Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Fra CV til? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 05 April 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Sammenligner man Concept med Ikon, er forskellenen i grove træk, at der er brugt billigere enheder i Concept serien end i Ikon. Omvendt er der lagt vægt på et rigtig godt resonansfrit kabinet i Concept sammenlignet med Ikon.

Jeg synes at Concept lyder fedest , i hvert fald når vi snakker < Concept 8.

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 April 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Concept 8 er bestemt ikke en dårlig højttaler. Den er klart bedre end tidligere af Dali's budgetmodeller, som havde nogle problemer med bassen, har jeg fået atvide. Men om Concept 2 lyder godt? Nej - det synes jeg virkelig ikke den gør... og jeg har aldrig hørt på 6'eren og 10'eren, men det siges at 8'eren er the way to go i den serie. Jeg har heller aldrig hørt Ikon-serien, men det bliver over dobbelt så dyrt hvis man vil have ca. sammen konstruktion i bedre materialer (Ikon 8). Jeg holder stadig på Concept 8. Det er IKKE en dårlig højttaler.
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 April 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Men í kan se et emne om hvor der nogle stykker, som klart mener concept serien er en gang bras! Her er emnet.

Og der blev han vist til at købe Evidence, men så mange penge har jeg desværre ikke, nu hvor jeg kigger i pengepungen

Men tænk på at jeg er 15 år, og elsker rock  Men hvor meget forskel er der mellem Dali Concept 8 og Dali 909/850? Vil nemlig gerne købe nyt, men der er jo mange penge at spare hvis man fx. købte Dali 909?

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 06 April 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg jo sendt dig en privat besked, så prøv evt. at følge op på den. I den står min anbefaling

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 April 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Så dårlig er concept 8 altså heller ikke, som der bliver skrevet på hifigalleri's side. Man vil måske få mere ud af at købe noget der er brugt og bedre, men jeg synes nu ikke at man skal tage Concept 8 ud af overvejelserne før man har hørt på dem. Det er en god allround højttaler som specielt egner sig godt til rock. Efter min mening er det den højttaler man skal kigge på hvis man vil købe nyt og ikke har så mange penge at gøre godt med. Hellere købe den og være tilfreds frem for at købe en brugt højttaler som man ikke har mulighed for at høre på før man køber. Der er rigtig mange folk der har markante meninger om forskellige produkter og jeg synes de skal prøve at høre på dem før de sviner dem til på den måde. Desuden drejer det sig om hvad man selv kan lide og ikke hvad andre kan lide, men det er altid godt at få gode råd og dem synes jeg da bestemt man skal lytte til. 
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Fordelen ved brugtkøb er jo at man kan sælge til samme pris som man selv køber for 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Mathias, dine Pioneer HPM-110 takker jeg nej til  

Vil hellere have en lidt større højttaler. Men jeg har kigget på brugt siden. Kiggede på et par Dali 909, som kostede 2500kr. Er det måske en muilghed, når jeg kommer fra Cerwin Vega?

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 07 April 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Er 26 kg pr. stk. ikke nok?  

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Mathias, dine Pioneer HPM-110 takker jeg nej til  

Vil hellere have en lidt større højttaler. Men jeg har kigget på brugt siden. Kiggede på et par Dali 909, som kostede 2500kr. Er det måske en muilghed, når jeg kommer fra Cerwin Vega?

Der findes meget bedre i den prisklasse. Men køb dem og se...

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

JO, det kunne måske også være en mulighed  Men hvordan ville de lyde iforhold til Dali 850?

En anden Ting; Kan Dali 850 fås i sort? Og hvilken forstærker skal jeg bruge, da jeg ikke regner med at min nuværende Yamaha RX-V659 kan trække dem desværre

Pugholms HiFi

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Sendt: 08 April 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Men í kan se et emne om hvor der nogle stykker, som klart mener concept serien er en gang bras! Her er emnet.

Og der blev han vist til at købe Evidence, men så mange penge har jeg desværre ikke, nu hvor jeg kigger i pengepungen

Men tænk på at jeg er 15 år, og elsker rock  Men hvor meget forskel er der mellem Dali Concept 8 og Dali 909/850? Vil nemlig gerne købe nyt, men der er jo mange penge at spare hvis man fx. købte Dali 909?

lad for guds skyld være med at lytte til hvad de siger på hifigalleri...
sakset fra ovenstående emne: "jamen jeg var nede og lytte til concept 8 idag og jeg synes de lød godt og designet er pænt" svar: "f**k design du skal bare have så meget lyd som muligt pr. krone"
andet svar: "ja tag nu lige og hør på hvad de mere erfarne siger og så køb evidence, concept 8 er såå ring ifh til"

eller i hvertfald noget i den dur stod der.
personligt synes jeg ikke concept 8 er den mest interresante højtaler og jeg havde valgt 850 over den, men sådan er der jo så meget.
uden at have hørt dem synes jeg også de QLN'ere ser meget spændende ud, men det er farligt at bestille noget uden først at høre det..

mvh anders

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Sendt: 09 April 2008 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
B&W DM640? 

Spiller nemlig fint. Kan være lidt skarpe i diskanten, men fantastisk mellemtone, og fin stram bas.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 09 April 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Anda8000 skrev:
B&W DM640? 

Spiller nemlig fint. Kan være lidt skarpe i diskanten, men fantastisk mellemtone, og fin stram bas.

Ved du tilfældigvis hvad forskellen er på DM640 og DM640i?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 09 April 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 April 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg havde Concept 10, og før det nogle CV med 12" bas, kan ikke huske modellen mere, men var en dyre model fra HFK, skiftede til Concept 10, samtidig med at jeg skiftede min denon 1315 ud med en Nad reciever, "problemet" blev at min dejlige Denon havde (fy ord) Loudness knap, hvilket gjorde det endnu sjovere at lytte til CV'erne, som kunne når uanede lydtryk, specielt i bassem   de spillede faktisk fremragende i forhold til nyere CV modeller der er meget skinger i lyder (iflg mine øre!) så Concept 10'erne alene havde ikke dyb bas nok til mig, derfor kom der en sub på, og så belv det godt, MEN! havde sub historien været på tale (WAF) fra starten, havde jeg 150% klart købt Dali Ikon 6 + en sub,  de spiller vildt godt og åbent til prisen, men har ikke bas nok (har Ikon 7 heller ikke, og 8'ern har jeg ikke hørt, men er også dyr)

men overvejer du en sub, er der pludslig mange fede front ht at kigge på

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 April 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Hvad med Klipsch - for nu at gå i en anden retning:

http://www.hififorum.dk/sw/frontend/show.asp?parent=74255&am p;am p;layout=3&leftmenu_parent=58922

Ja, klipsch er også en fantastisk rock-højttaler. Dem kan jeg også anbefale at tage en lytter på (men pas på, for de er vanedannende for en rock-entusiast! Har man først hørt dem, så MÅ man bare eje dem!).

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Jamen, jeg vil da gerne have en sub  Men jeg tænker lidt på det du sagde Digi, med en sub. Så Kunne man måske egentlig købe en standerhøjttaler og en sub til så istedet for gulv højttaler?

Men hvis jeg nu lader være med at høre på hifigalleri, ville i så forslå Concept 8? Synes selv den er fantastisk flot i lys eg

Pugholms HiFi

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

JO, det kunne måske også være en mulighed  Men hvordan ville de lyde iforhold til Dali 850?

En anden Ting; Kan Dali 850 fås i sort? Og hvilken forstærker skal jeg bruge, da jeg ikke regner med at min nuværende Yamaha RX-V659 kan trække dem desværre

Dali 850 fåes også i sort, og mange gange er de en smule billigere i den farve. Nad 216thx eller noget Rotel i samme vægtklasse er gode til at spille dem op, så er der også muskler nok til at spille nabolaget op.

Ellers kan jeg også tilslutte mig Klipsch, dem skal jeg ihvertfald lytte nærmere til senere hen.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 09 April 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

tag dine ører under armen og smut i hifiklubben. hvis du kan lide lyden af concept 8, så er den hjemme. Hvis ikke så er du da lidt klogere.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes