Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Silverstone EB01 Vs. Firestone Fubar II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 09 April 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Hvem forhandler Silverstone EB02?

Jeg kan i hvertfald ikke finde nogle forhandlere i danmark, men det skal nok komme. Jeg tror at EB02 er et RET nyt produkt.

F.Christians skrev:
Frage???: Kører EB02 også på USB 5 volt?
Nope, den skal have strøm fra ekstern forsyning...

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 April 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

SQ-da ikke klasse T (D?), uark!

Rør skal der til, tak.

Frage???: Kører EB02 også på USB 5 volt?

Den har ekstern strømforsyning

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Nå, Rappo var hurtigst på aftrækkeren

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 April 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ind i 3 H sidder volume-knappen på toppen?
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 April 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Ok, så har jeg fået min Fubar II monteret! Og det var jo alt for nemt.. Bare sæt den til, og den spiller, ikke engang noget med at reboote pc'en! Og jeg kan lige så godt sige det med det samme: Jeg er forelsket Den spiller med en nærmest skræmmende præcis lyd, meget detaljeret. Hvad lyd niveau angår har man heller ingen problemer, den spiller med samme output som min 9000,- kr. CD afspiller, måske enda en anelse højere. Eneste "problem" er at den er meget afslørende, hvis man har en dårligt komprimeret MP3 f.eks. Det høres med det samme! Men giv den et ordentligt signal og du vil ikke fortryde det, det er simpelthen en herlig lille dåse 

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 April 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:

Ok, så har jeg fået min Fubar II monteret! Og det var jo alt for nemt.. Bare sæt den til, og den spiller, ikke engang noget med at reboote pc'en! Og jeg kan lige så godt sige det med det samme: Jeg er forelsket Den spiller med en nærmest skræmmende præcis lyd, meget detaljeret. Hvad lyd niveau angår har man heller ingen problemer, den spiller med samme output som min 9000,- kr. CD afspiller, måske enda en anelse højere. Eneste "problem" er at den er meget afslørende, hvis man har en dårligt komprimeret MP3 f.eks. Det høres med det samme! Men giv den et ordentligt signal og du vil ikke fortryde det, det er simpelthen en herlig lille dåse 

Lækkert, har også bedt Jacob fra headaudio om at få en grå hjem :D

Billeder evt os :D

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Sendt: 09 April 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:

Tillykke med legetøjet ;) Har du sammenlignet ukomprimeret musik fra puteren, sammen med cd-afspiller (mørkere/lysere/varmere/dynamik osv. og hvilken cd-player er det du har)? 
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 April 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Og husk at bruge Directstreaming, Kernel Streaming eller ASIO så du helt undgår Windows K-mixer.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Hvorfor ind i 3 H sidder volume-knappen på toppen?

Så kan den stå ovenpå EB01. Personligt synes jeg den ser lidt "kinky" ud. (men smag og behag)

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

cube skrev:

Tillykke med legetøjet ;) Har du sammenlignet ukomprimeret musik fra puteren, sammen med cd-afspiller (mørkere/lysere/varmere/dynamik osv. og hvilken cd-player er det du har)? 

Jeg har en Primare CD D20. Jeg har sammenlignet lidt, men har ikke haft tid til den helt store A/B test. Mit umiddelbare indtryk er at Fubar'en spiller en del lysere end Primare CD'en. Men ikke så meget at den bliver for spids at høre på. Dynamik mæssigt er den selvfølgelig heller ikke 100 %  på højde med CD'en, men altså til 1200 kr. er den simpelthen et fund! Jeg er secielt imponeret over hvor detaljeret bækner og guitar strenge f.eks høres.

/A

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:

cube skrev:

Jeg har en Primare CD D20. Jeg har sammenlignet lidt, men har ikke haft tid til den helt store A/B test. Mit umiddelbare indtryk er at Fubar'en spiller en del lysere end Primare CD'en. Men ikke så meget at den bliver for spids at høre på. Dynamik mæssigt er den selvfølgelig heller ikke 100 %  på højde med CD'en, men altså til 1200 kr. er den simpelthen et fund! Jeg er secielt imponeret over hvor detaljeret bækner og guitar strenge f.eks høres.

/A

Nu sidder der også en 24 bit AKM¨4324 chip i en Primare CD20. Og den er skutte ringe. Men Fubar, Silverstone ag andre DAC´er gør et godt stykke arbejde når man samtidig ser på prisen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Men Primare hører da heller ikke lige til på den "mørke side", hr Leather6.

