| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sammenligner man Concept med Ikon, er forskellenen i grove træk, at der er brugt billigere enheder i Concept serien end i Ikon. Omvendt er der lagt vægt på et rigtig godt resonansfrit kabinet i Concept sammenlignet med Ikon.
Jeg synes at Concept lyder fedest , i hvert fald når vi snakker < Concept 8. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Concept 8 er bestemt ikke en dårlig højttaler. Den er klart bedre end tidligere af Dali's budgetmodeller, som havde nogle problemer med bassen, har jeg fået atvide. Men om Concept 2 lyder godt? Nej - det synes jeg virkelig ikke den gør... og jeg har aldrig hørt på 6'eren og 10'eren, men det siges at 8'eren er the way to go i den serie. Jeg har heller aldrig hørt Ikon-serien, men det bliver over dobbelt så dyrt hvis man vil have ca. sammen konstruktion i bedre materialer (Ikon 8). Jeg holder stadig på Concept 8. Det er IKKE en dårlig højttaler.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men í kan se et emne om hvor der nogle stykker, som klart mener concept serien er en gang bras! Her er emnet.
Og der blev han vist til at købe Evidence, men så mange penge har jeg desværre ikke, nu hvor jeg kigger i pengepungen 
Men tænk på at jeg er 15 år, og elsker rock Men hvor meget forskel er der mellem Dali Concept 8 og Dali 909/850? Vil nemlig gerne købe nyt, men der er jo mange penge at spare hvis man fx. købte Dali 909? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg jo sendt dig en privat besked, så prøv evt. at følge op på den. I den står min anbefaling  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dårlig er concept 8 altså heller ikke, som der bliver skrevet på hifigalleri's side. Man vil måske få mere ud af at købe noget der er brugt og bedre, men jeg synes nu ikke at man skal tage Concept 8 ud af overvejelserne før man har hørt på dem. Det er en god allround højttaler som specielt egner sig godt til rock. Efter min mening er det den højttaler man skal kigge på hvis man vil købe nyt og ikke har så mange penge at gøre godt med. Hellere købe den og være tilfreds frem for at købe en brugt højttaler som man ikke har mulighed for at høre på før man køber. Der er rigtig mange folk der har markante meninger om forskellige produkter og jeg synes de skal prøve at høre på dem før de sviner dem til på den måde. Desuden drejer det sig om hvad man selv kan lide og ikke hvad andre kan lide, men det er altid godt at få gode råd og dem synes jeg da bestemt man skal lytte til.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordelen ved brugtkøb er jo at man kan sælge til samme pris som man selv køber for
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias, dine Pioneer HPM-110 takker jeg nej til
Vil hellere have en lidt større højttaler. Men jeg har kigget på brugt siden. Kiggede på et par Dali 909, som kostede 2500kr. Er det måske en muilghed, når jeg kommer fra Cerwin Vega? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 26 kg pr. stk. ikke nok? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
|
Mathias, dine Pioneer HPM-110 takker jeg nej til
Vil hellere have en lidt større højttaler. Men jeg har kigget på brugt siden. Kiggede på et par Dali 909, som kostede 2500kr. Er det måske en muilghed, når jeg kommer fra Cerwin Vega?
|
|
|
Der findes meget bedre i den prisklasse. Men køb dem og se...
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
JO, det kunne måske også være en mulighed Men hvordan ville de lyde iforhold til Dali 850?
En anden Ting; Kan Dali 850 fås i sort? Og hvilken forstærker skal jeg bruge, da jeg ikke regner med at min nuværende Yamaha RX-V659 kan trække dem desværre __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Men í kan se et emne om hvor der nogle stykker, som klart mener concept serien er en gang bras! Her er emnet.
Og der blev han vist til at købe Evidence, men så mange penge har jeg desværre ikke, nu hvor jeg kigger i pengepungen 
Men tænk på at jeg er 15 år, og elsker rock Men hvor meget forskel er der mellem Dali Concept 8 og Dali 909/850? Vil nemlig gerne købe nyt, men der er jo mange penge at spare hvis man fx. købte Dali 909? |
|
|
lad for guds skyld være med at lytte til hvad de siger på hifigalleri... sakset fra ovenstående emne: "jamen jeg var nede og lytte til concept 8 idag og jeg synes de lød godt og designet er pænt" svar: "f**k design du skal bare have så meget lyd som muligt pr. krone" andet svar: "ja tag nu lige og hør på hvad de mere erfarne siger og så køb evidence, concept 8 er såå ring ifh til" eller i hvertfald noget i den dur stod der. personligt synes jeg ikke concept 8 er den mest interresante højtaler og jeg havde valgt 850 over den, men sådan er der jo så meget. uden at have hørt dem synes jeg også de QLN'ere ser meget spændende ud, men det er farligt at bestille noget uden først at høre det.. mvh anders __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|

Spiller nemlig fint. Kan være lidt skarpe i diskanten, men fantastisk mellemtone, og fin stram bas.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
|

Spiller nemlig fint. Kan være lidt skarpe i diskanten, men fantastisk mellemtone, og fin stram bas. |
|
|
Ved du tilfældigvis hvad forskellen er på DM640 og DM640i?
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde Concept 10, og før det nogle CV med 12" bas, kan ikke huske modellen mere, men var en dyre model fra HFK, skiftede til Concept 10, samtidig med at jeg skiftede min denon 1315 ud med en Nad reciever, "problemet" blev at min dejlige Denon havde (fy ord) Loudness knap, hvilket gjorde det endnu sjovere at lytte til CV'erne, som kunne når uanede lydtryk, specielt i bassem de spillede faktisk fremragende i forhold til nyere CV modeller der er meget skinger i lyder (iflg mine øre!) så Concept 10'erne alene havde ikke dyb bas nok til mig, derfor kom der en sub på, og så belv det godt, MEN! havde sub historien været på tale (WAF) fra starten, havde jeg 150% klart købt Dali Ikon 6 + en sub, de spiller vildt godt og åbent til prisen, men har ikke bas nok (har Ikon 7 heller ikke, og 8'ern har jeg ikke hørt, men er også dyr)
men overvejer du en sub, er der pludslig mange fede front ht at kigge på  __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, klipsch er også en fantastisk rock-højttaler. Dem kan jeg også anbefale at tage en lytter på (men pas på, for de er vanedannende for en rock-entusiast! Har man først hørt dem, så MÅ man bare eje dem! ). __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, jeg vil da gerne have en sub Men jeg tænker lidt på det du sagde Digi, med en sub. Så Kunne man måske egentlig købe en standerhøjttaler og en sub til så istedet for gulv højttaler?
Men hvis jeg nu lader være med at høre på hifigalleri, ville i så forslå Concept 8? Synes selv den er fantastisk flot i lys eg  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
|
JO, det kunne måske også være en mulighed Men hvordan ville de lyde iforhold til Dali 850?
En anden Ting; Kan Dali 850 fås i sort? Og hvilken forstærker skal jeg bruge, da jeg ikke regner med at min nuværende Yamaha RX-V659 kan trække dem desværre
|
|
|
Dali 850 fåes også i sort, og mange gange er de en smule billigere i den farve. Nad 216thx eller noget Rotel i samme vægtklasse er gode til at spille dem op, så er der også muskler nok til at spille nabolaget op.
Ellers kan jeg også tilslutte mig Klipsch, dem skal jeg ihvertfald lytte nærmere til senere hen.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tag dine ører under armen og smut i hifiklubben. hvis du kan lide lyden af concept 8, så er den hjemme. Hvis ikke så er du da lidt klogere.
|
| Til top |
|
| |