Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyd på en Benchmark DAC1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 April 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Hej igen, det begynder at være lovende det her. Jeg har tilføjet en del kondensatorer på alle forsynings linjer. På OPAéne er det blevet sæt 2*47uF fra +- til stel. Nu mangler jeg lige at skifte de 2 store lytter som sidder lige efter diode broen, måske også broen. Venter lige på komponenter fra RS.

En enkelt BlackGate FK på kun 100uF i 3.3V digital forsygning gør mirakler. Hvem siger at l*rtet ikke er påvirket af jitter....

Lyden er blevet meget bedre, nu kan jeg holde ud at lytte til den. Der skal vurderes om jeg behøver at skifte OPA'ene da der måske vil smadre balancen i den som p.t. er ret god.

Jeg fatter ikke hvordan kan det være at der ikke rigtig er nogen der kan bygge en god PSU ind fra starten af. Måske skal man på den forkert side af de 30K for der rigtig begynder at være sjovt. Så er det vel kun ”DIY” vejen for os fattigrøve…

Det er jo egentligt ret fedt, at man kan købe et relativt billigt professionelt produkt, der er lavet godt rent teknisk, og så selv kunne gøre det "audiofilt", og få noget ud af det, som er på højde med de dyre ting.

Pøj pøj med projektet, og lad os da høre hvad det ender med   

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 April 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hej Tweaker, (fed navn).

Jo tak, jeg skal nok informere så snart projektet kommer i den næste fase. Du har ret, det er faktisk ret cool. Jeg har faktisk ikke rigtig noget jeg ikke har pillet ved, min SA15 var 3 dage gammelt da jeg ikke kunne holde det ud mere og nu spiller den en del bedre end min makkers Maranz SA11 som koster det dobbelt, så det er noget at hente. Dog skal man kun gøre det hvis man kan lide det da det involverer rigtig meget tid og resultaterne er ikke gode hver gang. Og man kan være uheldig en gang imellem. Faktisk har jeg brandt en Squeezebox af meeen det er sådan noget der sker en gang imellem..:) Dagen efter købte jeg et nyt og moddet den med det samme.

hej hej herfra....

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes