| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
| tag dine ører under armen og smut i hifiklubben. hvis du kan lide lyden af concept 8, så er den hjemme. Hvis ikke så er du da lidt klogere.
|
|
|
Desværre giver det ham ingen chancer for at se om der er noget der er bedre i prisklasse. Men ja, lyder c8 tilfredstillende er det bare at købe den, det gælder jo om at være glad for sit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg vil jo gerne være glad for mit anlæg!  Men jeg har hørt Concept 8 flere gange, og synes de spiller godt. Men hvad med mærket DLS? DLS 55 + Dls 3.10 fx? Godt nok mange penge, men kunne spille godt  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun lige læst et par indlægs, men så der blev sagt dali 850. De skulle efter sigende spille rigtig godt, og bas kan de jo også lave. Undskyld hvis den idé allerede er blev neskudt
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Jamen jeg vil jo gerne være glad for mit anlæg! Men jeg har hørt Concept 8 flere gange, og synes de spiller godt. Men hvad med mærket DLS? DLS 55 + Dls 3.10 fx? Godt nok mange penge, men kunne spille godt  |
|
|
Dls r55 er rigtig gode ja, men en sub er altså IMO ikke god til musik. Derfor er der nok for lidt bas kun i de r55
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Mmm, synes jo DLS R66 var rigtig fede! Men hvis der er for lidt bas i dem, så det nok ikke dem jeg skal have.
Men jeg vil jo gerne have en højttaler, som man kan bygge videre på Altså center, sub og bag.
__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 10 April 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
|
Okay. Mmm, synes jo DLS R66 var rigtig fede! Men hvis der er for lidt bas i dem, så det nok ikke dem jeg skal have.
Men jeg vil jo gerne have en højttaler, som man kan bygge videre på Altså center, sub og bag.
|
|
|
Jeg vil helt klart også anbefale dig at få nogle fronthøjttalere, som kan spille hele frekvensområdet på tilfredsstillende vis, dvs. uden brug af subwoofer. Du skal ikke købe fronthøjttalere (gulvhøjttalere) som er "afhængige" af en subwoofer, for at levere nok dybde til din smag. En subwoofer er mere til surroundbrug efter min mening (subwoofere til stereobrug hører kun til i små sattellit/sub systemer hvor en sub er absolut nødvendig for at få dybde. Har du gulvhøjttalere, så skal de være i stand til at levere den ønskede dybde, uden brug af sub). Blot min mening. 
Men DLS R66 er rigtig fede og skulle lyde rigtigt godt (har desværre ikke haft fornøjelsen af at lytte til dem endnu). Men du kan jo prøve at lytte til dem og så vurdere om de har nok dybde til dig (UDEN sub!). __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 April 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
pvh1987 skrev:
| Concept 8 er bestemt ikke en dårlig højttaler. Den er klart bedre end tidligere af Dali's budgetmodeller, som havde nogle problemer med bassen, har jeg fået atvide. Men om Concept 2 lyder godt? Nej - det synes jeg virkelig ikke den gør... og jeg har aldrig hørt på 6'eren og 10'eren, men det siges at 8'eren er the way to go i den serie. Jeg har heller aldrig hørt Ikon-serien, men det bliver over dobbelt så dyrt hvis man vil have ca. sammen konstruktion i bedre materialer (Ikon 8). Jeg holder stadig på Concept 8. Det er IKKE en dårlig højttaler.
|
|
|
Hvordan pokker kan du anbefale Concept 8 frem for de andre højttalere, når du åbenlyst ikke har hørt alternativerne? Ikon-serien er en meget mere helstøbt højttaler, der opfører en del mere "korrekt", end Concept. Desuden er Ikon 8 på ingen måde samme konstruktion som Concept 8, blot i bedre materialer. Alene diskantmodulet med bånd og dome burde vidne om dette  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 10 April 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, at man får mindst lige så fed lyd ud af et par HPM-110 frem for Concept 8.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 10 April 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
pvh1987 skrev:
| Concept 8 er bestemt ikke en dårlig højttaler. Den er klart bedre end tidligere af Dali's budgetmodeller, som havde nogle problemer med bassen, har jeg fået atvide. Men om Concept 2 lyder godt? Nej - det synes jeg virkelig ikke den gør... og jeg har aldrig hørt på 6'eren og 10'eren, men det siges at 8'eren er the way to go i den serie. Jeg har heller aldrig hørt Ikon-serien, men det bliver over dobbelt så dyrt hvis man vil have ca. sammen konstruktion i bedre materialer (Ikon 8). Jeg holder stadig på Concept 8. Det er IKKE en dårlig højttaler. |
|
|
Hvordan pokker kan du anbefale Concept 8 frem for de andre højttalere, når du åbenlyst ikke har hørt alternativerne?
Ikon-serien er en meget mere helstøbt højttaler, der opfører en del mere "korrekt", end Concept. Desuden er Ikon 8 på ingen måde samme konstruktion som Concept 8, blot i bedre materialer. Alene diskantmodulet med bånd og dome burde vidne om dette 
|
|
|
Godt set Floe 
Der kommer mange mere eller mindre forvirrende indlæg, det kan jo ske at vi alle smider sådan et afsted . Jeg tror det han mener er at de begge er bygget med 2x8" basser. Men så kan man jo fint sammenligne Eltax 2x8" gulvmodel til 500 kr. stk. og Dali Euphonia MS5, og sige at konstruktionen næsten er den samme, men at MS5 har nogle bedre enheder. Og så skyder man langt over målet.
Anyway, Concept er Dali's billig serie, og Ikon ligger en del højere oppe hvad pris og kvalitet angår. Derfor er der også gjort mere end at smide nogle andre enheder ind i højttaleren. Den er bygget på en helt anden måde. Mentor og Ikon minder på mange måder om hinanden, men det har ingen relavens for denne tråd tilgengæld
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, jeg ved jo godt at Concept 8 er bygget "billigere" end ikon og evidence serien, men jeg har også hørt Ikon. Jeg synes Ikon er temlig lys i lyden, tiltrods for at vi hørte ikon 7 på en nad C372!
Det er dér jeg er i tvivl, om jeg skal købe Concept 8, eller noget helt andet? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
|
Jamen, jeg ved jo godt at Concept 8 er bygget "billigere" end ikon og evidence serien, men jeg har også hørt Ikon. Jeg synes Ikon er temlig lys i lyden, tiltrods for at vi hørte ikon 7 på en nad C372!
Det er dér jeg er i tvivl, om jeg skal købe Concept 8, eller noget helt andet?
|
|
|
Det er lige omvendt. Concept's kabinet er bedre og mere resonansfrit end Ikon. Omvendt er enhederne bedre i Ikon. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så rent faktisk er Concept 8 bedre bygget end Ikon serien, men bare med ringere enheder?
Jamen kunne da være man skulle få kigget på sådan et par så  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Pugholm skrev:
|
Det er dér jeg er i tvivl, om jeg skal købe Concept 8, eller noget helt andet?
|
|
|
Det er lige omvendt. Concept's kabinet er bedre og mere resonansfrit end Ikon. Omvendt er enhederne bedre i Ikon.
|
|
|
Hvad bygger du den teori på? 
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er skam ikke teori fra min side af. Det har en sælger fra hifiklubben skam fortalt mig  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
|
Okay, så rent faktisk er Concept 8 bedre bygget end Ikon serien, men bare med ringere enheder?
Jamen kunne da være man skulle få kigget på sådan et par så 
|
|
|
Ja lige præcis  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik fra CV AL-1000 til B&W 604 S3
Det var en super forbedring, både i stereo og især i Surround!..Bassen er langt hurtigere og mere fast, mellemtonen er varm og blød (uden at blive for skinger), og diskanten kan komme virkelig tage nogle høje frekvenser (men kan godt lyde lidt skinger, nogle gange)!..
Men alt i alt, så er 604 S3 langt overlegen mine gamle AL-1000 (all around)!..Det eneste minus er kun er de ikke kan spille lige så højt med B&W'erne, men det er der heller ikke behov for, overhovedet!..604'erne kan spille MEGET højt, AL-1000 kan bare spille hjernedødt højt
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du forslår B&W? DM 683 måske?
Men B&W DM 683 koster 9000kr, hvor Dali concept 8 koster 6000kr, det 3000kr forskel  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Det er skam ikke teori fra min side af. Det har en sælger fra hifiklubben skam fortalt mig  |
|
|
Okay, det var lidt hvad jeg frygtede... De ved tit ikke så meget om hvad de udtaler sig om desværre. Et tykkere kabinet er ikke altid lig med bedre lyd. 
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg nu valgte og beholde Vega'erne i noget tid, og så sparede mere op, ville B&W DM 683 så være en mulighed?  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
MathiasFB skrev:
Det er skam ikke teori fra min side af. Det har en sælger fra hifiklubben skam fortalt mig  |
|
|
Okay, det var lidt hvad jeg frygtede... De ved tit ikke så meget om hvad de udtaler sig om desværre. Et tykkere kabinet er ikke altid lig med bedre lyd. 
|
|
|
Sælger virkede meget informeret angående emnet, og nævnte ikke noget om tykkere kabinettet, men et bedre kabinet - samlet set. Langt mere resonansfrit end Ikon. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |