| Forfatter |
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
HansC. skrev:
|
Dark side of the moon fylder hos mig 251 mb.
At regne med ca. 500 mb/album er alt for meget. Jeg har et gennemsnit over ca, 2000 albums på omkring 250 mb/album.
/HC
|
|
|
Hvilken komprimering bruger du så med flac? Jeg bruger 5, som er standard, iflg dBPowerAmp |
|
|
Mener at det er niveau 8??
/HC
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både Free-Rip og Winamp kan rippe til flac i de nyeste opdateringer. Jeg har prøvet begge.
Og er tommelfingerregelen ikke at en flac fil fylder ca. 50% af hvad den originale fylder...
Klan
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
plafitracer skrev:
| Hvilken komprimering bruger du så med flac? Jeg bruger 5, som er standard, iflg dBPowerAmp |
|
|
Mener at det er niveau 8??
/HC |
|
|
OK, jeg vil da lige prøve at rippe et par cd'er i niveau 8 - ku' være man kunne udsætte indkøbet af flere harddiske et par måneder
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket program skal man så bruge for at afspille filerne? Kan iTunes ikke bruges?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Hvilket program skal man så bruge for at afspille filerne? Kan iTunes ikke bruges?  |
|
|
Eks. Foobar2000 og Mediamonkey. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Winamp fungerer vist også fint  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rettere sagt, det gør det ikke  Der er en masse knas når jeg afspiller fra Winamp __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
har i aften leget lidt med EAC og MediaMonkey. Sidstnævnte ripper hurtigere, meget hurtigere end EAC. Er det et signal om, at Media Monkey ikke er leverer deb samme kvalitet?
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde vel ikke være = at MediaMonkey er dårligere af den grund. Kan du høre forskel? Hvis ikke, er det jo kun dejligt at MediaMonkey ripper hurtigt.
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal ikke gøre mig FOR klog på området, men mener at EAC har noget mere kontrol med aflæsningen af dine cd'er, og hvis det skal være helt vildt så skulle DBPoweramp have yderligere error-detection.
Jeg kører selv DBPoweramp selvom det kostede mig ~200 DKK, det er meget brugervenligt og giver meget pålidelige resultater... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ændre man album coveret i dBpoweramp CD rip ???? Ser ud at den automatisk henter det, men oftest vil jeg gerne selv indsætte et billede. Tit er kvaliteten dårlig på album billedet.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
kaczor Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
MathiasFB, jeg er lidt interesseret i at høre, hvorfor Winamp giver knas hos dig? Hos mig funker det skam helt fint med ca. 3000+ FLAC-filer! Jeg bruger endda Winamps converter til at konvertere FLAC til MP3, når jeg overfører musikken til min MP3-afspiller...
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaczor skrev:
|
Hej,
MathiasFB, jeg er lidt interesseret i at høre, hvorfor Winamp giver knas hos dig? Hos mig funker det skam helt fint med ca. 3000+ FLAC-filer! Jeg bruger endda Winamps converter til at konvertere FLAC til MP3, når jeg overfører musikken til min MP3-afspiller...
|
|
|
Det var fordi jeg rippede med for høj sample rate. Nu virker det  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige et spørgsmål
når i ripper til flac, er det muligt med nogen af de nævnte programmer at ligge feks. winamp på en sepparat harddisk sammen med flac filer, således at det er muligt at bruge den samme afspiller på fler forskelige computere?, er der nogen af de nævnte programmer der automatisk henter covers og ligger musik ind i forskellige genrer?
Smeden
|
| Til top |
|
| |
KoxxBoxx Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige rippere og vender altid tilbage til EAC. Bevares, grænsefladen er måske ikke den mest intuitive og det tager lidt tid at sætte programmet op første gang. Det skal til gengæld kun gøres én gang, og der findes masser af gode guides, der trin-for-trin fortæller hvordan man gør.
Det er mildest talt et dødsygt job at rippe bare en moderat cd-samling, så for mig betyder det meget at vide, at jeg gør det så godt som muligt første gang. Jeg føler mig ret overbevist om at EAC er et af de bedste programmer på markedet til formålet.
Jeg faldt dog for nyligt over et program, som ser ret lovende ud - især hvis man står overfor at skulle rippe en stor samling til flac for første gang og ikke går så højt op i log-filer og cue-sheets.
http://www.ripfactory.com/rsmicrods.html
Super-simpelt program, der fra starten er sat op til at rippe til flac. Den eneste man som bruger evt. skal ændre er fil-navne og -placering. Derefter er det bare at trykke Start og så ellers smide nye cd'er i efterhånden som man bliver bedt om det. Metadata og cover-art hentes automatisk fra GD3 (http://www.getdigitaldata.com/) og/eller freeDB/Amazon hvis data ikke er tilgængelig i GD3-databasen. Coverart er i 400x400 px og dermed i noget bedre kvalitet end det dbPoweramp kan præstere.
Hastighedsmæssigt går det også ganske stærkt. Jeg prøvede at rippe 2 cd'er (Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea og Nirvana - Nevermind) og det tog henholdsvis 02:28 og 02:48 minutter fra cd-skuffen blev lukket til den gled op igen. Begge cd'er er dog uden ridser - det tager højst sandsynligt noget længere tid med besværlige skiver.
Alt i alt virker det som et fint program, selvom jeg godt kunne tænke mig Accuraterip-support og muligheden for at lave cue-sheets. Personligt bliver jeg hos EAC, men det kan jo være at andre kan få glæde af programmet. Det er i øvrigt gratis.
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er vendt tilbage til Easy CD-DA extractor. Jeg bruger version 11.1.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige nævne, at efter man har rippet til FLAC, er det ikke sikkert at tag's er tilfredsstillende. Der findes så programmer (dvs. ikke programmet der ripper) der kan håndtere tag editering efterfølgende (Tag&Rename, MP3Tag m.fl.). __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er et tag?
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at forveksle med et hustag  så er det de ekstra informationer fx. FLAC lydfilen indeholder, såsom kunster, albumnavn, år, genre osv. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
hifibo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret