| Forfatter |
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Hvis jeg nu valgte og beholde Vega'erne i noget tid, og så sparede mere op, ville B&W DM 683 så være en mulighed?  |
|
|
Synes B&W's 600-serie er bedre end Dali's Concept-serie... Så hvis valget står mellem de to, så vil jeg mene at du får mere ud af B&W!
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se dem her:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=411021
900 euro for et sæt er ca. 6.700 kr. Mener endda at www.hifi-alt.de har dem til 880 euro, som er ca. 6.500 kr.
De har fået karakteren 68 i en test i bladet Stereoplay. Til sammenligning har Dali Ikon 7 fået 67, B&W 683 64 og Dali Concept 8 55.
Nu skal man selvfølgelig ikke ligge alt i bladenes vurderinger, men de giver alligevel et fingerpeg om højttalernes formåen. Og nu da du kommer fra CV, så vil du sikkert elske lyden af Klipsch. Man kan nærmest kalde Klipsch for meget forfinede CV'er, da de som CV formåer at spille meget højt, men derudover også formåer at spille fantastisk godt (detaljeret etc.).
Jeg vil klart råde dig til at lytte til Klipsch inden du tager dit endelige valg af højttalere.
P.S. Desuden er Klipsch meget letdrevne højttalere, så selv din Yamaha kan få et godt lydtryk ud af dem. RF82 har en følsomhed på 98 dB! __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korretk CosworthDriver. Klipsch er desværre meget overset herhjemme. Det er rigtigt gode højttalere!
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Korretk CosworthDriver. Klipsch er desværre meget overset herhjemme. Det er rigtigt gode højttalere! |
|
|
Ja, efter at jeg har lyttet til Klipsch flere gange, både i stereo setup og i surround kan jeg slet ikke forstå, at der ikke er nogen hififorhandlere herhjemme, der ikke promoverer Klipsch noget mere? Var der flere muligheder herhjemme for at høre og købe Klipsch, så er jeg ikke i tvivl om, at der ville kunne sælges rigtig mange Klipsch højttalere herhjemme! __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget en del B&W her på tiden. Jeg har kigget på DBA, og fandt nogle B&W DM 640 til 1700kr!! Synes da det lyder som et godt køb, men dog er de en del år gamle
Jeg har også kigget på B&W DM 600 serien, hvor DM 683 og DM 604S3 er sagen Men hvordan ville B&W DM 640 lyde iforhold til de 2 andre, når man tænker på hvor gammel højttlaeren er? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Jeg kommer fra CV VE-12F, og ja jeg kan godt lide Bas Men dali Concept 8 er bare ikke så detaljeret igen, desværre. Men det skal helst være en højttaler, hvor man kan købe tilsvarende center og bag. Men hvis jeg nu købte Dali 909 fx. kan en Yamaha RX-V1800 så trække dem med bi-amp?  |
|
|
Skift til AL serien ! Du vil elske den serie.
Stadig CV men uden dårlig domme, kun det fede og gode kombineret med hifi __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville lægge øre til de Tannoy D500, der er til salg her på sitet til 7.000 kr. Til den pris finder du sgu nok ik enoget bedre.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Pugholm skrev:
Jeg kommer fra CV VE-12F, og ja jeg kan godt lide Bas Men dali Concept 8 er bare ikke så detaljeret igen, desværre. Men det skal helst være en højttaler, hvor man kan købe tilsvarende center og bag. Men hvis jeg nu købte Dali 909 fx. kan en Yamaha RX-V1800 så trække dem med bi-amp?  |
|
|
Skift til AL serien ! Du vil elske den serie.
Stadig CV men uden dårlig domme, kun det fede og gode kombineret med hifi
|
|
|
Jeg tror sku ikke jeg har plads til AL1002! Ellers ville jeg have kigget på den  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg tænker stadig meget på hvordan DM 640 ville spille iforhold til DM 683 og 604S3, fordi der er rigtig mange penge at spare ved at købe DM 640 til 1700kr istedet for 7-9000kr  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye 600 serie skulle være klasser bedre end de foregående modeller... Du skal tænke på at der er 10-15 år mellem DM640 og 683! Har du råd vil jeg tro der er en del at hente
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu betyder alder jo næsten intet når vi snakker højttalere.
Du kan sagtens finde 15 år gamle modeller der matcher, eller spiller bedre end nuværende.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Nu betyder alder jo næsten intet når vi snakker højttalere.
Du kan sagtens finde 15 år gamle modeller der matcher, eller spiller bedre end nuværende. |
|
|
du har helt ret.  Hvis man kunne finde nogle af de gamle JBL eller Tandberg ville det være super også
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men somsagt, den må også være pæn at kigge på  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det en 850'er i Mahogni du skal se på!
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men RØD mahogni passer bare IKKE til mit værelse!
Mere Ahorn/Lyseg eller Sort  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |