Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Overgang fra surround til stereo... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

hkknudsen skrev:
Hej makrel,

mit forslag: prøv en gammel nad !

Jeg har nu lavet en handel med en NAD 3240PE for 600 kr. inkl. fragt, så det er bare super!
Den skulle komme i løbet af næste uge...

Hvordan tror du den kommer til at spille med Dali 450'erne?

hkknudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Den kommer da til at spille kanon :-D Du kan se en test af 7240PE her, den er helt den samme som din pånær tuneren:

http://www.miguelovitch.dk/testsheets/audio%20testsheet%20na d%207240pe%20sno%20R201002a59.pdf

Citat: "Helt utroligt vellydende og stærk forstærker, imponerende lav forvrængning, varm og behagelig i lyd gengivelse". Jeg vil tilføje at jeg synes den er meget dynamisk og direkte (transient), som hans målinger også viser. Især er bassen hård og kontant. Han skriver godt nok også at det ikke er en diskoteks-forstærker, men jeg tror nu ikke du kommer til at mangle kræfter :-) Jeg så lige i en anden tråd at den var blevet sammenlignet med en langt dyrere sony med 2 * 110W (mener jeg), og var så godt som lige så kraftfuld.

Så jeg synes du har gjort et glimrende køb - bliver spændende at høre hvad du selv synes om den ;-)

Og for min smag passer den super med dalierne. Hvis de kommer for tæt op ad væggen kan der være lidt problemer med bulderbas, der er vist en del tråde om det. Men vent og se hvordan det lyder, det kan være du har plads nok bag dem ? Jeg prøvede først den go'e gamle med en sok i basporten, men endte med at finde sådan nogle filt-bordskånere (i søstrene grenes ) som jeg har beklædt hele bagsiden med, hen over basport og det hele, sat på med dobbeltklæbende tape. De passer helt perfekt. Og jeg synes det har hjulpet markant, kan sætte dem tæt op ad væggen uden det ender i for meget bulder og brag. Det kan godt være at basresponset er ændret lidt, men jeg har ikke lagt mærke til det og det generer ikke. Men hvis du prøver, så husk at man vist ikke må lukke porten hermetisk til. Hvis du engang får lyst til endnu mere vellyd er der vist mange som opgraderer diskanterne, det er der også en del tråde om.

Husk at skrive hvad du synes når du får den  Jeg mener for øvrigt den har main-in, så du kan køre uden om forforstærkeren hvis du har volumenkontrol i enten cd-spillen eller sætter en mixer til.

Til top Vis hkknudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkknudsen

BoTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 April 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej Makrel.

Tillykke med Dali'erne.

Er det denne NAD du har bestilt :http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=75975

Til top Vis BoTurbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoTurbo

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

hkknudsen skrev:
Jeg mener for øvrigt den har main-in, så du kan køre uden om forforstærkeren hvis du har volumenkontrol i enten cd-spillen eller sætter en mixer til.

Det passer da bare perfekt, hvis jeg så får en mixer smidt på!

BoTurbo skrev:
Er det denne NAD du har bestilt: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=75975

Lige præcis!

BoTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

BoTurbo skrev:
Er det denne NAD du har bestilt: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=75975

Lige præcis!

Har sælger fortalt dig at NAD'en er Defekt ?

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

BoTurbo skrev:
BoTurbo skrev:

Lige præcis!

Har sælger fortalt dig at NAD'en er Defekt ?

Han har fortalt mig at "Soft Clipping-funktionen" er defekt, hvilket jo er det kredsløb som gør at den ikke brænder sammen når du spiller højt. For mig er det en ligegyldighed, da den dræber bassen hvis du spiller højt, og jeg ved jo selv godt at jeg bare skal skrue ned når lyden begynder at forvrænge.
Han har skrevet at den virker og spiller som den skal, men at det blot er det kredsløb der er defekt!

BoTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jamen så er alt jo i sin skønneste orden

Ville bare sikre mig at sælger ikke tog fusen på dig, hvilket min kammerat og jeg var udsat for.

Men nok om det, du erhverver din en rigtig god lille forstærker, der nok trænger til nogle nye elektrolytter indenfor 1-2år.

hkknudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Bo, er det noget man kan høre at de snart skal skiftes, eller er det bare et gæt ?

Makrel, jeg har/har også haft et par stykker hvor det ikke virkede - det er meget tydeligt for det lyder mægtigt skidt, a'la når en tuner ikke står ordentligt, men det er bare at slå det fra bag på. Har ikke fået det nævnt, da jeg også mener det er helt ligegyldigt. Der er såmænd nok lige frem lidt at vinde på at slå et ekstra kredsløb fra

Til top Vis hkknudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkknudsen

BoTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

HK, dette er ikke et gæt, men derimod min 27 årig erfaring indenfor rep af diverse audioudstyr deriblandt en del NAD.

Og mht til om det kan høres, kan jeg kun svare JA, og i særdeleshed i basgengivelsen der bliver slatten og ukontroleret. Herudover kan der bl.a også spores forandringer i forvrængnings mønsteret.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes