Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ydmyg stereo til mit 15kvm værelse? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChristianE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 April 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Igen, applaus for de grundige svar - Virkelig lækkert, at man ikke bare får smidt "brug nu søgefunktionen, her er tusinde topics om det samme"  - DEJLIGT forum.

@ Cosworth -> jeg forstår hvad du mener, har bare ikke vidst det før

Det forholder sig ikke sådan, at det er nu og her jeg skal ud og finde noget. Jeg kan godt li' at lave grundig research og ikke tage "det første og det bedste" som man enten ser eller bliver anbefalet. Dejligt med en masse forskellige input.

Kan sgu ikke huske hvad der er af lydkort i min maskine. Det er en nogenlunde highend PC fra Topdata, så det er ikke et onboard i hvert fald, men igen heller ikke noget prof.

Vil jeg kigge efter 104'ern også

Til top Vis ChristianE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianE

a_frisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 April 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Den Thule IA50 kan kraftigt anbefales. Har selv været den lykkelige ejer af en, som så blev udskiftet i forbindelse med surround.

Smid et par Dali 104 efter den, og du får noget der spiller utrolig godt til prisen.

Til top Vis a_frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af a_frisk

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 April 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Nå så kom folk på banen 

Grunden til at jeg spørger til lydkort er, at der jo ikke er meget ved et lækkert indlæg hvis du skal køre det med onboard "mikrofon out", men det burde du vel også have styr på hvis du også kommer lidt i studier

ChristianE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

@ a-frisk -> Den er bare tarvlig at se på, den Thule der  - SÅ må jeg indrømme, at jeg går mere op i design.

@ den-studerende -> Jep, men nu har jeg heller ikke gang i den store musikproduktion, så skulle mene at mit nuværende er acceptabelt. Ellers har jeg kigget på http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250079

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 April 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Ellers har jeg kun hørt godt om dette kort:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=223518
Og det er jo ikke fordi der er så meget dyrrere igen.
Går ikke ud fra at du har brug for 7.1 kanaler når du kigger efter stereo nemlig

Udover det er det jo heller ikke ligefrem verdens grimmeste lydkort, og det kan også fås i hvid hvis man hellere vil det

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 April 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

ChristianE skrev:

@ Mathias -> Nej, kan de levere samme kvalitet i den prisklasse?

Ja det vil jeg da bestemt mene. Deruover er de forholdsvis letdrevne.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 11 April 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

ChristianE skrev:
Sad faktisk og havde kigget på de der B&W DM 640, da de så fornuftige ud (Ja, er meget skeptisk )

DM640 er en ganske fin højttaler, men tror den er for stor... Har selv et rum på nogenlunde samme størrelse (har ikke målt) og spiller på lillebroderen DM630 der har de samme basenheder, og jeg har sommetider problemer med bulderbas!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

ChristianE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

@ den-studerende -> Det ser ret lækkert ud, indrømmet, så det bliver bookmarked

@ Mathias -> Det vil jeg da notere i min søgen efter mit højt elskede (NOT) 6 år gamle pc surround

ChristianE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

SÅ gutter. Så er jeg ved at have kapitalen til indkøb, og jeg har fundet frem til to forskellige setups:

Rotel forforstærker og effekt - http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=81909

Med

Eller

Hva siger i? - Jeg er helt skudt i rotel forstærkerne :)

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

ChristianE skrev:
SÅ gutter. Så er jeg ved at have kapitalen til indkøb, og jeg har fundet frem til to forskellige setups:

Rotel forforstærker og effekt - http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=81909

Med

Eller

Hva siger i? - Jeg er helt skudt i rotel forstærkerne :)

Rotel laver noget lækkert og vellydende grej, så det er ikke et dårligt valg. Det er dog en mindre effektforstærker du har fundet der, men den lyder helt sikkert godt.

Et alternativ kunne være noget Acurus, hvor du også får mange watt for pengene. Et Acurus A250 og LS11 effekt-/forforstærker setup kan ofte findes til samme pris som det Rotelsæt. Fandt lidt Acurus her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=82030

Det er dog et sæt med to effektforstærkere og prisen er noget høj efter min mening. Til tider ses en A250 til 2500kr på dba.dk.

Her er en A150 til 2500kr:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55116156

Højttalerne DM640 og Dali 450 er begge vellydende højttalere og gode valg efter min mening. Se om du kan komme til at lytte til begge og vurder så hvad du synes lyder bedst.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

ChristianE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Puuuha, det er bare ikke mig det design. Det fylder for meget og er ikke min stil. Ellers tak for det :)

Endvidere bliver jeg forvirret af, at få flere og flere alternativer til hvad jeg skal ha, så jeg prøver nok bare at få "bekræftet" at de komponenter kan køre ordentligt sammen.

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

ChristianE skrev:
Puuuha, det er bare ikke mig det design. Det fylder for meget og er ikke min stil. Ellers tak for det :)

Endvidere bliver jeg forvirret af, at få flere og flere alternativer til hvad jeg skal ha, så jeg prøver nok bare at få "bekræftet" at de komponenter kan køre ordentligt sammen.

He he, ok, sorry.

Jamen det Rotel sæt tror jeg ikke du vil blive skuffet over, sat sammen med DM640 eller Dali 450. Som jeg skrev tidligere er det dog et mindre forstærkersæt, men det skal nok få noget god lyd ud af førnævnte højttalere. Fandt lige dette om sættet:

http://www.audioenz.co.nz/2003/rotel_03-pre-power.shtml

Og skulle du komme til at savne noget effekt, så kan du måske engang i fremtiden finde yderligere en RB03 og så brokoble effektforstærkerne til 180 watt. Alternativt kan du måske finde en større Rotel effektforstærker. Så med sådan et forstærkersæt her er der altid gode muligheder for at "udvide" i fremtiden. Så hvis du er faldet for det sæt, så gå efter det. Rotel laver godt grej, som man ikke "går galt i byen" med.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

ChristianE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Yes! det var dét jeg ville høre :)

Jeg fik også sat mig ind i seperate sæt og kan godt lide mulighed for senere udvidelse af sættet.

Jeg er rimelig hooked på B&W'erne, men nu bliver jeg selvmodsigende og siger, at HVIS der findes bedre alternativer, netop til det Rotel sæt, så skyd løs. Højtalerne skulle gerne kunne blive trukket af sættet, samt evt. klare hvis jeg udviddede med endnu en effektforstærker.

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

En voldsomt dynamisk og ren klang fra disse JBL LX1000 sammen med holfi integra 8 ville være det perfekte valg.

ChristianE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Den ser ellers fin ud, den forstærker :), men har besluttet mig for Rotel sættet, så leder efter de bedste gulvhøjtalere til netop det.

Skal siges at jeg heller intet kender til højtalere, så jeg kunne sagtens blive overbevist om, at de JBL'er er bedre end B&W'erne, så det er derfor jeg spørger så meget :)

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Sådan nogle JBL LX1000 kan også virkelig spille højt og rent og så er de forholdsvis nemme for forstærkeren at trække. Jeg har selv højttalere fra JBL's LX-serie. Eneste problem med dem er, at deres basenheder har skumophæng, og de mørner altså med tiden og forsvinder. Og så kan titanium diskanterne godt komme til at klinge lidt skarpt med visse forstærkere. Ellers er det ok højttalere.

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

ChristianE skrev:
Den ser ellers fin ud, den forstærker :), men har besluttet mig for Rotel sættet, så leder efter de bedste gulvhøjtalere til netop det.

Det forstår man så ikke... men hvis du har hørt det rotel og det har en klang efter dine ører, så 'go for it'!

ChristianE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt det, men er vild med designet og prisen. Har også, som sagt, hørt en vens RA-05 og den synes jeg lyder helt udemærket.

Nu mangler jeg bare, at finde et par højtalere som passer til Rotel sættet.

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hey hvad er budget ved at være?

Vil anbefale dig at skaffe et rigtig godt lydkort også, eller evt. en cd-afspiller der kan fungere som DAC. Jeg kørte tilbage i tiden med en Vincent SV233 på et Audiotrak lydkort indtil jeg købte min Harman/kardon HD970 cd-afspiller der også kunne være dac, og det var som at købe et helt nyt anlæg. Utrolig meget mere detaljeret og dynamisk!

Jeg har ikke hørt de B&W du omtaler, men et bud kunne også være disse XTZ http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=82807  Har selv haft sådan et par før og de rykker rimelig godt i bassen hvilket jo er must til electronic. Desuden har de 3 basrefleksporte der kan indstilles individuelt med propper og dermed tilpasses ens rum.

Ellers har en af mine venner sådan et par Jamo D590 og de spiller altså også fremragende. Rigtig flot finish og sidemonteret bas så de også kan spille dybt http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55216801

(ligner et rigtig godt tilbud til 2000kr)

Har faktisk ikke hørt Rotel endnu, men er selv vild med deres desing

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har selv prøvet en mindre Rotel på 70 watt på mine Dali 850 (som er storbror til Dali 450) og det lød absolut godt, så det kan du roligt se nærmere på.

Og på 15kvm tror jeg du får MEGET mere højttaler i 450'eren end de B&W du har kig på, jeg tror nemlig de er for store, og de vil højest sandsynligt også kræve mere af den forstærker du sætter på dem.

Men Rotel og de Dali 450 vil give dig rigtig god lyd til pengene.

evt. hvis du af en eller anden grund ikke vælger Rotel så kan denne H/K anbefales at du prøver.
http://www.pixmania.com/dk/dk/159355/art/harman-kardon/forst arker-hk-970.html

Jeg håber du finder noget du kan lide at lytte til
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum