| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jokerman skrev:
Hej
Jeg ville kigge nærmere på de Avance højttalere. Har selv haft Avance Dana 930, som vidst er den nyeste Avance stander man kan få. Det er helt klart den bedste højttaler jeg har hørt i den prisklasse.
Et sæt Avance Dana 930, skal koste omkring 3500-4000kr i perfekt stand vil jeg mene.
Mvh Mikael |
|
|
Ok de er lagt i ide kassen. 980 er det gulvmodellen eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
De står også på listen håber på at komme ud og høre dem i weekenden hos vassagohifi
|
| Til top |
|
| |
Henrik Rossel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja 980 er gulvmodellen. Selv om jeg personligt ville hælde mest til Dana 930, synes jeg nu heller ikke du skal glemme det tilbud du havde fundet på Audiovector Mi-1 til 2000. Lød umiddelbart rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik Rossel skrev:
| Ja 980 er gulvmodellen. Selv om jeg personligt ville hælde mest til Dana 930, synes jeg nu heller ikke du skal glemme det tilbud du havde fundet på Audiovector Mi-1 til 2000. Lød umiddelbart rigtig godt. |
|
|
Er det ikke de samme højtalere?? 980 har bare en enhed mere end 930 eller er der andre forskelle? Jeg kommer forbi kt-radio på min lytte tur, der kan jeg både høre audiovector og avance så må vi se hvad jeg syntes bedst om. Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror måske jeg ikke fik formuleret mig helt klart. Dana 980 og 930 er som sådan samme højttaler - bare hhv. som gulvmodel og stander (i hvert fald hvad jeg ved af). Hvilken man skal vælge kommer vel an på behov, lytterum, budget mm. Men jeg mente, at hvis jeg skulle vælge en standerhøjttaler i den prisklasse ville det blive Dana 930. Men audiovector Mi1 er ikke noget dårligt alternativ
Er ikke sikker på, at KT-radio stadig har Avance i deres sortiment. De er i hvert fald ikke længere på deres hjemmeside. Ved faktisk ikke om de kan købes fra nye mere...
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik Rossel skrev:
Jeg tror måske jeg ikke fik formuleret mig helt klart. Dana 980 og 930 er som sådan samme højttaler - bare hhv. som gulvmodel og stander (i hvert fald hvad jeg ved af). Hvilken man skal vælge kommer vel an på behov, lytterum, budget mm. Men jeg mente, at hvis jeg skulle vælge en standerhøjttaler i den prisklasse ville det blive Dana 930. Men audiovector Mi1 er ikke noget dårligt alternativ
Er ikke sikker på, at KT-radio stadig har Avance i deres sortiment. De er i hvert fald ikke længere på deres hjemmeside. Ved faktisk ikke om de kan købes fra nye mere... |
|
|
Danna 980 er på siden, dog ikke 930. Der er en enhed mere i 980 mener jeg, så foreskellen er vel ikke så stor så kan jeg lytte til den jo. Der må da være forskel, med en enhed mere eller? Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - jeg troede ikke de havde den længere. Nå, men det er jo godt for sammenligningsgrundlaget. Jeg tror der er en klart hørbar forskel på 930 og 980. Nu har jeg selv haft Signature 3 (serien før Dana 930 blev lavet) og har nu Signature 8 (modellen før 980 blev lavet). Her kan jeg i hvert fald høre tydelig forskel især i basområdet. Men det er som du skriver, jo også meget naturligt med en ekstra enhed. Men synes ikke der er nævneværdig forskel på klangen - måske lidt mere fylde i gulvmodellen. Så det kommer jo an på hvad du har behov for. Har du bestemt dig for, at det skal være en standerhøjttaler?
Mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik Rossel skrev:
Ok - jeg troede ikke de havde den længere. Nå, men det er jo godt for sammenligningsgrundlaget. Jeg tror der er en klart hørbar forskel på 930 og 980. Nu har jeg selv haft Signature 3 (serien før Dana 930 blev lavet) og har nu Signature 8 (modellen før 980 blev lavet). Her kan jeg i hvert fald høre tydelig forskel især i basområdet. Men det er som du skriver, jo også meget naturligt med en ekstra enhed. Men synes ikke der er nævneværdig forskel på klangen - måske lidt mere fylde i gulvmodellen. Så det kommer jo an på hvad du har behov for. Har du bestemt dig for, at det skal være en standerhøjttaler?
Mvh Henrik |
|
|
De står på hjemmesiden men de står desvære ikke i Odense, hvor jeg tager hen og lytter. Nej det er ikke bestemt at det skal være en stander, tænkte bare det ville være det bedste når mit rum kun er ca. 10m2. Men en mindre gulv model kan også gå. Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |