Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: ps3, update 2.30 og hdmi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 April 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det korte og lange er at man ikke kan være sikker på at en given hdmi understøtter pcm-ind. Det må checkes ved fabrikantens hjemmeside el. lign. Eller også google, flere steder; tror nok avs-forum har nogle undersøgelser omkring hvilke forstærkere/receivere der understøtter.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

von-schlausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 April 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
von-schlausen skrev:
zuluDK skrev:
Hvis der i specifikationerne på en receiver står at den understøtter HDMI 1.0 (ell. højere) og der i HDMI-specifikationen står at HDMI 1.0 og nyere kan overføre 8 kanals PCM og receiveren så rent faktisk ikke understøtter overførsel af 8 kanals PCM, så har varen en mangel.

Ifølge købeloven (§42) kan køber kræver, at fejlen bliver rettet, et afslag i købssummen eller at returnerer produktet og få det fulde beløb tilbage.

Der står også lidt om det her: http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

det er ikke korrekt, her er lidt læsestof som kan gøre dig lidt klogere på området. Jeg lærte ihvertfald selv et par ting.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1216&zoneid=24

Hvad mener du, der ikke er korrekt i mit indlæg?

læs mit link.

"

Udover disse ting, er der sket forskellige opdateringer som skal forbedre kompatibiliteten mellem produkterne, såsom bedre kvalitets-tests osv. Dette gælder især ved skiftene til HDMI 1.2 og 1.2a. Som det kan ses, er HDMI 1.3 imidlertid på overfladen den klart mest betydningsfulde opdatering af HDMI standarden til dato. MEN der er en meget væsentlig ting man skal være opmærksom på med forskellene mellem de forskellige standarder: HDMI standarden er ikke andet end en ramme der giver producenterne _mulighed_ for at benytte sig af nogle bestemte features. Disse features er frivillige for producenten at bruge, simpelthen fordi det ikke er alle produkter der har brug for alle features. Et åbenlyst eksempel: En projektor har ikke brug for lyd-funktionerne, og der vil således f.eks. ikke være nogen grund til at opgradere en projektor fra HDMI 1.0 til HDMI 1.1.

Det betyder samtidig, at bare fordi et produkt har HDMI 1.3, kan man ikke per automatik forvente at alle de nævnte forskelle mellem 1.2a og 1.3 er implementeret. Rent faktisk, så kan man i princippet implementere HDMI 1.3 helt UDEN at gøre brug af nogle af de nye features overhovedet! Kort sagt er det derfor ikke nok at kigge på HDMI versionen, hvis man vil sikre sig at apparaterne har dé features man ønsker. Man kan naturligvis se at hvis en afspiller har HDMI 1.1, så kan den ikke overføre SACD lyd, men en anden afspiller med HDMI 1.3 har ikke nødvendigvis understøttelse af SACD lyd. Det er helt op til den enkelte producent om de vil implementere den funktion"

ergo er din påstand ikke korrekt.

Ras01
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 14 April 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hvad betyder PCM eller LPCM?
Til top Vis Ras01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ras01

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Ras01 skrev:
Hvad betyder PCM eller LPCM?

Lineær:

Linieformet, retliniet

Linieformet, retliniet. 1. Udstyr, der har en retlinet behandling at et givet frekvensområde. 2. Betjeningsknap for udkobling at et apparats bas- og diskantregulering. 3. Betjeningsknap for omstilling mellem frekvenslineær og fysiologisk lydstyrkeregulering

PCM:

Puls Code Modulation. Modulationsform hvor informationerne beskrives af impulsers antal og varighed.

Hvis du har flere spørgsmål, kan du få dem besvaret her!!

http://www.forbrugerelektronik.info/Forside_-_digitalt_-_for bruger.3.0.html

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Drescott skrev:
...bliver vist nød til at ha' noget forklaret her:
Hvis PS3'eren sender DTS-HD Master ud via PCM vil det så sige at man undgår det kendte pop-noise problem, hvis man ikke har en opdateret Onkyo reciever?

Hej

Det kunne jeg også godt tænke mig at få svar på!!!!

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

Noget nyt?
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

ARTISTEN skrev:

Drescott skrev:
...bliver vist nød til at ha' noget forklaret her:
Hvis PS3'eren sender DTS-HD Master ud via PCM vil det så sige at man undgår det kendte pop-noise problem, hvis man ikke har en opdateret Onkyo reciever?

Hej

Det kunne jeg også godt tænke mig at få svar på!!!!

Pop-noise problemet kan kun forkomme når der sendes bitstream signal til receiveren og det er dekoderen i receiveren som står for DTS-HD Master dekodningen. Opdateringen som er til Onkyo`s receiver som løser pop-noise problemet, opdatere selve DSP funktionerne som bladet andet omhandler DTS-HD Master dekodningen.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes