Emne: I gang med FLAC ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
EDIT 5 MINUTTER SENERE.......
Tilsyneladende er det ikke nok blot at genstarte sin PC efter "indgrebet", hvilket var det eneste jeg gjorde i aftes / nat. Efter en urolig nattesøvn, hvor PC'en har været helt slukket, viser det sig at begge IDE nu står til at køre Ultra DMA. Den primære kører DMA-5, den sekundære kører DMA-2 (kender ikke lige forskellen). Jeg har lige prøvet at rippe en CD, og drevet opfører sig som i de gode gamle dage. Hastigheden øges med ca. 1-speed for hvert nummer på CD'en, indtil sidste nummer, hvor hastigheden var på ca. 20 speed (første nummer var 9-speed).
Problemet gav osse en frygtelig hakken i lyden, når man afspillede en musik CD. Det er væk nu. Alt fungerer.
Tak for hjælpen til eksperterne
|
|
|
Fedt, tillykke med det. Og mht. Ultra dma 2 er det helt korrekt, det står cd/dvd drev altid til er min erfaring så tingene er som de skal være. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Tilsyneladende er det ikke nok blot at genstarte sin PC efter "indgrebet", hvilket var det eneste jeg gjorde i aftes / nat. Efter en urolig nattesøvn, hvor PC'en har været helt slukket, viser det sig at begge IDE nu står til at køre Ultra DMA. Den primære kører DMA-5, den sekundære kører DMA-2 (kender ikke lige forskellen). Jeg har lige prøvet at rippe en CD, og drevet opfører sig som i de gode gamle dage. Hastigheden øges med ca. 1-speed for hvert nummer på CD'en, indtil sidste nummer, hvor hastigheden var på ca. 20 speed (første nummer var 9-speed).
Problemet gav osse en frygtelig hakken i lyden, når man afspillede en musik CD. Det er væk nu. Alt fungerer.
|
|
|
Til lykke! Jeg har den samme oplevelse mht. hastigheden: det har størst effekt på de yderste spor. Forskellen på Ultra DMA 2 og 5 er helt teoretisk for CD/DVD-drev, men angiver hvilken protokol drevet understøtter: jo højere nummer desto større hastighed. Imidlertid er der ingen CD/DVD-drev, der kan overføre data hurtigere end Ultra DMA 2 protokollen tillader. Ultra DMA 3-5 (evt. 6) har kun relevans for harddiske - særligt, hvis man kører RAID og den slags. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Kalle_dk skrev:
|
|
|
Til lykke! Jeg har den samme oplevelse mht. hastigheden: det har størst effekt på de yderste spor. Forskellen på Ultra DMA 2 og 5 er helt teoretisk for CD/DVD-drev, men angiver hvilken protokol drevet understøtter: jo højere nummer desto større hastighed. Imidlertid er der ingen CD/DVD-drev, der kan overføre data hurtigere end Ultra DMA 2 protokollen tillader. Ultra DMA 3-5 (evt. 6) har kun relevans for harddiske - særligt, hvis man kører RAID og den slags. |
|
|
Fint Martin. Så er alt jo i skønneste orden
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu blev jeg lige nysgerrig!
hvor starter jeg med dette "indgreb":
Kører Vista
jh __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sir_Golf_Alot skrev:
nu blev jeg lige nysgerrig!
hvor starter jeg med dette "indgreb":
|
|
|
Jeg har desværre ikke Vista, men XP. Gad vide om det er samme "metode" ? I kontrolpanelet vælger jeg " Ydelse og vedligeholdelse" ---- " system". Herefter fanebladet " Hardware". Klik så på " Enhedshåndtering". Hvis du kan finde tilsvarende med Vista, så ville det være fint. I listen over enhederne i dit Windows miljø, finder du IDE-controllere. Der er sikkert 2. Primær og sekundær. Det var den sekundære (som tilhører DVD/CD-rom drevet) jeg fjernede. Luk computeren.........og tænd den igen. Håber det er ca. samme fremgangsmåde i Vista. Eller må der komme en Vista-expert forbi her
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sir_Golf_Alot:
Fik du det til at virke ?
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|