| Forfatter |
|
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ronin skrev:
|
Der er sket en hel del med både JBL og Infinity de senere år - desværre!
Da fabrikken i Ringkøbing blev lukket, var løbet kørt, til stor ærgrelse for mange. De eneste originale JBL´er der er tilbage idag efter min mening, er K2-serien og Everest - Made in USA!!
|
|
|
K2-serien og Everest - Made in USA
Efter hvad jeg har hørt lukker den også ned, og de rigitg JBL folk er smuttet derfra.
|
|
|
hej.
der er flere ting som spiller ind ang. Jbl.
Det kunne være at det er ved at være tiltrænkt, at der kommer nye kræfter til at designe nye Jbl højtalere.Men på den anden side Selv om de så laver nogle (eftersigende) gode højtaler bliver de stadig rakket ned af De såkaldte Kloge åge´er her på hifi4all. bla bla horn også vidre.
på den anden side har Harman koncernen Valgt at satse på revel som deres ypperste high end. for ingen tvivl. jbl kan lave rigtige gode højtaler.
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=heltny][QUOTE=kim olsen]
Mig bekendt har JBL ALDRIG været hifi
hvad høre du af musik.??
carsten
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
[QUOTE=heltny][QUOTE=kim olsen]
Mig bekendt har JBL ALDRIG været hifi
hvad høre du af musik.??
carsten
|
|
|
Respekt. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening, har JBL været hifi, selv om de nok har været bedst til rock og lign. Men hvad sker der lige nu, kvantitet og ikke hvad jeg mener er JBL. 
jold" prøv at læse lidt mere hvad "kloge åger" skriver; du kan lære rigtigt meget. 
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
jensen skrev:
Ronin skrev:
|
Der er sket en hel del med både JBL og Infinity de senere år - desværre!
Da fabrikken i Ringkøbing blev lukket, var løbet kørt, til stor ærgrelse for mange. De eneste originale JBL´er der er tilbage idag efter min mening, er K2-serien og Everest - Made in USA!!
|
|
|
K2-serien og Everest - Made in USA
Efter hvad jeg har hørt lukker den også ned, og de rigitg JBL folk er smuttet derfra.
|
|
|
hej.
der er flere ting som spiller ind ang. Jbl.
Det kunne være at det er ved at være tiltrænkt, at der kommer nye kræfter til at designe nye Jbl højtalere.Men på den anden side Selv om de så laver nogle (eftersigende) gode højtaler bliver de stadig rakket ned af De såkaldte Kloge åge´er her på hifi4all. bla bla horn også vidre.
på den anden side har Harman koncernen Valgt at satse på revel som deres ypperste high end. for ingen tvivl. jbl kan lave rigtige gode højtaler.
|
|
|
Det kunne være at det er ved at være tiltrænkt.
Er det på grund af penge ?
Er det på grund af lyden ?
Jeg gætter på det sidste.
For hvis man har nogle folk det kan lave det som de Jbl kunder vil have det hvorfor så lave om på det.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
For hvis man har nogle folk det kan lave det som de Jbl kunder vil have det hvorfor så lave om på det.
|
|
|
Helt enig, der er en grund til at Everest og K2 serien lyder af JBL, og ikke er lavet som en overseize studio monitor. JBL har teknikken og ekspertisen til at lave disse som "neutrale", men har netop valgt at lade dem have " The JBL Sound"
om JBL er Hifi? kig på målinger og lyt til deres nyeste studio monitors, så er det vist langt mere korrekt end det meste andet på markedet. lyt til det billige konsumer knæk de laver, det er skidt, men skræmmende nok hverken værre eller bedre end så meget andet på markedet. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
Helt enig, der er en grund til at Everest og K2 serien lyder af JBL, og ikke er lavet som en overseize studio monitor. JBL har teknikken og ekspertisen til at lave disse som "neutrale", men har netop valgt at lade dem have " The JBL Sound"
om JBL er Hifi? kig på målinger og lyt til deres nyeste studio monitors, så er det vist langt mere korrekt end det meste andet på markedet. lyt til det billige konsumer knæk de laver, det er skidt, men skræmmende nok hverken værre eller bedre end så meget andet på markedet.
|
|
|
Om JBL er hifi er slet ikke til diskution. For selvfølgelig er det, det.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Studiomonitorlyd er vist ikke det folk vil ha hjemme i stuerne.
En studiomonitor er "som regelt" lettere fremhævet i mellemtonen, for at detaljer osv skal stå tydeligere fremme.
En studiomonitor er også meget tit betydeligt tættere på lytteren.
F.eks en JBL 4410/4412A, den lyder da fint og meget "rigtig", men det er slet ikke det jeg forbinder med Hifi.
JBL har ALTID haft deres egen klang.
Kan man li JBL-lyden, ja så skal man da vælge JBL.
Kan man ikke li den lyd, så kan man jo lade være med at købe det.
Hifi eller ej.
For mig er hifilyd og monitorlyd langt fra det samme.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
For mig er hifilyd og monitorlyd langt fra det samme.
|
|
|
He, det er rigtigt, det har JBL også indset, og ligesom dig vil deres hifi kunder have JBL lyd, og det kan de få med eks K2 serien, og hvem ved, måske den nye LS serie der snart skulle komme. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
om JBL er Hifi? kig på målinger og lyt til deres nyeste studio monitors, så er det vist langt mere korrekt end det meste andet på markedet. lyt til det billige konsumer knæk de laver, det er skidt, men skræmmende nok hverken værre eller bedre end så meget andet på markedet.
|
|
|
Helt enig.. om de er dårlige eller ej det er jo en smags sag, men man skal ikke komme og sige at de er dårlige end så meget andet på markedet for der er meget der er lige så godt/skidt som de er. Men igen hvis man ikke kan lide deres lyd så lad dog være med at købe det istedet for at bitche over det ikke lyder som 20 år siden. Der er jo ingen der tvinger til at købe det. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |