| Forfatter |
|
Emil Killer Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver > Jeg har altså heller ikke hørt andre snakke "dårligt" om Nad.. Men det er måske hver sin smag eller?
kim olsen > Synes du det er selve lydkvaliteten der er dårlig, eller farver den bare lyden, så det ikke falder i din smag? med det mener jeg om den har sådan en særlig "karakteristik" i lyden du ikke bryder dig om eller? (ved ikke hvordan jeg ellers skal udtrykke det)
Tror nu alligevel det bliver Nad, men vil da godt høre hvorfor det mærke ikke falder i din smag? Er såmænd bare nysgerrig..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener at det er pivringe, den mørke farvning kan jeg leve med, men den grovkornede gengivelse kombineret med en total mangel på dynamik er et ret gennem gående træk i både deres forforstærker, effektforstærkere, recievere og andet integreret. herudover er deres recievere ikke særligt godt gennemtænkt mht køling imho.
umiddelbart kunne man kigge på harman kardon, deres lyd minder lidt, men har ikke samme generelle mangler, dog koster det en smule mere.
men jeg vil helt klart opfordre dig til at kigge markedet grundigt igennem og få lånt så meget med hjem du kan, førstehåndserfaring er det eneste brugbare her, og desuden ved man jo aldrig om man falder for drømme maskinen for 400 kroner mere. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
men jeg vil helt klart opfordre dig til at kigge markedet grundigt igennem og få lånt så meget med hjem du kan, førstehåndserfaring er det eneste brugbare her, og desuden ved man jo aldrig om man falder for drømme maskinen for 400 kroner mere. |
|
|
det er vist ikke svært at blive enige om
Men det er desværre nok ikke en mulighed når der er tale om brugthandel. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogen der mener at 80 watt er nok til en 850, så vil jeg lige skrive at hold dig langt væk fra en NAD 214/317, de er på 80 watt, men levere intet effekt hvis du gerne vil have lidt power på.
Og nu snakker jeg om effekt, du vil jo sikkert gerne have god lyd og god effekt og effekten kan disse modeller ikke levere, de er totalt lamme.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik > Så må jeg jo vente til der kommer et godt tilbud på en Nad forstærker med minimum 2*120W kontinurlig effekt.. Vil jo gerne have så de Dali 850'ere kan spille både højt og samtidig gengive en stenhård bass!
Synes bare ikke der er nogle gode tilbud på brugtmarkedet nu, men må vel bare være tålmodig?
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foreskellen på NAD 214/317 og de ældre NADér er jo at 214/317/319/218 de ingen effekt reserver, det er lidt til at grine af da klubben altid har hakket på andre forstærkere levendøre og at de så selv sender sådanne lamme forstærkere på markedt .
Kig nu lige på hvad der står om en NAD 214, levere 80watt i 8 ohm. men kun 110watt i spidserne, en gammel NAD 3100PE kan klare 2*66 watt i 8 ohm, men kan levere over 2 * 250watt i spidserne, og den levere over 400watt i 2 ohm.
Jeg er ikke nogen Guru, men jeg har selv haft alle de modeller selv fra NAD af som jeg mener er totalt Lamme.
Engang fik jeg at vide at vægt og store lytter er alt afgørende, så kom jeg vist til at nævne at hvad jeg sådan kan huske at en NAD 218 har 8-stk lytter på mener uden at blive slået ihjel på 4800 mf, gang det og så kommer man op på 38400 i lyt kapicetet, og det kan man sku da ikke prale af, hvorfor tror i den er Lam.
Alle idag mener jo også at NAD 218 er en videreudvikling af NAD 208, det er den ikke, de er totalt forskelligt opbygget.
Hør de gamle NADér inden i bliver fikseret på en NAD 214/317/216/319, jeg er lidt nødt til at undlade NAD 218 da den selvfølgelig spiller højt da den har sine 2 * 350wat i 4ohm, og de watt har den og intet mere.
Glemte lige at skrive at jeg stadig har over 100-stk af dem.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil Killer skrev:
Poul-erik > Så må jeg jo vente til der kommer et godt tilbud på en Nad forstærker med minimum 2*120W kontinurlig effekt.. Vil jo gerne have så de Dali 850'ere kan spille både højt og samtidig gengive en stenhård bass!
Synes bare ikke der er nogle gode tilbud på brugtmarkedet nu, men må vel bare være tålmodig?  |
|
|
Der er en Cayin 252b til salg på KSB, den ville jeg da tage et kig på. Jeg tror helt sikkert den vil gøre det godt med et sæt 850 
Hvis du er heldig kan du måske få sælger under 4k.
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville helst undgå at give så "meget" for forstærkeren til de højttalere. Havde selv tænkt på omkring 2500,- (5000,- for højt. + intg. forsttærker) men det bliver måske umuligt? Er lidt lost hvad angår forstærker, havde slet ikke regnet med at højttalere skulle have så meget effekt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil Killer skrev:
Ville helst undgå at give så "meget" for forstærkeren til de højttalere. Havde selv tænkt på omkring 2500,- (5000,- for højt. + intg. forsttærker) men det bliver måske umuligt? Er lidt lost hvad angår forstærker, havde slet ikke regnet med at højttalere skulle have så meget effekt.  |
|
|
Det skal de jo også kun, hvis du vil spille knaldhøjt. Faren ved at smide en for lille forstærker på, er at brænde dine højttalere af, hvis du til en fest eller lign. lige vil vise, hvad du kan præstere og så skruer så højt op, at forstærkeren forvrænger. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil Killer skrev:
Ville helst undgå at give så "meget" for forstærkeren til de højttalere. Havde selv tænkt på omkring 2500,- (5000,- for højt. + intg. forsttærker) men det bliver måske umuligt? Er lidt lost hvad angår forstærker, havde slet ikke regnet med at højttalere skulle have så meget effekt.  |
|
|
Det er sevlfølgelig op til dig selv, men jo bedre udstyr du smider på dem, jo bedre lyder de. Og hvis man køber noget ordentligt som man er glad for til at starte med, så er det klart det billigste i sidste ende.
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Det er sevlfølgelig op til dig selv, men jo bedre udstyr du smider på dem, jo bedre lyder de. Og hvis man køber noget ordentligt som man er glad for til at starte med, så er det klart det billigste i sidste ende.
|
|
|
Ja det er selvfølgelig rigtigt nok at det bliver det billigste, hvis jeg alligevel vil have en ny forstærker om et halvt år, men synes bare ikke jeg har de penge nu desværre. Så må jeg jo opgradere til den tid, selvom det nok kommer til at koste lidt i sidste ende som du siger.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En stor fordel ved brugt er, som jeg også tidligere sagde, at det ikke mister særligt meget værdi. Hvis udstyret er i god stand, og du ikke selv er blevet snydt, bør du kunne sælge det igen til nogenlunde samme pris som du selv gav. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu har jeg været ude at inverstere i hifi. Det blev ikke de Dali 850 jeg havde snakket lidt om, men 2 stk. yderst velholdte Dali 109. Har hørt mange her på forum sige at de spiller af l*rt, men jeg synes selv de gør det knald godt! specielt til min musiksmag, hvor jeg godt kan lide en markant bass - kan slet ikke stoppe med at høre musik, når alle de detaljer og klarhder kommer frem i musikken, i forhold til mit 5.1 computer-anlæg.
Til at drive de højttalere har jeg købt en Thule IA100 med 2*100W kontinurlig i 8 ohm. synes de to gør de ret godt sammen. Havde frygtet at musikken ville blive skinger eller tør, men det synes jeg overhovedet ikke den er. Efter min mening spiller det anlæg bare p***e godt, og det er vel det vigtigste? Og så går underboen nok også hen og bliver glad for mine fire nye 10" basser engang? (NOT)
Og tusind tak for hjælpen herinde. Godt med sådan et seriøst og godt forum! Fortsat god dag og god lyd
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med et yderst kompetent anlæg, utroligt hvad man kan få for småpenge ikke?
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er sgu utroligt! Det ligger MANGE klasser over det jeg hørte musik på før. Nu kan jeg slet ikke stoppe med at høre musik. Utroligt med alle de detaljer, klarhed osv. som jeg også nævnte.
Og så er jeg godt nok overrasket over hvor meget dæmpning af rummet gør for lyden. Ham jeg købte den Thule-forstærker af havde Den forstærker til hans Dali 850 - men i det rum spillede det faktisk ikke specielt godt. Det rungede og lyden var meget tør, hvis man kan sige det sådan? Så synes jeg mine 109'ere spiller bedre i mit rum med gulvtæppe, seng, gardiner osv.  Men ja? det har jo faktisk været hifi i den billige ende af pris-skalaen. Gav 1650 kr. for de 109,ere - og de ser f*nme ud som nye - der er ikke en eneste rids i. Thule-forstærkeren gav jeg så 2000 kr. for - fik sælger presset 500 kr. ned i pris, pga. et mærke i dens øverste højre hjørne.
Nu venter jeg bare på mine kabler kommer hjem, så min far kan få hans egne kabler igen hehe. Kunne simpelthen ikke vente med at høre skidtet
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke herfra også. Det anlæg bliver du helt sikkert glad for på lang sigt også!  __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 109'er skal du ikke være ked af! Og jeg forstår nu ikke lige, du har hørt mange snakke dårligt om dem. Da jeg stod for at skulle købe mine, fik de megen ros med på vejen, og jeg kan love de har levet op til det!
Det er nogle dejlige højttalere __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er mega glad for anlægget! Nu skulle der også gerne dumpe et phono-minijack kabel plus nogle højttalerkabler ind af døren i morgen eller i overmorgen, så den gamle kan høre musik på hans anlæg også..  Men sådan et anlæg skulle jeg jo have købt for længe siden, så godt som det lyder ifølge mig selv. Og jeg synes bestemt også det er nogle dejlige højttalere Sveske  De spiller altså godt! Endnu engang tak for hjælpen herinde
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tillykke med det da!
Og hjælpen manglede da bare. Du kan jo selv bidrage nu, når den næste grønskolling samler mod til at spørge om noget lignende  Det er jo det, siden er her til: At dele og sprede glæderne ved musikken gennem hæderlig HiFi __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |