Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: I gang med FLAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Nu er det jo heldigvis saadan at Burst er ganske fortrineligt til at rippe cder uden fejl, og selv de langsommere rippe metoder laver fejl en gang imellem paa en PC. Det vigtige er at validere sit rip, f.eks. med acurip databasen som baade EAC og dbpoweramp kan benytte. Ud af ca. 150 cder rippet paa burst var det noedvendigt at rippe ET track to gange (sker automatisk i dbpoweramp) i mit tilfaelde, men selv hvis det havde vaeret 10 vil jeg stadig anbefale burst da det er meget hurtigere og praecis lige saa sikkert hvis man validere sine rips. Af denne aarsag vil jeg vaelge dbpoweramp eller EAC og ikke fordi Media Monkey bruger burst!

Burst er glimrende hvis cd'en kan valideres mod AccurateRip. Det er der ikke så mange af mine nyindkøbte cd'ere der kan, hvilket nok skyldes at jeg bevæger mig længere og længere væk fra main stream.

Jeg har ikke oplevet en eneste fejl med secure ripping og jeg har rippet over 1000 skiver.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

De enkelt cd'er der ikke lige er i acciraterip db'en blir bare rippet 3 gange i burst, og hvis de er ens er det en keeper :) 3 er måske lidt overkill, men det går nok når de fleste moderne drev ripper med 30x+ :)
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
De enkelt cd'er der ikke lige er i acciraterip db'en blir bare rippet 3 gange i burst, og hvis de er ens er det en keeper :) 3 er måske lidt overkill, men det går nok når de fleste moderne drev ripper med 30x+ :)

Det fungerer sikkert udmærket for nye cd'ere uden ridser.

Vær påpasselig med ældre cd'ere - 12 år eller ældre. De er konstrueret i en anden tidsalder og er ikke tiltænkt at skulle afspilles med 30X hastighed. De kan blive slynget i stykker og så er der plastikstumper i computeren...
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Af een eller anden grund jeg ikke kender, vil dBpoweramp ikke rippe i højere hastighed end 8 speed, uanset hvilken hastighed jeg indstiller programmet til. Dette fænomen er opstået efter køb af "pro versionen". Er der nogen forklaring på dette, udover at mit drev i den bærbare er blevet træt, og derfor ikke kan "køre" hurtigere ?

Det er ikke fordi det gør noget med den langsommere hastighed.....det er bare mærkeligt, at der altid rippes i 8 speed. Kan een eller anden forklare dette ?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Af een eller anden grund jeg ikke kender, vil dBpoweramp ikke rippe i højere hastighed end 8 speed, uanset hvilken hastighed jeg indstiller programmet til. Dette fænomen er opstået efter køb af "pro versionen". Er der nogen forklaring på dette, udover at mit drev i den bærbare er blevet træt, og derfor ikke kan "køre" hurtigere ?

Det er ikke fordi det gør noget med den langsommere hastighed.....det er bare mærkeligt, at der altid rippes i 8 speed. Kan een eller anden forklare dette ?

Jeg mener dBpoweramp har et forum, prøv at spørge der ...

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Hvis du også bruger ca. 50% cpu power på rip konstant, er jeg næsten sikker på du kører i Piomode, tjek det og hvis det er tilfældet så fjern IDE controlleren i Enhedshåndteringen, og lad Windows finde den automatisk skulle den virke igen.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:

Kalle_dk skrev:

Jeg mener dBpoweramp har et forum, prøv at spørge der ...

Det har jeg vist prøvet. Ingen ved noget / gider ikke svare, men det er osse ligemeget. Jeg har god tid, og har ikke haft fejl på een eneste ripning, så det er vældig

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Kalle_dk skrev:

Hvis du også bruger ca. 50% cpu power på rip konstant, er jeg næsten sikker på du kører i Piomode, tjek det og hvis det er tilfældet så fjern IDE controlleren i Enhedshåndteringen, og lad Windows finde den automatisk skulle den virke igen.

Uha, nu er vi vist derude hvor jeg ikke kan bunde. Det er godt gjort at skidtet ændrer på mit system, for jeg har ikke pillet ved noget. Så går det nemlig altid i stykker. Det er mit liv i en nøddeskal

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Jesper Juul skrev:
Kalle_dk skrev:

Uha, nu er vi vist derude hvor jeg ikke kan bunde. Det er godt gjort at skidtet ændrer på mit system, for jeg har ikke pillet ved noget. Så går det nemlig altid i stykker. Det er mit liv i en nøddeskal

Det er ikke DBPoweramp som ændrer det, men windows, når man har haft for mange læsefejl fra cd-rom drevet, men det er ret nemt at tjekke: Enhedshåndtering, tjek IDE controlerne, under dem er der et faneblad som hedder Avancerede indstillinger og der kan man se om den kører i Ultra DMA eller PIO mode.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Det er ikke DBPoweramp som ændrer det, men windows, når man har haft for mange læsefejl fra cd-rom drevet, men det er ret nemt at tjekke: Enhedshåndtering, tjek IDE controlerne, under dem er der et faneblad som hedder Avancerede indstillinger og der kan man se om den kører i Ultra DMA eller PIO mode.

Nu pirrede du jo til min nysgerrighed. Indtil videre har jeg vistnok kigget der hvor du skriver jeg skal kigge. Der er en primær og en sekundær IDE. Hver har 2 "enheder", som hedder nul og eet. I den primære er ultra DMA tilgægelig i enhed nul, men ikke i enhed eet. I den sekundære er ultra DMA ikke tilgængelig i nogle af de 2 enheder. Er vi ude i noget af det rigtige her ?

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Hallo mand, fedt!  Dette trick har jeg ønsket at kende længe! Jeg har haft det samme problem med et drev, der sneglede sig af sted, men jeg anede ikke, hvad jeg skulle gøre ved det! Misundeligt har jeg kigget på andre computere, der rippede meget hurtigere med samme opsætning af EAC. Jeg vidste, der måtte være et trick! Nu står der Ultra DMA over hele linjen. Sådan, tak!  

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Zaxo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over denne tråd og tænke at jeg lige ville promovere dBpoweramp lidt mere

Jeg har brugt det et utal af gange, og det fungere bare.

Har lavet en lille guide her til aften til dem der måske ønsker at kigge lidt næmere på det

http://zaxonet.dk/wiki/index.php/DBpoweramp

Den blev smidt lidt hurtigt sammen, men den skulle være lige til. Den er på Engelsk men det er nu mere fordi at jeg ikke er så fandens god til Engelsk skrift. Så det er en god øvelse.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:
Hallo mand, fedt!  Dette trick har jeg ønsket at kende længe! Jeg har haft det samme problem med et drev, der sneglede sig af sted, men jeg anede ikke, hvad jeg skulle gøre ved det! Misundeligt har jeg kigget på andre computere, der rippede meget hurtigere med samme opsætning af EAC. Jeg vidste, der måtte være et trick! Nu står der Ultra DMA over hele linjen. Sådan, tak!  

hmm, problemet er at jeg ikke kan få lov til at rette til Ultra DMA i secondary IDE.  Den kører kun "PIO". Kan du det ?

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan jeg godt. Efter jeg slettede controlleren og genstartede vendte begge mine drev tilbage til Ultra DMA. Nu ved ikke hvilke drev, du har. Der kan være forskel, men hvis det er nyere drev, du har, så burde det kunne lade sig gøre. Alle nyere drev burde understøtte Ultra DMA.

Jeg har hele tiden kunnet vælge Ultra DMA. Problemet var bare, at Windows havde sat "hastighedsbegrænser" på. Den fjernede jeg, da jeg slettede controlleren.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

Ja, det kan jeg godt. Efter jeg slettede controlleren og genstartede vendte begge mine drev tilbage til Ultra DMA. Nu ved ikke hvilke drev, du har. Der kan være forskel, men hvis det er nyere drev, du har, så burde det kunne lade sig gøre. Alle nyere drev burde understøtte Ultra DMA.

Jeg har hele tiden kunnet vælge Ultra DMA. Problemet var bare, at Windows havde sat "hastighedsbegrænser" på. Den fjernede jeg, da jeg slettede controlleren.

Fjerner du "Primary", "Secondary" eller noget helt tredje ?

Det er en bærbar Toshiba PC jeg bruger, men det skulle vel ikke gøre nogen forskel ?

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

På den antagelse, at dit CD/DVD-drev sidder på secondary, vil jeg fjerne den. At den er bærbar, er uden betydning.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg havde nu heller ikke forventet at det skulle virke for mig. Det gør sådan noget sjældent 

Jeg fjernede "Secondary IDE". Maskinen fandt den da osse igen efter genstart, men jeg kan stadig ikke ændre fra PIO til Ultra DMA. Prøvede at rippe en skive. Det var det samme som før "indgrebet".

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Weissbier: Selv tak, det er nemlig pænt irriterende at den pludselig bruger så meget cpu.

Kalle_dk: Det lyder som om du har gjort det rigtige, men det undrer mig at den ikke står til Ultra-Dma, der står bare at den kører Pio mode?

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Weissbier: Selv tak, det er nemlig pænt irriterende at den pludselig bruger så meget cpu.

Kalle_dk: Det lyder som om du har gjort det rigtige, men det undrer mig at den ikke står til Ultra-Dma, der står bare at den kører Pio mode?

Den fandt ganske rigtigt hardwaren under genstart, men der står stadig "Utilgængelig" under "Ultra DMA". Kigger man i den aktuelle "mode" står der PIO. Altså det samme som før. Jeg fandt et link til Microsoft, hvor jeg kunne læse præcis det du skrev, med hensyn til for mange "fejllæsninger" med drevet. Så går den i PIO-mode. Jeg er dog 200% sikker på, at begge IDE'ere har stået til Ultra DMA, for jeg har tidligere observeret op til godt 20 speed under ripning af CD'ere, men nu aldrig over 8 speed

Jeg har ikke næste løsnings-forslag.....

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

EDIT 5 MINUTTER SENERE.......   

Tilsyneladende er det ikke nok blot at genstarte sin PC efter "indgrebet", hvilket var det eneste jeg gjorde i aftes / nat. Efter en urolig nattesøvn, hvor PC'en har været helt slukket, viser det sig at begge IDE nu står til at køre Ultra DMA. Den primære kører DMA-5, den sekundære kører DMA-2 (kender ikke lige forskellen). Jeg har lige prøvet at rippe en CD, og drevet opfører sig som i de gode gamle dage. Hastigheden øges med ca. 1-speed for hvert nummer på CD'en, indtil  sidste nummer, hvor hastigheden var på ca. 20 speed (første nummer var 9-speed).

Problemet gav osse en frygtelig hakken i lyden, når man afspillede en musik CD. Det er væk nu. Alt fungerer.

Tak for hjælpen til eksperterne 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum