Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 05:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Så skal der bygges sub igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Har lige set en James Bond film og fik skruet lige rigelig op for sub'en, men fik så også mærket hvordan hele stuen kan vibrere. Det var lidt fedt, selvom det jo er lidt en pop effekt....

Af tekniske ting, så har jeg fået undersænket alu pladen med forstærkeren på. Eneste hængeparti er at lige inden den slukker, så giver den en lille "prut lyd", kraftig nok til at den ikke slukker alligevel, men lige venter ca. 2 min mere med at slukke. Det hjalp ikke at skrue ned for følsomheden.

Det må der lige arbejdes på....

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Fint, at du kan lave al elektronikken selv! Det overstiger mine evner. M.h.t. bassen og enhedens frekvensgang, skal du huske, at der er noget, der hedder room-gain. Rummet tenderer mod at forstærke de dybe frekvenser, så selvom boksen på papiret giver en svag dybbas, kan den i praksis godt være langt mere liniær.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Når jeg lader vores mediecenter lege tonegenerator, så er laveste lyd omkring 26 Hz. Går jeg under og skruer op, så lyder det mere som pulser. Mit gæt er at det er fordi jeg presser enheden så meget at den giver masser af forvrængning fra sig.

Når jeg stiller min basboost og volumen, bliver den stillet der hvor jeg syn's det lyder bedst. Jeg har ganske go' tiltro til mit elektronik's formåen. Skulle den forbedres ville jeg nok købe to 12" enheder (så de gav 4 ohm) og så putte dem i en flad lang kasse, så den kunne stå under sofaen og anslå rummets resonanser fra to forskellige steder samtidig

Det er jo både godt og skidt når jeg selv står for elektronikken. Fejl som den jeg har nu, kan jeg ikke rigtig klage over til andre. Samtidig så kan jeg tillade mig at være lidt mere stolt når noget virker

Jeg må også tilstå at det er min elektronik interesse der trækker læsset. Måske man en dag skulle prøve om man kunne lave en klasse D forstærker til at træk "suben"

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes