| Forfatter |
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Mellemhjulet skrev:
| Var det min egen havde jeg nok fjernet printet og sat r�rsokler i topplade, og s� lavet en hardwiret opbyging p� "tag board" i stedet for. |
|
|
Ja s�dan , r�r og print h�re ikke sammen undskyld Steen men bortset for det, skulle jeg i dag ud og k�be en ny r�rforst�rker, ville jeg ikke r�re de der 5�res kineser "amps" med en ildtang, s� hellere gi' lidt ekstra og s� k�be f.eks. Stenns forst�rker, de ser/virker langt mere seri�e.
Mellemhjulet skrev:
| En Leak Stereo 20 er lang lettere at g� til, men layout er vist et h�ndv�rk i sig selv. Nydeligt ikke? |
|
|
Ja det er smukt, lige f�r det er bedre end sex . |
|
|
Jeg håber da det fremgik af et af mine tidligere indlæg, at jeg ikke mener det er klogt at købe sådan en forstærker, medmindre man kunne bruge en loddekolbe, og rette eventuelle fejl. Køber man forstærkeren med den viden i baghovedet, at man primært køber et samlet byggesæt til endelig fintuning af lyden, er prisen billig. Køber man for at få en færdig forstærker, der kan give en glæde gennem mange år, kan man blive skuffet. Det er en risiko man selv må vurdere. Man kan også spare for meget, og lægger man prisen på garanti, service, moms, muligheden for at lytte til forstærkeren først, samt de mentale skader man som sælger kan få af at være for meget i kontakt med Audiophiler, plus de mange timer der tager at bygge om til den lyd man vil have, er f.eks. en Thorhauge forstærker bestemt ikke urimeligt prissat. Tværtimod. Det her er kun noget man skal gøre, hvis man synes det at sidde med en loddekolbe er kvalitetstid.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|

Music Angel KT88 er en meget vellykket konstruksjon - det fremgår også av de nesten 100 % positive tilbakemeldinger fra fornøyde kunder. Den er en av de beste og samtidig så billig at alle kan prøve den. Den er så billig at det ikke lønner seg å kjøpe deler og bygge noe tilsvarende. Og alt dette fiks ferdig levert fra Kina. Så kan man forstå at hifi-bransjen blir lettere nervøs og moddelystne DIY'ere noe frustrerte.
I det tilfelle nevnt ovenfor, så var det en lille serie apparater med en smule feil forstået slik at feed-back motstanden ikke ble satt korrekt med en gang etter en annen endring i kretsen. Denne feil var vår DIY-venn her ikke istand til å finne, så han bygger om hele forsterkeren istedet og kritiserer så hele konstruksjonen, som jo i virkeligheten er en klassisk Williamson-type og en av de mest anerkjente rørkonstruksjoner.
Beklager, men kundene er altså meget tilfredse med disse forsterkerne. Å påstå at den har skarp diskant blir latterlig når særlig eiere av de "skarpe" moderne Klipsch-høyttalere sier at resultatet blir perfekt med Music Angel. Det er noen utrolige påstander som kommer frem i denne tråden om en av markedets beste rørforsterkere.
Se ellers AV-forum: http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/64721-music-an gel-god-kinesisk-ror-forsterker.html

__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
|
Det er ufattelig i gider bruge så meget tid på en forstærker, som åbenbart er lavet i så mange
ufærdige eksemplarer, at det kræver en næsten total ombygning, og , Kjell B, du har dog det
det mest smalsporede syn på rørforstærkere jeg har oplevet.
Du skriver"jeg har hørt mange moderne rørforstærkere. Ingen er dog i nærheden af dette ideal
bortset fra Music Angel" sig mig lige, har du hørt andre forstærkere end de nævnte kinesere
som alle har en under dimensionet strømforsyning? ja jeg ved hvad jeg snakker om, har haft
ca. 8-10 kinesere på værkstedet, som har ladelytte kapacitet, som hører hjemme i en middel-
mådig ghettoblaster, desuden har en del af dem jeg har serviceret, været med decideret monte-
ringsfejl, og flere af dem har ikke ydet noget der bare ligner den lovede udgangseffekt,
jeg skriver ikke dette fordi jeg ikke kan klare konkurencen fra kineser forstærkere, da mit firma
drives af lyst, og entusiasme, og jeg har deltids arbejde som handicaphjælper.
MVH Steen Thorhauge
|
|
|
Slap af et surt opstød, du lyder da ikke særlig entusiatisk synes jeg, mere som en sur gammel mand der er ophæng i sin egen snobberi og tror altid at vide bedst.
Hvorfor skal du omtale disse amp "kineser" de har jo rent faktisk navne og hvis de er så dårlige og du får dem alle på værksted så er det vel også en fin forretning for dig !
Prøv dog at respekter at der er nogle der synes det er meget sjovt at hente sådan nogle ting hjem , og bruge tid på at modde dem, det hedder en "hobby". Der er da overhoved ingen grund til dit sure opstød og slet ikke de der personlige angreb mod Kjell B, hvad har han dog gjord dig ?
Du kalder ham smalsporede synet og det ene og det andet, du er da totalt ude på et sidespor kammerat, hvis nu manden synes det er en fantastisk amp så skal han da have lov til det. Tilmed antyder du også han lyver, ved at han kun skulle have hørt de omtalte "kinesere", når han jo skriver at han har hørt mange moderne rørforstærkere , jeg synes godt nok du er fræk.
Hvad du synes er god lyd er jo ikke ensbetydende med at resten af verden synes det samme, folk skal ha lov til at have deres egen mening.
De fleste ville nok også syntes at en mercedes kører bedre og holder bedre og er flottere end en fiat, men det giver jo ikke ret til at nedgøre alle der har en fiat og sig de er dumme fordi de ikke købte en mercedes.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stop nu med de personangreb.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Kjell B. skrev:
|
Ellers er jo Music Angel en moderne forsterker, så hvis man er vant til vintage sound kan det godt tenkes at diskanten kan oppleves en smule mer analytisk.
|
|
|
Og hvordan skal det lige forstås ?
|
|
|
dfms skrev:
Kjell B. skrev:
|
Videre er oppbygningen eksemplarisk med hard-wiring der det går høye strømmer,
|
|
|
Hvor er der "høje strøme" (udover til glød) i en rørforstærker ???
|
|
|
Vahh har du "tænkt" dig at svare !
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale dig at læse "Tænk før du taler". Selvom du føler dig provokeret, er det ikke en undskyldning at komme med sådanne udbrud.
/Mastervol
|
| Til top |
|
| |
Claus Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bare sige at jeg er mere end god tilfreds med mit eksemplar af kt 88 mk3...Har vel kørt ca 2 måneder med den nu. har prøvet lidt forskellig rør, og det falder meget godt sammen med de oplysninger kjell har givet...
Har ellers haft problemer ned at finde en forstærker der ikke blev for skinger i mine horn. Det er absolut den bedste endtil nu, og så bare til 2350kr. leveret lige til døren!
Har haft en prof til at kigge i den og komme med forslag til forbedringer. Han syntes den helt igennem var velkonstrueret. selvfølgelig kan der skrues og det blev der også. Men den var vellydende lige fra fabrikken. Her på mit setup...
Mvh Claus
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell B. skrev:

Music Angel KT88 er en meget vellykket konstruksjon - det fremgår ogs av de nesten 100 % positive tilbakemeldinger fra forn�yde kunder. Den er en av de beste og samtidig s� billig at alle kan pr�ve den. Den er s� billig at det ikke l�nner seg � kj�pe deler og bygge noe tilsvarende. Og alt dette fiks ferdig levert fra Kina. S� kan man forst� at hifi-bransjen blir lettere nerv�s og moddelystne DIY'ere noe frustrerte. Stort suk herfra.  Ligegyldig hvor vellykket konstruktionen er, er det stadig sådan, at det eksemplar jeg har hørt ikke lød for godt. Det er ingen der hørte den oprindelige udgave her hos mig, der syntes den lød godt. Om andre eksemplarer lyder godt har jeg ingen mening om.
I det tilfelle nevnt ovenfor, s� var det en lille serie apparater med en smule feil forst�et slik at feed-back motstanden ikke ble satt korrekt med en gang etter en annen endring i kretsen. Denne feil var v�r DIY-venn her ikke istand til � finne, s� han bygger om hele forsterkeren istedet og kritiserer s� hele konstruksjonen, som jo i virkeligheten er en klassisk Williamson-type og en av de mest anerkjente r�rkonstruksjoner. Man kunne godt have sænket den samlet forstærkning ved at øge modkoblingen. Jeg mener bare ikke det principielt er en fornuftig vej at gå.
Jeg har kun ombygget indgangstrinet. De 22kohm i fasesplitteren blev til dels valgt, fordi det også var værdien i Williamsons oprindelige udgave. Indgangrøret blev skiftet fra en ECC81 type til en ECC82 type. I Williamsons 1947 artikel blev røret L63 brugt. I 1949 udgaven blev røret 6SN7 anbefalet. Både L63 og 6SN7 er sådan cirka samme rørfamilie som ECC82, som jeg jo har skiftet til. Min ombygning til dette rør ligger altså tættere på hvad Williamson selv brugte af rør i sine originale udgaver.
Der er så yderligere skiftet en anodemodstand med en CCS. Ud fra tidligere erfaringer giver dette en mere præcis og dynamisk lyd i mine ører, hvilket også var tilfældet i denne ombygning.
Beklager, men kundene er alts� meget tilfredse med disse forsterkerne. � p�st� at den har skarp diskant blir latterlig n�r s�rlig eiere av de "skarpe" moderne Klipsch-h�yttalere sier at resultatet blir perfekt med Music Angel. Det er noen utrolige p�stander som kommer frem i denne tr�den om en av markedets beste r�rforsterkere. Den forstærker jeg har hørt, havde en skarp diskant. At du påstår det er latterligt, viser blot at du selv er latterlig. Du har nemlig ikke hørt på den forstærker jeg har hørt. Og at mene det er en utrolig påstand, er stort set det samme som at beskylde mig for at lyve. Og der trækker jeg grænsen. Så for mit vedkommende poster jeg ikke mere i denne tråd.
Se ellers AV-forum: http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/64721-music-an gel-god-kinesisk-ror-forsterker.html

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
|
IKEA BOY" hvad bilder du dig ind, beskylder mig for personlige angreb, sur gammel mand,
snobberi, ved bedst, lyve, du er dog en ubehagelig type, føj for helvede.
Steen
|
|
|
Du er vidst bare et kapitel for dig selv 
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|

Mellemhjulet skrev:
|
1. Stort suk herfra. 
2. Man kunne godt have sænket den samlet forstærkning ved at øge modkoblingen. Jeg mener bare ikke det principielt er en fornuftig vej at gå.
3. Jeg har kun ombygget indgangstrinet. De 22kohm i fasesplitteren blev til dels valgt, fordi det også var værdien i Williamsons oprindelige udgave. Indgangrøret blev skiftet fra en ECC81 type til en ECC82 type. I Williamsons 1947 artikel blev røret L63 brugt. I 1949 udgaven blev røret 6SN7 anbefalet. Både L63 og 6SN7 er sådan cirka samme rørfamilie som ECC82, som jeg jo har skiftet til. Min ombygning til dette rør ligger altså tættere på hvad Williamson selv brugte af rør i sine originale udgaver.
4. Der er så yderligere skiftet en anodemodstand med en CCS. Ud fra tidligere erfaringer giver dette en mere præcis og dynamisk lyd i mine ører, hvilket også var tilfældet i denne ombygning.
5. Den forstærker jeg har hørt, havde en skarp diskant. At du påstår det er latterligt, viser blot at du selv er latterlig. Du har nemlig ikke hørt på den forstærker jeg har hørt. Og at mene det er en utrolig påstand, er stort set det samme som at beskylde mig for at lyve. Og der trækker jeg grænsen. Så for mit vedkommende poster jeg ikke mere i denne tråd.

|
|
|
1. Ja det en ordentlig grøt du har mixet sammen her.
2. Et dogmatisk utsagn. Hvis følsomheten er for høy ("unaturlig høy") er det å øke motkoblingen som er første skritt i en eventuell modifikasjon. Jeg våger å garantere at hadde du skiftet de 10k til 3,3k hadde lyden vært OK - jeg har selv testet dette flere ganger nå. Forsterkeren har uansett lav motkobling, kun 11,5 dB i pentode og 5,5 dB i triode (med de 3,3k).
3. Igjen et dogmatisk utsagn. Selv om den opprinnelige Williamson er slik, så er det tillatt å endre konstruksjonen litt - i dette tilfelle blir resultatet en økt følelse av dynamikk. Din mod gjør forsterkeren "langsommere", men er OK til de som ønsker det naturligvis.
4. Det skal jeg ikke ha noen mening om. At Music Angel kan forbedres er jo fint. Selv har vi ombygget et ex til direkteglødde (DHT) trioder av den gamle type - det kan lett gjøres med eksisterende PSU og er en interessant mod.
5. Her har vi nok et kjernepunkt. Du har kun hørt et ex som du selv tror kan være atypisk. Så kommer du med en lang liste nedsettende kommentarer om den generelle kvalitet og sier klart at forsterkeren kan ikke anbefales. Uten referanser til annet utstyr. Hvis jeg gad gjøre det skulle jeg ta din lange liste punkt for punkt og vise mangelen på substans og konsistens. F.eks. ditt eventyr om de dårlige printplater og varierende bias på de 4 rør (sic).

__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Kjell B. skrev:
|
Ellers er jo Music Angel en moderne forsterker, så hvis man er vant til vintage sound kan det godt tenkes at diskanten kan oppleves en smule mer analytisk.
|
|
|
Og hvordan skal det lige forstås ?
|
|
|
dfms skrev:
Kjell B. skrev:
|
Videre er oppbygningen eksemplarisk med hard-wiring der det går høye strømmer,
|
|
|
Hvor er der "høje strøme" (udover til glød) i en rørforstærker ???
|
|
|
Vahh har du "tænkt" dig at svare ! Var dohh.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bofa - tag lige en slapper
og til andre på tråden - kan I ikke lige tage og tale pænt til hinanden, er I uenige er chancen for at i vinder nogen over på jeres siden væsntligt mindre hvis I begynder at fylde sarkasme m.m. ind - husk også at norsk ikke er det samme som dansk - lige som svensk heller ikke er det og derfor kan medfører misforståelser begge veje !
tag bare svensk/danske misforståelser
roligt betyde sjovt på svensk en kasse betyde pose på svensk en karamel betyder bolsje på svensk en kola er derimod en karamel mens glass er is etc. etc. og sådan er der sikkert også en del norsk/danske forkludringer
så Bofa og Kjeld B m.fl. tag det med ro - den music angel har jo mega fans både her og i Norge, ligesom den i andre øren lyder rædselsfuldt - tweaket/mod'et eller ej
ps. nej jeg er ikke moderator men håber at denne tråd kunne forblive læseværdig
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Bofa - tag lige en slapper
|
|
|
Ja Far ! 
Om den forstærker lyder godt eller dårligt, har jeg ikke udtalt mig om, men har kun kommenteret de billeder jeg har set af forstærkeren. Har læst hvad Kjell B. har skrevet og i den forbindelse haft nogle spørgsmål, som han IKKE kar svaret på ! Men han er blot fortsat med at promovere hans forstærker.
Ang. kina-rørforstærker så har de billedere og dem jeg har set "in real life" ikke været et kønt syn, og var det bare det så kunne man godt leve med det, fakta er at der ikke er tale om en batteri klok-radio, der hvis den går i stykker kun er skyld i man komme for sent op, men der er tale om et apperat med net-spænding og +500V på strøm-forsyningen.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så stopper mudderbrydningen! 
Brug i stedet krudtet på saglige og rationelle argumenter i stedet for at svine hinanden til. Bliver man provokeret, så anmeld det eller orden det over en PB. Husk som hovedregel at gå efter emnet ikke personen! De små stikpiller og provokationer til hinanden, kan I også ligeså godt glemme.
Fortsat god diskussion. 
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er jeg dødtræt af den måde mange tråde efterhånden ender med at udvikle sig. Jeg tror desværre det er et grundlæggende træk hos mange mennesker efterhånden, at respekten for andre er forsvundet totalt. Det er ikke kun et dansk fænomen, man ser det også på udenlandske sider på internetet - men hvad skyldes det?
- prøver man at være sjov, men ender med at være det modsatte.
- keder man sig.
- har forældrene svigtet m.h.t. manglende kærlighed eller opdragelse.
- måske er det bare et grundlæggende træk, som altid har været i mennesket, men som tiden (eller samfundsudviklingen) har bragt frem i lyset.
Forstår godt hvorfor en del efterhånden har forladt dette forum - desværre. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en udemærket diskussion du bringer op der flpdk, men hører ikke til i den her tråd. Jeg har udstukket linjerne for resten af debatten og den skal foregå on topic.
|
| Til top |
|
| |