Scatcat; så bliver der vist et lille problem med at stable EB02´ere til en bi/triamp konstellation.

Havde nok foretrukket en ren "EB03"-effektforstærker løsning, nu man kan indstille lydstyrken på PC´erens proceslinie! 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået bestilt en Fubar II, tror jeg har den tirsdag, og højtalere torsdag så skal der bare lyttes :D

zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 April 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:

Så har jeg fået bestilt en Fubar II, tror jeg har den tirsdag, og højtalere torsdag så skal der bare lyttes :D

Har du fået det op at køre?

Hører gerne flere indtryk fra ejerne, da jeg er meget tæt på en bestilling...

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

zaboom skrev:
Har du fået det op at køre?

Hører gerne flere indtryk fra ejerne, da jeg er meget tæt på en bestilling...

Synes den spiller meget neutralt. Men det kommer også an på computeren synes jeg at have oplevet. Fx spiller min IBM godt, men min HP meget skinger, og det kan jeg ikke helt forstå :S

Men synes alt i alt det er en lækker lille DAC.

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]Synes den spiller meget neutralt. Men det kommer også an på computeren synes jeg at have oplevet. Fx spiller min IBM godt, men min HP meget skinger, og det kan jeg ikke helt forstå :S

Men synes alt i alt det er en lækker lille DAC.
[/QUOTE]

Så er det altså ikke bare mig der er underlig! Jeg har oplevet det samme! Fra mit medie center, som jeg primært anvender min Fubar til, lyder den fremragende, men fra min IBM bærbar, er lyden en del køligere og mindre musikalsk.. Jeg tænkte at det nok var mig der havde halm i ørene! 

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:
Så er det altså ikke bare mig der er underlig! Jeg har oplevet det samme! Fra mit medie center, som jeg primært anvender min Fubar til, lyder den fremragende, men fra min IBM bærbar, er lyden en del køligere og mindre musikalsk.. Jeg tænkte at det nok var mig der havde halm i ørene! 
Det er mærkeligt synes jeg, tror jeg vil se om jeg kan finde ud af hvad det der gør det, kunne være jeg skulle prøve at skifte USB kablet ud, har nemlig nogle forskellige til at ligge. Selvom det jo ikke burde have noget at sige, men det burde jo heller ikk have noget at sige hvilken com man bruger :S

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Det er mærkeligt synes jeg, tror jeg vil se om jeg kan finde ud af hvad det der gør det, kunne være jeg skulle prøve at skifte USB kablet ud, har nemlig nogle forskellige til at ligge. Selvom det jo ikke burde have noget at sige, men det burde jo heller ikk have noget at sige hvilken com man bruger :S

Ja det er i hvert fald ikke kablet der gør det hos mig, jeg bruger det samme til begge. Derimod kan det jo have noget at gøre med hvilken afspiller man bruger.. Jeg bruger mediaplayer på begge, men i forskellige versioner. Det kunne jo tænkes det var det. Men stadig, meget underligt!

/A

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Lidt underligt at det lyder forskelligt PC´erne imellem, især når det er USB og I ikke bruger USB-stikkets 5 volt´s forsyning. (Den kunne jo være en anelse mere klejn, rent strømmæssigt!?)

Hjemme hos mig er WMA (variabel bithastighed) på WMP-8 og WIN-DVD-5 (lige ud af skuffen) opgivet som "second choice audiophil set-up"; der er laaangt til den lyd jeg er vant til inde i stuen, omend udenforstående synes at det lyder aldeles glimragende . Det må være den dersens K-mixer?

Til film og spil sparker den dog r*v, og det er derfor jeg oprindeligt anskaffede mig en PC. (blærbar HP Pavillion ZV6242EA, 7000kr marts ´06) 

zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Som F.Christians skriver - det må være den dersens K-mixer.

Har I prøvet med ASIO drivere, evt. via en anden afspiller?

En powerfull afspiller kunne være Foobar2000. Kan tweakes og kringles til alles behov.

En anden kunne være XMPlay. Kan gemmes på USB nøgle, med indstillinger og det hele, da den ikke skal installeres. Mere simpel, genial, lavt ressourceforbrug.

De kan begge bruges til at omgå K-mixer...

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes