Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 03:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er forstærkeren kraftig nok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 10 April 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Nad 216 og Nad 106 er en god kombi til Dali 850. En intg. forstærker der er noget derhen ad er Nad 319, som har samme effektdel som Nad 216thx. Det er en meget fin effekt der virkelig kan sparke fra sig.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 April 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Tak for rådene Kjeldsen, synes bare ikk lige pengene rækker til at bruge omkring 4500 kr på en forstærker.. Desværre.. Det må blive en anden gang, når det bliver lidt mere "at tage af".. Forstærkeren i det sidste link ser eller p***e fed ud, men igen? penge, penge penge.....

Tror du ikke en Nad C370, vil kunne gøre det fint, med en af de nænvte højttalere?
Til top Vis Emil Killer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil Killer

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 12 April 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hold dig til den  C370,  der bliver også nævnt en NAD 319,  NAD C370 afløste NAD 319,  og der er også den forskel på 319 & 370 at 370éren  er mere medgørlig med det den kan.

De ældste af NAD 216 har efterhånden snart  været 13 år på markedet,  jeg har selv haft både NAD 216 & C270 og jeg savner ikke den NAD 216.

Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Nej okay.. Lige et ekstra spørgsmål:

Synes du en Nad C370 med medfølgende Nad HTR multifjernbetjening til 2500,- lyder som et okay køb eller?
Har jeg nemlig set at man kan få på dba.dk

og måske kan han måske presses længere ned? Man er jo ikke Jyde for sjov!

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Det lyder fornuftigt. C370 er bedre end mange "klassikere", blandt andet vil flere gamle luxmann falder igennem på pondus og definition, men her er smag og behag jo forskellig.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Ja okay, så håber jeg bare ikke han har solgt den, inden jeg kan blive kørt derud af mutter.. Vil jo helst høre den før jeg smider så "mange" knaster efter den...

lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

jeg har selv købt et par dali 850 for ikke så længe siden og har en denon poa 2200 til at trække dem.. og syntes da den klare det ganske godt.. men den er jo også opgivet til 2*200watt i 8 ohm

og så kan sådan en vil fås til 1500 kr.
Til top Vis lassse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassse

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 16 April 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Tjek lige den anden tråd du har kørende for svar
Og prøv at begrænse antallet af tråde du starter fremover.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 April 2008 kl. 04:47 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:

Hej,

Uden og være fræk,  er det så dig der bestemmer det, at man skal begrænse sig, eller er det bare din mening, har du noget med hifi4all at gøre eller.???

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Sveske skrev:

Hej,

Uden og være fræk,  er det så dig der bestemmer det, at man skal begrænse sig, eller er det bare din mening, har du noget med hifi4all at gøre eller.???

Jeg tror det Sveske mener er at folk har større tilbøjelighed til at skrive et indlæg én gang. I stedet for at skulle svare på de samme spørgsmål i flere forskellige tråde fra samme person.

Det er jo ment som en hjælp. Jeg havde ikke engang gidet give det venlige råd, jeg havde bare ladet være med at skrive i tråden, da jeg ville føle det er spild af tid at skrive i 2 tråde omhandlende det samme . Og jeg tror der er flere der har det på samme måde.

Sååeh, se det som et venligt råd, det gør jeg ihvertfald.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Poul-erik skrev:

Sveske skrev:

Hej,

Jeg tror det Sveske mener er at folk har større tilbøjelighed til at skrive et indlæg én gang. I stedet for at skulle svare på de samme spørgsmål i flere forskellige tråde fra samme person.

Det er jo ment som en hjælp. Jeg havde ikke engang gidet give det venlige råd, jeg havde bare ladet være med at skrive i tråden, da jeg ville føle det er spild af tid at skrive i 2 tråde omhandlende det samme . Og jeg tror der er flere der har det på samme måde.

Sååeh, se det som et venligt råd, det gør jeg ihvertfald.

Har også nogle gange fået af vide jeg oprettede for mange tråde. Hvorfor overfylde hifi4all med tråde der omhandler det samme?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Kan godt se hvad i mener, troede bare ikke der var flere der fulgte med i tråden, men må vel bare være tålmodig ligesom jer andre.. Der kom jo alligevel flere indlæg..

Men står stadig og ved ikke rigtigt om 2*80 Nad-watt vil være nok til et par Dali 850, eller om jeg skal et stykke op over 100 Nad-watt per kanal, for at få nogenlunde lyd fra højttalerne? Håber at høre fra nogle med erfaringer...

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Nad's 80 watt's modeller kan fint få et fornuftigt resultat ud af Dali 850.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 21 April 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jamen så er der jo ikke så meget at rafle om. I gang med jagten, Emil!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 April 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

har hørt 850 med 80 watt nad, det var mildest talt ikke imponerende...

en ting er at jeg (og nu bliver jeg sikkert flamet) mener at nad er ret opreklameret rent lydkvalitetesmæssigt.

en anden ting er at 850'eren på ingen måde kan klare sig med 100 watt, selv hvis det er "kvalitetswatt".

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

har hørt 850 med 80 watt nad, det var mildest talt ikke imponerende...

en ting er at jeg (og nu bliver jeg sikkert flamet) mener at nad er ret opreklameret rent lydkvalitetesmæssigt.

en anden ting er at 850'eren på ingen måde kan klare sig med 100 watt, selv hvis det er "kvalitetswatt".

Vi er sikkert enige.

Men du kan sagtens få et hæderligt resultat med 80 "gode" watt. Og jeg er ikke i tvivl om at en 80 watts Nad sagtens kan trække dem. Dog bliver vi hurtigt enige om at det sagtens kan betale sig at ofre en lidt dyrer og kraftigere forstærker på dem. Men det kan evt. komme senere når man opdager hvilket potentiale der kan hentes ud af sådan en højttaler.

Min anbefaling vil dog være at smide noget bedre på dem

Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

kim olsen, Ascari > Tak for rådene. Så vil jeg prøve at finde en intg. Nad forstærker med mere end 80 watt, og som samtidig lyder som et godt tilbud - kan jeg ikke det, må jeg jo klare mig med 80 watt, indtil jeg finder noget kraftigere..

Og så vil jeg gerne snart se et sæt Dali 850, i nogenlunde stand, og som ikke er fra Sjælland.. Det driver mig sgu snart til vanvid at se alle de gode højttalere på de forkerte steder i Danmark..

kim olsen > Mener du at man får dårlig lyd for pengene ved at købe Nad? Det er du nemlig den første, som jeg har hørt sige.. Kigger jo ikke efter en high-end forstærker, men bare en som kan levere noget effekt til de Dali 850, hvis man kan sige det sådan? Altså kan du prøve og uddybe, hvad du mener?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 April 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Emil Killer skrev:
kim olsen > Mener du at man får dårlig lyd for pengene ved at købe Nad? Det er du nemlig den første, som jeg har hørt sige.. Kigger jo ikke efter en high-end forstærker, men bare en som kan levere noget effekt til de Dali 850, hvis man kan sige det sådan? Altså kan du prøve og uddybe, hvad du mener?

Det er min erfaring at 90% af de der køber nad gør det fordi at sælgeren i hfk siger at de skal.

Jeg har endnu ikke mødt en der har hørt nad i en a/b test der stadig synes det var godt efter det.

summa sumarum: hvis man ikke holder noget (her nad) op imod noget andet, men bare hører det i butikken, eller hos vennerne, og ellers ikke gør sig egne erfaringer, så bliver man virkeligt skuffet den dag man prøver noget andet. salget af NAD er imho baseret på danskernes totale mangel på kritisk sans når det kommer til hifi

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 April 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Emil Killer skrev:

Det er min erfaring at 90% af de der køber nad gør det fordi at sælgeren i hfk siger at de skal.

Jeg har endnu ikke mødt en der har hørt nad i en a/b test der stadig synes det var godt efter det.

summa sumarum: hvis man ikke holder noget (her nad) op imod noget andet, men bare hører det i butikken, eller hos vennerne, og ellers ikke gør sig egne erfaringer, så bliver man virkeligt skuffet den dag man prøver noget andet. salget af NAD er imho baseret på danskernes totale mangel på kritisk sans når det kommer til hifi

Min gamle NAD 7240PE receiver til 2695kr havde ellers ingen problemer med at følge en Sony TA-F 730ES på 21kg til ca. 7.000kr i en a/b test! Både mht. lydkvalitet og evne til at spille højt uforvrænget! Og jeg synes da ikke at man kan sige at TA-F 730ES'en er dårligt konstrueret.

I forhold til prisen, så er der ikke meget der matcher NAD efter min mening! 

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes