Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: I gang med FLAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
EDIT 5 MINUTTER SENERE.......   

Tilsyneladende er det ikke nok blot at genstarte sin PC efter "indgrebet", hvilket var det eneste jeg gjorde i aftes / nat. Efter en urolig nattesøvn, hvor PC'en har været helt slukket, viser det sig at begge IDE nu står til at køre Ultra DMA. Den primære kører DMA-5, den sekundære kører DMA-2 (kender ikke lige forskellen). Jeg har lige prøvet at rippe en CD, og drevet opfører sig som i de gode gamle dage. Hastigheden øges med ca. 1-speed for hvert nummer på CD'en, indtil  sidste nummer, hvor hastigheden var på ca. 20 speed (første nummer var 9-speed).

Problemet gav osse en frygtelig hakken i lyden, når man afspillede en musik CD. Det er væk nu. Alt fungerer.

Tak for hjælpen til eksperterne 

Fedt, tillykke med det. Og mht. Ultra dma 2 er det helt korrekt, det står cd/dvd drev altid til er min erfaring så tingene er som de skal være.

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Tilsyneladende er det ikke nok blot at genstarte sin PC efter "indgrebet", hvilket var det eneste jeg gjorde i aftes / nat. Efter en urolig nattesøvn, hvor PC'en har været helt slukket, viser det sig at begge IDE nu står til at køre Ultra DMA. Den primære kører DMA-5, den sekundære kører DMA-2 (kender ikke lige forskellen). Jeg har lige prøvet at rippe en CD, og drevet opfører sig som i de gode gamle dage. Hastigheden øges med ca. 1-speed for hvert nummer på CD'en, indtil  sidste nummer, hvor hastigheden var på ca. 20 speed (første nummer var 9-speed).

Problemet gav osse en frygtelig hakken i lyden, når man afspillede en musik CD. Det er væk nu. Alt fungerer.

Til lykke! Jeg har den samme oplevelse mht. hastigheden: det har størst effekt på de yderste spor. Forskellen på Ultra DMA 2 og 5 er helt teoretisk for CD/DVD-drev, men angiver hvilken protokol drevet understøtter: jo højere nummer desto større hastighed. Imidlertid er der ingen CD/DVD-drev, der kan overføre data hurtigere end Ultra DMA 2 protokollen tillader. Ultra DMA 3-5 (evt. 6) har kun relevans for harddiske - særligt, hvis man kører RAID og den slags.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

Kalle_dk skrev:

Til lykke! Jeg har den samme oplevelse mht. hastigheden: det har størst effekt på de yderste spor. Forskellen på Ultra DMA 2 og 5 er helt teoretisk for CD/DVD-drev, men angiver hvilken protokol drevet understøtter: jo højere nummer desto større hastighed. Imidlertid er der ingen CD/DVD-drev, der kan overføre data hurtigere end Ultra DMA 2 protokollen tillader. Ultra DMA 3-5 (evt. 6) har kun relevans for harddiske - særligt, hvis man kører RAID og den slags.

Fint Martin. Så er alt jo i skønneste orden
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

nu blev jeg lige nysgerrig!

hvor starter jeg med dette "indgreb":

Kører Vista

jh

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Sir_Golf_Alot skrev:

nu blev jeg lige nysgerrig!

hvor starter jeg med dette "indgreb":

Jeg har desværre ikke Vista, men XP. Gad vide om det er samme "metode" ?

I kontrolpanelet vælger jeg "Ydelse og vedligeholdelse" ---- "system". Herefter fanebladet "Hardware". Klik så på "Enhedshåndtering". Hvis du kan finde tilsvarende med Vista, så ville det være fint.

I listen over enhederne i dit Windows miljø, finder du IDE-controllere. Der er sikkert 2. Primær og sekundær. Det var den sekundære (som tilhører DVD/CD-rom drevet) jeg fjernede.

Luk computeren.........og tænd den igen.

Håber det er ca. samme fremgangsmåde i Vista. Eller må der komme en Vista-expert forbi her

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Sir_Golf_Alot:

Fik du det til at virke ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes