Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 12:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu Ray DØD! ! ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Det er lidt sjovt, hvordan "gode opfindelser" bliver overhalte indenom af en ny teknoligi, der vinder mht. til brugervenlighed.

Eksempel 1: APS-kamera. 35 mm film havde levet i rigtig mange år, men det var lidt besværligt for hr. og fru Jensen at lægge filmen rigtig i. Derfor kommer der et nyt format, der er meget nemmere at bruge, og som samtidigt tillader nogle nye features som panorama billeder. Problemet er, at det stadig bygger på den samme teknologi, og det hele bliver mejet til jorden af digitale kameraer, som indfører et væld af nye muligheder.

Eksempel 2: Mini Disc. Sony Indfører Minidisc for at afløse de håbløs forældede kassettebånd. De kan alt, hvad man tor folk har brug for: bedre lyd, transportabel, brugevenlig osv. Så kommer Mp3'en og revolutionerer den måde vi forvalter vores musik på. Hvem kunne i dag drømme om at bruge en hel eftermidag på at sammensætte et blandet musibånd, når man kan lave en ti gange så lang playlist på fem minutter. 

Blu Ray er mest af alt bare en DVD med bedre lyd og billede - no more - no less. Det kan ikke revolutionere den måde vi ser film på. Jeg venter i princippet også på en HDD-Blu Ray recorder med HD-TV-kabel-tuner inden jeg slår til. Gad vide, om det på det tidpunkt, hvor disse er tilgængelige stadig er interessant.

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 April 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hvis Microsoft tror at film downloads om 12-18 måneder er længere fremme end Blu-ray så lever de i en fantasiverden.

Hvis man vil have film i HD kvalitet så er der ingen vej uden om Blu-ray. Og en opløsning på 720p (som Apple TV og Xbox bruger) med en bitrate på 4-8 mbps (mindre end DVD) med materiale der er pre-processed til ukendelighed for at reducere båndbredden er måske teknisk set HD, men det er sq ikke i nærheden af den kvalitet man forventer når man snakker om HD.

Jeg foreslår at I læser disse ganske udmærkede artikler:

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 April 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Hermann. skrev:

Jeg vil egentlig gerne købe en blueray afspiller, men den skal være med harddisk og blueray brænder og det skal være muligt at brænde en film for 20 kr. Når et sådant apparat kan købes med 2000 GB harddisk til 5000 kr køber jeg det, men ikke før.

Så er jeg meget overbevist om at du aldrig får en Blu-Ray afspiller... Men så må du gå den vej af HTPC, for så er det hele muligt... Lige bortset fra at BD-R skiver er meget dyrere end en flad tyver...

____________________________________________________________ _______________________________________________

Det holder bare ikke. Jeg kan huske jeg købte de første 360 kb 5 1/4 floppydisketter, de kostede 70 kr pr stk, de første brændbare cder jeg købte kostede 70 kr pr stk, I dag er HD 3½ disketter nærmest døde og brændbare cder kan fås for få kroner ligesom brændbare DVD'er kan. Det er kun et spm om tid før en brændbar blueray skive kan købes for under 10 kr, måske går der 5 år måske mindre, måske mere.

Se de aktuelle priser på billigmedien, her koster en blueray brændbar skive 79,- 

www.billigmedien.de

Jo det holder nemlig... Der går mange år før der laves sådan en maskine med det hele indbygget, hvis den da nogensinde laves... Hvor der er indbygget 2TB harddisk og Blu-Ray brænder og max. må koste 5000,-

____________________________________________________________ ____

Det kan jeg ikke se, den teknologiske udvikling går hurtigt, og der er vel ingen der præcist kan forudsige hvilke produkter der kommer om 5 år. Jeg mener ikke jeg strammer den, for en HD optager har ca.  250 GB plads idag, og hvis lagerkapaciteten fordobles hver 18 måned som ved PCer er det rimeligt realistisk.

Noget andet er den teknologiske udvikling, som er spændende. Der nævnes at minidisken ikke slog an, der kan nævnes mange andre, måske DCC cassetten som Philips brugte et milliard beløb på at gøre til standard medie, og det var bagud kompatibelt, men kunderne valgte at optage via computeren på CDer. Derfor floppede DCC totalt.

Ligeså i fremtiden, hvor jeg tror vi vil kunne se tv via internettet, hvis forbindelsen bliver hurtig nok, så er det måske andre produkter der er behov for. Who know's.  I dag er standard DVD maskinen hos familien Danmark med Harddisk, ligesom der er brændere i stort set alle computere. DVDen blev almindelig efter år 2000, men den kunne først konkurrere med videoen, da optage muligheden forelå.

Så måske er den største trussel mod både DVD og Blueray at der kommer indbyggede harddiske i fladskærmstv'et, og man lejer film over nettet, så er behovet der måske ikke længere hverken for DVD eller blueray.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er som andre også har sagt fuldstændig ligeglad med hvordan jeg får filmen. Det skal egentlig bare være i god kvalitet.  Og det lever blu-ray jo op til. Tror ihvertfald det holder nogle år endnu 
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 06 April 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Rotte skrev:
Blu Ray er mest af alt bare en DVD med bedre lyd og billede - no more - no less. Det kan ikke revolutionere den måde vi ser film på.

Hvorfor skal det også revolutionere? Er der andre steder du hellere vil se film, end hjemme i stuen/hjemmebiografen? Hvis du vil se dem på farten, så er der jo muligheder for dette. Endda enkelte lovlige.

Blu-ray opfylder uden tvivl et behov. Dvd'er er 'OK', men Blu-ray er bare bedre, både med hensyn til billede og lyd. Dét er godt nok til mig.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 06 April 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Blu-ray er en revolution i og med at den tillader os en filmpræstation hjemme i stuen, som kvalitetsmæssigt indtil nu har været forbeholdt biograferne (eller tæt på).

Film i Blu-ray kvalitet over internettet i en målestok der svarer til DVD/Blu-ray er ren utopi pt - også 18 måneder fra nu. Kun i Microsoft's egne lokaliteter med megabredbånd, moderne teknisk infrastruktur og hvor brugerne har en høj grad af forståelse for anvendelsen af digitale medier ser jeg en begrundet begejstring for dette.

Husk lige på at Microsofts utallige udmeldinger om hvem der ville vinde formatkrigen og hvorfor, er blevet gjort totalt til skamme. Hvorfor lytte til deres fantasier igen?

PS: Blu-ray optagere med indbygget HDD er standard på det japanske marked - jeg mener endda de udgører over 75% af det samlede salg af Blu-ray afspillere (PS3 undtaget). De kommer også her på et tidspunkt...

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 06 April 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Denne udtalelse fra Microsoft er faktisk et glimrende eksempel på FUD. Først forsøgte Microsoft ved at støtte HD-DVD at holde liv i formatkrigen. Nu prøver de at skræmme forbrugere væk fra Blu-ray ved at sige at fremtiden er downloads, og nævner så en fuldstændig urealistisk tidsramme. Om 18 måneder, når der ikke er sket det helt store for filmdownloads, så vil den samme sang lyde fra Microsoft, "jamen bare vent og se, om 12-18 måneder så er downloads det helt store hit". Og sådan vil de blive ved, indtil infrastrukturen om 5-10 år er på plads. FUD: Fear, Uncertainty, Doubt.

Jeg vil godt trække min tidligere udtalelse om, at Microsoft må leve i en fantasiverden for at komme med sådanne udtalelser, tilbage. De ved udmærket godt, at det er helt urealistisk - men de siger det alligevel, for at skræmme forbrugere fra at købe konkurrenternes produkter. En strategi de har brugt før - med succes. Jeg tror og håber ikke at den vil lykkedes denne gang - Blu-ray har heldigvis fået opbygget et stort momentum.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 06 April 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tror helt sikkert at fremtidens film hentes/streames over internettet... Jeg vil blive overrasket hvis vi ser et nyt filmformat på plasticskive indenfor de næste mange år... Jeg tror måske der kommer 1 format mere på skiver som det aller sidste... Men er ikke engang sikker på at der kommer noget efter Blu-Ray...

Både mht. film og musik så ligger fremtiden i streaming over internettet...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 06 April 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Enig, Kvestergaard. Det er ren marketing fra MS' side.

Desuden er det ret tydeligt, at se kritikerne af Blu-Ray herinde ikke har en dyt forstand på, hvilke muligheder der foreligger i det medie. Det er klart at man ikke kan forvente et kvantespring, hvis man ikke er i besiddelse af det rette udstyr. Få jer et ordentlig display, og noget udstyr der kan håndtere formatet til fulde, så skal i bare se.
Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at der er ligeså langt fra DVD til Blu-Ray, som der var fra VHS til DVD - hvis ikke længere!
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 06 April 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Enig, Kvestergaard. Det er ren marketing fra MS' side.

Desuden er det ret tydeligt, at se kritikerne af Blu-Ray herinde ikke har en dyt forstand på, hvilke muligheder der foreligger i det medie. Det er klart at man ikke kan forvente et kvantespring, hvis man ikke er i besiddelse af det rette udstyr. Få jer et ordentlig display, og noget udstyr der kan håndtere formatet til fulde, så skal i bare se.
Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at der er ligeså langt fra DVD til Blu-Ray, som der var fra VHS til DVD.

Synes faktisk at ren kvalitetmæssigt er der større forskel

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 April 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

En chefforsker hos lydeksperterne hos THX forudsiger, at Blu-ray aldrig vil blive lige så populært som dvd-skiven. Faktisk vil formatet snart dø helt af sig selv. I et interview med magasinet Home Cinema Choice udtaler han: ”Personligt, tror jeg det er for sent for Blu-ray. Jeg tror forbrugerne kun vil være interesseret i at udskifte deres dvd-afspiller, når HD-film kan fås på flash-hukommelse. Har vi virkelig brug for endnu en roterende plastskive?”

”I fremtiden vil jeg kunne bære rundt på fire til fem HD-film i min pung eller gå ind i en butik og kopiere en film over på min USB-nøgle”.

Disse udtalelser har nu fået THX til at udstede en officiel støtte til Blu-ray-formatet.

»Hverken THX eller hr. Fincham har nogensinde sagt, at ”Blu-ray ingen chance har” eller er døende. Tværtimod er THX dedikeret til at støtte Blu-ray med mange nye teknologier, certificeringsprogrammer og andre initiativer,« siger Graham McKenna, PR-chef hos THX, ifølge xbitlabs.com.

McKenna forklarer yderligere, at der var tale om en misforståelse, da Fincham blot diskuterede fremtidens muligheder inden for lagringsformater og distribution.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 April 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Der er sku' ette megen fantasi i dette forum. allerede nu fås en 16 GB usb flash lagerenhed for en slik.

Blockbuster og alle andre med penge på hjernen har vel tænkt over mulighederne i dette.

Forestil jer følgende tilbud fra blockbuster:

Køb en blockbuster lagerdims for 500kr og lej 10 film i bluray kvalitet (eller bedre) gratis. lagerenheden kan rumme 128 gb. Filmene forbliver på den en uge hvorefter de bliver ubrugelige.
Det eneste man skal gøre når man vil leje film er at uploade den i blockbusterautomaten eller kiosken nede på hjørnet!

Afspillere der kan afspille gennem usb port eksisterer allerede.

Blu- formatet tror jeg ikke bliver den store succes, men kvaliteten skal nok slå igennem.
------------------------------------------------------------ ----------------------------------------
Personligt tror jeg at der går mere end 5 år før der er kobber nok til at det er muligt at streame film i bluray kvali.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Der er sku' ette megen fantasi i dette forum. allerede nu fås en 16 GB usb flash lagerenhed for en slik.

Men hvad er en slik?

Sammenlign det (og så glemmer vi lige for nemhedens skyld, at 16GB er pænt langt fra 50GB) med, hvad en Blu-ray-skive til brug ved 'trykkerierne' koster, og så er det nok ikke så lidt længere.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 April 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Det er jo i princippet ligegyldigt, om man henter filmen på en Blu-ray skive, på et flash-drev eller på 200 km hulkort. Essensen er, at mediet som vi kender det er uddøende. Dermed ikke sagt, at Blu-ray ikke bliver en succes, for det er det vist allerede. Men der kommer ikke en afløser i samme fysiske format.

Bare kig på hvordan distributionen af musik har ændret sig. Og det er endda gået langsomt pga. en træg pladebranche. Hvis filmbranchen ellers har lært af fejlene, så sidder de klar med de nye distributionskanaler inden længe, og gør bl.a. filmudlejning til en online-forretning. Og filmbranchen er tvunget til at distribuere via nettet, bl.a. af piraterne. Hvis jeg går på Piratebay, så kan jeg hente filmene hurtigere og nemmere, end hvis jeg kører ned til Blockbuster. Ja, det er lidt dårligere kvalitet, men jeg ser filmen. Hvis jeg kunne downloade den via Blockbuster.dk i samme eller bedre kvalitet, så havde jeg nok gjort det. Tilgængelighed er kodeordet.

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

En chefforsker hos lydeksperterne hos THX forudsiger, at Blu-ray aldrig vil blive lige så populært som dvd-skiven. Faktisk vil formatet snart dø helt af sig selv. I et interview med magasinet Home Cinema Choice udtaler han: ”Personligt, tror jeg det er for sent for Blu-ray. Jeg tror forbrugerne kun vil være interesseret i at udskifte deres dvd-afspiller, når HD-film kan fås på flash-hukommelse. Har vi virkelig brug for endnu en roterende plastskive?”

”I fremtiden vil jeg kunne bære rundt på fire til fem HD-film i min pung eller gå ind i en butik og kopiere en film over på min USB-nøgle”.

Disse udtalelser har nu fået THX til at udstede en officiel støtte til Blu-ray-formatet.

»Hverken THX eller hr. Fincham har nogensinde sagt, at ”Blu-ray ingen chance har” eller er døende. Tværtimod er THX dedikeret til at støtte Blu-ray med mange nye teknologier, certificeringsprogrammer og andre initiativer,« siger Graham McKenna, PR-chef hos THX, ifølge xbitlabs.com.

McKenna forklarer yderligere, at der var tale om en misforståelse, da Fincham blot diskuterede fremtidens muligheder inden for lagringsformater og distribution.

ER det ikke også THX der skal til at tage sig lidt sammen og komme ind i nutiden. THX er jo kun nogle normer til enorme penge summe. THX i sig selv gør jo ikke noget, og med de nye lydformater med BD så er THX vel næsten overflødigt. Synes ikke jeg har set nogen film på BD med THX logoet nogle steder.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
sunmusic skrev:

Men hvad er en slik?

Sammenlign det (og så glemmer vi lige for nemhedens skyld, at 16GB er pænt langt fra 50GB) med, hvad en Blu-ray-skive til brug ved 'trykkerierne' koster, og så er det nok ikke så lidt længere.

en slik er 16 GB for 450kr, 32 GB for under 1000kr. Inden 2 år forventes det at prisen pr. GB for flash lagerenheder indhenter prisen for almindelig harddisk. (nej jeg kan ikke finde linket). Kpaciteten for flashdrev bliver stiger med ca. det dobbelt pr. halve år (det har jeg heller ikke et link til)

Jeg har ikke ledt efter links men de fleste der overvejet at købe en ny pc, eller en mac air, har vel fundet ud af at flash udkonkurrerer den traditionelle hd som lagringsmedie, og det kræver ikke en doktorgrad at regne ud at prisen vil falde drastisk på flashlagring.

Jeg synes du valgte at overse min pionte, som var at nye og smartere løsinger snart vil udkonkurrere Blu-ray. Teknologien er der, og det kræver at nogen med profittanker og nok kapital kan se en gevinst i at gennemføre det:-)

Men hey, det kan være at flash snart integreres i vores kreditkort., telefon eller noget helt tredje...

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Riverwind skrev:
Men der kommer ikke en afløser i samme fysiske format.

Det er der sådan set heller ikke brug for, eftersom mere opløsning er ubrugeligt i et normalt hjem. Folk der vil leje kan downloade så meget de vil, bare jeg kan få mine Blu-ray-film, og gerne mindst de næste 10-15 år...

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

en slik er 16 GB for 450kr

For den pris kan du velsagtens få flere hundrede Blu-ray-skiver! Som også lige er tre gange så store. Ja ja, priserne skal nok falde drastisk, men der går dælme lang tid før de kommer så langt ned, at det på nogen måde kan betale sig at udskifte skiven med et flashkort.

sunmusic skrev:

Jeg synes du valgte at overse min pionte, som var at nye og smartere løsinger snart vil udkonkurrere Blu-ray.

Så længe der ikke er plads nok til at levere samme kvalitet som Blu-ray kan, så er vi en del der ikke er interesserede. Hverken flashkort eller internettet kan bruges til at distribuere 50GB sådan uden videre. Og infrastrukturen vil heller ikke være der om halvandet år, uanset hvad Microsoft gerne vil have dig til at tro.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke, hvorfor folk, også folk uden nogen egentlige interesser i branchen, har så travlt med at skyde Blu-ray ned. Har man ondt bagi over at HD DVD tabte, eller hvad? Det er klart, at hvis man ikke kan se forskellen fra dvd til Blu-ray (må jeg anbefale et besøg hos øjenlægen eller den lokale plasma/projektorforhandler? ), så kan det da godt virke ligegyldigt det hele, men nu hvor vi jo ved, at det slet ikke kan lade sig gøre at distribuere film i den kvalitet på andre måder, kunne vi så ikke bare tage en slapper med al det her krig? For sådan er der jo nogle, der gerne vil udlægge det; nu skal det være Blu-ray vs. downloads...

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
sunmusic skrev:

en slik er 16 GB for 450kr

For den pris kan du velsagtens få flere hundrede Blu-ray-skiver! Som også lige er tre gange så store. Ja ja, priserne skal nok falde drastisk, men der går dælme lang tid før de kommer så langt ned, at det på nogen måde kan betale sig at udskifte skiven med et flashkort.
en blu-ray skive koster nu 79 i tyskland. Den er sikkert lidt dyrere i dk. Når man engang i fremtiden kan få flere hundrede skiver for 450kr, så er jeg sikker på at flash rammen også er faldet en hel del i pris. Tror du ikke?
Om fem år vil blu-ray stadig være på 45GB, og flash vil kunne rumme en del mere og være en del billigere end det er i dag. Flash vil kunne rumme materiale i bedre kvalitet end blu-ray. Det er jo sikkert ligegyldigt så længe max opløsningen på displays og pj er 1080p, men den kan vel også nå at vokse?

sunmusic skrev:

Jeg synes du valgte at overse min pionte, som var at nye og smartere løsinger snart vil udkonkurrere Blu-ray.

Så længe der ikke er plads nok til at levere samme kvalitet som Blu-ray kan, så er vi en del der ikke er interesserede. Hverken flashkort eller internettet kan bruges til at distribuere 50GB sådan uden videre. Og infrastrukturen vil heller ikke være der om halvandet år, uanset hvad Microsoft gerne vil have dig til at tro. er ganske enig med dig i at infrastrukturen ikke er klar om halvandet år. Som jeg skrev i et tidligere indlæg: Personligt tror jeg at der går mere end 5 år før der er kobber nok til at det er muligt at streame film i bluray kvali.

Jeg er sikker på at blu-ray vil blive overhalet af et andet lagringsmedie med bedre udviklingspotentiale. Jeg hader ikke blu-ray og skal da have mig en afspiller og nyde det så længe det varer

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes