @ 1990'erne er opgivet til 2x50w ved 8ohm Luxman SQ700 @ 1970'erne er opgivet til 2x40w ved 8ohm Af disse er det klart de 2 ældre forstærkere der klarer musikken bedst til trods for det ikke just er nye produkter. De spiller med klart det største overskud, hvor den digitale Panasonic dog aldrig kommer til at lyde anstregt ligemeget hvor meget man skruer op. Jeg tror faktisk Luxmanen klarer de fleste opgaver bedst, den spiller rigtig dynamisk og varm med punch :) Dog ikke voldsom detalje grad, men det er også en gamel dame efterhånden  Bas og bund er der rigeligt af i disse perler, men det er jo heller ikke nogen helt små højttalere. Dog kunne man selvfølgelig godt ønske noget mere bund når der kommer noget Metallica S/M på etc. men til det meste er der rigeligt :) Dejligt punch og dynamik.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråd lukket på opfordring fra trådstarter!
|
Til top |
|
|