| Forfatter |
|
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eh, ingen steder. Men, jeg har et sæt Carlsson OA 50.2 også, ovenpå, sammen med en Nad 3020. Prøv og læs lidt om de nye Carlsson i "nyhetsbrevet" på Carlssonplanet , det er meget interessant.
Hilsen Niels.
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må nok give "Nørd" ret !!
Den lille Eben , som jeg har hørt , må kunne finde
anvendelse som trucker-horn.
Mage til hylen fra plastmembranerne skal man lede
længe efter.
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Hej,
Hvilke højtalere synes du som er gode til at spille musik. Her tænker jeg på de højtalere som bare får det til at svinge så foden er ved at falde af og man kan slet ikke komme i sin seng fordi der lige er eeen plade/CD som liiiige skal genhøres.
Det er meget muligt at dem som jeg har nu, er MEGET mere korrekte, men prisen for dette er jo at det bliver de få plader/CD'er som lyder virkelig godt...
Håber virkelig at det hjælper med going 3-vejs med 4 stk 8" Vifa M22. Det skal nok blive godt. Det er jeg sikker på USXX, men er det mig det bliver spørgsmålet...Filtret er sat, nu må jeg bare igang... mellem 70-90L og 2. ordens filter - basrefleks 33 hz afstemning. Det SKAL prøves...
Nej, hvor jeg savner de der Snell EIII, som Hylle solgte alt for billigt 
Jeg har en skummel mistanke om at de der Pro Ac 2.5 (kloner) heller ikke er helt ringe...
Hvilke højtalere synes du, som spiller "tilgivende musik", så det er en ren fornøjelse?
|
|
|
Snell EII
proAC 3,8 måske 4
Av Sig 8 MKII
hvis jeg ikke snart finder de 3,8 bliver jeg nød til at købe et par sig8
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Ingen tvivl om at Naut. 802 lyder rigtigt, rigtigt godt men der findes bare så mange andre højttalere der lyder også godt og mange forskellige meninger. Du kan bare se mig og gl. jas han er helt vild med Eben, og jeg kan simpelthen ikke udstå dem.
Du kan også prøve at høre på Martin Logan og se om elektrostater er noget for dig.
|
|
|
Jeps, Jesper.
Det er præcis sådan det er. Vi er jo forskellige,og det skal og bør der ganske enkelt være plads til. Vi er forskellige, sætter pris på forskellige nuancer, focus på forskellige egenskaber etc. Så 802 er for mig ikke interessant, og sådan kan vi blive ved............ At enkelte af drengene så kammer over i vellyst eller nedgroede negle, tager vi med ophøjet ro....
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
|
Jeg tilslutter mig din undren Kajkagen! B&W er efter min mening nogle af de bedste højttalere der produceres i dag! Og hvad med Dynaudio?? Hvor er de henne?
|
|
|
Man kan undre sig over mange ting - på samme måde som at jeg kan undre mig over jeres undren!?? 
I burde vel på lige fod med de fleste herinde vide og have indset at der er ligeså mange meninger som der er folk. Man baserer IKKE det perfekte anlæg på andre folks meninger af to grunde:
1. Andre mener ikke nødvendigvis det samme som dig selv
2. Det perfekte anlæg findes ikke!
Fordi man selv ejer noget, betyder det ikke som jeg har nævnt masser af gange, at det dermed er verdens bedste grej. B&W er ikke nødvendigvis noget l**t fordi det ikke er blevet nævnt, og hvorfor overhovedet gøre noget nummer ud af det?
Til syvende og sidst er det jo jer der skal finde det der er ideelt til jer og jeres øregange.
Så for lige at bakke op om jer - B&W er skam også gode højttalere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gl. jas, jeps det er dejligt at være enig om at være uenig uden at skulle svine hinanden til ;-)
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
|
hej nørd
jeg tror din skepsis over for eben-ht er, at de er så hurtige, og at de spiller musik med forskelle.
du kan virkelig høre basgangene i musikken.
mvh krydsmads
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke rigtigt men er der ikke andre der synes at disse højttalerenheder med plasticmembran som benyttes af Dynaudio, skaaning og Eben de tilfører en altoverskyggende egen lyd og er totalt blottet for dynamik, jeg vil næsten gå så langt som til at sige at de tilfører signalet en meget ucharmerende forvrængning. Jeg syndes at dette forhold gør det meget svært at fordybe sig i musikken for jeg bliver så irriteret over denne totalt farveløse (ikke ufarvede) gengivelse. Det kan da godt være at det er mine ører der er noget galt med, for der er øjensynligt mange herinde der er vældig begejstret for gengivelsen fra disse højttalere, måske forveksler mange denne kedelige gengivelse med at der sgu bare er styr på tingene og at de er hurtigere end lyset, hvad ved jeg, det var bare det jeg ville sige til det.
Der er da mange fine højttalere derude, mine hoved krav til en god højttaler er først og fremmest DYNAMIK OG præcision, så kan den enkelte højttaler lyde på alle mulige måder men hvis disse to parametre er opfyldt så bliver det i vært fald aldrig kedeligt og uvedkommende. Når vi snakker om musik så taler vi om følelser og følelser er aldrig uvedkommende, det er det der styrer hele vores liv og så skal vi ikke tillade at sådan noget som en højttaler fratager os muligheden for at føle hvor det er komponisten, udøveren og produceren vil fører os hen, det er det musik handler om, det er en kommunikation som vi enten kan vælge at deltage i eller ikke, men vi skal ikke tillade at anlægget sætter denne begrænsning.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
|
hej nørd
jeg tror din skepsis over for eben-ht er, at de er så hurtige, og at de spiller musik med forskelle.
du kan virkelig høre basgangene i musikken.
mvh krydsmads |
|
|
Eben hurtige???? Det er beviseligt, at polypropylen membraner resonerer, så der er høreskader i farvandet. Om der er hurtighed indblandet, kan man overhovedet ikke høre. Husk at mangel på hurtighed opleves som en markering, som opleves af mange som "hurtighed". Rigtig hurtighed lyder som det bare ingenting.
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Kubik.
Lad ikke fordomme råde. Kom med dit bevis for at pp membraner resonerer. Sagen er nemlig at PP har langt lavere egenlyd end f.eks pap og også langt lavere egen lyd end alu eller andre eksotiske materialer. Fakta er at polypropylen oftest har en ca. faktor 10 lavere forvrængning end f.eks pap.
Og lad nu være med at sammenligne Dynaudio og Skanning. Deres enheder er lysår fra hinanden.
Tag dit gode tøj, besøg lyddrengene i Aalborg og hør.
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kubik
hej forsøgte at være ironisk, men glemte desværre og .
- er i øvrigt enig i at polybåt er mindre godt til ht-membraner (men sikkert velegnede til havebassiner)
massiv og klemt lyd forveksles ofte med hurtighed og dynamik i visse kredse.
så skulle den vist være på plads 
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Jeg ved ikke rigtigt men er der ikke andre der synes at disse højttalerenheder med plasticmembran som benyttes af Dynaudio, skaaning og Eben de tilfører en altoverskyggende egen lyd og er totalt blottet for dynamik, jeg vil næsten gå så langt som til at sige at de tilfører signalet en meget ucharmerende forvrængning. Jeg syndes at dette forhold gør det meget svært at fordybe sig i musikken for jeg bliver så irriteret over denne totalt farveløse (ikke ufarvede) gengivelse. Det kan da godt være at det er mine ører der er noget galt med, for der er øjensynligt mange herinde der er vældig begejstret for gengivelsen fra disse højttalere, måske forveksler mange denne kedelige gengivelse med at der sgu bare er styr på tingene og at de er hurtigere end lyset, hvad ved jeg, det var bare det jeg ville sige til det.
Der er da mange fine højttalere derude, mine hoved krav til en god højttaler er først og fremmest DYNAMIK OG præcision, så kan den enkelte højttaler lyde på alle mulige måder men hvis disse to parametre er opfyldt så bliver det i vært fald aldrig kedeligt og uvedkommende. Når vi snakker om musik så taler vi om følelser og følelser er aldrig uvedkommende, det er det der styrer hele vores liv og så skal vi ikke tillade at sådan noget som en højttaler fratager os muligheden for at føle hvor det er komponisten, udøveren og produceren vil fører os hen, det er det musik handler om, det er en kommunikation som vi enten kan vælge at deltage i eller ikke, men vi skal ikke tillade at anlægget sætter denne begrænsning. |
|
|
Hej Lasse! Du er bestemt ikke alene i denne verden, Eben rammer ikke en node rigtigt. Faktisk er det et kunststykke i sig selv.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm nu har jeg hørt modellerne op til x-3 og jeg have da ondt i begge mine øre i 2 dage efter, men om dette skyldes at mine øre er sarte, at no kablerne forvrænger aller blot at de spillede meget højt. Jeg lader tvivlen komme de højtalere tilgode og jeg lytter X-4 på lørdag det glæder jeg mig til for lyddrengere siger det er kanon eventuelt med Naim.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kubik
"Husk at mangel på hurtighed opleves som en markering, som opleves af mange som "hurtighed". Rigtig hurtighed lyder som det bare ingenting."
Hurtighed har jeg altid forbundet med at kunne høre detaljer som ellers går tabt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
Hr Kubik.
Lad ikke fordomme råde. Kom med dit bevis for at pp membraner resonerer. Sagen er nemlig at PP har langt lavere egenlyd end f.eks pap og også langt lavere egen lyd end alu eller andre eksotiske materialer. Fakta er at polypropylen oftest har en ca. faktor 10 lavere forvrængning end f.eks pap.
Og lad nu være med at sammenligne Dynaudio og Skanning. Deres enheder er lysår fra hinanden.
Tag dit gode tøj, besøg lyddrengene i Aalborg og hør.
|
|
|
Hejsa! jeg har hørt Eben nok for den næste tid. Der er definitivt ikke noget PP kan med en faktor 10 andet end at sige BÅÅÅÅT, og hvis man ikke kan eller vil høre det, så er det helt OK med mig. Men pas på hørelsen, det er faktisk farligt.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
lasse skrev:
|
Der er da mange fine højttalere derude, mine hoved krav til en god højttaler er først og fremmest DYNAMIK OG præcision, så kan den enkelte højttaler lyde på alle mulige måder men hvis disse to parametre er opfyldt så bliver det i vært fald aldrig kedeligt og uvedkommende. Når vi snakker om musik så taler vi om følelser og følelser er aldrig uvedkommende, det er det der styrer hele vores liv og så skal vi ikke tillade at sådan noget som en højttaler fratager os muligheden for at føle hvor det er komponisten, udøveren og produceren vil fører os hen, det er det musik handler om, det er en kommunikation som vi enten kan vælge at deltage i eller ikke, men vi skal ikke tillade at anlægget sætter denne begrænsning.
|
|
|
Hej Lasse! Du er bestemt ikke alene i denne verden, Eben rammer ikke en node rigtigt. Faktisk er det et kunststykke i sig selv. |
|
|
Først Hejsa Lasse jooo jeg er nok komme til at forveksle dig med Lasse Pedersen som er formand i Århus Hifi og musik Klub sorry for det. Men en lasse som var til Duens demo så er der altså 2 lasser i klubben nu ? kan du ikke føje dit efter navn på eller blot et bokstav ?
Jo eben siger meget men om det er en trut eller båt vil jeg ikke gøre mig til dommer over. Hvilket udstyr har i hørt det på ? måske var det et båt udstyr ?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse: Jeg er helt enig, og imponerende nok også enig med Jonas Bojer ;-)
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas
Nå, så fik vi da den på det rene. Sorry jeg kan ikke rette i mit forfatter-navn men jeg kan da oplyse dig om at den anden Lasse kalder sig Lasse Pedersen så med lidt omhygge og tungen lige i munden så kan du sikkert godt skelne os fra hinanden.
For at vende tilbage til disse PP-højttalere så mener jeg at kunne kende deres "fingeraftryk" uanset det udstyr der er spændt foran, så hvis du kunne høre "BÅT" så tror jeg desværre at der er højtaleren der er skyld i dette. Nu siger jeg jo ikke at denne højttaler er fuldstændig uanvendelig men jeg tror nok det for mig ville kræve en middel kraftig høreskade at finde dem spændende at lytte til.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Hej Jonas
Nå, så fik vi da den på det rene. Sorry jeg kan ikke rette i mit forfatter-navn men jeg kan da oplyse dig om at den anden Lasse kalder sig Lasse Pedersen så med lidt omhygge og tungen lige i munden så kan du sikkert godt skelne os fra hinanden.
For at vende tilbage til disse PP-højttalere så mener jeg at kunne kende deres "fingeraftryk" uanset det udstyr der er spændt foran, så hvis du kunne høre "BÅT" så tror jeg desværre at der er højtaleren der er skyld i dette. Nu siger jeg jo ikke at denne højttaler er fuldstændig uanvendelig men jeg tror nok det for mig ville kræve en middel kraftig høreskade at finde dem spændende at lytte til. |
|
|
Hej Lasse! Hvis du en dag løber rundt med en ringetone i ørerne, som ligger over alt det du hører, så er du enten i kirken, dit vækkeur ringer eller du sidder og lytter til en Eben speaker på halvhøj volumen. De membraner bryder så voldsomt op, at jeg ganske enkelt tror de kan levere mange ekstra dB på opbrydningsfrekvensen. Så pas på med afstand og lydtryk. I øvrigt er Dynaudio special twentyfive udstyret med nogenlunde samme egenskaber på det punkt.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Snell EII Har du dem stadig?
proAC 3,8 måske 4
Av Sig 8 MKII Interessant...
hvis jeg ikke snart finder de 3,8 bliver jeg nød til at købe et par sig8 |
|
|
Ok, mener du at de der Avance Signature 8 mk2 minder om ProAc 3.8?
|
| Til top |
|
| |